Kiko vond de kinderen die allemaal druk waren spannender dan het vuurwerk. Enige waar ze zich aan ergerde was dat ze moe was en niet kon slapen va de herrie.
Gelukkig nieuwjaar allemaal Zahra gaf niks om het vuurwerk gelukkig. Sammy ook niet. Isa tot 2 jaar geleden ook niet, maar waarschijnlijk is er een keer een vuurpijl in de tuin gekomen terwijl zij buiten was. Isa vindt het nu eng..
fijne manier om het nieuwe jaar te starten Tigress
Hier is de eindejaarswandeling deels in het water gevallen door de kennelhoest. Dus ipv met een roedel van 12 zijn we opgesplitst met de "ziekenboeg" en de "gezonde ploeg". Op zich geen ramp maar zo viel ook de nieuwjaarswandeling met een vriendin die wat verder af woont. Maar goed het jaar is nog maar net begonnen dus. Met de jaarswisseling zelf hadden we met een bevriend koppek met honden afgesproken, maar nu konden mijn honden niet mee zoals gepland en zijn we maar op tijd naar huis gegaan. En gelukkig viel het best mee. De jack is heel stoer in de nieuwe mand gebleven totdat het vuurwerksalvo echt wel van 3 kanten kwam en Cita begon te blaffen omdat ze het geluid maar heel verdacht vond. Maar even wat te knabbelen geven en haar "alertheid" was alweer verdwenen. De jack is dan bij in de zetel komen zitten. Enorme verbetering tegen voorbije jaren toen ze bijna uit haar vel bibberde ondanks kalmeermiddel en dat ik ze in een deken gerold in mijn armen had. En tja Menzo is op dat vlak de rust zelve, hij is misschien wel wat angstig aangelegd, maar die panikeert wel niet. Blijft gewoon heel alert rondkijken of in extreme gevallen eens aan het raam gaan blaffen.
MxW
Geplaatst: 01-01-17 17:40
Gelukkig nieuw jaar allemaal!
Wat een leuke foto van Jarvis!
Dat is wel vervelend zo met de kennelhoest zeg
Pippie heeft heerlijk geslapen haha. Alleen buiten vond ze het heel eng dus we gaan komend jaar wel aan het werk met balonnen
DanielleB
Geplaatst: 02-01-17 09:22
Helaas gister besloten dat Lizzy naar mijn ex gaat te wonen Voel me er wel echt onwijs poedersuiker over maar goed..
Als het om wat voor reden niet wil of lukt, dan komt ze weer bij mij
Ja ik eigenlijk ook niet.. Aan de ene kant hoop ik wel dat ze daar haar plekje vind, maar pff dat beest moeten missen is ook echt een verschrikking.
Moet zeggen, ze heeft soort van verlatingsangst etc, en tsja zijn vriendin is wel wat meer thuis dan mij. Maar pfff wat voel ik me toch misselijk en slecht. Totaal niet geslapen ook. Mocht haar voor fotoshoots etc wel ophalen hoor, maar ach.. dat doe je toch niet. Dus nog maar een foto mooi laten uitvergroten voor in huis!
He, dat is geen leuk nieuws. Onwijs balen zeg. Sterkte.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-01-17 10:17
O, wat balen zeg! Maar als er daar wel iemand meer thuis is is het wellicht beter voor Lizzy. Jullie zullen hebben besloten in het belang van haar, maar dat maakt het gemis voor jou niet minder.
Ja echt een PIEPPPPPPP beslissing! 18 januari haalt hij haar op. Hij gaat dit weekend eerst op vakantie, dus beetje sneu om haar daar nu 4 dagen te brengen, dat ze dan een dike week bij onbekenden moet en dan weer naar hem gaat. Dus vind het wel lasting, maar ze is nog ong 3 weken bij mij.
Bah wat een moeilijke beslissing lijkt me dat! Maar wel heel knap dat je op deze manier toch voor het welzijn van je pup kiest.. Heel veel sterkte de komende tijd.
Moeilijkste beslissing ooit! Vond het makkelijker om met de paarden te stoppen en uiteindelijk ook toen we besloten uit elkaar te gaan (omdat ik stiemem ook wel wist dat t beter was, ook al heeft het veel pijn gedaan)
Maargoed... Even moeilijke paar weken nog, en hopen dat ze het daar daarna fijn heeft. Anders is ze altijd weer welkom bij mij
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 02-01-17 14:12
Vandaag heeft Kiko zich heerlijk vermaakt met haar eerste kennismaking met sneeuw. Ligt niet veel, maar het is net wit.
Hoeveel nut heeft het om in hetzelfde gebied in 2 groepen te gaan lopen ivm kennelhoest? De kans is toch dat passerende honden beide groepen tegen komen waarbij ze eerst de zieke honden hebben? Nu ben ik niet bang voor kennelhoest ik zie het als verkoudheid bij mezelf
Heel veel sterkte Danielle lijkt me idd afschuwelijk ondanks dat je weet hoe ze terecht gaat komen. Hier ook maar alleen en hoop van harte dat Kenzo geen verlatingsangst gaat ontwikkelen zou dat afschuwelijk vinden!! Gelukkig alle tijd om te trainen voorlopig en hij is heel zelfstandig van karakter
we zijn niet in hetzelfde gebied geweest en met de mogelijks nog besmettelijke honden plaatsen gekozen waar we zelden/nooit andere mensen en honden tegen komen. En tja gezien honden veel snuffelen, heb je altijd en overal wel enige kans op. Maar vind het toch een behoorlijk verschillend van jonge honden elkaa rmet open mond te laten "bekampen".
Een van de honden die mee was, had zijn maatje thuis besmet en deze is met ademhalingsproblemen naar de DA gemoeten. Dus kennelhoest kan wel ernstige vormen aannemen.
Stonden we gisteren weer een plekje hoger op de wachtlijst (plaats 90), zijn we vandaag gezakt naar 111! Dat is wel even een fikse domper zeg. Zo laag hebben we nog niet gestaan...
Blijkbaar zijn er veel mensen die hadden aangegeven vanaf 2017 een pup te willen en die al op de lijst stonden of zo... dus die zijn nu naar voren gekomen. Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ik het wel een mega domper is. 90 was al niet bijzonder prettig, bij 111 kun je nog veel langer wachten. De rasvereniging geeft aan dat je vanaf 40 rekening moet houden met een telefoontje.
Jennyj01
Geplaatst: 03-01-17 08:26
Pff balen zeg. Gelukkig komt er nu wel weer de tijd dat er veel nesten geboren worden. Je stond toch op de lijst voor een stabij? Ik heb zaterdag morgen een afspraak bij een nestje.