Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:43

Hier zijn ze nog nooit achter wild aan gegaan. Lyn is er wel een keer vandoor gegaan met werk. Kreeg ze een schok van de stroom 11.9 kilovolt, nou dag voelde ze goed. Als ik m zelf aanraak wordt je ook echt van onder tot boven geschokt.

Toen is ze naar mensen gerend die in eerste huis vanaf de hei woonden. Die kwamen met haar teruglopen thank god :))

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:49

Moonsparkle, spannend. Hopelijk is de afspraak niet te ver weg gepland.

Niniane, eerste dag vond ik ook spannend en inderdaad het ritme weer vinden met een pup. Maar dat loopt vanzelf wel weer los.

Nynkster, zo'n tik voel je wel. Gebeurd haar niet nog een keer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:53

Hier ben ik een keer een wild zwijn met 2 kleintjes tegengekomen in een.losloopt gebied.

Alle 3 de honden er achteraan. Ik ben maar doorgelopen, de jack russel kwamen al snel terug, als het niet wegrent is her niet leuk.
Chelsea, mijn mechelaar vond wel dar de kon aanvallen. Nadat ze hoorde dat ik echt wegliep kwam ze (nadat ik een doffe dreun hoorde) aangerend.
Bloed uit haar bek, dus ik dacht dat het wel klaar zou zijn. Ze had alleen maar op haar tong gebeten en nergens last bam. Maar jeetje, dat was doodeng zeg.

Niniane, fijn dat het zo goed gaat. Het zal inderdaad wel weer even wennen zijn

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:35

Oef Ves en Cursebreaker wat een enge ervaring!
Maisie is van zichzelf al heel zelfstandig en de recall zit er nog niet op, dus ze gaat nog niet los. Ik ben echt bang dat zij niet zo onder de indruk is van het mij kwijt zijn :=. Zijn natuurlijk flink aan het trainen met de recall maar voorlopig zit ze aan de lange lijn zodat ze toch een soort van “vrijheid” heeft. Al waren we laatst op een rustige plek gaan wandelen en toen hebben we haar wel echt los gelaten, maar dan met de lange lijn achter zich aanslepend zodat we altijd snel haar weer konden vangen. Toen bleef ze wel braaf bij ons maar ik weet ook dat zodra ze een hond of ree ziet (laatste nog niet gezien) ze weg kan zijn. Dus die lange lijn blijft er voorlopig aan :))

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:45

Ik mag voor de rest ook niet klagen en dit is bij ons ook geen normaal iets geworden en het zijn echt een paar hele snel gebeurde situaties geweest op bijna 4 jaar tijd - waar je ook van leert en je hond beter door leert kennen/leren lezen. Arya loopt vanaf dag 1 (grotendeels) al los en is normaliter ook elke 10-20m om aan't draaien om naar mij te kijken bv. Alleen als we bv. met anderen lopen in groter groeps verband, dan is ze wel wat minder met mij bezig haha maar goed, dan is de adrenaline hoger e.d. en dat snap ik wel dan en dan krijgt ze ook wat meer vrijheid van me omdat die sociale wandelingen ook belangrijk zijn - maar waar ze dan niet los kunnen, zitten de honden ook gewoon aan de lijn.

Als ik ook twijfel op dagen dat de focus/reactie op mij niet goed genoeg is, zit ze aan de lange lijn als ik zelf zo loop, maar in principe kan Arya wel veel los op veel plekken en is haar reactie en recall goed in de basis, zeker wanneer ik 1 op 1 loop met d'r. Op onoverzichtelijke bochtjes e.d. roep ik haar van te voren naast en mag ze pas na de bocht weer 'vrij', dat soort dingen. En als we met anderen lopen verschilt het soms, maar als ik bv. met de 2 Goldens loop is zij zelfs ook nog bezig met de heren in 't gareel te houden als die dan niet luisteren :') Maar goed, altijd verbeter puntjes in bepaalde situaties, en ze is echt niet elke dag, elke wandeling en in elke situaties dus 1000% maar daar blijven we ook gewoon aan werken en zoals ik al zei, handelen we ook naar. Los waar het kan, niet los waar het niet kan :j

Nu ik door long covid al maanden niet structureel loop met haar merkte ik dat nu met opbouwen ook echt wel weer enorm. Dan frustreer ik me omdat ik dan soms 3x moet roepen ipv 1x, of dat ze met een omweg naar me toe komt ipv in 1x, dat soort grapjes. Dus daar werken we nu ook gewoon weer aan. Ze zit meer met de snufferd aan de grond en in haar koppie, sneller mentaal moe waardoor focus/luisteren ook minder word op een gegeven moment en daar handelen we dan ook gewoon naar :j En dat is verklaarbaar, want ze moet zelf ook weer opbouwen en prikkels verwerken - mijn man kan namelijk echt niet alles opvangen wat ik deed, dus ze heeft veel minder diverse wandelingen en andere plekken gezien bv. En dan ken ik Arya goed genoeg om te weten dat ik dan nu weer moet herbevestigen en trainen eraan, maar dat trekt ook enorm snel weer bij wel :j

Gelukkig kan ik het kwijt zijn ook ruim op 1 hand tellen, en is het echt maar een enkele keer geweest, dus dat is hier ook zeker geen gewoonte want normaliter als er iets is, zoekt ze mij ook echt wel op maar die ene keer op de heide was ze zo jong en kon ze gewoon geen kant op richting mij - als dat zo zou zijn, zou ze idd ook die vrijheden niet hebben gehad, maar zo was ze gelukkig in de regel als pup en ook jonge hond niet.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 09:50

Gelukkig!
Ja ik denk dat het ding bij Maize ook meer onze onzekerheid is. Ze is gewoon zo veel zelfstandiger dan de vorige hond, en zo lang ik niet met zekerheid kan zeggen dat ze terug komt als ik roep mag ze niet echt helemaal los.

Nouja, dat lieg ik. Wanneer we met andere honden gaan wandelen mag ze wel echt los. Maar ik weet ook van haar dat ze sowieso niet van die andere honden wegrent dus als de anderen een goede recall hebben huppelt Maisie toch wel mee :))

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:07

Wat een schattige foto van Bonne. <3

En fijn dat de eerste dag/nacht goed zijn gegaan, Niniane!

Pfoe! Ik snap heel goed dat je dat heel spannend vond, Flux! Ik heb zo’n akkefietje ook eens met Melle gehad. Van jongs af aan heb ik hem geleerd niet te mogen jagen en dat deed hij dus ook eigenlijk niet. Totdat hij in de verte ineens een haas spotte en het was toch wel enorm leuk om daar achteraan te sprinten. Ik heb ook doodsangsten uitgestaan toen hij uit m’n zicht verdween, maar gelukkig was de angst om mij kwijt te raken groter en is hij teruggekomen. Minuten lijken op zo’n moment wel uren te duren…

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:08

In groep zijn ze vaak ook net wat anders idd en daar kun je dan vaak ook veel aan hebben. Arya is in een groep, zoals bv met de pack van Kim (& dan vaak de honden van een vriendin van haar erbij) ook anders als dat ik alleen loop, zowel positief als soms ook negatief, met bepaalde dingen. Ze komt soms minder snel direct naar mij - en soms moet ik dan echt vangen wanneer we bv aan de kant gaan voor passerende ruiters of whatever. Ze gaat dan wel aan de kant staan gewoon, net zoals de rest van de honden, maar ik wil dan dat ze naast mij zit en dan moet ik soms echt naar d'r toe lopen en dat vind ik echt Heel irritant, want dan is ze alleen maar met (meestal Maze) de andere honden bezig haha, dus met al die prikkels vind ze dat een stuk moeilijker dus daar moet ik ook echt weer meer op gaan trainen, het is nog erg wisselvallig dan soms - maar ze is ook veeeel minder bezig met andere dingen om haar heen zeg maar en wat jij zegt; ze is echt met de roedel bezig in die zin dat Maisie dat ook doet ja. Dus dat is een beetje een wisselwerking dan soms, daar steunen we dan ook op. Maar ik hoef dan an zich wel een stuk minder naar haar om te kijken in die zin, ze laat de pack het voortouw nemen met dingen die zij als ze alleen zou zijn liever niet zelf oplost zoals vreemde honden los begroeten e.d. dan is ze in groepsverband veel zekerder en dat is voor haar fijner. Dan negeert ze anderen die we tegenkomen ook volledig, of alleen even snuffelen en dan is 't goed. Wanneer we alleen zijn, is ze sneller geprikkeld op momenten dat een andere hond ook onzeker is bv. die je dan tegenkomt en dan vind ze dat wel eens spannend en dan handel ik ook anders weer.

Wanneer ik met de 2 golden vriendjes loop is ze ook weer wat anders, dan neemt zij wel voortouw en hoed ze die 2 'schaapjes' zoals Imke en ik die 2 goldens noemen hahaha. Dan is ze heel goed in contact met mij, maar ook met het contact tussen de Goldens en de eigenaren omdat die minder goed op de recall e.d. zijn en dat vind ze maar wat leuk om dan te gaan managen. Arya en haar schaapjes :') Maar de heren kijken dan juist naar haar, dat is heel anders als bv in de pack, daar laat zij de anderen echt het voortouw nemen - wat ik fijn vind, want daar leert ze ook echt weer veel van.

Vind het altijd wel grappig om te zien hoe anders ze dan soms kan zijn, afhankelijk met wie we lopen. Maar onzeker kan Arya idd ook zijn, alleen uit zich dat bij haar juist op momenten dat we los vreemde honden tegen komen bv. Dan denkt ze al snel dat ze daar wat mee 'moet', als die kortbij komen - want vaak gaan andere honden dan ook focussen en dat vind ze echt niet fijn. Een hond met rustige vibes reageert ze dan ook totaal niet op, maar honden die spanning hebben, vind zij niet fijn passeren als ze los zouden zijn beiden bv. Ik loop daarom ook niet meer alleen in losloop, daar doe ik haar geen plezier mee bv. en ik laat ook niet toe dat ik met vreemde tegemoet komende honden elders los maar alles op elkaar af gaat, dan lijn ik altijd aan zodat ik haar die steun kan geven en vraag/verwacht ik dat de ander dat ook doet - is meestal in buitengebied dan bv. Qua recall e.d. mag ik dan idd weer niet klagen en zo ook aan de lijn e.d. reageert ze ook vrijwel niet op anderen wie we tegenkomen. Ook ruiters e.d. in losloop gebied en mountainbikers, hardlopers e.d. kan allemaal passeren. Bij ruiters die ik op tijd zie lijn ik wel altijd even aan, maar het is al voorgekomen meermaals dat ze patsboem voor onze neus stonden in losloop en dan doet ze daar ook niks mee, ook wanneer ze voor onze neus in galop weg vliegen, dus met veel dingen mag ik ook zeker niet klagen-hoef ik niets mee te doen meer zeg maar. Maar met andere momenten moet ik wel zeker managen nog en zal ook blijven omdat ze gewoon wat onzeker kan zijn. Dat uit zich soms dan wel in snauwen of irritant doen/een blaf geven en daar probeer ik dan ook zsm wat mee te doen. Hier in de wijk kan ze bv uitgeblaffen worden door 10 honden en 9 negeert ze er gewoon echt netjes, maar bij sommigen reageert ze wel want die prikkelen dan gewoon. Zeg je stop ermee en loop je door, is het ook meteen klaar maar die reactie is er dan wel. Of wanneer iemand plots met een hond de hoek om komt hier - we wonen direct aan een stoep en vlak bij een hoek - en ze schrikt, is die eerste reactie soms ook een blaf maar stopt wel meteen als je het zegt. Dus wij hebben met die dingen wel ook zeker nog momenten dat we moeten blijven managen :j Of wanneer we plots oog in oog met koeien staan vlak langs het hek en ze schrikt hahaha die zijn ook spannend - terwijl ze los van een afstandje zonder problemen overal langsgaat - is bij haar dus echt een stukje 'minder ruimte is spannend'. Maar ze doet heel veel echt goed - Animal event e.d. zijn we geweest en zo met wandelen op drukkere plekken enz kan ik in principe gewoon prima wandelen overal zonder problemen dus daar ben ik gewoon blij mee. Lekker mee op vakantie weer naar Frankrijk dit jaar, chateau's bezoeken enz en dan kan ze gewoon lekker mee <3

--

niniane
Klinkt als een prima eerste nacht zo, ook al is het idd nog mega onwennig voor jullie zelf. Maar echt al heel knap doorgeslapen zeg! *\o/* Nu is het idd gewoon echt elkaar leren kennen, ritme leren vinden en dat komt wel <3
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-04-23 10:14, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 10:13

Niniane je kunt beter niet teveel vergelijken met andere pups haha, elke pup is anders. Heb je nog schattige puppy foto's :P

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:27

Ja grappig hè, hoe alles zo kan verschillen afhankelijk van de situatie!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:08

Thanks Flux ik heb haar ook genoteerd.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:42

moonsparkle schreef:
Niniane je kunt beter niet teveel vergelijken met andere pups haha, elke pup is anders. Heb je nog schattige puppy foto's :P

Uiteraard!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik word blij van haar bench. <3

Ze ligt nu weer heerlijk te slapen in de bench. Denk dat we dadelijk gaan kijken hoe ze het doet met een halsbandje om en aan de lijn lopen. Tot nu toe plast ze veel buiten, maar hebben twee ongelukjes gehad vandaag. Blijft een beetje zoeken want dan zijn we net buiten geweest, en dan 5 minuten later binnen dan zie je haar squatten en ligt er een mini plasje. :+ Oeps.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:52

Wat een dropje, zo klein nog. Handig ook dat de bench aan twee kanten open kan

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:55

Ahh zo leuk al die puppy foto's! <3 Schattig die bloesem foto van Bonne. Kleine snorrie!
Ik krijg meteen kriebels voor een tweede pup. Maaarrrr daar gaan we nog even een paar jaar op wachten haha.

Onze 'pup' is inmiddels bijna 2 jaar oud. Hij begint mooi uit te zwaren, dus vonden we het wel tijd om rustig te beginnen met canicross. We zijn een paar weken geleden begonnen en Vidar pakt het heel goed op, erg tevreden mee! :)
Afbeelding

Daarnaast zijn we dit weekend voor het eerst wezen kamperen in onze nieuwe buscamper. De oude camper hebben we opgeknapt en verkocht en daar is een nieuwe voor in de plaats gekomen. Vooral qua indeling is deze veel handiger met een grote hond. Vaste bench past er gelukkig ook in. Aankomende zomer gaan we weer 4 weken naar Noorwegen. Vidar mee. Dus dit weekend even alles kunnen proberen. We zaten op een natuurcamping op de Veluwe. Zeker met hond is deze camping een aanrader! :j
Afbeelding

Afbeelding

Aankomende vrijdag vertrekken we naar Duitsland om te jagen. Daarnaast zal ik met Vidar een meerdaagse zweetwerk training gaan volgen. Speuren op aangeschoten of aangereden wild (in ons geval zwijn). Voor ons beiden nog helemaal nieuw. Erg spannend, maar vooral heel erg leuk! :):)

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 14:28

Nou doet me toch een beetje goed te lezen dat anderen dit ook wel eens hebben meegemaakt :o Ik kan ook echt alleen mezelf de schuld geven want ik zag 1 ree en had daarop adequaat moeten reageren. Ik was niet direct bezorgt want deze ree stond vrij ver weg in een weiland achter een raster en daar zou ze niks mee doen. Dat er twee anderen veel dichterbij stonden op het bospad had ik te laat door en daardoor kon zij erachteraan. Zo suf.
Ik was ook niet in paniek ofzo. Maakte wel direct een risicoanalyse van waar ze heen rende, maar dat was richting een fietspad en daarna een sloot en weide dus bleef vrij relaxed, ondanks dat de minuten echt uren duurden :x .

Anyway, vanochtend weer oppad geweest. Eerst in de fotostudio waar ze model was voor commerciële waakbordjes van het korthaar ras en daarna nog gewandeld over de heide met haar beste vriendin. Merkte wel dat ik voorzichtiger was met loslaten maar doordat de heide veel overzichtelijker is dan het bos is ze toch op veel stukken los geweest wat super ging. <3

En nog op terras geweest!

Afbeelding
Cutieputie <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 15:44

Ik lees best vaak op de Vancouver honden FB groepen dat er een hond vermist is geraakt tijdens het hiken. Die honden zijn dan vaak meerdere dagen / weken vermist, maar zijn tot nu toe altijd terug gevonden. Ze hebben ook allemaal speciale organizaties met drones en speurhonden die kunnen worden opgeroepen. Het gebeurd bijna weekelijks. Nu is hier ook veel slecht begaanbaar gebied en kan ik me in de bergen ook goed voorstellen dat een hond soms moeilijker terug kan komen. Wel worden ze bijna altijd gevonden rond de plek waar ze zoek zijn geraakt of waar de auto stond. Lijkt me wel echt vreselijk om mee te maken!

Ik ben Beer 1x 40 minuten "kwijt" geweest. Er rende een haas recht voor ons een maisveld en daar is hij achteraan gegaan. Het maisveld was omringt door andere velden met mais, tarwe en gewoon gras en je kon niet goed zien of hij er ergens uit ging. Nu had hij zijn gps tracker aan en konden we precies zien dat hij in het veld zat en bleef. Echt kwijt waren we hem dus niet, maar als we de tracker niet hadden gehad hadden we geen idee gehad of hij nog in het veld zat.

Hier gebruiken we de tracker eigenlijk niet (zou wel moeten eigenlijk), omdat we vaak geen bereik hebben waardoor je de locatie niet kan zien. Mijn grootste angst is dat ze een keer een beer met jongen of een groep coyotes tegen komen. We weten nog niet precies hoe we het dit seizoen gaan doen - of ze aan de lijn gaan of niet. Het is soms best lastig om de stijle hellingen of rotsvelden aan de lijn te doen, maar ik ben niet zeker dat ze niet achter een beer ofzo aangaan als we die maar dichtbij / ploseling genoeg tegen komen.

Vorige week hebben we Layla haar broer ontmoet op een verzopen strand in de buurt (het regende zo hard die dag!). In het begon vond Layla hem maar niks (hij is echt een losgeslagen projectiel - zo wild!), maar aan het einde wilde ze best even een trekspelletje spelen (daar is de foto met oren naar achter van - het is moeilijk te zien, maar ze zijn samen aan het trekken aan iets).

Afbeelding

Afbeelding

Verder is mijn man 2 weken in Belgie en heb ik nu hele dagen de auto :). We zijn veel op pad geweest deze week! Beide hebben ze dat super goed gedaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al gaaf Layla me wel een hartverzakking. Er liggen hier viel pijpen voor drainage (zodat het water de helling af kan zonder het pad weg te spoelen). Layla is vanaf dag 1 als geobserdeerd met die pijpen - ze wil altijd even kijken wat er in zit. Ze is 2x door een pijp heen gegaan, maar die waren zo groot dat ik er ook nog doorheen kon. Dit keer dook ze in 1x een iets kleinere pijp in. Zag nog net haar staart erin verdwijnen. Ik meteen bij de andere kant gaan staan (pijp is 3m lang) - het waren bange seconden (wat als ze vast komt te zitten), maar ze kwam er extreem tevreden met zichzelf er weer uit.

Echt, ik snap niets van die hond :+

Afbeelding

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:33

Wel een geruststellend idee dat de honden altijd zijn teruggevonden.

Ik heb nooit nagedacht over een GPS tracker maar het lijkt me wel een extra veiligheid geven. Er zijn ook redelijk goedkope GPS horloges, maar geen idee of een tracker voor aan een halsband ook betaalbaar is.

Ik heb weleens een hond zien ontsnappen uit juist zo'n tuig met 3 banden, het was in een groot natuur gebied in Duitsland, ik vraag me nu nog weleens af of de hond was teruggevonden

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 18:30

moonsparkle schreef:
Wel een geruststellend idee dat de honden altijd zijn teruggevonden.

Ik heb nooit nagedacht over een GPS tracker maar het lijkt me wel een extra veiligheid geven. Er zijn ook redelijk goedkope GPS horloges, maar geen idee of een tracker voor aan een halsband ook betaalbaar is.

Ik heb weleens een hond zien ontsnappen uit juist zo'n tuig met 3 banden, het was in een groot natuur gebied in Duitsland, ik vraag me nu nog weleens af of de hond was teruggevonden

Die van ons heeft altijd een tracker om tijdens training en loslopen. Het blijft een jachthond. Better safe than sorry! Wij hebben een tracker van Tractive met abbonement. Stoot en waterproof, lange batterijduur. Echt een aanrader.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:41

Flux schreef:
Nou doet me toch een beetje goed te lezen dat anderen dit ook wel eens hebben meegemaakt :o Ik kan ook echt alleen mezelf de schuld geven want ik zag 1 ree en had daarop adequaat moeten reageren. Ik was niet direct bezorgt want deze ree stond vrij ver weg in een weiland achter een raster en daar zou ze niks mee doen. Dat er twee anderen veel dichterbij stonden op het bospad had ik te laat door en daardoor kon zij erachteraan. Zo suf.

Nou dan zal ik wel even de boeman zijn: hoe durf je je hond überhaupt los te laten in het bos tijdens het broedseizoen, als je WEET dat ze achter wild aan gaat... Sorry, maar ik heb daar echt NUL begrip voor en snap niet dat daar verder niemand over valt :n Dan snap ik wel dat honden op steeds minder plekken los mogen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:52

_Christina schreef:
Flux schreef:

Nou dan zal ik wel even de boeman zijn: hoe durf je je hond überhaupt los te laten in het bos tijdens het broedseizoen, als je WEET dat ze achter wild aan gaat... Sorry, maar ik heb daar echt NUL begrip voor en snap niet dat daar verder niemand over valt :n Dan snap ik wel dat honden op steeds minder plekken los mogen.

Soms kom je er pas achter als het gebeurd - en te laat is. Je weet het soms ook niet dat je hond dit doet of gaat doen totdat ze het doen. Beetje overdreven reactie dit, naar iemand toe die zich al rot genoeg voelt erover. Op die schreeuwerige manier praten zal ook vast mensen op een positieve en leerzame manier beïnvloeden nu :') ze geeft ook aan dat ze nu vast zit dus ze heeft ernaar gehandeld toch. Tuurlijk oliebol als het gebeurd, maar dit soort reacties heeft toch totaal geen meerwaarde behalve iemand extra de grond intrappen - want ik denk dat iedereen wel snapt dat je dit liever niet ziet gebeuren en dat normaliter niet bewust laat gebeuren ook. Tuurlijk zijn er mensen die zich nergens wat van aantrekken maar zo profileert Flux zich niet echt moet ik zeggen. Ik ken ook mensen die hun honden bewust wild laten pakken, dat vind ik dan een heel ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 16-04-23 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-23 19:55

Pfoe ik ga wel mee met de reactie van curse..
Er zit nogal een wereld van verschil tussen zomaar je hond losklikken die vrijwel niet of nooit onder appel staat en schijt te hebben aan de wereld en mensen die hun best doen, volop trainen en eens een inschattingsfout maken maar er alles aan doen om te zorgen dat t niet nog eens gebeurd..

Ik loop met “reactieve” honden. Maar nooit zal ik uitvallen tegen mensen die echt hun best doen de hond(en) bij te roepen of t op te lossen. Wel tegen mensen die er gewoon schijt aan hebben.
En ja bij de mensen die hun best doen leg ik ook uit waarom mijn hond(en) zo anders zijn als die van hun.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 19:58

kiwiwitje schreef:
Pfoe ik ga wel mee met de reactie van curse..
Er zit nogal een wereld van verschil tussen zomaar je hond losklikken die vrijwel niet of nooit onder appel staat en schijt te hebben aan de wereld en mensen die hun best doen, volop trainen en eens een inschattingsfout maken maar er alles aan doen om te zorgen dat t niet nog eens gebeurd..

Ik loop met “reactieve” honden. Maar nooit zal ik uitvallen tegen mensen die echt hun best doen de hond(en) bij te roepen of t op te lossen. Wel tegen mensen die er gewoon schijt aan hebben.
En ja bij de mensen die hun best doen leg ik ook uit waarom mijn hond(en) zo anders zijn als die van hun.

Sluit ik me helemaal bij aan.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:15

Ik vond uit haar tekst blijken dat ze absoluut wist dat haar hond achter wild aan gaat en als je 'm dan alsnog los doet in het broedseizoen... ík vind dat daar wat van gezegd moet worden. Ik wilde na het eerste bericht al wat zeggen, maar ik ging er vanuit dat anderen dat wel zouden doen. Helaas bleek dat niet het geval.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:29

Dat had ik absoluut niet uit haar bericht gehaald...

Wat een nare ervaring Flux! Hopelijk blijft het bij deze keer en gelukkig was ze snel terug! Die minuten duren zoo lang op zo'n moment..!
Ik ben ook blij met mijn Tractive, geeft toch een zekerder gevoel!
En met mn lange lijn, die er nu sinds de puberteit toch wel heel veel aan zit.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 20:30

[KNIP] Hier stond een semi-rant als reactie op Christina maar ik denk nu dat ik niet duidelijk geweest ben in mijn eerdere verhaal en dat dit een groot misverstand is

Dikke smok aan Curse en Kiwi, ik ben retetrots op Vesper dat ze met haar 1 jaar voor 95% van de tijd netjes onder appel staat. <--- deze laat ik lekker wel staan [/KNIP]

Edit:,
Ik lees nu dat je uit mijn tekst opmaakte dat ik dat wist. Wil je aangeven waaruit je dat opmaakt want dat bedoel ik echt totaal niet. Vesper is nog nooit eerder achter wild aangegaan. Dus misschien is dit gewoon een huge misunderstanding.

Mensen die dat wel weten en dan de hond alsnog loslaten zijn achterlijk ja. Ik denk graag dat ik nog niet zo diep gezakt ben.