Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:17

Ik had afgelopen week nog twee filmpjes online gezet, maar niet gedeeld. :+

Met Puk zijn we nu sinds Oktober fanatiek aan de gang en was afgelopen week. Ik ben zeer tevreden en trots. <3 wij werken veel met vooruit merken, want ja, ik heb niet het model om hard te rennen ( :+ ) en Puk denk alleen maar HAAAAAARDEEEEEEEER REEEENNEEEEEEEN! :):) :):) :):)

En Guinness op de maandag, was voor ons een lekker parcoutje waar we aan onze pijnpunten konden werken. Zoals je ziet gingen de vlakken van geen meter deze ronde. B-) Maar zeker niet ontevreden over dit rondje.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:20

zo leuk die filmpjes, dat zou ik ook wel willen met mijn hond, zo mooi om te zien hoe graag die honden dat doen!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:22

Knakker schreef:
zo leuk die filmpjes, dat zou ik ook wel willen met mijn hond, zo mooi om te zien hoe graag die honden dat doen!!

Waarom gaat dat niet? Sorry als je dat al eens verteld hebt, misschien heb ik dat gemist.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:41

Leuk Kim! Wat zijn de vlakken?
Dat hoofd aan het eind van dat filmpje, je vriend of zo? :D

Fijn dat het meeviel Jesda!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 22:44

Leuke foto van de trail van vorige week :o :

Afbeelding

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:01

KimD schreef:
Knakker schreef:

Waarom gaat dat niet? Sorry als je dat al eens verteld hebt, misschien heb ik dat gemist.

Nee hoor, heb ik niet verteld, ik heb mijn hond nu 5 maanden en werken nog hard aan de basis gehoorzaamheid, maar ik ben zo niet-consequent :) .
Maar misschien ooit, ga ik wel zo'n cursus behendigheid volgen, lijkt me echt heel leuk.

KimD

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 17:17

Ah op die manier! Dan gaat dat vast goedkomen, als die gehoorzaamheid er eenmaal inzit kun je rustig aan de basis Agility beginnen. Ook daar leert hij weer enorm veel van qua gehoorzaamheid. :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 09:01

heb je ook weer gelijk in, ik vind het zo mooi om naar te kijken!

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:54

leuk om al die agility verhalen te lezen!

Ik heb even een vraagje mbt mijn border collie.. Dit is een herplaatser van nu 8 jaar, sinds vorig jaar (2016) eind april bij mij.

Doet het echt super, luistert (meestal) goed, heerlijk actief en graag in beweging.
Mijn vriend probeert minimaal 1x in de week te gaan hardlopen met hem en hij gaat iedere dag mee naar de paarden met hem. Daarnaast probeer ik hem mentaal te triggeren met wat oefeningen thuis.

Als ik een week niks met hem doe, luistert hij niet meer en word hij ontzettend vervelend haha!

Nu is het zo dat hij soms wat aggresief is tegen andere honden.. vorige week heeft hij nog geknokt met een herdershond waarna hij 3 dagen mank liep!

Hij rent vanuit het niets weg en begint stoer te doen tegen een andere hond.. heel vervelend en ik kan mezelf er totaal niet op voorbereiden wat dus resulteert in dat hij altijd aan de lijn loopt.. Hij luistert altijd super, komt altijd als ik roep behalve dus als hij een andere hond ziet....

Hoe kan ik dit trainen? En is het eventueel nog een optie om hondentrainingen te gaan doen? Ook al is hij 8 jaar?

Hopelijk kunnen jullie mij wat tips geven :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 23:07

Ik wil even blij zijn *\o/*

Afgelopen vrijdag is Jinn bij Marianne Krediet geweest. Zaterdag tegen de avond begon hij wat stijf te lopen maar dat kon, had Marianne gezegd. Zondag, tegen de avond was het eigenlijk al weer helemaal weg. Maandag, dinsdag helemaal niks met Jinn gedaan. Hij wilde wel weer maar heb niks gedaan.
Vandaag een stukje gefietst, gewoon een klein stukje en hij was vet blij! Daarom vanavond maar mee genomen naar de training en wat was hij fijn!
Hele poos niet meer getraind ivm sneeuw maar vanavond was alles weer goed en wat ging het goed!
Bijna geen latten :D

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:46

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:19

JesdaJinn schreef:
Ik wil even blij zijn *\o/*

Afgelopen vrijdag is Jinn bij Marianne Krediet geweest. Zaterdag tegen de avond begon hij wat stijf te lopen maar dat kon, had Marianne gezegd. Zondag, tegen de avond was het eigenlijk al weer helemaal weg. Maandag, dinsdag helemaal niks met Jinn gedaan. Hij wilde wel weer maar heb niks gedaan.
Vandaag een stukje gefietst, gewoon een klein stukje en hij was vet blij! Daarom vanavond maar mee genomen naar de training en wat was hij fijn!
Hele poos niet meer getraind ivm sneeuw maar vanavond was alles weer goed en wat ging het goed!
Bijna geen latten :D

Wat goed! En wat fijn dat er bijna geen latten meer afgaan. :D

maaaikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 18:49

Simba was vandaag gezellig mee naar de paarden. Bij speelt daar altijd met een jolly bal die vind hij echt helemaal te gek. De bal valt wel eens in de sloot maar daar gaat hij eigenlijk nooit achteraan staat dan te janken en te piepen aan de zijkant. Vandaag besloot meneer dat hij er wel achteraan kon springen de sloot was dicht gevroren maar nog heel dun dus hij zakte zo door het ijs heen. Schrok me dood had met verwacht dat hij dit zou doen. Simba ingepakt met een zweet deken en daarna snel de paarden gevoerd en naar huis gegaan.

Afbeelding

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 19:58

Ach! Gekke Simba! Ongeluk zit in een klein hoekje!

Mariska, super dat Jinn weinig latten tikt! Wanneer zie ik je weer op wedstrijd? :D

Bodhi's 2016 zit er weer op, dus weer een fototopic gemaakt :D
[BB-ITP] Bodhi's 52-weken project van 2016!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:02

Agos, dat is wel heel sneu, een nat pak met dit koude weer. Ik dacht het gisteren nog, toen ik met Isis aan het spelen was met de bal op een pad met een flinke sloot erlangs. Bal niet in de sloot gooien.

Wat zijn jullie allemaal nog lekker aan het sporten! Voor mij ligt dat een helemaal plat met dit weer.

Mijn hondenschool juf is gestopt met de school omdat ze een baan bij KNGF geleidehonden heeft gekregen. Alleen met ons hoopers-groepje draaien we nog door, maar nu dus winterstop. Gelukkig kunnen we nu wel lekker het bos in met de sneeuw en gisteren wat tonnen en pionnen werk gedaan in de binnenbak, weken aan het afstandsturen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 19:36

ahh zielig, natte hond :)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:30

Gelukkig was je op stal met heerlijke fleecedeken. Arme hond...

Wij zijn vandaag lekker wezen wandelen in het bos. Mijn vriend zijn camera mee. Echt heerlijk hondje hij deed alles wat ik van hem vroeg op afstand. Zijn erg leuke foto's uitgekomen.

Afbeelding

Heb ook een topic gemaakt :o
[BB-ITP] Knappe Boco

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:19

Onze zondag stond in het teken van sneeuw. Twee wandelingen in het bos gemaakt. 's morgens alleen, 's middags met nog 3 BC's maar helaas mijn telefoon vergeten dus geen foto's

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:57

Ik meld me hier ook even. Ik zie al een paar bekenden langs komen. (Hoi Kim :wave: )
Ik heb er 3 waarmee ik behendigheid en schapendrijven doe. Momenteel vanwege scheiding even alles op een (zeer) laag pitje.

Abby, mijn kleine draak :Y) , inmiddels alweer 6.
Leto from Lets Border (Butterfly Phoebe from lets border x Chocolate chip of clover corner)
Afbeelding

Fan, mijn pure schapendrijver ~~}> , wordt 5 deze zomer
(Lowlands Blacksmith Lynn x Killiebrae Joe)
Afbeelding

En mijn kleine Maisie muis <3 van 1,5
A kind of Magic from Lets Border (Garth Fly x Borders at Work Sean)
Afbeelding

En voor de liefhebbers, mijn website: http://www.bybluesandbrowns.nl
Laatst bijgewerkt door AbbyBlues op 13-02-17 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:57

ze zijn ook zo gek op sneeuw he?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 13:58

Abbyblues: wat een leuke foto's, wat hebben ze een plezier in hun werk!

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 14:07

Hoi Kim :wave:

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 16:19

Mooie honden abbyblues.

Vandaag even wat foto's van mijn knapperds gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:57

Prachtige foto's! Leuk al die verschillende Borders

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 09:23

Leuke foto's allemaal weer! :j