fannetje schreef:Vaak is dat excuses aanbieden idd aangeleerd gedrag, net als schuld laten zien etc.
Ennasil, wat worden ze leuk! Heerlijke bolletjes wol. En knappe papa op bezoek.
Ik denk ook echt dat ie dat gekoppeld heeft. Maar t enige wat ik dan nog ''lastig'' vind. Is dat als ie ''puberig'' doet, dat ie dan geen ''excuses'' aan komt bieden. En dat als ik boos word op iets waarvan ie WEET dat ik t echt echt echt niet wil hebben dat ie t dan wel doet.
Bijvoorbeeld; De keuken mogen ze gewoon in. Maar als ik zeg dat ze er uit moeten, moeten ze er uit. Dat is heel simpel. Want dat gaat ook eigenlijk altijd goed. Maar nu probeert meneer de laatste tijd uit of ie niet gewoon kan blijven staan, dit doet ie niet altijd maar al wel een paar keer. Word ik dan boos, wil ie zelfs nog wel eens uitdagen en hij luistert gelukkig vrij snel. Maar dan geeft ie dus echt geen poot oid om t ''goed te maken''.
Vanmiddag was ik een beetje met hem aan t spelen/klieren. En hij weet dat ie alles mag bij mij, behalve echt happen/bijten. Nu deed ie dat, en ik word niet eens heel boos, ik zeg op een duidelijke manier;''NEE, dat doen we niet!!'' En op dat moment gaat ie zitten en pootjes geven en daarna was het happen/bijten over en konden we gewoon verder spelen.
Heb het idee dat hij weet dat spelen een beloning is voor goed gedrag, en dat ie geen beloning haalt uit het luisteren dat ie de keuken uit moet. Is wel eens iets om mee te puzzelen.