Fijne dierendag voor alle konijntjes, ook voor onze liefjes in de hemel
-----
Gisteren workshop gehad van Bernice Muntz, was erg leuk en leerzaam, kan ik die 2 stinkers gaan trainen
Meteen lekker kruiden en een speeltje gekocht smikkelen maar! Ook nog druppels meegekregen voor Pepper te proberen aan te laten komen dus ben erg benieuwd!
Puk en Macho proberen het nieuwe speeltje uit (snappen het nog niet goed )
Dit hadden we als kadotje gekregen voor de konijnen, vinden ze erg leuk
En lekker kruiden smikkelen
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-18 09:43
Leuk zeg!
Ik ben ook nog aan het rondsnuffelen voor speeltjes enzo, iets wat ze niet binnen een half uur slopen
Anoniem
Geplaatst: 04-10-18 10:08
Fijne dierendag allemaal !
Tarzan heeft graag zijn blokjes om mee te smijten
Fijne dierendag namens Tarzan EN Lilo
Het cadeau voor Tarzan
spookyskippy
Geplaatst: 04-10-18 11:07
Fijne dierendag iedereen! Mijne moeten nog even wachten op hun dierendag.
Utopia weet wel hoe een feestje moet , Kerst kijkt grumpy toe en Nyn en Syb zetten de boel op stelten samen met Jane maar Takkie probeert de rust te bewaren
Wat een gemis idd
Tarzan zat de hele tijd aan de deur te krabben ,hij weet dat ze er is en hij wil haar en wel nu
Ik hoop dat Ollie, Flip en Lilly, Kaasje in hun groep hebben opgenomen en goed voor de kleine vent zorgen, en dat ze Sam tegen zijn gekomen en hij weer samen met Lilly mag zijn, zou mooi zijn als de lieverds allemasl bij elkaar zijn!
Mag ik jullie eens wat vragen? Nou weet ik dat de meesten hier groot fan zijn van opvangen, maar hoop dat jullie misschien juist daarom wel een eerlijk antwoord kunnen geven.
Wij gaan straks in het voorjaar op zoek naar nieuwe konijntjes, en daarvoor hebben we best wat eisen. Ze moeten jong zijn, tam, en langharig.
Nou heb ik met de opvang hier in de buurt niet hele goede ervaringen, daar kregen we Fluffy mee, met een heel ander verhaal dan wat uiteindelijk waar bleek te zijn.
Omdat wij ook specifiek echt jonge konijntjes willen ben ik me ook aan het inlezen in fokkers van Teddy Widders en Teddy Dwergen. Wel vind ik het hierbij belangrijk om niet de broodfok te steunen, maar alleen eerlijke hobbyfok. Maar waar moet ik dan op letten? En wat vinden jullie van dit idee?
De eisen die wij hebben zijn echt harde eisen, waar we niet vanaf gaan wijken. Een konijn van 3 jaar oud kan nog zo lief zijn, maar die komt er echt niet in.
Es_ther
Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-18 09:20
Pfoe, wij hebben 21 jaar geleden konijntjes van de fokker gehaald, maar toen was ik te klein om me daar bewust van te zijn .
Ik denk dat je ook een beetje naar de huisvesting moet kijken en naar hoe de konijnen zijn. Ik kan me nog wel herinneren dat de fokker waar wij ze vandaan haalden de konijnen echt niet in een hok wilde hebben, dus had hij een stuk van zn land gebruikt voor konijnen paleizen.
Hoe jong wil je ze? Blik was 10/11 weken toen we m kregen en die was niet super tam, omdat ie nog echt jong was. Nu inmiddels wel, maar zat wel wat tijd in .
Maximaal een paar maanden oud, en het allerbelangrijkst daarbij is exact weten hoe oud ze zijn. (Ons konijn uit het asiel bleek ipv een jaar al ruim drie jaar te zijn achteraf). En dat jongheid niet altijd perfect samen gaat met tamheid snap ik, in tamheid moet je sowieso veel tijd en aandacht steken, maar het begin van een karakter is wel te zien. Een heel fel of juist heel bang konijn is minder geschikt voor ons. (ook hier weer, tamste knuffelkonijn van het asiel, kreeg bij ons veel ruimte en was in het begin echt niet zo tam meer)
Hmmm, bij langharige konijnen denk ik meteen, ga naar de opvang want langharigen zijn er al genoeg.. je hebt best veel opvangen die wel goed en betrouwbaar zijn en die langharige jonge konijnen hebben, dus ik zou zeker even een aantal opvangen benaderen hiervoor (voordat je naar de fokker stapt).
Heel eerlijk ben ik gewoon echt groot voorstander van de opvang maar heb ik de 3 nieuwe konijnen er ook niet vandaan. Dit omdat 1 maatje uit de opvang kiezen leuk is maar 3 toch lastiger vind ikzelf. Ik ben wel gaan kijken maar omdat ik er 3 zocht had ik ook zo mijn eisen (ja 1 hangoor vind je wel maar 3 die je ook nog aanstaan niet helaas) zodoende heb ik mijn 3 konijnen dus via MP gevonden.
Elk nieuw konijn (als het er maar 1 zal zijn) gaat weer uit de opvang komen
Ik zou bij de langharigen wel uitkijken dat je echt een goeie fokker zoekt om problemen met de vacht te voorkomen!
Ik weet niet waar je vandaan komt maar misschien dat mensen hier goede fokkers (of opvang) kennen? Ik zou toch ook de opvang afgaan om te kijken, je hebt er een boel goede. Ik heb goede ervaring met flappus in Zwolle bijvoorbeeld
Ik sluit me aan bij oa Tarzan wbt het opvang verhaal. Maar, je zoekt een fokker. Marianne heb ik zelf op Facebook en ik ben anti-fokken, zeker met langharige. Toch vind ik dat zij weet wat ze doet, op een zorgvuldige respectvolle manier. Ik zou zeggen, neem eens contact met haar op. http://frysketeddys.123website.nl
Lumi
Geplaatst: 05-10-18 11:57
We gaan tegen die tijd ook zeker kijken bij opvangen hoor, bij toeval kunnen ze natuurlijk wel hebben zitten wat wij zoeken. Maar om dat nu al te doen is niet heel zinvol natuurlijk, want het duurt nog wel even. Ik ga bovenstaande site even bekijken! Wij wonen trouwens in Twente, dus Randstad of Friesland ofzo is wel wat te gek qua reistijd.
edit: bovenstaande site spreekt wel veel kennis uit naar mijn idee. Ben ook al een fokker tegengekomen die vindt dat je konijnen beter alleen kunt houden, omdat ze dan mensgerichter zijn. Daar gaan we uiteraard niet naartoe, hoe dichtbij het ook is.
Ik ga vanuit Friesland het land door , is het konijn de ware ja dan is het de reis waard .
Brr die fokker zou je zelf in formaat martelhok willen stoppen alleen
Anoniem
Geplaatst: 05-10-18 15:51
Ik ben [naam] niet als ik niet van de twists ben
Was voertijd dus even Lilo haar kamer open en bij Tarzan voer halen en de bezem , klinkt super simpel en veilig . Maar Tarzan dacht hehe eindelijk die deur open en kan ik eens zoeken naar die lucht van dat lekkere wijf , dus hij zoeken en toen zag hij haar . Ik even erop inspelen en brokjes gelegd aan beide kanten
Tarzan zat er echt heel trots en blij van wow die is mooi vrouw
En nadat hij gewoon niks doet even stap 2 gedaan
Ze is gewoon bang maar stuift niet meer weg voor hem , en Tarzan negeerde haar en snuffelde even van hmm lekker luchtje . Toen ging hij zelf weer de ren uit en heb hem weer zijn eigen kamer ingedirigeerd
Tot zover mijn plan haar rustig te laten wennen , niet helemaal volgens het boekje maar ze blijft niet bang als hij weg is . Ze ging achter hem aan en begon weer verder te eten , ze geven vanzelf aan wanneer het zover is en dan gaan ze de baas spelen
Oooh Rebecca wat is Tarzan toch een lieverd he! Hij wilde vast gewoon graag z'n kadotje alvast uitpakken
Gewoon lekker de tijd geven dan komt het wel goed met die 2 Je zult zelf wel merken wanneer het goed voelt om ze samen te laten, zo waren die 2 kleintjes van mij eigenlijk ook nog wat jong maar het voelde en ging gewoon goed
Hier gaat het ook nog steeds goed en hebben de Bunnies genoten van het zonnetje vandaag