Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 00:57

Ik kom me hier ook melden als jullie het goed vinden. Volgende week onze pup (border collie mix) ophalen. *\o/*
Eerlijk is eerlijk, ik zie wel een beetje op tegen de puppy periode :o bang om dingen verkeerd te doen, of niet te weten wat te doen.
Ik ben verder opgegroeid met honden, maar zo'n eerste pup samen is toch wel spannend. :)
Afbeelding

Kaus, een staff is idd heel gaaf! Hier loop ik ook tegen de vooroordelen aan, en het is toch wel fijn als er mensen op je hond willen passen indien nodig.

Calice wat een prachtige lab, en in de perfecte kleur blond. :+:

En ik zag een super vrolijke sheltie voorbij komen! :D

xLaraaj

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:28

Ouh wat voor mix is hij ? :)

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 01:30

Toch mooi hoe iedereen toch weer zijn "eigen" ras heeft hè.

Ik vind de meeste honden uit rasgroep 5 ook wel geweldig. Ik wilde altijd een Akita Inu. Nu ben ik verkocht aan een ras uit rasgroep 1, ookal vind ik dat die daar niet helemaal tussen past. :+

Wat een geweldig leuke pups zijn er trouwens weer voorbij gekomen. <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 04:41

Wat gek inderdaad dat de Saar en de Tsjech (neem aan dat het daar om gaat in elk geval) in rasgroep 1 staan. Vooral de Saar lijkt me daar niet thuishoren.

Vind rasgroep 1 sowieso raar opgezet. Een Border Collie en een Berghond hebben naar mijn idee net zo veel met elkaar te maken als een Border Collie en een Akita.

Sar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 05:05

Kaus schreef:
Wat gek inderdaad dat de Saar en de Tsjech (neem aan dat het daar om gaat in elk geval) in rasgroep 1 staan. Vooral de Saar lijkt me daar niet thuishoren.

Vind rasgroep 1 sowieso raar opgezet. Een Border Collie en een Berghond hebben naar mijn idee net zo veel met elkaar te maken als een Border Collie en een Akita.

Ja daar doelde ik inderdaad op haha. De Tsjech heeft nog werkdrift maar de Saar... :') past gewoon niet in de beschrijving van de groep.

Rasgroep 1 is voor mij eigenlijk ook het meest apart samengestelde ja. Al zag ik dat er in rasgroep 5 ook een herder zit?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:18

Ahh, puppyfoto's Love them <3
absque_dubio, wat zit er nog meer in behalve bordercollie?
Rasgroepen, mij ook niet altijd duidelijk wat waar in hoort, maar ik vind veel honden leuk. Al blijft de flat voor mij nu nog nummer 1, maar een Aussi blijf ik ook erg leuk vinden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-18 11:55

Natuurlijk mag dat absque_dubio! Welkom! En wat een dropje! Ik vind de puppytijd echt iets om naar uit te kijken. Is al veel te snel om! Gewoon niet teveel nadenken of je alles wel goed doet maar gewoon echt naar je pup kijken en als je twijfelt gewoon om advies/meedenkers vragen. Scheelt een hoop! :D

Moet zeggen dat ik niet zo actief/bekend ben in dat rasgroep gebeuren :o Maar volgens mij heb ik ook wel eens mijn twijfels gehad bij verschillende groepen. Dat er dus een ras tussenzit waarvan je denkt; hoort ie hier wel tussen??

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:30

Wat een bolletje absque! Erg schattig <3 Heb je iets van begeleiding mocht dat nodig zijn? Voor de rest, niet té veel nadenken. Het komt wel goed, en met pups gaat toch niks volgens plan (volgens mijn ervaring := )

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 14:32

absque_dubio, oooh wat een knapperd!! Wauw echt een prachtige pup <3

Heel herkenbaar dat gevoel had ik ook heel erg, en het valt tot nu toe echt mee. Kun je altijd terecht bij de Fokker voor vragen?
Dat vind ik altijd wel fijn.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 15:07

absque_dubio schreef:
Ik kom me hier ook melden als jullie het goed vinden. Volgende week onze pup (border collie mix) ophalen. *\o/*
Eerlijk is eerlijk, ik zie wel een beetje op tegen de puppy periode :o bang om dingen verkeerd te doen, of niet te weten wat te doen.
Ik ben verder opgegroeid met honden, maar zo'n eerste pup samen is toch wel spannend. :)
[ [url=m/X1rPMH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kaus, een staff is idd heel gaaf! Hier loop ik ook tegen de vooroordelen aan, en het is toch wel fijn als er mensen op je hond willen passen indien nodig.

Calice wat een prachtige lab, en in de perfecte kleur blond. :+:

En ik zag een super vrolijke sheltie voorbij komen! :D

Wat een schattig pupje! Ik herken je gevoel helemaal. Ik had daar veel last van en nog steeds. Ik denk ook teveel na en maak mij veel te veel zorgen. Eerste drie weken vond ik verschrikkelijk. Neela was zo ondernemend en ik sliep zo slecht. Maar ook daar leer je van. Als je gewoon goed oplet komt het echt wel goed. Je kan ze niet 24/7 in dd gaten houden.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:16

StonedRomy schreef:
Rasgroep 5 moet je inderdaad niet in huis halen voor het uiterlijk. Geen enkele hond natuurlijk, maar veel mensen kopen rasgroep 5 honden echt alleen op het uiterlijk en dan valt het karakter vies tegen.

Ikzelf vind de Japanse rassen heerlijk in de omgang. Genoeg wil om te werken voor de baas, maar ook zelfstandig. ( en de akita heerlijk lui. Vinden alles goed, dagen op de bank hangen? Helemaal top! Uren wandelen per dag? Oke, ook helemaal prima. )

Ik dacht net altijd dat de akita veel beweging nodig had. :oo (Toch de richtlijn van een herder of dergelijke.)
Al vind ik het wel mooi hoe jij je kan aanpassen aan je hond of hoe je toch echt een goede band met je hond lijkt te hebben, niet gewoon van 'hij moet luisteren', maar een manier vinden zodat de hond het ook leuk vindt. Soms twijfel ik nog wel tussen rassen, en volgens mij zou de akita een hond zijn waarvan ik heel veel kan leren, maar als eigen hond twijfel ik dan toch wel weer of ik niet te gefrustreerd zou geraken. :')

Nu ook met mijn Airedaleterriër wandeldpup, is zo anders dan wat ik leuk vind (jah herders, dûh :') ). Maar ik leer er wel heel veel door over mezelf, voornamelijk om niet gefrustreerd te geraken als de hond geen bananen in zijn oren heeft maar een hele blok beton. :') (Maar als eigen hond zou het denk ik gewoon te veel frustratie opleveren.)
Volgens mij moet ik ook wel eens foto's plaatsen van de Airedale, het is echt ongelooflijk hoe snel ze groeien zonder dat je het merkt. :oo Ik wandel al met hem vanaf dat hij 3/4 maanden was en hij is er ondertussen al zeven. Gaat echt moeilijk worden om afscheid te nemen als ik terug ga studeren. :o

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:38

Een akita spiegelt heel erg fijn. Je moet weten wat je ze wilt leren en nog belangrijker waarom je het ze wilt leren. Dan moet je vertalen naar de hond wat hij eraan heeft en dan doen ze het altijd wel voor je.

Bij veel andere honden is het waarom niet zo belangrijk. Die hebben meer de instelling ' baasje vraagt, dus ik doe!'

Al kent Olivia ook genoeg onzinnige commando's, maar die zijn bedoeld om onze band te versterken of om haar mentaal wat moe te maken.

Tja, ze vinden wandelen geweldig en natuurlijk wandel ik veel met ze, maar ze vinden het ook niet erg om een paar weken niets te doen qua wandelen. Veel honden vreten dan je huis op of jou of zichzelf.

Vandaag al druk bezig geweest. Net een mand gemaakt voor satan. Gewoon wat oude stukken hout in elkaar getimmerd, oud matras in de maat geknipt en haar back on track dekentje erop gelegd.
Afbeelding

Nu nog even verder met de honden kamer en nog wat manden van dat matras maken. En nog een voer/waterbak plateau.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:52

Dat is een behoorlijke tijd inderdaad, DezeNaam. Dan ga je je er natuurlijk wel aan hechten :j

Stoere mand voor Satan! En hij is goedgekeurd zo te zien.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:10

Inderdaad! En ook de windhond waarmee ik wekelijks mee ga wandelen en de boerboel waarbij ik minstens 1x per maand een week blijf slapen. :o Een tussenjaar nemen is fijn maar toch ook moeilijk als je dit pad neemt dus. _O-

Dit was hij dus in het begin.
Afbeelding

En nu;

Afbeelding

Afbeelding

(De laatste is een aantal weken, of een week eerder genomen en je ziet het verschil echt zo hard.)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 17:20

Blijft moeilijk om je wandelhonden achter te laten. Heb dat probleem pas over een jaar. Wel is laatst een van 'mijn' honden overleden. Had die dag al geen goed gevoel tijdens de wandeling, dus even een extra knuffel gegeven voor ik weg ging. Dag erna overleden.

Mijn moeder wilt in ieder geval een wandelhond overnemen. Is ook echt een schat van een dier. Satan en hij kunnen het super vinden, maar ook Olivia vind het helemaal fantastisch als ze mee mag wandelen met hem... Of als hij een nachtje mag slapen.

Eigenaar is ook heel fijn. Mag hem volgende week ophalen als vervanging van Olivia op training etc.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 20:04

Leuk hondje Deze naam, maar ze kunnen idd wat eigenwijs zijn idd. Maar ik geloof direct dat je dat straks zal missen.
SR: creatief met hout geweest en het wordt gelukkig gewaardeerd ;)
Vandaag weer veel te leuke filmpjes gezien op FB van de pups. Zo jammer dat ik dit weekend niet kan, volgende week zondag weer. Kijk er nu al naar uit.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:20

Amandavd schreef:
Wat een schattig pupje! Ik herken je gevoel helemaal. Ik had daar veel last van en nog steeds. Ik denk ook teveel na en maak mij veel te veel zorgen. Eerste drie weken vond ik verschrikkelijk. Neela was zo ondernemend en ik sliep zo slecht. Maar ook daar leer je van. Als je gewoon goed oplet komt het echt wel goed. Je kan ze niet 24/7 in dd gaten houden.

Eindelijk iemand die me begrijpt! :D

Bedankt voor het warme welkom allemaal! Ik ben thuis met meerdere honden (tegelijk) opgegroeid dus zeker ervaring. Maar het voordeel van meerdere honden is toch dat ze elkaar opvoeden, gaat gewoon een stuk makkelijker. Of het leek in ieder geval makkelijker. :+
We hebben gelukkig zeker begeleiding. Mijn moeder heeft nu 2 spinones waar ze dagelijks heel druk mee is met speuren, therapie hond etc. dus ze helpt me gelukkig ook met onze pup. En het is de bedoeling dat de pup ook regelmatig overdag enkele uren daar is. Kunnen ze mooi de kleine opvoeden. :) En we beginnen uiteraard gelijk met puppycursus. Ik vind een nieuwe kat of paard kopen net zo 'stom', ik moet altijd even een week of 2 wennen met dat soort dingen. Eenmaal gewend en elkaar een beetje leren kennen en de enge spanning is weg, dan ga ik het pas écht leuk vinden. :) Al kijk ik er nu ook enorm naar uit hoor!
Ik vind het denk ik ook wel een beetje eng omdat ik wel weet wat er komen gaat, maar mijn vriend iets minder ervaring met jonge honden heeft. Voelt toch als een soort relatietest of we samen kinderen kunnen opvoeden. :')
Er zit Duitse herder en boerenfox in. Beide ouders gezien en waren beide (ondanks de aparte mix) helemaal onze type honden. Wij hadden eerste keus reu, en ik vond echt alle pups fantastisch (terwijl ik normaal absoluut niet elke pup leuk vind). Uiteindelijk twijfelde ik over 2, en hebben bewust met de fokker overlegd om de minst dominante sul te kiezen. Dit is echt een type goedzak/gezinshond. Tenminste, in hoeverre je dat van een pup al kan zeggen natuurlijk. Er zaten ook een aantal hele pittige pups tussen, die spraken me totaal niet aan, hoe knap ze ook waren.

Verder heb ik geen ervaring met akita's, al vind ik het prachtige honden om te zien!

Afscheid nemen van wandelhonden lijkt me ook zo moeilijk Pff. Wij hebben op het werk 2 honden (1 herder mix, en pas 1 ingeslapen en daarvoor is inmiddels een nieuwe tweedehands ;) am. bull terug) en daar ben ik ook zo gek mee. Ik hoop dat onze pup daar straks ook fijn mee kan. Lekker over het erf struinen. :)

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 23:31

Een nieuw dier is altijd wennen en zeker als ze nog zo jong zijn... Bedenk dat als je gewoon een beetje serieus aan de slag gaat, je een hond krijgt waar JIJ tevreden mee bent. ( gedragsproblemen door trauma daargelaten )

Een ander kan bijvoorbeeld weer niets met je hond, hoe goed de africhting ook is, iedereen voed anders op.

Gewoon naar je hond kijken en dan op zijn gedrag reageren.

Over apart puppy gedrag gesproken:

Afbeelding

Dit deed Olivia dus als pup. Ze was dan muisstil ( zo'n verdachte stilte als je een puppy in huis hebt ) en opende eerst het kastje met de sokken. Haalde ze er een voor een uit, legde ze een voor een weer in het kastje en deed het kastje weer dicht. Als je haar halverwegen stoorde, dan vergat ze de sokken en legde ze niet meer terug.

Nu nog steeds vind ze sokken helemaal geweldig. Sokken uittrekken bij mij, sokken uit het bolletje halen, sokken brengen, met sokken spelen, helpen sokken in de kast te leggen. Ze doet alles, zolang het maar met sokken is.

en als pup haalde ze alle zooltjes uit de schoenen. Beet ze niet kapot, maar verstopte ze zich. Ben nu de berging aan het verbouwen en kom geregeld zooltjes tegen die vroeger verdwenen zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 00:31

Oh ik ging er ook rustig 10x per nacht uit om te kijken of boellie nog ademde hoor toen we hem net in huis hadden. Overdag kon ik daarom ook echt naar hem blijven kijken als hij sliep. En nog steeds vind ik heerlijk als ik hem kan horen als ie slaapt(soms snurkt ie, of maakt ie geluidjes als ie droomt)
Haha een pup is een mooie relatietest. Wij beginnen niet aan kinderen is de conclusie, al was die er al bij de katten :')

Wat apart dat sokken verhaal! Geweldig!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 00:57

Haha oh ik ga helemaal stuk van die sokkenfoto. _O- Dan kan je toch niet boos worden. :D
(Zo hebben wij een apporterende kat. Inmiddels vindt ze het ook prachtig om als er een lade op de slaapkamer open staat, de condooms in verpakking of briefjes geld eruit te halen en naar beneden te stormen om ze heel vrolijk naar ons te brengen :o heel erg opletten met bezoek dus. Komt een beetje vreemd over. := )

Kiwiwitje, genieten is dat he. Naar je huisdieren kijken terwijl ze tevreden en zorgeloos liggen te slapen. :+:
Kwam de conclusie doordat katten en honden leuker zijn dan kids, doordat jullie jezelf niet geschikt achten voor kids, of doordat jullie niet op een lijn bleken te liggen? :')
Ik was er eerder met vriendje ook bang voor hoor, hij kan ook zo'n lieverd zijn dat ik bang was dat hij iets te makkelijk is. Inmiddels heeft vriendje zich ruimschoots bewezen met de katten en paarden. Maar een puppy is toch iets intensiever. Ik ben heel benieuwd. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 01:06

Ik heb een hekel aan kinderen(bijna altijd) maar zitten ook niet echt op een lijn :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 02:02

Ik ga heel eerlijk zijn en zeggen dat ik het hebben van een pup helemaal niet leuk vind...

Een hond, en dit geval dus een tweede, hebben vind ik geweldig! Maar een pup, nee dank je. Ik vind er niks aan. Het hapt, het plast in huis, je snapt 'm niet, hij snapt jou niet.

Als we dit eerste jaar kunnen overslaan ben ik heel blij.

En dan heb ik het niet specifiek over Dexter hoor! Zijn hondzijn vind ik geweldig. Maar de pupkant mag er wat mij betreft zo snel mogelijk vanaf zijn.

Die fijne kneepjes die je na verloop van tijd hebt, de communicatie, de band, de ervaringen. Heerlijk <3
Maar die onhandige pups, neh...

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 03:18

Ik kijk juist helemaal uit naar mijn pup. Heerlijk samen aan de slag, een band opbouwen en alles weer aanleren. Ik heb er zin in.

Hier ook geen kinderwens, nooie gehad en komen er dus ook niet meer.
SR; grappig dat zo met die sokken bezig kon zijn en dus nog steeds zo op sokken is.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:55

Die sokkenfoto, geweldig :') Die verdachte stilte bij puppy's is ook enorm herkenbaar..

Ooh absque, spinones <3 heb je toevallig een foto? Maar zo te horen komt het wel goed toch ;) Ook fijn dat je de sullige hebt gekozen dan denk ik.

Ik zit een beetje ertussenin wat betreft wel/geen zin in de puppytijd. Het is zo leuk om ze te zien groeien en ontwikkelen, maar het plassen/slopen/hakken bijten hoef ik niet per se terug in huis :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-18 11:51

T enige waar ik echt met flinke spanning naar uit kijk is naar de dracht en bevalling. En dan de eerste paar dagen. Maar de puptijd vind ik echt geweldig <3 Van mij mag die pupytijd echt wel langer duren.. :P

Al ben ik wel heel erg gematst met boellie als pup denk ik. Niet gesloopt(ja in t begin zn kleedjes in de bench. Tot hij op de slaapkamer mocht), niet gebeten, bijna geen ongelukjes... :+ maar we zijn dan ook wel vanaf dag 1 heel consequent geweest. En dat terwijl hij bij de fokker WEL overal pieste en poepte. En wel aan de meubels zat... :')