Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:54

inderdaad dit lijk wel een wissel truc is. wel jammer inderdaad gewoon info vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 16:58

Ga er niet van uit dat hij het expres heeft gedaan. Hij heeft mij veel geholpen met informatie en kwam heel aardig over. En komt zelfs deze week nog diepvriesratten brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:36

Afbeelding

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:12

gelukkig want als mensen willen verkopen zijn ze heel aardig maar dan.

hij is wel mooi en groot wat is hij groooooot.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:16

Gaaf gezicht zo met die Boeddha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

Het is al opgelost. Hij had meerdere pastel mannen van zelfde leeftijd te koop. Dus de overdrachtverklaring klopt gewoon.

Ik vind zijn grootte wel mee vallen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:18

GreaseMonkey schreef:
Gaaf gezicht zo met die Boeddha!

Dat is zijn favo hangplek.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:26

weet niet maar op de foto kom dat wel over. echt mooie foto's hoor.
ik ga nu naar de paarden die zijn geent dus even temperaturen vorige keer werd tjitske na enting gelijk ziek. en dan naar open dag van een middelbare school voor mijn jongste zoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:28

Klopt op de foto's lijkt ie idd groter. Zal als hij gewent is hem eens opmeten.

En hoop voor je dat ze nu niet ziek word en voor de rest veel plezier :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:35

heb je geen papieren bij je regius?
kan je zelf zien wat voor geslacht etc het is.
maar dat jij de verkeerde slang hebt als op de foto is duidelijk.. jammer hoor, dat het zo moet gaan.
hopelijk klopt je geslacht dan uiteraard wel..

Ik moet vanwege inkrimpen een paar regiussen wegdoen.
het gaat om een meerdere dieren en foto's kun je altijd in pb krijgen ;)
ze gaan hier weg met overdrachtpapieren en papieren waarin wordt bijgehouden wanneer vervelt/wanneer gegeten en gewicht. zodat je gewoon kan zien of het diertje in orde is, hoe snel meneer/madam gegroeid is etc.
het betreft 1 dame (axanthic) en man (cinnamon) -> allebei van dit jaar
en een volwassen kweekklaar man. (is volgens mij een pastel.. moet ik even mijn vriend vragen voor wat er precies inzit haha)
de prijzen kunnen over pb, zijn niet hoog( wilde gewoon een goed huis) maar wel realistisch :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:43

Heb een overdrachtverklaring erbij zitten. En deze klopt gewoon. Kweker had meerdere pastel mannen van zelfde leeftijd. Dus er is niks aan de hand.

Edit: Ik wil dit jaar nog kijken voor een jonge regius. Maar lees verschillende verhalen over de huisvesting. De een zegt eerst klein zetten en de andere gelijk in de huidige bak. Wat raad jij aan?

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:29

KingYasFenn schreef:
maar dat jij de verkeerde slang hebt als op de foto is duidelijk.. jammer hoor, dat het zo moet gaan.

ze gaan hier weg met overdrachtpapieren en papieren waarin wordt bijgehouden wanneer vervelt/wanneer gegeten en gewicht. zodat je gewoon kan zien of het diertje in orde is, hoe snel meneer/madam gegroeid is etc.
en een volwassen kweekklaar man. (is volgens mij een pastel.. moet ik even mijn vriend vragen voor wat er precies inzit haha)
de prijzen kunnen over pb, zijn niet hoog( wilde gewoon een goed huis) maar wel realistisch :)

Moet dat :') .... Ik wil zo graag , maar m'n ouders vermoorden me .
M'n hele kamer is volgebouwd .... ( misschien maar een la uit m'n kleding kast en daar een curver in bouwen }:) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:38

Terrariums stapelen :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 21:53

Zelfs dat past niet meer :') kan niet eens meer bij m'n dvd's :+

Ik heb een kamer met grond oppervlak 3 x 2 ong. Daar staat in een bed met bakken er onder , planken er boven .
2 voliere's ernaast dan een bureau ( tegen een schuin dak) eronder staan dozen erboven de cavia en de slakken bak ( die staat voor m'n raam) dan licht er een honden kussen tussen gepropt en dan m'n kleding kast .
Daar staan de baardjes op daar boven m'n TV en de bak met krekels en daar boven een curver met wormen .
En dan de deur met een krap kapstokje en dan ben je terug bij het bed .

M'n hond licht vaak voor m'n bed
Niet de beste foto , maar dit is dat kussen waar hij op licht ,

Afbeelding
O ja voor het kussen en m'n kast staat de voer en water bak

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:12

Ben nou stiekem wel benieuwd naar foto's van jouw slaapkamer/dierentuin.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:14

Wie weet als ik morgen even een momentje kan vinden :P

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:18

ja dat staat voller dan bij mij. hahaha zal ook even binnenkort foto's maken is wel leuk denk ik en misschien leuke ideeen erbij, tips is altijd leuk

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:59

Wilde ik even kijken of het nu nog licht genoeg is in m'n kamer ( tuurlijk niet)
Kijk nog even bij de beestjes kijken , allemaal eitjes .... Ik denk van hortis de tuinslak ( die zat in een hoekje met nog meer eitjes) :wow:

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:09

KingYasFenn schreef:

kun je mij eens een PB sturen over die Axanthic vrouw plus een foto?

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:17

Hoi!

mag ik meepraten?

Ik ben sinds vorige week in het bezit van:
Een korenslang Missing Black van ongeveer een jaar oud (+- 1.40m). Leeftijd is een gok van de verkoper (reptielenwinkel), geslacht onbekend... Maar we beschouwen ze als vrouwelijk (k weet niet waarom, ze voelt vrouwelijk ;-)).
Haar/zijn naam is Houdini.
Binnenkort gaan we een geslachtsbepaling laten doen.

Afbeelding

En een baby baardagaam mannetje van +- 5 weken oud. Oscar is de naam! Hij is echt wel cool...
Ik ben ook aangemeld bij het reptielenforum.
Aangezien we leken zijn in het houden van reptielen leek het me wel fijn om ervaringen uit te wisselen. Nog iemand in het bezit van een baby hier?

Afbeelding

ps: onze andere dieren: 2 paarden (bwp en volbloed), 2 honden (shiba-inu en rotweiler) en 2 kippen :-)
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:21

Leuke diertjes. En goed dat je je aangemeld hebt bij het reptielenforum. Tips zijn altijd handig. Weet alleen van baardagamen dat ze een uvb lamp nodig hebben en uiteindelijk een bak van ongeveer 1.50.

Ik loop te kloten met mijn warmtekabel. Elke nacht rond 28 graden (waar ik al niet blij mee ben) en vannacht opeens 25 graden ;( Toen maar gauw de lamp aangegooid. Snap er niks van. Met testen was alles gewoon goed.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:27

Bedankt :-). Hij heeft nu een bak van 1m op 50 cm op 50cm.
Later komt er een grotere bak (als hij wat groter is) en komt er wss in deze bak dan nog een slang bij.. Maar daar zijn we nog niet uit en eens hij zijn bak ontgroeid is zijn we alweer enkele maanden verder :-).

We hebben een warmtelamp en uvb lamp, alleen heb ik op het reptielenforum te horen gekregen dat mijn uvb lamp niet goed is voor hem (Repti Glo) dus heb ik een nieuwe besteld (Solar raptor), ongeveer 3 weken levertermijn...

Slang heeft ook een terra van 1m op 50cm op 50cm trouwens, dit zou voldoende moeten zijn?

Voor welke dieren heb je een hoge nachttemperatuur nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:40

Ik zou geen baardagaam en slang samen houden. En ze adviseren idd altijd Solar raptor. Maar ik heb geen ervaring met uvb lampen.

En voor een rattenslang is 1m bij 50 voldoende. Als je maar zorg voor wat klim mogelijkheid. Stelt deze soort wel op prijs.

En een python regius heeft 's een hotspot nodig van 30 graden. Maar heb hem pas sinds zondag en wil hem eigenlijk nog niet oppakken. Maar ben bang dat het wel moet gebeuren vandaag. Want temperatuur van 25 graden staat mij niet aan.

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:51

oh, ik bedoelde niet samen hoor! ik bedoelde, als hij verhuist naar een grotere bak, dat in deze kleinere dan misschien nog een 2e slang komt :-) dus 3 terraria dan met elke een dier in.

met pythons heb ik geen ervaring, ook met het hanteren van slangen niet echt :-). We halen ze dan ook niet uit haar terra. Enkel om eens grondig uit te kuisen of haar badje eens grondig uit te spoelen maar dan hebben we zo een "reptielenbak "waar ze even inkan. Gelukkig bijt ze dan niet.

Mooi exemplaar heb je daar trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 10:58

Dank je wel.

Oh dan begreep ik het verkeerd. Mijn excuses. Ik wil de python ook er alleen uithalen met eten en schoonmaken van de bak. Maar wou hem eerst graag een week laten wennen. Want het kunnen moeilijke eters zijn. Zat eerst ook te twijfelen tussen een rattenslang en regius. Maar vind de regius net wat meer slang. Zijn waterbak verschoon ik elke dag ivm bacteriën. Maar daarvoor haal ik hem er niet uit.

Maar ik heb nu weinig keus om hem eruit te halen. Want de bodem voelde vannacht ook koud aan. Dus als de kabel het niet doet, moet ik een nieuwe bestellen.