Wings_love schreef:Vind jouw vogels echt prachtig! En geniet van jouw kennis en hoe doordacht je voor ze zorgt
Vandaag hadden mijn schoonouders een waar jachttafereel in de tuin! Een roofvogel had een duif gevangen en in hun tuin verorberd. Later was hij weg, dus ze denken dat hij hem meegenomen heeft.
Vond het echt een mooie vogel, al heb ik geen idee wat voor soort het is. Het vleesetende type denk ik zo
[ [url=m/8qrQJl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sperwer wijf! Wat ontzettend gaaf zo in de tuin!!

Retjethorse schreef:
Ik kan dit alleen maar toejuichen!

Hopelijk komt er in Nederland ook snel iets soortgelijks!
Dat in ieder geval niet zomaar iedereen meer een roofvogel of uil kan aanschaffen en de vogels op markten en braderieën verboden worden. Helaas zie je veel te veel mensen met zo'n vogel bezig die er 0 verstand van hebben en andere mensen stimuleren er ook 1 aan te schaffen

Sommige vogels zitten er echt erbarmelijk bij..

En bij jachtvogels is het ook niet altijd handig ze los te huisvesten tijdens het jachtseizoen..
Ben zelf zwaar voorstander van los huisvesten in de voliere, maar niet als de vogel zichzelf erdoor verwond.
Zie helaas genoeg vogels aangebonden zitten die prima los kunnen.
Hoop dat in Nederland snel een wetgeving word samengesteld met behulp van diverse mensen met verstand van de valkerij en roofvogelhouderij

aisa schreef:hij heeft een jonge havik samen met zijn mentor(traint hem samen)
Verstandig om de eerste vogel samen met de mentor te trainen!
Ik kan (nog) geen jachtgrond vinden met genoeg wild. Dus voor mij helaas nog geen aanschaf van een jachtvogel