Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

dan heb ik 14 ramen in de lente en 14 in de zomer gehad, van één volk. Ben er nog niet aan toegekomen te kijken, hopelijk deze week, en dan de HK eraf denk ik, en kijken wanneer mierenzuur kan
en dat hielp een beetje; voelde me stuk beter, koorts weg en met 1 oog kon ik weer normaal zien. Volgende dag kwam de dokter terug, maar mn gezicht was nog niet normaal. Ben ik naar het ziekenhuis gebracht en aan infuus gelegen met 3 ingredienten oa prednison , daarna was de zwelling bijna weg de volgende dag weer controle (dokteren daar zijn echt goed; komen zelfs op zondag controle doen in je hotel) en ik was 80 % normaal , de dag erop ook maar nog 1 injectie en de dag daarop was het helemaal over en kon ik eindelijk van mn vkantie genieten
de dokter zei dat ik terug in Nederland een soort kuur moest doen van paar keer soort imuun infuus; dan zou ik als ik nog gestoken word niet meer zo heftig reactie hebben maar ongeveer 20% max . Is iemand hier bekend met zo een infuus? want mn huisarts weet er weinig van en wou geen verwijzing maken naar ziekenhuis. Mn turkse arts gaat haar nu mailen en dit uitleggen maar ik zou graag zelf ook wel willen weten hoe dit werkt? Century schreef:Oei, wat een verhaal! Je bent dus allergisch begrijp ik? Ik geloof dat Nickeltje ook allergisch was, of haar vriend, dat weet ik niet precies meer.
Ik heb net de HK van mijn grote volk gehaald; de vier ramen die al verzegeld waren kon ik eraf halen, maar de rest was niet klaar of verzegeld. Ik denk te weinig dracht nog de laatste maand. Dus die ramen krijgen ze terug. Ik houd het voor de zomerhoning dan op deze 4 + 6 eerdere. In de lente dus 14 ramen, in de zomer 10. Best prima!
Nickeltje schreef:Mijn vriend heeft ook minder dan een muggenbult aan reactie.
Bij mij wordt de plek rondom de steek wordt overdreven gezwollen, rood en erg pijnlijk. En dat blijft zeker een week met daarbij hoge koorts. Ik pak prednison, maar ik probeer steken te voorkomen
Century schreef:Bij mij wel erge zwelling en jeuk. Pijn alleen eerste kwartier.
Ik heb er geen koorts bij. Ik ben niet allergisch, maar mijn lijf reageert net wat erger op gif dan zou moeten (ook bij andere insecten).
Ik probeer het ook te voorkomen, altijd helemaal inpakken.
Sassy4barrel schreef:Century schreef:Oei, wat een verhaal! Je bent dus allergisch begrijp ik? Ik geloof dat Nickeltje ook allergisch was, of haar vriend, dat weet ik niet precies meer.
Ik heb net de HK van mijn grote volk gehaald; de vier ramen die al verzegeld waren kon ik eraf halen, maar de rest was niet klaar of verzegeld. Ik denk te weinig dracht nog de laatste maand. Dus die ramen krijgen ze terug. Ik houd het voor de zomerhoning dan op deze 4 + 6 eerdere. In de lente dus 14 ramen, in de zomer 10. Best prima!
Dat is toch heel netjes ! Hoeveel kg honing heb je dan ongeveer?
Sassy4barrel schreef:Century schreef:Bij mij wel erge zwelling en jeuk. Pijn alleen eerste kwartier.
Ik heb er geen koorts bij. Ik ben niet allergisch, maar mijn lijf reageert net wat erger op gif dan zou moeten (ook bij andere insecten).
Ik probeer het ook te voorkomen, altijd helemaal inpakken.
gebruik je een normaal imker pak of een speciale?
ik ga van de week even langs de hema voor regenpak te zoeken