Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:21

Ik kan nog steeds niks vinden van die mormeltjes tot een week of 5-6 _O-

Maar ik ga voor Guess Who's Noir puur om de naam :))

Marley is zo knap <3 <3 Blijf ie een beetje wit? :))

KimD, wat gaaf die vergelijking! Bin Kelpies werkt dat niet echt. Dan kan je alles wel naast elkaar leggen en zeggen dat het familie is. Soms kom ik foto's tegen van willekeurige Kelpies en stuur die naar mn vriend met 'Kijk een foto van Dexter '. Reken maar dat je daar intrapt _O-

Milan, het is erg afhankelijk van de hond. Ik vind persoonlijk veel Ruffwear en Copenhagen tuigen weer niet lekker over de schouders lopen. Heb ze hier het liefst naakt. Maar wij lopen dan ook alleen op plekken waar ze los mogen.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 18:27

Uiteindelijk denk ik dat ze allemaal zwarte kopjes gaan krijgen en dat die kleine vlekjes wegtrekken. Tot nu toe is Midnight Charmer mijn favo <3

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:40

Nice kiwitje! Ik ga voor ballistic!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 19:28

Je hebt trouwens flink je best gedaan Milan op de bijleespost!
Ik verkies tuigjes boven halsband, maar ik vind wel dat je moet kijken wat de hond prettig vind. Een Ytuig word als het beste tuig genoemd meestal. Maar helaas zijn dat net de tuigen die bij mijn honden gewoon niet top zitten of niet fijn gevonden worden. En de julius daar in tegen zit bij die van ons wel goed en vinden ze fijn.

Haha Kaus! Ik vind ze zo al heerlijk maar ik kijk er ook naar uit dat het echte hondjes worden hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 20:43

Oh wat is Marley alweer groot! Wat vervelend dat jullie zo'n nare periode hebben gehad... :(:)

Kiwi puppies kan je nooit tevee spammen toch :D

KimD hebben ze dezelfde vader én moeder? Bij de lappenhonden mag elke combi maar 1x. Soms best jammer als een bepaalde combi echt prachtige pups levert.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 20:51

suze_ schreef:
Oh wat is Marley alweer groot! Wat vervelend dat jullie zo'n nare periode hebben gehad... :(:)

KimD hebben ze dezelfde vader én moeder? Bij de lappenhonden mag elke combi maar 1x. Soms best jammer als een bepaalde combi echt prachtige pups levert.

Bij staffies mag het 2x :)

Ik doe mn best jullie niet te overspoelen met schattige pupsels! :D

Maar deze 2 lieve foto's met mama moeten wel nog even gedeeld worden!

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:00

Claudia, ik ben inderdaad groot voorstander van de Y-tuigjes omdat deze anatomisch correct zijn en de hond het minst belemmeren. Zeker bij smallere rassen zitten ze zeer goed.

Maar zoals (de andere) Kim zegt, zitten bij brede rassen de tuigjes met de band voren beter, maar de borstkas van deze honden is zo breed, het lijk me vanzelfsprekend waarom.

Het grote nadeel van de band-voren tuigjes bij jonge honden vind ik het ontsnappen. Ze stappen naar achter, druk op de riem en ze floepen er zo uit.

Ik was al enige tijd op zoek naar de artikelen die alles goed uitleggen, de hoe, wat en waarom, maar kon ze niet vinden. Heb de hulp ingeschakeld van een vriendin, en tada! Alles gevonden. :7

Dit vind ik zelf een goed artikel, het is zo geschreven dat iedereen het kan begrijpen. Erg leerzaam!
https://www.facebook.com/notes/tierphys ... 759778331/

Ik ben zelf groot fan van Ruffwear, het gewoon Frontrange (https://www.actievehonden.com/p/tuigen- ... ranje/1705) of de Webmaster (https://www.actievehonden.com/p/tuigen- ... -rood/1709), Dog Copenhagen heeft dezelfde tuigen gemaakt, alleen met neopreen in aan de binnenkant, en dat gaat met fragiele honden vaak niet goed samen. Voor kortharen word dat spul echt afgeraden vanwege hun huid, onze sheltie zou die wel aankunnen.

De tuigen zij duur, maar ik heb er ook één gekocht als pup, en die hebben ze nog steeds.

Toevallig dat iemand deze foto deelde op Facebook, links is Harvey, in het tuig dat hij nog steeds heeft! Als de goede maat koopt passen ze er zowel nu als volwassen hond in. :j

Afbeelding

Kaus schreef:
KimD, wat gaaf die vergelijking! Bin Kelpies werkt dat niet echt. Dan kan je alles wel naast elkaar leggen en zeggen dat het familie is. Soms kom ik foto's tegen van willekeurige Kelpies en stuur die naar mn vriend met 'Kijk een foto van Dexter '. Reken maar dat je daar intrapt _O-

Dat is wel schandalig. :')
Het is even geduurd, maar de kelpies van vrienden van ons kan ik inmiddels ook uit elkaar houden. :Y) Dan moet je kerel dat toch zeker lukken, hahaha!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:02

suze_ schreef:

Bij de Border Collie mag het ook twee keer. :j Het zijn dus echt volle broer en zus, en op de laatste foto die ik deelde is rechts ook een volle broer van Harvey.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 21:04

Je hebt ook nog deze, niet specifiek op een tuigje gericht, maar wel op tuig vs halsband

https://www.freedogz.be/equipment/index ... tion_id=20

Overigens herken ik bij onze honden niet dat ze zo het tuigje uit kunnen bij de julius (type) tuigjes. Nu staat Chick haar tuigje nog op standje ''walrus'' en ik vergeet hem steeds af te stellen, en dan komen ze er makkelijk uit als ze willen, maar als ze gewoon netjes passend zitten lukt dat hier toch niet zomaar. Alleen dat is wel een groot probleem bij bijna alle tuigjes, de afstelling..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 21:08

kiwiwitje schreef:
Je hebt ook nog deze, niet specifiek op een tuigje gericht, maar wel op tuig vs halsband

Overigens herken ik bij onze honden niet dat ze zo het tuigje uit kunnen bij de julius (type) tuigjes. Nu staat Chick haar tuigje nog op standje ''walrus'' en ik vergeet hem steeds af te stellen, en dan komen ze er makkelijk uit als ze willen, maar als ze gewoon netjes passend zitten lukt dat hier toch niet zomaar. Alleen dat is wel een groot probleem bij bijna alle tuigjes, de afstelling..

Wij hadden de tuigen uiteraard wel goed afgesteld, maar allemaal die smalle rassen maken een bolle rug, duwen de schouderbladen naar elkaar toe en stappen zo achteruit eruit. Overigens deed Kyna dat ook, een herder van ruim 30 kg, maar ook is smal van voren. Was ook super handig, zag ze een konijn, pakte je haar aan het handvat, *floep*, weg Kyna. Stond je dan. :Y)

Ik moet zeggen dat Tyson en Senza (Am en Bull) er ook niet zomaar uitstappen, heeft denk ik ook met de breedte te maken. Ga eens kijken of ik een foto van ze kan ritselen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 21:13

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Wij hadden de tuigen uiteraard wel goed afgesteld, maar allemaal die smalle rassen maken een bolle rug, duwen de schouderbladen naar elkaar toe en stappen zo achteruit eruit. Overigens deed Kyna dat ook, een herder van ruim 30 kg, maar ook is smal van voren. Was ook super handig, zag ze een konijn, pakte je haar aan het handvat, *floep*, weg Kyna. Stond je dan. :Y)

Ik moet zeggen dat Tyson en Senza (Am en Bull) er ook niet zomaar uitstappen, heeft denk ik ook met de breedte te maken. Ga eens kijken of ik een foto van ze kan ritselen.

Chick doet dat dus wel bij veel tuigjes ook als zij ze niet fijn vind (en bij veel halsbanden :') ) Maar misschien dat het juist voor die bredere wel lastiger is. Dat zou zomaar kunnen natuurlijk.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:05

Maar goed. Tuig of halsband. Het zal mij wat :Y) We lopen nu weer met een halsband en een groot deel van de wandeling gaat weer goed. En dan moet ik natuurlijk er wel bij vertellen dat ik ook veel meer op mijn houding let.

Voor mijn gevoel is Bo nu wel een stuk meer ontspannen dan in het tuig. Maar goed. Wellicht zijn dat ook weer andere factoren, ik heb geen flauw idee.

We hadden deze avond wel de uitdaging. Veel honden waar we tussendoor moesten paraderen. Enige moment dat ik zelf wat schrok waren drie jonge jochies met een jonge hond aan een flexi. Daar reageerde Bo dan ook heviger op (en natuurlijk gelijk bosje piesen he, doh) maar dat kwam puur door mij.

Hier verder nog geen nieuws over mama Bo omtrent loopsheid :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:15

Het belangrijkste is dat het voor jullie werkt. En waarschijnlijk is het een ''mindfuck'' maar wat er ook voor zorgt dat jij je zelfverzekerder voelt dat werkt. Ik heb met de paarden ook wel regelmatig een slofteugel omgehangen omdat ik dan weer zag dat ie een duivelse bui had. Met de slofteugel om wist ik dat ik het aan kon als ie weer begon te stieren. Maar uiteindelijk hoefde ik dat ding eigenlijk nooit te gebruiken en hing ie gewoon los.
Zoals ik t hoor gebruik je alle hulpstukken zoals riem, tuig,halsband gewoon zoals t hoort. Dus prima toch?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:20

Ja, het is alleen mijn gedachten die er van maakt dat ik het idee heb dat andere mensen het afkeuren. Dan doel ik op mensen op straat of dergelijke.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:24

Ach weetje, ik heb nu mijn nestje liggen. De mensen die afkeuren dat ik fok zijn niet meer op 1 hand te tellen. En daar heb ik best lang moeite mee gehad. Gelukkig vind ik dat de meeste daarvan ook beter niet kunnen fokken dat scheelt. Maar Zolang jij achter jouw keuzes staat en zolang je keuzes werken voor jullie is dat het belangrijkste. En dat weet je zelf ook! :) Welke keuze je ook maakt, hoe je het ook doet, je kan het nooit voor iedereen goed doen.
Kijk maar naar het voorbeeld van KimD over de trainers, 3 manieren. Ongetwijfeld doe je het voor minimaal 1 van hun niet goed. So Be It.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 25-02-19 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:26

Daar heb je ook wel gelijk in, dankjewel! (en ik weet zeker dat een heel aantal andere ook iets aan jouw woorden zullen hebben). Een collega zei ooit; Niet Nivea denken. … Nivea? Niet Invullen Voor Een Ander.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:29

Precies!
Komt helemaal goed met jullie!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:31

Joh, je moest eens weten hoeveel discussie Dana heeft veroorzaakt internationaal gezien. :+

Vandaag nog een mail beantwoord uit de USA over haar. Ik doe dat ook zeer zakelijk en netjes, en schrijf er ook bij dat als ze graag nog meer 'advies' willen ik met liefde een factuurtje bij sluit. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:36

KimD schreef:
Joh, je moest eens weten hoeveel discussie Dana heeft veroorzaakt internationaal gezien. :+

Vandaag nog een mail beantwoord uit de USA over haar. Ik doe dat ook zeer zakelijk en netjes, en schrijf er ook bij dat als ze graag nog meer 'advies' willen ik met liefde een factuurtje bij sluit. :')

_/-\o_ _O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:39

Waarom is er een discussie om jouw hond ontstaan? Mag eventueel ook via PB, misschien heb ik iets gemist.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:51

xDenies schreef:
Waarom is er een discussie om jouw hond ontstaan? Mag eventueel ook via PB, misschien heb ik iets gemist.

Vanwege haar kleur, niks spannends, maar wel in de Benelux. :+ Ik heb haar laten testen en ze is de eerste geteste Schotse collie met die kleur in de database, en die is gewoon openbaar, dus zo nu en dan verschijnt ze weer ergens in een FB groep en dan gaat de discussie los.

Terwijl in de USA een gedeelte Schotse collies in alle kleuren voorkomen en een ander gedeelte het not done is.

Buiten de klagers heb ik ook een groot aantal fokkers en liefhebbers leren kennen waar ik inmiddels wekelijks contact mee heb.

Ook onder andere een reu voor Dana, dat was het volgende discussiepunt. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:55

Ze vinden de kleur dan niet goed?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 22:57

Heb van het voorval van gisteren melding gemaakt. Geen aangifte maar melding. Inmiddels duidelijk dat de schade echt mee valt op geestelijke schade na. Kenzo heeft fikse terugval en Finnley niet minder grrrrr. Hopelijk geen maanden training nodig om weer te komen waar we net waren.
Voor nu gaat Finnley al blaffen zodra hij buiten komt terwijl we dan nog in de afgesloten tuin zijn. Kenzo schiet al in stress en uiterste staat van opwinding als er nog maar zwerfafval beweegt. Hij is geleerd door mij dat hij op zulke momenten zich mag ontladen door spel met zijn riem. Dit doet hij nu het liefst maar de hele tijd.....

Echt he, mensen beseffen niet wat 1 zo'n voorval voor ellende kan geven

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 22:59

Nee dat beseffen ze niet, heb daar ooit een stuk over geschreven die ik zo nu en dan weer eens los laat. Een bijtincident houd niet op bij de dierenartsrekening..

Fijn dat het lichamelijk goed met ze gaat!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 23:00

Ik snap je wel hoor denies, je wilt het graag goed doen en iedereen heeft een andere mening. Volg vooral je eigen gevoel. En jij kent je hond het beste. Ik denk altijd een halsband of wat dan ook is maar een hulpmiddel, je kunt vaak al heel veel winst behalen door bewust te zijn van je eigen houding. (En ook daar heeft iedereen weer een andere mening over :') )

Schattige foto's kiwitje, ze worden vanaf nu alleen maar leuker :P grappig (en lastig uit elkaar halen?) dat ze zo op elkaar lijken!

En die twee op de foto van KimD lijken ook behoorlijk op elkaar :D

Hier vandaag weer een frustratie moment in het bos met mijn paard. Sommige hondeneigenaren.... de zoveelste keer een hond die achterop kwam gerend. En eigenaar op de telefoon doorlopen, had niks door. Gelukkig is paard er inmiddels aardig aan gewend maar irriteer me er altijd mateloos aan. Niet elk paard vindt het leuk. Even frustratie uiten :')