Toen is ze naar mensen gerend die in eerste huis vanaf de hei woonden. Die kwamen met haar teruglopen thank god

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
moonsparkle schreef:Niniane je kunt beter niet teveel vergelijken met andere pups haha, elke pup is anders. Heb je nog schattige puppy foto's
moonsparkle schreef:Wel een geruststellend idee dat de honden altijd zijn teruggevonden.
Ik heb nooit nagedacht over een GPS tracker maar het lijkt me wel een extra veiligheid geven. Er zijn ook redelijk goedkope GPS horloges, maar geen idee of een tracker voor aan een halsband ook betaalbaar is.
Ik heb weleens een hond zien ontsnappen uit juist zo'n tuig met 3 banden, het was in een groot natuur gebied in Duitsland, ik vraag me nu nog weleens af of de hond was teruggevonden
Flux schreef:Nou doet me toch een beetje goed te lezen dat anderen dit ook wel eens hebben meegemaaktIk kan ook echt alleen mezelf de schuld geven want ik zag 1 ree en had daarop adequaat moeten reageren. Ik was niet direct bezorgt want deze ree stond vrij ver weg in een weiland achter een raster en daar zou ze niks mee doen. Dat er twee anderen veel dichterbij stonden op het bospad had ik te laat door en daardoor kon zij erachteraan. Zo suf.
_Christina schreef:Flux schreef:Nou doet me toch een beetje goed te lezen dat anderen dit ook wel eens hebben meegemaaktIk kan ook echt alleen mezelf de schuld geven want ik zag 1 ree en had daarop adequaat moeten reageren. Ik was niet direct bezorgt want deze ree stond vrij ver weg in een weiland achter een raster en daar zou ze niks mee doen. Dat er twee anderen veel dichterbij stonden op het bospad had ik te laat door en daardoor kon zij erachteraan. Zo suf.
Nou dan zal ik wel even de boeman zijn: hoe durf je je hond überhaupt los te laten in het bos tijdens het broedseizoen, als je WEET dat ze achter wild aan gaat... Sorry, maar ik heb daar echt NUL begrip voor en snap niet dat daar verder niemand over valtDan snap ik wel dat honden op steeds minder plekken los mogen.
kiwiwitje schreef:Pfoe ik ga wel mee met de reactie van curse..
Er zit nogal een wereld van verschil tussen zomaar je hond losklikken die vrijwel niet of nooit onder appel staat en schijt te hebben aan de wereld en mensen die hun best doen, volop trainen en eens een inschattingsfout maken maar er alles aan doen om te zorgen dat t niet nog eens gebeurd..
Ik loop met “reactieve” honden. Maar nooit zal ik uitvallen tegen mensen die echt hun best doen de hond(en) bij te roepen of t op te lossen. Wel tegen mensen die er gewoon schijt aan hebben.
En ja bij de mensen die hun best doen leg ik ook uit waarom mijn hond(en) zo anders zijn als die van hun.