Esplendido schreef:Misschien heeft het niet heel veel invloed. Maar ik denk wel dat de ervaring van de handler en hond samen kan maken dat je een hond optimaal kan presenteren. Die ervaring missen mijn hond en ik echt nog waardoor ik haar niet optimaal kan presenteren en ik denk wel dat dat verschil maakt.
Tuurlijk maakt dat wel iets van verschil in het plaatje, maar een goeie KM kijkt daar wel doorheen, zeker voor de kwalificaties. Ik heb Jamie regelmatig door mijn vriendin laten voorbrengen (vaker dan dat ik het zelf gedaan heb trouwens) en die kwam dan ook wel eens met een ZG thuis. En zij is echt de beste handler in NL binnen ons ras. De KM vond 'm dan gewoon niet zo mooi. Dat kan, en dat mag
Het plaatje is wél completer als je je hond goed kunt voorbrengen en in een line up kan het wel het verschil maken tussen gelijkwaardige honden waarbij de 1 beter gepresenteerd wordt dan de ander. Maar een KM voelt aan de hond he, en ziet 'm bewegen. En als de KM op die dag jouw hond geen U vindt maar een ZG, nou goed so be it. Dat is zijn interpretatie van de standaard op die dag. En een ZG is nog altijd Zeer Goed, helemaaaaaaaaal niet slecht dus! En dan weet je nu dat deze keurmeester niet weg is van jouw hond, en probeer je het volgende x bij een andere KM nog eens
En ja, het is jammer als je voor de U gaat, maar dat ís het spelletje nou eenmaal
Ik heb trouwens een tijd gehad dat ik met Oll niet eens meer voor het CAC of zelfs de BOB ging, maar voor een groepsplaatsing. Werd ie dan BOS dan was ik nog soort van teleurgesteld ook
slaat nergens op maar je raakt snel gewend aan winnen
Ik verwacht écht en oprecht niet dat meneer morgen weer BOB wordt, maar ik kan je verzekeren dat na onze groepswinst van vorige week, ik heus een beetje teleurgesteld ben als ie alleen maar de veteranenklas wint en meer niks
Je went aan winnen
en met dat in je achterhoofd, mijn jongste vindt showen Stom met hoofdletter S. Die neem ik dus ook niet meer mee
Want zie bovenstaand, en met James moet ik eigenlijk vooral blij zijn als ik 'm met pret door de ring krijg
Maar daar ga ik niet voor, en dan weet ik dat ik elke x weer een beetje teleurgesteld ben. Terwijl hij zo z'n best doet. Nou helaas voor mij, dan maar niet meer showen 
Overigens bedoel ik met "je" niet per se jou persoonlijk hoor Esplendido, het is meer een algemeen verhaaltje en "men" staat dan zo stom