Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 23:07

Nee heel makkelijk Finnens! Zeker als je alle ''opvallende'' er als eerste tussenuit haalt. Dus je begint met die met de hoge witte sokken, dan die met die halve kraag, dan het teefje en dan ''Spottie'' met zn buikvlekje
Dan heb je er nog 2 over en die zijn dan ook makkelijk uit elkaar te halen, eentje heeft echt alleen zn teentjes wit, en de andere heeft witte voetjes.

T is ook gewoon aso om je hond op een paard af te laten gaan. Sommige zien hun hond misschien liever dood dan levend? :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:07

xDenies schreef:
Ze vinden de kleur dan niet goed?

Nee, de kleur is niet geoorloofd. Maar testen is ook niet verplicht, waardoor er steeds meer 'vreemde' kleuren geboren worden.

Dana is een Mosaic merle, maar heeft twee verschillende eitjes. Waardoor zij ontzettend veel verschillende nakomelingen kan krijgen.

Maar in NL, DE en BE kennen we die kleuren niet. Sable, Tri en Merle. Dana is op stamboom ook een BM, omdat ze bij de RvB niet meer keuze hadden.

Dana kan bijvoorbeeld een Sable merle produceren bij een goede combinatie. Dat is hier echt uit ten boze, maar niet overal. Sommige zijn er dus blij mee dat links en rechts die andere kleuren eruit komen rollen, dat betekend vers bloed.

Maar het zorgt voor de nodige discussie.

Ik ben dus voorstander van testen op kleur, want merle is gewoon extreem breed. Maar dat ziet nog niet iedereen de noodzaak van in.

Totdat er straks een nest dubbel M wordt geboren terwijl de ouders dat 'niet' zijn. Dan zijn de rapen gaar natuurlijk. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:16

Ja inderdaad, dan gaat het mis.. vreemde wereld is het toch ook af en toe.

Dat met de paarden is vandaag ook gebeurd. We waren aan ons tweede rondje op die plek bezig en we zijn netjes achter elkaar aan het galloperen. Een koppel komt met twee honden deze plek ook op en wij hebben ruim de ruimte om te passereb in galop. We hadden een jonkie bij ons dus ik was ook achterom aan t opletten. Ineens zie ik een hond achter fie van mij langs schieten op dat jonkie af dus ik denk shiiittt... gelijk stil gezet en gelukkig gebeurde er niets maar die hond kwam nog tot 3x naar ons toe en die eigenaren riepen heel nonchalant maar niet aanklikken ofzo... pff. Zelfde geld maakt dat paard zo'n gekke beweging dat ze er vanaf valt.

Ik laat mijn hond met meerdere redenen bewust niet los. En mede is ook zijn schrik voor paarden, maar jeetje....

Dus ik mopper, 'lekker gevaarlijk' en toen kreeg ik alleen maar een blik. Ze moesten eens weten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:34

xDenies schreef:
Ja inderdaad, dan gaat het mis.. vreemde wereld is het toch ook af en toe.

Dat met de paarden is vandaag ook gebeurd. We waren aan ons tweede rondje op die plek bezig en we zijn netjes achter elkaar aan het galloperen. Een koppel komt met twee honden deze plek ook op en wij hebben ruim de ruimte om te passereb in galop. We hadden een jonkie bij ons dus ik was ook achterom aan t opletten. Ineens zie ik een hond achter fie van mij langs schieten op dat jonkie af dus ik denk shiiittt... gelijk stil gezet en gelukkig gebeurde er niets maar die hond kwam nog tot 3x naar ons toe en die eigenaren riepen heel nonchalant maar niet aanklikken ofzo... pff. Zelfde geld maakt dat paard zo'n gekke beweging dat ze er vanaf valt.

Ik laat mijn hond met meerdere redenen bewust niet los. En mede is ook zijn schrik voor paarden, maar jeetje....

Dus ik mopper, 'lekker gevaarlijk' en toen kreeg ik alleen maar een blik. Ze moesten eens weten.

Heel erg vervelend.

De mijne heeft er ook een handje van om paarden te plagen. Mag ABSOLUUT NIET, weet ie, maar soms zitten er bananen in zn oren.

Als ik paarden aan zie komen roep/fluit ik hem bij me en vraag ik zn aandacht totdat de paarden ver genoeg zijn. Dat gaat redelijk goed maar soms gaat het een beetje mis.

Krijg regelmatig te horen "hij doet niets naar paarden hoor"

Maar hij mag het gewoon NIET!!!

"Helaas" lopen er behoorlijk veel ruiterpaden door het losloopgebied.

"Helaas" omdat loslopende honden en paarden vaak niet goed gaan. Ik ken het gebied goed, heb er 3 jaar bijna dagelijks gereden met mijn pony, toen mopperend op de loslopende honden :+

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:42

Afbeelding

Afbeelding

Maar als je deze twee dan ziet Kim, dan zou je toch niet zo snel zeggen dat één van beiden niet Dexter is := (behalve dat je natuurlijk waarschijnlijk een van de foto's herkent van de shoot).

Hier hebben de honden eigenlijk geen nare effecten van bijtincidenten gehad. Dexter is een tijdje enorm angstig agressief geweest voor Duitse Herders nadat Dundy was gebeten maar dat is er nu ook uit. Dundy is alleen angstig geweest voor zwarte honden met een brede kop. Daar is hij nooit tot hechtingen door gepakt maar wel dagelijks bijna. Dat zit nog wel heel diep maar is goed te managen.

Wat naar dat het nog zo'n impact maakt Dierenfan :(:)

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:47

Even half bijgelezen maar loslopende honden en paarden, wij zinn 1 keer paarden tegengekomen in ons losloopgebied en toen dacht mijn hond aju tot volgende keer en die is keihard de andere kant op gerend. Hij was een keer mee naar een boerderij en toen ik ging paardrijden wilde hij bij de paddock kijken en beet in het stroomdraad, sindsdien is hij bang. Dus het is soms blaffen vanaf 20 meter en dan naar mij rennen (of als ik dichter bij de paarden ben de andere kant op)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:57

Hahah Kaus dat is inderdaad niet te zien :P

Kiwiwitje wat een heerlijke puppy spam <3

Loslopende honden en ruiterpaden blijven altijd lastig. Allebei mag je er komen maar het zou fijner zijn als meer mensen hun hond onder appel hebben... Als ik te paard ergens een hond zie ga ik meteen stil staan of stappen en wacht af wat de hond doet. Gelukkig kijkt die van mij nergens van op of om maar regelmatig dingen meegemaakt waarbij menig ander paard al was gaan flippen.

Hier vandaag heerlijke foto's gekregen. De meeste pups zijn al uitgevlogen alleen Skye niet en de twee reutjes die de fokker zelf houd. Dat was dus reden voor hun aller eerste strandwandeling <3

Afbeelding
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:03

Oh die is echt prachtig Kimvicious <3 Is dit nou bruin of rood of chocolade? Ik vind die bruine neusjes altijd zo leuk :))

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:17

kiwiwitje schreef:
Nee heel makkelijk Finnens! Zeker als je alle ''opvallende'' er als eerste tussenuit haalt. Dus je begint met die met de hoge witte sokken, dan die met die halve kraag, dan het teefje en dan ''Spottie'' met zn buikvlekje
Dan heb je er nog 2 over en die zijn dan ook makkelijk uit elkaar te halen, eentje heeft echt alleen zn teentjes wit, en de andere heeft witte voetjes.

T is ook gewoon aso om je hond op een paard af te laten gaan. Sommige zien hun hond misschien liever dood dan levend? :P

In het echt zie je die vlekjes natuurlijk wel beter allemaal :D maar voor mij als buitenstaander lijkt het wel allemaal op elkaar haha. Ik heb op een stal gewerkt met 40 friezen, die haalde ik zo uit elkaar. Buitenstaanders snapte dat niet zo :') maar je gaat ook trekjes zien qua lopen etc. Zal met de puppys ook wel zo zijn als ze echt gaan lopen!

Kimvicious wat een leuke foto's, heerlijk zo op het strand. En wat een snoetje <3

Hier lopen ook ruiterpaden door het losloopgebied. Ik moet er eigenlijk ook wel langs of ik moet een flink stuk om langs de weg. Maargoed dat nodigd dus de nodige vervelende situaties uit. Ga altijd stappen en als ik zie dat ze op me af komen rijd ik er op af. Helpt meestal. Maar die honden die uit de bosjes ineens vliegen van achteren wekken heel soms nog schrik op.

Met een jong paard mee is al helemaal vervelend denies.. een ongeluk is dan zo gebeurd. Raar ook dat mensen niet bang zijn voor letsel bij de hond, snap dat nooit. Een paardentrap komt hard aan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-19 00:26

Jaa wij kennen ze inmiddels al steeds beter. Maar wij kunnen ook alle kanten enzo zien dat is vanaf foto’s al lastiger

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 00:31

finnens schreef:
kiwiwitje schreef:

In het echt zie je die vlekjes natuurlijk wel beter allemaal :D maar voor mij als buitenstaander lijkt het wel allemaal op elkaar haha. Ik heb op een stal gewerkt met 40 friezen, die haalde ik zo uit elkaar. Buitenstaanders snapte dat niet zo :') maar je gaat ook trekjes zien qua lopen etc. Zal met de puppys ook wel zo zijn als ze echt gaan lopen!

Kimvicious wat een leuke foto's, heerlijk zo op het strand. En wat een snoetje <3

Hier lopen ook ruiterpaden door het losloopgebied. Ik moet er eigenlijk ook wel langs of ik moet een flink stuk om langs de weg. Maargoed dat nodigd dus de nodige vervelende situaties uit. Ga altijd stappen en als ik zie dat ze op me af komen rijd ik er op af. Helpt meestal. Maar die honden die uit de bosjes ineens vliegen van achteren wekken heel soms nog schrik op.

Met een jong paard mee is al helemaal vervelend denies.. een ongeluk is dan zo gebeurd. Raar ook dat mensen niet bang zijn voor letsel bij de hond, snap dat nooit. Een paardentrap komt hard aan.

Juist, een trap van een paard komt hard aan. Ben er dan ook bang voor dat Skip eens een lel krijgt. Is ook een hele belangrijke reden waarom hij geen paarden mag plagen.

Is op de honden eigenaar na, voor iedereen gevaarlijk. Paard kan schrikken of trappen met alle gevolgen van dien.

Helaas is ons bosje De Uithof veel te klein voor iedereen, er loopt ook nog eens een mountainbike parkoers door hetzelfde losloopgebied, geeft ook leuke situaties.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 07:51

Heerlijk dat zandbekkie op het strand. <3

Ik lijn altijd aan als er paarden aan komen, een beetje als sociaal gebaar. Er lopen hier ook ruiterpaden door het losloopgebied. Maar hier is alles ook vrij smal, je passeert elkaar altijd op 1m afstand.
Gisteren voor het eerst gehad dat een hond Popo écht niet mocht. Eigenaar van een corgi wilde ze wel even laten snuffelen aan de lijn. Nou, die deed de lip omhoog, heel grom orkest en probeerde Popo in zijn gezicht te pakken. :=
Gelukkig namen we snel genoeg weer afstand. Popo boeide het ook echt niets, die loopt rustig kwispelend door gelukkig.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 08:22

Kaus schreef:
Oh die is echt prachtig Kimvicious <3 Is dit nou bruin of rood of chocolade? Ik vind die bruine neusjes altijd zo leuk :))

Skye is bruin. En waarschijnlijk ook ghost tan net als haar papa.
Duuuuuurt lang :):)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:17

Paard is ruim 1.80 dus had een beste klap kunnen uitdelen aan de zwarte lab. Maarja, zo nonchalant als de eigenaren waren...

Ze waren ver zat om er langs te galopperen. Het was een stille maandag, er liep niemand, behalve hun ineens. Het is een open vlakte dus ze hadden ons goed aan zien en horen komen.

Gelukkig hebben we het nog een keer herhaald toen ze het bos in verdwenen. Zo heeft het jonkie er ook niet direct een negatieve ervaring bij. Hij bleef vrij relaxed :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 09:29

Kaus schreef:

Rood is geen kleur ;)
Bruin en chocolade zijn synoniemen van elkaar ;)
Eered of Australisch rood wordt somsnals rood benoemd. Maar dat si heel wat anders :)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 17:46

Kiwi : Wat een prachitge fotos van de kroost! Chick lijkt het allemaal wel prima te vinden :P

Kim : Mooie fotos! Je ziet echt wel dat t familie is! Grappig ook dat hij nog in het tuig past. Hoe oud was hij daar? Denk dat het ook wel afhankelijk is van wanneer je zon tuig koopt.

Kimvicious : heeeerlijke snoet! <3

Zoe : Ik weet niet of dit alleen op mij zo overkomt en vat het niet persoonlijk op. Maar soms komen je opmerkingen een beetje betweterig over naar mijn mening :j Aan jou wat je er natuurlijk mee doet, ik wilde het alleen even kwijt. Veel kennis hebben is natuurlijk een ding maar het op een vriendelijke manier brengen is dan weer het andere :)

Hier vandaag de 9 weken enting gehaald. En even alles gecontroleerd. Helemaal goedgekeurd behalve dat zijn ballen nog niet helemaal ingedaald zijn, dat gaan ze bij 12 week nog een keer controleren. Hij was wel heel stoer en braaf :j
En geen gepiep in de auto! Had hem wat te kauwen gegeven en toen ging hij rustig op de stoel zitten. in tegenstelling tot vorige keer dat hij bij mij op schoot zat te piepen. Op den duur wil ik hem graag naar de kofferbak verplaatsen. Maar wilde niet dat hij zat te stressen in de kofferbak.

Edit : en hij heeft vannacht geslapen van half11 tot half7. Niks gehoord en niks in zn bench gedaan. al heeft hij dat nog nooit eigenlijk. Heb gewoon een grote bench en hij houdt hem keurig :D

Afbeelding
Afbeelding

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:19

Super Nynkster! Heel erg fijn zo'n pup! Ik heb hier nog steeds een krat etc. in de bench staan om het te verkleinen. Daar maakt meneer gretig gebruik van. :')

Afbeelding

En hij is vandaag naar de kapper geweest, omdat hij het snel warm heeft met dit weer. Lekker kort gemaakt!
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:55

Nynkster schreef:
Kiwi : Wat een prachitge fotos van de kroost! Chick lijkt het allemaal wel prima te vinden :P

Kim : Mooie fotos! Je ziet echt wel dat t familie is! Grappig ook dat hij nog in het tuig past. Hoe oud was hij daar? Denk dat het ook wel afhankelijk is van wanneer je zon tuig koopt.

Zoe : Ik weet niet of dit alleen op mij zo overkomt en vat het niet persoonlijk op. Maar soms komen je opmerkingen een beetje betweterig over naar mijn mening :j Aan jou wat je er natuurlijk mee doet, ik wilde het alleen even kwijt. Veel kennis hebben is natuurlijk een ding maar het op een vriendelijke manier brengen is dan weer het andere :)

Hier vandaag de 9 weken enting gehaald. En even alles gecontroleerd. Helemaal goedgekeurd behalve dat zijn ballen nog niet helemaal ingedaald zijn, dat gaan ze bij 12 week nog een keer controleren. Hij was wel heel stoer en braaf :j
En geen gepiep in de auto! Had hem wat te kauwen gegeven en toen ging hij rustig op de stoel zitten. in tegenstelling tot vorige keer dat hij bij mij op schoot zat te piepen. Op den duur wil ik hem graag naar de kofferbak verplaatsen. Maar wilde niet dat hij zat te stressen in de kofferbak.

Edit : en hij heeft vannacht geslapen van half11 tot half7. Niks gehoord en niks in zn bench gedaan. al heeft hij dat nog nooit eigenlijk. Heb gewoon een grote bench en hij houdt hem keurig :D

[ [url=m/3iegK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rE3Bhp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet wat er betweterig is aan kaus die een vraag stelt en ik die beantwoord? Rood is nu eenmaal (in heel erg veel rassen) een term die heel erg door elkaar gebruikt wordt wat nogal voor verwarring kan zorgen. Het was toch een gewoon antwoord op kaus?
Ik snap niet zo goed wat je daar onvriendelijk aan leest?

Aanvulling: een betweterig antwoord dan was ik wel over genetische codes begonnen :D
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 26-02-19 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 18:58

Wat fijn dat het goed ging in de auto nynkster! En nu al zo goed doorslapen is helemaal heerlijk. Klinkt als een voorbeeldig puppy :D

Wow simone, hij lijkt echt al groot! Met dit weer kan ik me voorstellen dat zo'n bos haar eraf een stuk fijner moet zijn. Ook goed voor hem om nu alvast te oefenen met de kapper.

Heeft iemand tips over alleen zijn? Dat blijft hier echt een ding. We hebben haar nu 9 weken maar het alleen zijn gaat nog even slecht als in het begin. De ene keer piept ze maar soms blaft ze ook echt non stop. Ze trilt soms ook. Opzich hoeft ze nooit alleen te zijn maar ik wil wel dat ze het leert. Ik ga nu nooit langer dan een 10min weg omdat ik niet wil dat ze in paniek raakt en nog angstiger wordt. En probeer terug te komen tijdens een korte stilte. Maar vraag me soms ook af of ze zich er niet na een tijdje bij neer zal leggen. Ze is denk ik een beetje te aanhankelijk ofzo, alleen slapen was de eerste maand ook niet te doen omdat ze alles bij elkaar krijste. Ze heeft dus een maand naast bed gelegen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:09

Wat een cutie de bc hier boven! Heb het ongeveer ook zo gedaan: begonnen op de achterbank met zo'n riem die je in de gordel kunt klikken en op 8maanden heb ik een autobench gekocht en dus nu zit ze daarin in de koffer :)

Wat een leuke poedel (?) ! knapt goed op van zo'n knipbeurt he!

Denk ook niet dat zoë betweterig wilt overkomen. Ze is gewoon heel gepassioneerd over honden (en zeker bc := ) Ze is de 1ste die je met veel plezier zou helpen moest je een vraag of probleem hebben :)

Naya is voor het eerst loops en bloed nu 8 dagen al. Is mijn eerste teef dus weet niet wat "normaal" is :P Gisteren heeft ze tog wel tamelijk veel bloed verloren en deze ochtend 2x klein overgegeven en ze wou niet eten. Ik denk dat ze toch een beetje van slag is door al die veranderingen in haar lichaam duts :(:) Maar ze gaat nog steeds top op wandelingen en luistert nog altijd als ervoor dus heel blij daarmee.
Zondag weer op show en ga daarvoor zaterdag bij Zoë slapen dus Naya gaat haar vriendin (Daeva) weer zien :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:10

Zoals ik zeg zoe, het is maar net wat jij ermee doet dat ik dat zeg. Ik VIND dat zo overkomen. Maar als jij dat niet vind is het toch prima. Dan doe je er niks mee ;)

Finnens misschien iets te kauwen geven? Je moet natuurlijk wel gewoon boodschappen kunnen doen

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:11

En Kenai het hoofd op hol brengen :=

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:23

Poedel inderdaad! Hij is nu 15 weken en 11 kg.
Ik vind het geweldig om hem te zien groeien! Zowel lichamelijk als mentaal. Ze waren bij de trimsalon ook weer dolenthousiast over hem, het is schijnbaar echt een engeltje.
Finnens hoe is ze met breinactiviteiten zoals een kong e.d? Is het mogelijk om daar iets mee te doen? En dan wel heel langzaam uitbouwen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:35

Zoe_97 schreef:
Nynkster schreef:

[ [url=m/3iegK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rE3Bhp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet niet wat er betweterig is aan kaus die een vraag stelt en ik die beantwoord? Rood is nu eenmaal (in heel erg veel rassen) een term die heel erg door elkaar gebruikt wordt wat nogal voor verwarring kan zorgen. Het was toch een gewoon antwoord op kaus?
Ik snap niet zo goed wat je daar onvriendelijk aan leest?

Aanvulling: een betweterig antwoord dan was ik wel over genetische codes begonnen :D

Je kunt het beter uitleggen met de codes, dan kunnen mensen er nog daadwerkelijk van leren. De uitleg nu slaat als een l^l op een drumstel en voor een leek komt dat dan betweterig over.

Mensen die verstand hebben van kleuren noemen het beestje bij de naam, voor andere mensen is er wel degelijk een verschil tussen bruin en rood.

Bruin = een labrador
Rood = een lassie

Bijvoorbeeld, door het benoemen van de genetische codes is de uitleg wel compleet. :j

Voor mensen met verstand van de materie is het logisch, dus ik snap het punt van Nynkster wel. Als je het helemaal uitlegt is dat anders, gok ik tenminste.

Hetzelfde als ik over auto's praat bijvoorbeeld, een auto is een auto. Maar mijn schoonneefje ( :') ) zegt dan "Nee, dat is een Golf blablabla en die heeft een V6 dus.... & en dat is een Golf blabla en die heeft een V8 dus...."

xLaraaj schreef:
Naya is voor het eerst loops en bloed nu 8 dagen al. Is mijn eerste teef dus weet niet wat "normaal" is :P Gisteren heeft ze tog wel tamelijk veel bloed verloren en deze ochtend 2x klein overgegeven en ze wou niet eten. Ik denk dat ze toch een beetje van slag is door al die veranderingen in haar lichaam duts :(:) Maar ze gaat nog steeds top op wandelingen en luistert nog altijd als ervoor dus heel blij daarmee.
Zondag weer op show en ga daarvoor zaterdag bij Zoë slapen dus Naya gaat haar vriendin (Daeva) weer zien :D

Abbay was daar de eerste keer ook best ziek van. In de vorm van misselijk enzo. Het zal voor de ene teef zeker heftiger zijn dan de andere, net zoals bij mensen.

Ik had haar dan wat kamille thee, dat hielp altijd goed.

finnens schreef:
Heeft iemand tips over alleen zijn? Dat blijft hier echt een ding. We hebben haar nu 9 weken maar het alleen zijn gaat nog even slecht als in het begin. De ene keer piept ze maar soms blaft ze ook echt non stop. Ze trilt soms ook. Opzich hoeft ze nooit alleen te zijn maar ik wil wel dat ze het leert. Ik ga nu nooit langer dan een 10min weg omdat ik niet wil dat ze in paniek raakt en nog angstiger wordt. En probeer terug te komen tijdens een korte stilte. Maar vraag me soms ook af of ze zich er niet na een tijdje bij neer zal leggen. Ze is denk ik een beetje te aanhankelijk ofzo, alleen slapen was de eerste maand ook niet te doen omdat ze alles bij elkaar krijste. Ze heeft dus een maand naast bed gelegen.

Niet wat je horen wilt waarschijnlijk, maar sommige honden kunnen het écht niet. Onze Guinness kon het van de een op de andere dag niet meer, en dat hebben we er niet meer uitgekregen. Sterker nog, ik heb nog steeds géén flauw idee wat de trigger is voor zijn gedrag. :n

Inmiddels, na meer dan een jaar, kan hij nu weer 30 minuten alleen zijn. Dat gaan we nu een paar weken doen, en dan weer uitbreiden met een kwartier. Mits ik er 100% zeker van ben dat die 15 minuten extra kunnen, anders zijn we weer terug bij af.

We gaan dit jaar ook rolluiken laten instaleren, dan zijn de impulsen van buitenaf in ieder geval uitgesloten.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-19 19:46

Iets te kauwen werkt soms wel soms niet. Heel gek maar soms piept ze ook ineens niet en is ze redelijk rustig. Maar de keer daarna kan ze zo weer constanr blaffen.

Kim, wist dat het inderdaad ook kan dat het altijd een probleem blijft, hoop het niet :( vervelend dat jij er ook mee zit. Wat me een beetje angst geeft is dat het niet lijkt te verbeteren. Ik wil inderdaad ook niet te snel gaan. Met de andere hond erbij gaat het trouwens wel zolang die in de mand ernaast ligt, maar als ze wegloopt is het piepen.