Hondenfokkers meetingpoint!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:49

Zoe_97 schreef:
Bv een reu die zich net geblesseerd heeft (dan denk ik aan bv een misstap gemaakt en blessure aan pootje ofzo. Om maar een voorbeeld te noemen.

Ik vind gewoon dat er in gezonde rassen de keuze mag blijven. In rassen waar het echt een probleem is vind ik het wat anders.

Een reu die enkel ki dekt zou ik ook niet nemen. Maar ik heb op zich niets erop tegen

Maar die mag ook gewoon nog steeds. Alleen zal t dan bij de kliniek aangeleverd moeten worden vanaf een kliniek die sperma af mag nemen en op mogen slaan. Bijv cryolab eersel. :)
Daarom valt er best omheen te komen.

Maar ik ben t eens met billy.

mirjamalvaro

Re: Hondenfokkers meetingpoint!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 09:53

Alleen diepvries uit buitenland mag toch nog?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:12

mirjamalvaro schreef:
Alleen diepvries uit buitenland mag toch nog?

Nee ook binnenland. als t maar uit de opslag komt of per koerier gebracht word.

NVWA Fokken met huisdieren - informatie voor de dierenartshttps://www.nvwa.nl › dier › welzijn › publicaties
https://www.nvwa.nl/binaries/nvwa/docum ... enarts.pdf
Uitgangspunt van artikel 3.4 (lid 2d) is dat dekking en dracht zoveel mogelijk via de natuurlijke weg dienen te verlopen.
Dat houdt in dat het structureel toepassen van kunstmatige inseminatie niet toegestaan is.
Er kan sprake zijn van een uitzonderingssituatie waarin KI wel toegestaan is:
• Natuurlijke dekking voor de teef of reu niet mogelijk is in verband met kortdurende blessure zoals bijvoorbeeld kreupelheid.
Let op: het dier moet verder volledig geschikt zijn voor de fokkerij en in staat zijn om de dracht volledig uit te dragen
• Gebruik wordt gemaakt van een dekreu/sperma uit een ander land of van een overleden reu (met gunstige eigenschappen),
eventueel voor het verbreden van de genetische basis van een ras in Nederland.

De dierenarts heeft een belangrijke adviesrol in de keuze voor KI naar de fokker, en er moet schriftelijk (in de patiëntenkaart van
het dier) vastgelegd worden op basis van welke overwegingen de keuze voor kunstmatige inseminatie is gemaakt.

Hierin word dus gezegd dat een blessure gewoon KI mag. En in principe zeggen ze in t stuk dus ook als een reu gecastreerd zou zijn bijv.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 10:15

Ok :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:03

Wij hadden vandaag een meeting met de pups uit ons nestje. Ik had de stambomen laat ontvangen en iedereen vond het leuker om 'm op te halen ipv op te laten sturen.
Wat ontzettend leuk om ze terug te zien <3 en stiekum zijn ze niks veranderd, behalve dan wat groter gegroeid <3

Een groepsfoto hebben we maar niet geprobeerd. Wat een chaos met sl dat jonge spul _O-

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 21:08

Leuk!
Hier ook de eerste stamboom weggebracht en stuk gewandeld samen!
Onze stambomen waren kwijtgeraakt in de post
Wij gaan deze zomer bij elke pup op bezoek :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:37

Ja dat was bij ons ook. Typisch toch. M'n kennelkaart ook al 3x gevraagd en nog steeds niet ontvangen _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 22:51

Hoor dat echt van veel mensen. Stambomen en kennelkaarten die niet aankomen :\

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:03

Tegen ons werd toen ook gezegd, de laatste tijd gaan hele partijen papieren verloren bij de post
Zouden dan toch niet stiekem gejat zijn en gebruikt door Corona fokkers denk ik dan stiekem

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 09:46

Hier ook een stamboom verdwenen die op de post was naar Nederland … :(

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:03

Raad van Beheer vertelde mij dat er de laatste tijd zeer regelmatig hele partijen stambomen verdwijnen
Vreemd toch ?!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 14:04

Nouja als ik zie wat er bij ons zakelijk al mis gaat met de pakketpost. En vriendlief heeft jaren voor postnl gewerkt, ik vind t niet meer zo raar :')

Het is wel schandalig. Dat wel.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:36

Zo, wat een stilte in dit topic :')

Even m’n knappe meiden showen <3

Lollie, ben zó fliefd op dit meisje <3
Afbeelding

Sushi, mag a.s. zondag haar beste pootjes voorzetten in Gorinchem :D
Afbeelding

En de “sisters” from other misters (and misses) samen <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:06

Ohh ik was jullie ook helemaal kwijt.

Djessey is bevallen van 5 dames en 1 heer(jaja precies omgedraaid van wat haar moeder 2x deed)
Bevalling ging PERFECT.
Maar daarna heftige naweeen en heeel veel pijn. Met volledige paniek van haar en de pups niet meer accepteren terwijl ze wel steeds op hun geluid reageerde.
Dus in overleg met de kliniek er een pijnstiller in. Die sloeg uiteindelijk aan en een perfecte nacht. Ochtend sloeg t weer om dus naar de arts en daar is een langwerkende pijnstiller en AB gespoten. En vanaf toen tot nu is ze echt een geweldige mama.
Pups zijn nu 4 weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

judenjul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:17

Leuk Denise, wij gaan zaterdag naar Gorinchem. Gefeliciteerd kiwitje! Donna kan ieder moment loops worden en dan gaan we voor ons eerste nestje!Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-21 17:30

Wij wachten nog steeds op een loopsheid! _O-

Die Goldens hebben altijd zo'n fase dat ze echt volledig uit model zijn hè, vind dat zo grappig! <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 17:40

Hier is Naya ook (eindelijk) loops geweest. Was een paar dagen echt afzien voor Charlie (echt huilen, niet willen eten etc) maar nu is de rust terug gekeerd.

Succes iedereen in Gorinchem dit weekend!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:16

Aaaah puppies <3
Succes in Gorinchem!

Beike is nu loops en denk Fenna zeer binnenkort. Sepke blijft er nog kalm onder, ze lopen zelfs nog bij elkaar. Zal volgende week wel anders zijn. :')

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 18:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Qira <3
Wij gaan deze zomer bij de pups op bezoek, we moeten er nog 1, maar die woont in Meerssen waar de dijk is doorgebroken. Dus dat hebben we uitgesteld
Erg leuk om ze terug te zien, Lizzy en Qira vonden het ook leuk :j

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 07:40

Aaaah Kiwiwitje, wat lief!!! <3
Djesseyheeft het pittig gehad zo te horen :(:) fijn dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen!

Ja ze zitten nu inderdaad op de leeftijd dat ze bijna helemaal uit model zijn, Sushi wat meer dan Lollie.
Gelukkig kijken de keurmeesters daar wel doorheen :+
Lollie mag in Zwolle haar eerste keer. Dat is wel lastig met 2 pups die zo dicht op elkaar zitten qua leeftijd, dan moet je echt gaan kiezen wie wanneer mag ;(
Heb dat met onze "oudjes" nu ook, 8 en 9 jaar dus beiden veteraantjes. Die moet ik ook gaan afwisselen, vreselijk vind ik dat :+

Wij hebben om 3 na alle stambomen rond gebracht, zo leuk om alle pups weer even te zien.
Maar ik moet zeggen dat ik bij alle pups (achteraf gezien) geen spijt heb dat we Lollie gehouden hebben, ben zó verliefd op haar!

1 reutje hebben we terug gekregen en herplaatst. Heel verhaal, pupje 3 dagen na de verhuizing doodziek, bleek darminvaginatie te hebben. Geopereerd (in Rijswijk) operatie kosten bijna € 3000,- %)
Gelukkig heeft hij het gered, wij nog € 1000,- meebetaald aan de operatie. Week later belt eigenaresse op dat ze het niet meer trekt. Pup is terug gekomen en uiteindelijk bleek dat zij in scheiding lagen en een hond als laatste redmiddel zagen om hun huwelijk te redden _-:(
Faliekant mislukt en waarschijnlijk (achteraf gezien) is de darminvaginatie door de stress gekomen omdat daar in huis alleen maar geschreeuwd en gevloekt werd.
Wat kun je je vergissen in mensen :r
Blijkbaar had zij voor de operatie al gezegd, laat maar inslapen, ik heb geen zin om voor nog zo'n kneusje te zorgen (andere kneusje is schijnbaar haar autistische zoon van 22 die op de dagbesteding zit). Uiteindelijk heeft haar man (die achteraf gezien dus helemaal geen hond wilde) er 1. voor gezorgd dat reutje geopereerd werd en 2. dat hij gewoon terug naar ons is gekomen zonder gezeik.

Reutje was vel over been toen hij terug kwam bij ons. Hij is een week bij ons gebleven en in die week is hij ruim 1,5 kg aangekomen. Toen hij daarna naar zijn forever thuis vertrok, begon hij eindelijk weer op de pup te lijken zoals hij hoorde te zijn. Zit nu bij een gepensioneerd stel die vrijstaand wonen met 1,5ha tuin en pup heeft de tijd van z'n leven. Die mensen zijn helemaal verliefd en dragen hem op handen... Hoe het dan toch is goed gekomen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:33

Oh gatver wat een mensen. Dan breekt je hart en ben je woest. Arme pup. Maar zo te horen een top huisje nu.

Djes had t even heel pittig. Chicka’s pups in 2 nesten zaten tussen de 230 en 260 gram. En bij djes tussen de 280 en 305. Ze had t wat dat betreft ook zwaar. Een paar keer even geholpen omdat ze zo groot waren.
Gelukkig was ze na de pijnstillers goed bijgetrokken.
En vannacht hebben we voor t eerst weer boven in bed geslapen. Djes boven in de bench en die heeft 6,5 uur geslapen voordat ze terug wilde om even te voeden. Wat een verademing.. een bed ipv de slaapbank :')
Ze lijkt ook echt weer een beetje bijgetankt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 09:48

Denise wat een $$_#@#&#%#&/×/&@. Gelukkig had de man nog een hart en nu een blij pupje.

Kiwi haha jeee een bed. Dat was vast heerlijk slapen. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:17

Ja absoluut. Heel mn lijf doet alleen wel zeer _O-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 10:55

Oh heerlijk om weer in bed te slapen :knuffel:

Ja ik kón ze wel wat... Hoop ook niet dat ik ze ooit nog tegen kom, want ik denk dat ik ze omver rij ofzo....
Ik kan er met m'n verstand niet bij hoe mensen dit een dier, een pup aan kunnen doen... Diep en diep triest |(
Gelukkig is hij nu bij de juiste mensen terecht gekomen, dat is uiteindelijk hét belangrijkst.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 12:54

Denise, pff daar ben ik ook zo bang voor, om mensen verkeerd in te schatten ..
Fijn dat hij nu een fijn huisje heeft

Enne in een bed slapen is wel fijn ja :')