Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:15

Hoi!
Sorry dat ik zo kom binnen vallen.
Ik/wij zijn rustig aan het kijken voor een boerboel pup.. wachtlijst maakt niet uit, prijs ook niet. Zolang ik maar weet dat de hond gezond is.
kan iemand hier een goede fokker aanraden..?
Ik zie op marktplaats wel een aantal advertenties, maar ik ben heel bang dat Ik bij de verkeerde terecht kom. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:19

Hoi Lindsay,

Wat leuk dat jullie voor een Boerboel willen gaan!
Hebben jullie al enige ervaring met molossers?

Tyson boerboels (ospel), komt onze knappe Nelson vandaan! Hele fijne fokkers. Nog steeds erg goed contact mee!

Ook jala boerboels, congomasai boerboels, swarte tulp boerboele zijn ook eerlijke en goede fokkers!

Mocht je meer willen weten dan laat maar horen! En het is uiteraard aan te raden om eens random contact op te nemen voor meer informatie en kennismakingen!

Ons blij ei Nelson <3
Afbeelding

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 07:28

[quote="loez"]Hoi Lindsay,

Wat leuk dat jullie voor een Boerboel willen gaan!
Hebben jullie al enige ervaring met molossers?

Tyson boerboels (ospel), komt onze knappe Nelson vandaan! Hele fijne fokkers. Nog steeds erg goed contact mee!

Ook jala boerboels, congomasai boerboels, swarte tulp boerboele zijn ook eerlijke en goede fokkers!

Mocht je meer willen weten dan laat maar horen! En het is uiteraard aan te raden om eens random contact op te nemen voor meer informatie en kennismakingen!

Ons blij ei Nelson <3
Afbeelding[/quote

Hoi!
Wij hebben wel ervaring met molossers, maar niet bizar veel. Ik vind her karakter van deze honden heerlijk!
Maar... nu mijn vraag, oo internet word ik niet veel duidelijker.. kunnen deze honden schikken als "buitenhond"..? Uiteraard met genoeg beweging, liefde en aandacht.

Bedankt voor de vele fokkers! Ik ga zeker even kijken!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:36

Dat is net hoe je ze opvoed. Maar ze kunnen zeker dienen als buitenhond. Ze zijn wel waaks van zichzelf en zijn landhonden van vroeger uit. Ze werden vroeger gebruikt om indringers weg te jagen en de familie te beschermen.

Als ik jou was zou ik eens contact opnemen
Met bovenstaande fokkers. Jala heeft op dit moment een nest geloof ik!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:40

Wat ziet Nelson er fantastisch uit zeg <3

Welkom XxLiindsaYxX! Wat Loez ook al zegt.... vooral contact opnemen en gaan kijken!
En op je eigen gevoel vertrouwen... ik heb in m'n zoektocht naar Sven (een duitse dog) diverse fokkers gesproken en bezocht ben het hele land door geweest...
sommige voelde goed maar sommige ook zeker niet. (1 had me zelfs al een pup verkocht nog voordat ze me ooit gezien hadden 8)7 ) Uiteindelijk, geloof het of niet een super fijne fokker gevonden in mijn eigen woonplaats :D Succes met je zoektocht!

Ik ben afgelopen week een aantal dagen weg geweest, dus Sven was in de zorg van m'n vriend die op zijn beurt weer een netwerk aan vrienden ingeschakeld had :P Dat is hartstikke goed gegaan!
Maar waar onze vorige dog altijd extreem blij was om me weer te zien...
Sven was duidelijk gepikeerd/beledigd hahahahhah hij heeft me de eerste 10 minuten gewoon niet aangekeken :n Inmiddels is hij weer bijgedraaid en vind ie het geloof ik toch wel fijn dat ik er weer ben.

Afgelopen zaterdag hebben we de eerste les Elementair 2 gedaan! Was erg leuk, pittig... maar leuk!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:55

Bedankt allebei!

Hij hoeft niet overdreven waaks te zijn, maar wat indruk achterlaten is al genoeg :). Voor mijn idee gewoon Haha.

Ik ga even contact opnemen!
Ga zeker bij meer kijken, wil geen gekke dingen en er 100% goed bij voelen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:01

dergelijk type hond maakt vaak al indruk zonder dat ze er iets voor hoeven doen ;)

en idd, ga gewoon een rondje fokkers bellen/mailen en ga op je gemak eens wat rondkijken bij verschillende mensen

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 13:10

Ja daarom!
Ik zoek ook echt geen valse hond of iets, het gaat echt puur om het idee :).

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:06

Loez, is tyson boerboels van Richard?

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 19:11

Welkom Lindsay. Wat mijn voorgangers ook zeggen, ga vooral bij fokkers langs om het ras te leren kennen.

Ze kunnen prima voldoen als buitenhond, zijn ook van oorsprong terrein bewakers.
Dus ja ze kunnen overdreven waaks zijn, ook zijn het zelfdenkende honden. Dus als hun denken dat iets een bedreiging vormt, spelen ze hier op in. Dat moet natuurlijk wel bij je situatie passen.

Is er een rede dat je specifiek voor de BB kiest?

Loez ik had het al gezegd, maar wat is die toch ook een knapperd he!

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 19:13

Nee niet de reden :).
Ik zoek een hond die vooral lief is voor het gezin, en een uitstraling heeft. En vind dit hele leuke honden.. :)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-17 20:23

Ik zou zeggen kijk eens naar een bull mastiff. Toch wat gebruiksaanwijzing vriendelijker voor als je niet geheel bekend bent met molossers :P

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:45

Het Waakse zit er in Lindsay. Bij de een wat meer dan de ander. Zo heb ik Nelson voor het eerst horen grommen tegen een man bij ons binnen :oo

Die man vond honden niet leuk en Nelson hem ook niet!

Jaaa hij is ook echt puppy af nu. Zag laatst een foto van een maand voordat hij naar ons zou komen. God wat een jonkie :')

Wat Britt idd ook zegt, zelf denkende en 'oplossende' honden. Het zijn ook niet altijd de meest gemakkelijke honden.

Mijn moeder mag Nelson van mij op dit moment niet uitlaten bijvoorbeeld omdat hij soms iets spannend vindt en dit uit op diegene die hem aan de lijn heeft. Dan springt ie echt vol tegen je op en wil lomp spelen. Ik Zie het ondertussen aankomen dus ben hem veel al voor nu. Maar hij zou mijn moeder finaal omver springen bijvoorbeeld :oo

Wat betreft het valse stukje, dit kan elke hond hebben helaas. Onze aller eerste Boerboel had een kink in de kabel helaas. Zijn volle zus daarentegen <3 gosh die hond mis ik!
Zij was goud waard!

Wordt al minder hoor! Luistert steeds beter. Maar tis wel een puber :D

At tinkermuts; Tyson boerboels is idd van Richard en Claudia! Ken je ze? :D Nelson komt van hen af! Heeeerlijke mensen <3 lief en vooral veel humor :D

D&khahaha dat stukje gepikeerde herken ik heel erg van beast! Zenna springt mij helemaal omver, maakt niets uit en beast keek jack idd ook echt niet aan als hij weg was geweest of als hij niet mee mocht!

Fijn dat alles goed is gegaan!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:06

Jep . Richard is een hele tijd klant bij mij geweest. Hij had toen alleen diego de argentijn nog en daarna kwam Tyson z'n eerste boerboel. Doe hem maar de groeten van mij, sas vd uitlaatservice, dan weet ie het wel.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:14

Oooh wauw! Diego ken ik alleen van de foto en Tyson is afgelopen jaar ingeslapen helaas! Bijna 11 geworden geloof ik <3

Zal hem de groetjes doen!! Leuk!!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:26

Ik zag ineens tyson boerboels en dacht dat kan niet missen . Diego was echt m'n grote witte vriend en mijn toenmalige hond was beetje zelfde leeftijd en elkaars dikste matties. Richard is op gegeven moment verhuisd en Diego werd lichamelijk ook minder. Altijd erg fijne klant geweest. Spreek zn moeder nog regelmatig en heel soms kom ik Richard nog tegen in Nieuwegein.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:06

Tinkermuts schreef:
Ik zag ineens tyson boerboels en dacht dat kan niet missen . Diego was echt m'n grote witte vriend en mijn toenmalige hond was beetje zelfde leeftijd en elkaars dikste matties. Richard is op gegeven moment verhuisd en Diego werd lichamelijk ook minder. Altijd erg fijne klant geweest. Spreek zn moeder nog regelmatig en heel soms kom ik Richard nog tegen in Nieuwegein.

Je krijgt de groetjes terug van hem! :D
Hij gaf idd aan dat Diego altijd graag bij jou kwam! Wat leuk!
Geweldige mensen! <3

Hebben nog steeds erg goed contact met ze. Gaan binnenkort met Nelson die kant op.
Ze zijn recent verhuisd naar Ospel! dus dat is voor ons nóg dichterbij!

Ben heel benieuwd hoe Nelson reageert als hij Richard & Claudia ziet! Ik denk dat ie helemaal gek wordt haha.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:33

Wat ontzettend leuk. Thanks. Denk dat Nelson ze nog wel herkent

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 14:34

Tinkermuts schreef:
Wat ontzettend leuk. Thanks. Denk dat Nelson ze nog wel herkent

Ooooh dat weet ik wel zeker! Hij was super gek op ze! En andersom ook.
Wat dat aangaat jammer dat ze nu niet meer in vleuten wonen, had zijn reactie ook wel willen zien als hij weer 'thuis' kwam! Maaar, nu ziet hij dus zijn oude baasjes in een andere omgeving, ook wel leuk! :D Ben heel benieuwd hoor!

Gauw een keer plannen! Kan hij lekker Rausen met 'zijn' harem :D Want ze hebben nu nog 5 dames!

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 18:07

Buffel is echt absoluut niet waaks haha
Laatst kwam degene die hem 1 x in de week uitlaat als wij er niet zijn binnen en die had haar haar geverfd. Er was niemand thuis (althans, ik lag met mijn zoontje in bed) en zij had nog niks gezegd bij binnenkomen om ons niet wakker te maken
Buffel herkende haar niet en kroop als een bang hondje weg :')

Dus ze kunnen bij ons het huis leeg halen. En dat terwijl de dogo canario toch wel als ras beschrijving heeft staan dat ie " een zeer heftig temperament heeft, is onverschrokken en heeft een krachtige en diepe blaf. De Dogo canario zal de aandacht vestigen op de aanwezigheid van een vreemde, door zijn krachtige en zware blaf te laten horen. Pas als zijn baasje het bezoek goedkeurt, zal hij vreemden toelaten op het erf."
Nou die memo heeft buffel dus gemist. Nou is ie wel een halve maar ook de bordeaux dog zou van origine een waakhond zijn

Buffel heeft nog nooit geblaft als er iemand aan de deur komt of binnen komt
Zelfs niet wanneer er andere honden aanwezig zijn die wel aan slaan. Doetje is het haha

Hij eet nog steeds slecht. Ik heb het op gegeven. Zo lang hij niet mager word moet hij het maar hier op doen.
Hij krijgt gewoon 4 x per dag aangeboden en dan moet ie zelf maar bepalen of hij honger heeft

Leuk loez dat je met nelson terug gaat, ben heel benieuwd!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 19:37

Ja zeker! Vind dat echt een kleine moeite, zij hebben hem aan ons toevertrouwd en vindt het gewoon leuk om contact te houden!

Toch wat buffel betreft, als er iemand binnenkomt die er echt niets te zoeken heeft Zal hij anders reageren! Durf ik bijna om te wedden :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 20:07

Ik heb geen idee..
We zullen er nooit achter komen. Hoop ik hahaha
Maargoed als ze zachtjes genoeg doen dan slaapt ie er gewoon door heen. hahaha
Wat een luie hond heb ik toch

Eindelijk een tuig besteld trouwens. Gewoon een goedkope op de gok. Maar lijkt tot nu toe prima te passen
Eerst maar eens kijken hoe dit gaat met hardlopen en fietsen. Even uitproberen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 21:58

Vergeet niet dat buffel die mevrouw ook al lang geroken heeft waarschijnlijk. Klinkt gek, maar als hier het raampje aan de straatkant open staat gaan beide honden finaal door het lint zonder dat ik iets hoor. Kijk ik naar buiten, loopt er een vrouwtje voor bij met 2 honden waar ze de pik op hebben :')

Ze ruiken en horen toch meer dingen dan we denken!

Welk tuig heb je besteld? Laat maar even weten! Wil ook nog steeds een degelijke heupriem voor mij en Zenna

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:00

Ja maar toch gek dat ie haar dan niet in de armen sprong zoals normaal haha
Echt hoor. Lach me soms kapot.
Kom ik thuis na het werk. Roep ik hem, geen reactie. Kom ik in de woonkamer, ligt ie op de bank, op zijn rug... met 1 oog open te kwispelen

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:34

Hahahha herkenbaar!

Wellicht is zij bij een andere hond geweest? Ik merk als ik bij de hond van mijn broer geweest ben dat zenna mijn staff teefje echt niet blij is daarmee. Kan vanalles zijn :)