StonedRomy schreef:Rasgroep 5 moet je inderdaad niet in huis halen voor het uiterlijk. Geen enkele hond natuurlijk, maar veel mensen kopen rasgroep 5 honden echt alleen op het uiterlijk en dan valt het karakter vies tegen.
Ikzelf vind de Japanse rassen heerlijk in de omgang. Genoeg wil om te werken voor de baas, maar ook zelfstandig. ( en de akita heerlijk lui. Vinden alles goed, dagen op de bank hangen? Helemaal top! Uren wandelen per dag? Oke, ook helemaal prima. )
Ik dacht net altijd dat de akita veel beweging nodig had.
(Toch de richtlijn van een herder of dergelijke.)
Al vind ik het wel mooi hoe jij je kan aanpassen aan je hond of hoe je toch echt een goede band met je hond lijkt te hebben, niet gewoon van 'hij moet luisteren', maar een manier vinden zodat de hond het ook leuk vindt. Soms twijfel ik nog wel tussen rassen, en volgens mij zou de akita een hond zijn waarvan ik heel veel kan leren, maar als eigen hond twijfel ik dan toch wel weer of ik niet te gefrustreerd zou geraken.
Nu ook met mijn Airedaleterriër wandeldpup, is zo anders dan wat ik leuk vind (jah herders, dûh
). Maar ik leer er wel heel veel door over mezelf, voornamelijk om niet gefrustreerd te geraken als de hond geen bananen in zijn oren heeft maar een hele blok beton.
(Maar als eigen hond zou het denk ik gewoon te veel frustratie opleveren.)
Volgens mij moet ik ook wel eens foto's plaatsen van de Airedale, het is echt ongelooflijk hoe snel ze groeien zonder dat je het merkt.
Ik wandel al met hem vanaf dat hij 3/4 maanden was en hij is er ondertussen al zeven. Gaat echt moeilijk worden om afscheid te nemen als ik terug ga studeren.