Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
NAIWHL schreef:Goed teken als Roos het rijden toelaat. Ben benieuwd hoe het verder verloopt, maar heb er vertrouwen in HorseTime
Er is ook een cavia topic. Daar kan je met je cavia’s beter geholpen worden denk ik.
DubbelFun @ [BB-HK] Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!
—
Daarstraks even op de camera gekeken die op de ren staat:
[ [url=m/DJo5OY.jpg]Afbeelding[/url] ]
HorseTimeXL schreef:NAIWHL schreef:Is permanente verblijf voor beiden ook neutraal terrein?
Ja het is een gloednieuw hok. Beide zijn er nog nooit in geweest.
_San87_ schreef:Hi
Ik kom even lomp binnenvallen, sorry. Ik heb een vraag en een nieuw topic openen voelt wat overdreven
.
Wij willen over een poos konijntjes gaan houden in onze tuin, het is de bedoeling dat ze dag en nacht in de tuin verblijven in een omheinde en overdekte ren.
Nu zit ik met het feit dat we hoe dan ook een keer met ratten te maken gaan krijgen. Mijn vraag is dus, hoe hebben jullie de ren rat-proof gemaakt? Is het mogelijk, of moet ik een rat voor lief nemen ( ben ik eigenlijk niet van plan)?
jeetje77 schreef:Ik woon buitenuit. Ratten hebben we hier vast, maar heb ik in de tuin nooit gezien sinds ik nijntjes heb. Muizen wel. Die eten gezamenlijk met de nijntjes hun biks. Heb Rosie en Jerry verder overdag los op terras lopen (niks overdekt). Voor de avond/nacht gaan ze hun ruimte ren met nachthok in. Dat is van vollierre gaas, dat schijnt ook marter proof te zijn. Want de steenmarter vrees ik eigenlijk meer nog dan de rat.
MoppieFilou schreef:Ik heb mijn ren gemaakt met dik volieregaas, denk met maaswijdte 1,9 cm en dikte 1,45 mm. Een rat en marter geraken dus normaal gezien niet binnen, muisjes heel misschien wel, maar die kunnen niet zo'n kwaad denk ik.
MoppieFilou schreef:Ik heb overal volieregaas onder de ren! Op sommige stukken echt ingegraven, op andere stukken met maar een klein laagje zand over.
_Tarzan schreef:Inderdaad volieregaas rondom en zou dat ook in de grond gebruiken. En ik zou je konijnen enten. Helaas hebben m’n konijnen het RHD2 virus 2 jaar geleden gekregen door een open riool een straat verder waardoor er dus ratten binnen in de ren zijn gekomen, hierdoor ben ik 4 van de 7 lieverds verloren
_Tarzan schreef:dat is fijn dat je dat al wist. Dankje _San87_, dat wil ik nooit meer meemaken
We hebben nu muizen lopen, als dat betekend dat er geen ratten zitten dan prima