Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:27

Ik had dat ook met mijn vorige hond Kiwiwitje, direct zindelijk, geen gesloop of andere vervelende trekjes, maar inderdaad vanaf dag 1 consequent geweest. Ik hoop dat de volgende net zo gaat, we zullen zien ;)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:35

Dit word voor mij de eeste pup die ik helemaal alleen op voed. Heb al wel een stuk op 4 pups helpen opvoeden maar mijn ouders zijn beide ervaren instructeurs op een hondenschool dus dat ging redelijk vanzelf allemaal :+ Wel fijn om op terug te vallen dadelijk, al zijn Poedels wel vrij makkelijk normaal.

Er is nu ook sprake van dat het nest bij mij geboren gaat worden en opgroeien omdat mijn ouders het flink druk hebben. Zou heel spannend zijn want dat zou ook meteen de eerste keer zijn dat ik dat helemaal zelf doe, al heb ik de bevalling al wel een paar keer zonder mijn ouders gedaan.

Teef is happy en gezond, maar ze heeft haar loopsheid dus over geslagen samen met de andere teef dus ik ben benieuwd wanneer ze besluit dat het tijd is.
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 14:38

Azmay, ze maakt het spannend dus. En dus afwachten nu, succes!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 15:11

fannetje schreef:
Ik had dat ook met mijn vorige hond Kiwiwitje, direct zindelijk, geen gesloop of andere vervelende trekjes, maar inderdaad vanaf dag 1 consequent geweest. Ik hoop dat de volgende net zo gaat, we zullen zien ;)

Ik hoop t hier ook hoor. Zowel met het nestje als met de pup die mag blijven.

Azmay, spannend! Ze laat je wel wachten he? Met loopsheid overslaan

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 17:34

Ik duim met jullie mee. Ik zou met meer dan één puppy gillend gek worden. Laat staan een heel nest _O-

Dexter heeft een zichzelf iets aangeleerd. Elke keer als ik streng 'nee' zeg in zijn gezicht en hij begrijpt (soms hapt hij er tegenin namelijk, monster) werpt hij zich vol overgave achterover en blijft dood liggen. :))

Niet op een onderdanige, angstige manier. Maar gewoon voor de lol _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 17:55

Haha ik kijk er echt naar uit Kaus.

Boellie heeft ook zoiets. Als ik echt boos word. En hij weet waarom dan gaat ie pootjes geven. Dus dan gaat ie zitten en steekt ie zn poot op. Om dus eigenlijk op mn arm/hand te leggen. Hoef hem daarna ook geen “straf” te geven oid. Want dan weet ie echt dat ie te ver gegaan is. Maar zo schattig om te zien <3

Denk wel dat ik hem dat onbewust geleerd heb. Meestal als ik boos op hem werd. Dan kwam dat best bij hem binnen. En dan had ik alleen mn stem(en lichaamstaal) gebruikt. Dan wachtte ik een paar minuten. En als ie dan nogsteeds braaf op de plek waar ik hem achterliet was gebleven(en rustig was) dan riep ik hem en meestal moest ie dan een poot geven en kreeg ie een koekje. Voor mij een beetje t idee van, “nou goed ik was boos, maar je hebt nu netjes geluisterd dus dan zijn we weer vriendjes” ofzo.

Als ie puber achttig aan het klieren is, en ik word boos geeft ie ook geen poot. Maar vooral dan krijgt ie een “time out”.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 18:08

Wat schattig <3 Ik heb hier ook altijd het idee dat Dundy 'zijn excuus aanbiedt' wanneer hij stom doet. Wanneer hij om een banketstaaf geluidje gaat blaffen bijvoorbeeld of je pijn doet. Dan komt ie daarna met zn oortjes plat bij je knuffelen.

En ik snap wel dat honden geen idee hebben van sorry zeggen. Maar het is wel schattig en maakt het altijd goed :D

Nog een reden waarom ik puppys niet heel geweldig vind trouwens, ze zijn zo klein. En ik hou niet zo van kleine hondjes. Ze moeten voor mij toch wel een kilo of tien zijn wil ik het wat leuk vinden. Gelukkig is Dexter hard op weg naar de negen _O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 19:11

Een hele blije en tevreden Dexter na het spelen met heul veel honden :D

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:08

Hier was papa Loki vandaag op bezoek

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 20:26

Die oortjes! <3 Doe mij die hele donkere maar. Wat een schatje <3

Heb je het idee dat de papa en bepaalde herkenning laat zien?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 20:52

Ik heb ook een ''hekel'' aan kleine hondjes. Maar voor pups maak ik een uitzondering <3

Ennasil; ik vind ze denk ik toch allemaal leuk :') Ik vind dat donkere heel mooi Maar als ik dan naar dat snoetje op de laatste foto kijk... <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:24

Kaus schreef:
Die oortjes! <3 Doe mij die hele donkere maar. Wat een schatje <3

Heb je het idee dat de papa en bepaalde herkenning laat zien?

Ja naar Tessa toe, hij was nog helemaal verliefd op haar, maar voor Tess was de liefde over :') :') :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:32

Ooh Ennasil! <3 zijn alle pups gereserveerd? :Y)

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 21:54

Loolotte schreef:
Ooh Ennasil! <3 zijn alle pups gereserveerd? :Y)

Is er nog 1 beschikbaar O:)
Laatst bijgewerkt door Ennasil92 op 11-03-18 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:09

Ga er voor Loolotte <<)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:14

Vaak is dat excuses aanbieden idd aangeleerd gedrag, net als schuld laten zien etc.
Ennasil, wat worden ze leuk! Heerlijke bolletjes wol. En knappe papa op bezoek.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 22:42

fannetje schreef:
Vaak is dat excuses aanbieden idd aangeleerd gedrag, net als schuld laten zien etc.
Ennasil, wat worden ze leuk! Heerlijke bolletjes wol. En knappe papa op bezoek.

Ik denk ook echt dat ie dat gekoppeld heeft. Maar t enige wat ik dan nog ''lastig'' vind. Is dat als ie ''puberig'' doet, dat ie dan geen ''excuses'' aan komt bieden. En dat als ik boos word op iets waarvan ie WEET dat ik t echt echt echt niet wil hebben dat ie t dan wel doet.

Bijvoorbeeld; De keuken mogen ze gewoon in. Maar als ik zeg dat ze er uit moeten, moeten ze er uit. Dat is heel simpel. Want dat gaat ook eigenlijk altijd goed. Maar nu probeert meneer de laatste tijd uit of ie niet gewoon kan blijven staan, dit doet ie niet altijd maar al wel een paar keer. Word ik dan boos, wil ie zelfs nog wel eens uitdagen en hij luistert gelukkig vrij snel. Maar dan geeft ie dus echt geen poot oid om t ''goed te maken''.

Vanmiddag was ik een beetje met hem aan t spelen/klieren. En hij weet dat ie alles mag bij mij, behalve echt happen/bijten. Nu deed ie dat, en ik word niet eens heel boos, ik zeg op een duidelijke manier;''NEE, dat doen we niet!!'' En op dat moment gaat ie zitten en pootjes geven en daarna was het happen/bijten over en konden we gewoon verder spelen.

Heb het idee dat hij weet dat spelen een beloning is voor goed gedrag, en dat ie geen beloning haalt uit het luisteren dat ie de keuken uit moet. Is wel eens iets om mee te puzzelen. :)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:47

Denk wel dat ze heel goed weten als ze iets doen wat ze niet mogen. Onze BC trok zo een grappig gezicht als hij betrapt was. Moesten zelf niets zeggen, hij ging meteen zitten, oren naar achter tegen het hoofd getrokken en met neus in de lucht een gestrekt gezicht. En dan side eye naar you om te zien wat je deed. De grapjas :P

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 22:55

Kaus schreef:
Ga er voor Loolotte <<)

I'm this close :Y)
Afbeelding
Nee ze zijn wel echt zo ontzettend mooi! Ik vond mezelf ook altijd een herdermens, maar ik heb zoveel mensen op de cursus gezien die compleet omver gelopen werden door hun herder, dat ik toch verder ben gaan kijken. Ik denk dat ik best stevig in mijn schoenen sta, maar ik durf het toch niet aan :=

Klinkt vervelend Kim! Hoe lang duren die puber-periodes?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:00

Heel herkenbaar Kiwi, dat gedrag _O-
Dexter heeft een speciaal botje waarvan Dundy prima weet dat hij er niet aan mag komen (Dundy vreet dat binnen een kwartier op waar Dexter er weken mee doet). Als hij dat dan stiekem gaat stelen dat houdt hij constant oogcontact met ons. Je hoeft maar een spiertje te verrekken en hij komt oren laag, lippen likken, staart tussen de poten en kwispelend naar ons toe. Hij wéét gewoon dat het niet mag. En tóch even proberen.

Ik kwam vandaag een herder tegen met zo'n verschrikkelijke karperrug. Zijn achterpoten waar ongeveer de helft van de lengte van zijn voorpoten. :r -:(- %)

Dexters oortjes staan niet meer... -O- Vanmiddag (op de foto te zien), stonden ze nog wel. En nu... -O- |( |( |( |( |( |(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:02

Lotte, gewoon een kwestie van netjes opvoeden, dan doen ze dat echt niet.
Kim, tja puberen is ook uitproberen, kijken waar de grens ligt (moet er stiekem altijd heel hard om lachen) en dus niet echt "fout" , dus geen excuus nodig ;)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 23:04

Nou dat vind ik dus nog t meest gekke. Buiten dat ''klieren'' bij de keuken doet ie alles gewoon braaf.. ik heb echt een gekke hond... :P

Als je ze staand wil houden dan gewoon plakken :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 23:11

Kaus, Die oren gaan vast weer vanzelf staan, dus geen zorgen maken ;)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 00:10

Ja zeker waar fannetje, maar ik ben toch bang dat ik wat verkeerd doe/de hond verpest.. Wellicht geen reële angst, maar hij is er wel. Bracco's zijn ook zeker geen push-overs, en ook minder vergevingsgezind dan het gemiddelde ras, maar minder scherp.

Misschien toch plakken Kaus, als je ze echt graag staand wil.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 03:14

Hier die angst ook heel erg (lees mn doemdenkberichten in het topic maar :Y) ). Daarom ook steeds voor honden gegaan die al gedragsproblemen hadden. Dan kon ik het in ieder geval alleen maar beter maken :+

Hmm ik heb wel vertrouwen dat zijn oortjes weer gaan staan. Maar het is wel een beetje jammer voor nu. Hadden net weer een fotoshoot gepland _-:(