Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 23:04

Je zou bij de webshop van #teckel / hashteckel kunnen kijken die hebben ook mini mini tuigjes

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-22 04:52

Oeh wat leuk!!

Je hebt van trixie hele kleine tuigjes. Die gaven wij ook mee aan onze pups. Kosten ook echt geen drol.
Als ze volwassen is zal ze waarschijnlijk een Dog copenhagen Wel passen!

Geniet van jullie meisje!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:07

Dennis schreef:
Over 3 weken mogen we ons meisje Quinn ophalen! <3 <3 <3
[ [url=m/2HWofA.jpg]Afbeelding[/url] ]
We gingen uit van een reutje, er was een redelijke lange wachtlijst voor teefjes. Wij hadden geen voorkeur en er werden veel teefjes geboren. Dus het is toch een meisje geworden.

Ik wil voor haar graag een tuigje, liefst Y tuigje, maar welke? Volgens mij is alles te groot, of ik kijk verkeerd.
Hebben jullie tips?

Aaaah wat een cutie! Helaas geen tips.

God het is zo moeilijk, moet volgende week een top 2 doorgeven maar weet het echt nog niet. Twijfel tussen 4 (van de 8 :)) ). Allemaal leuk op hun eigen manier.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:33

IMANDRA schreef:
Dennis schreef:
Over 3 weken mogen we ons meisje Quinn ophalen! <3 <3 <3
[ [url=m/2HWofA.jpg]Afbeelding[/url] ]
We gingen uit van een reutje, er was een redelijke lange wachtlijst voor teefjes. Wij hadden geen voorkeur en er werden veel teefjes geboren. Dus het is toch een meisje geworden.

Ik wil voor haar graag een tuigje, liefst Y tuigje, maar welke? Volgens mij is alles te groot, of ik kijk verkeerd.
Hebben jullie tips?

Aaaah wat een cutie! Helaas geen tips.

God het is zo moeilijk, moet volgende week een top 2 doorgeven maar weet het echt nog niet. Twijfel tussen 4 (van de 8 :)) ). Allemaal leuk op hun eigen manier.

Dan zou ik ze gewoon alle 4 doorgeven!

Voor Freek heb ik ander voer besteld en de gemaakte puppy foto's ontvangen van le-fotografie <3 .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb er nog meer, maar zal niet alles sturen :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:52

Aaaa wat een cutie!

Ik twijfel tussen deze vier. Alle vier een leuk karakter, slim, en actief genoeg -maar niet té-. Voor zover de karakters ontwikkeld zijn :j

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
sorry de foto's zijn niet je-van-het maar was drukker bezig met knuffelen dan met foto's maken :)). Dit zijn foto's van vandaag en vorige week overigens, dus mocht je verschil te zien qua leeftijd komt dat daardoor. Ze groeien zo ontzettend snel!

Ik denk dat ik haar volgende week nog eens vraag de karakters en energieniveau te beschrijven en dan hak ik dan de knoop door :j.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:38

Freek is knap!! <3

Wat een moppies Imandra! Slim om je goed te laten informeren over de karakters :j wat "luxe" dat je 4 voorkeuren hebt, kan weinig mis gaan dus met matchen :))

De onderste lijkt gemixte oogkleur te krijgen zo te zien, al kan het ook lichtinval zijn.

Fitz is inmiddels 16 weken en 15 kg.
Het is een heerlijke blije langpootmug <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 19:03

hihi wat een blije gup! Mooie foto's ook!

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:00

Oh wat een lieve foto’s allemaal weer <3

@ imandra: ze zijn alle 4 prachtig. Ik zou gewoon aangeven dat je deze alle 4 erg leuk vindt, lijkt me voor de fokker juist makkelijker matchen!
@ dennis: die is ook leuk! Geen idee van tuigjes en halsbandjes en maten :+ aangezien ze in het begin nog zo enorm snel groeien, zou ik gaan voor iets ruim verstelbaars of niet al te duur…

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 11:41

Hallo allemaal in het begin van het topic mij al een keer gemeld, maar jullie gingen/gaan zo hard dat ik het allemaal niet bij kon houden.

Ik zal nu weer wat actiever in dit topic proberen te zijn, want we hebben zicht op een puppy *\o/* als alles goed gaat worden ze eind juli geboren. Wij staan 4e op de wachtlijst en de moeder is drachtig gescand op ongeveer 6 pups :) **\O/**

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 13:45

Wat voor pup ging jij ook alweer voor Sastaic?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:11

fannetje schreef:

Working cocker spaniel :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 15:57

Wat leuk, Sastaic, een working cocker! Heb je plannen om er ook echt mee aan het werk te gaan?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 16:01

xSwanHeart schreef:
Wat leuk, Sastaic, een working cocker! Heb je plannen om er ook echt mee aan het werk te gaan?

Jazeker! Ik heb een field trail labrador en doe daar jacht en agility mee, de cocker komt erbij voor de agility. Maar misschien wil ik haar ook gebruiken met de jacht.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 19:51

Sastaic schreef:
fannetje schreef:

Working cocker spaniel :D

Leuk! Bij welke fokker vandaan? Of is dat die fokker waar bijna alle agility working cockers vandaan komen ( daar staat mijn collega ook op de wachtlijst).

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:28

fannetje schreef:
Leuk! Bij welke fokker vandaan? Of is dat die fokker waar bijna alle agility working cockers vandaan komen ( daar staat mijn collega ook op de wachtlijst).

Nee, niet die fokker uit Duitsland. Deze fokt eigenlijk alleen voor de jacht. Ik zet de naam liever niet in het topic maar stuur je wel een pbtje.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 20:39

Ik ben ook benieuwd naar de fokker ja, ik heb een vermoeden maar er zijn natuurlijk ook fokkers die ik niet ken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 21:05

Ik zat te denken, ik moet nog ergens een tuigje van de kat hebben liggen.
Die kreeg zijn kap met een riempje af, dus die hebben we toen een tuig gegeven. Hij heeft zijn bovenbeen gebroken gehad, poot besparende operatie, na 2 maanden toch complicaties, poot er af, infectie in de wond. Dat was nog al een gedoe.
Afbeelding
Wel is het zo dat Norrit 6 kilo is (en dat met 3 poten, wel nog iets lichter toen hij met kap liep), en Quinn afgelopen vrijdag 640 gram.

Maar misschien kan ik die eerst eens passen en proberen als Quinn er is. Ze krijg wel luxer en mooier, maar om nu op de gok allemaal maten te kopen. Ze krijgt wel een halsbandje mee, dus we hebben die wel. En dan kan ik haar dan meteen wel meten om te kijken wat een optie zou zijn. Want ik heb echt geen idee hoe groot of klein ze zal zijn als ze komt.

Er uit groeien en nog eens, of 2x, wat nieuws kopen is geen probleem. Heb toch last van nesteldrang :') .
Die Trixie tuigjes zijn idd niet duur, als ik nog wat moet bestellen bij een webwinkel die die ook heeft kan t zijn dat ik die toch al mee bestel.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:28

Mini Puck met mini tuig! Deze heeft ze nog best wel lang kunnen dragen. Zeker een aanrader.
Nu draagt ze een maat S van DC en ze is rond de 9 kg
Afbeelding

Charmante foto van de week :
Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 22:33

Jamiefris: die zit zeker mooi bij zo'n kleintje!
Welk type is dat precies?

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 07:02

Dennis schreef:
Jamiefris: die zit zeker mooi bij zo'n kleintje!
Welk type is dat precies?

Trixie premium trekking tuig

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:51

Mooi tuigje idd
Hier al wel de eerste spulletjes aan het kopen, maar hou me nog ff in O:) Halsbandjes en tuigjes wil ik nog even mee wachten tot ze hier thuis is, kunnen we passen.

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 09:50

Wat goed om te lezen dat de boot naar Noorwegen met hond goed bevalt! Zou dat heel graag ook eens willen, maar idd net als Leo niet als hij dan al die tijd in een kennel zou moeten. Dus fijn om te weten dat ze ook gewoon mee mogen naar de hut :j Geniet van je vakantie!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 10:02

amy_leftover schreef:
Mooi tuigje idd
Hier al wel de eerste spulletjes aan het kopen, maar hou me nog ff in O:) Halsbandjes en tuigjes wil ik nog even mee wachten tot ze hier thuis is, kunnen we passen.

Haha same! Heb het lijstje al klaar staan en wil nog een keer naar de pet's place om een paar dingen te halen. Heb gelukkig nog een tuigje van mijn vorige hond die ik in het begin kan gebruiken, dan kunnen we voor halsbandjes idd gaan als de pup er is.
Komende week ergens de puppyren maar eens bestellen bij benchkoning. Welke hoogte zouden jullie doen met een (mogelijk grote variant) Aussie? Moeders is qua hoogte nét goed volgens het stamboek maar had niet een paar cm groter moeten zijn, dus er is een kans dat de pup ook zo groot wordt :)). Zag dat hier iemand met 80cm het probleem had dat 'ie er al tegenop stond, is 100cm dan beter of toch de 120cm? Wil ook een beetje voorbereid zijn voor als die groter is en wat gaat puberen.

Nog 2,5 week *\o/*

Inmiddels is mijn top 4 een top 3 geworden :)). Nog even een keuze maken tussen 2 pups, maar ik hoop dat de fokker me zondag weer meer kan vertellen over die twee dus dan moet het goedkomen. Dan kan ik in ieder geval doorgeven wie op 1, 2 en nr 3 staat. Heb sowieso wel eentje die stipt op 1 staat <3

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 11:52

Ik heb 100 cm genomen, maar ons ras is natuurlijk kleiner. Mijn gedachte was liever te hoog dan te laag :+
Hier nog wel puppyspul van onze huidige hond, maar die is een slag groter, dus daar ga ik in het begin niks aan hebben :')

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-22 12:38

Wij hebben 80 genomen (labrador), omdat ik het zo groot vond staan in onze (kleine) woonkamer. Uiteindelijk hebben we de ren maar een paar maanden gebruikt en geen problemen gehad met de hoogte gelukkig.

Spannend, laatste weekjes! :D Ik ben zo blij dat de puppytijd voorbij is. _O-