Border collie topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:36

Machie schreef:
Is niet duur hoor. Waar train je?

Carl in Bemmel ;)
Weet niet of je dat wat zegt

Machie

Re: Border collie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:22

Ja :) Ik geef les in Bemmel :) Carl ken ik zeker wel :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:46

Oh grapje :P Dat wist ik niet, maar daar volg ik dus prive lessen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:48

Bij Roy betaal je €55,- per uur privé les of iets dergelijks? Je mag dan in ieder geval met meerdere combinaties deelnemen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 18:38

Ja Roy is 55 euro per uur. Maar dat is hij meer dan waard.

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 19:47

Ik heb een border collie x keeshond van ondertussen 9 jaar. Vroeger hebben we flyball en dogdancing gedaan maar tegenwoordig is ze gewoon huishond en haalt ze de paarden uit de wei
Afbeelding

Binnenkort komt er nog een BC pup bij. Welke kleur is nog niet zeker, al hoop ik stiekem op een ee red

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:12

Machie schreef:

Ja Dat zeker! Ik had gisteren de les van Roy, ondanks dat hij echt super les geeft kunnen we ook heerlijk auwehoeren. := Ik vind dat echt heerlijk dat prutsmuts tussendoor. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:26

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-02-19 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:27

Ashleydk schreef:
Privéles lijkt me ook heerlijk, maar als ik vergelijk dat ik 13 lessen heb voor 55 euro en jullie 1, sla ik toch even over haha.
Wij hebben vanavond de laatste Puppycursus! :)

Aan die één heb je waarschijnlijk wel véél meer dan aan die 13 lessen bij elkaar. Niet boos bedoeld, maar Roy geeft wel echt kwaliteitslessen.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 20:56

Lightninggg schreef:
Ik heb een border collie x keeshond van ondertussen 9 jaar. Vroeger hebben we flyball en dogdancing gedaan maar tegenwoordig is ze gewoon huishond en haalt ze de paarden uit de wei

Met dat laatste zou ik erg oppassen; ik heb zowel paarden als schapen en gebruik bordercollies om de schapen te drijven. Ik leer vanaf het begin de honden aan dat drijfgedrag rond paarden absoluut verboden is.
Ik ken teveel honden hier in IJsland die ogen, staart of zelfs leven zijn verloren aan paarden die besloten dat de hond te brutaal was.
Daar komt nog bij dat ik mijn honden mee moet kunnen nemen als ik rij. dan is drijfgedrag óók erg onhandig, irriterend en potentieel gevaarlijk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:13

Ligt ook aan de manier van opvoeden lijkt mij. Als jij paarden hebt die gewend zijn aan honden en je hond van pup af aan leert waar de grenzen liggen hoeft dit absoluut geen probleem te zijn.

Guinness rent, speelt en stoeit als een malle met de paarden. Onze paarden, maar Guinness was een puppy en twee van de drie paarden een veulen.

Nooit een probleem geweest en hij weet duidelijk de grenzen, hij zoekt deze dan ook niet op.

Abbay & Puk kunnen totaal niet met de paarden overweg, zij vinden hun te intimiderend. Zij zitten dan ook in een afgeschermd stuk, wel in de weide, maar de paarden komen daar niet. Behalve ons oudste paard, die vinden ze beide geen probleem en daar staan ze wel eens bij. Ik ga hun dus niet zo erbij laten, dat IS een gevaarlijke situatie.

Maar ik denk dat iedereen dat het beste zelf kan inschatten.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:38

Ashleydk schreef:
Privéles lijkt me ook heerlijk, maar als ik vergelijk dat ik 13 lessen heb voor 55 euro en jullie 1, sla ik toch even over haha.

Dat is keuzes maken. Met 1 les van bijvoorbeeld roy kan ik weer een poos me verder. En ik train geen uur. Dat is te lang ;) dus ik deel een les altijd.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:50

KimD schreef:

Yep, ik kan je zo een stuk of vijf hondeneigenaren opnoemen die dat óók dachten. met erg pijnlijke en in een enkel geval fatale gevolgen voor hun dieren.
Maar als je denkt dat paarden drijven met behulp van een hond een goed idee is moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten.
Mijn waarschuwing is gebaseerd op de slechte ervaringen van mensen die hun hond erdoor hebben verwond of zelfs verloren.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 21:51

Machie schreef:
Ashleydk schreef:

Dat is keuzes maken. Met 1 les van bijvoorbeeld roy kan ik weer een poos me verder. En ik train geen uur. Dat is te lang ;) dus ik deel een les altijd.

Wij hebben zelf al drie combinaties, dat scheelt. Gisteren tijdens de groepsles twee keer gelopen, maar dat was meer dan voldoende. Het hoofd van Guinness zit dan weer goed vol.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:05

KimD schreef:
Machie schreef:

Ja Dat zeker! Ik had gisteren de les van Roy, ondanks dat hij echt super les geeft kunnen we ook heerlijk auwehoeren. := Ik vind dat echt heerlijk dat prutsmuts tussendoor. :j

In welke regio zit deze man?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 09:12

na jullie ervaringen met beginnen ga ik daeva inschrijven op ene cursus shaping (nodig bij deze instructeur voordat je agility kan starten). dan na die cursus starten in puppygroepslessen :D (al ze ouder is af en toe eens ene priveles meepikken)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:38

Knakker schreef:
KimD schreef:

In welke regio zit deze man?

Zuid-Limburg

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:49

okee dank je, dat is voor mij te ver, dan is Bemmel dichterbij

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:57

Ik rij ook een uur en 10 minuten voor de prive les :P :')

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:05

tja, onze honden zijn echt bofkonten hoor!!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 14:07

Mijn pionnen zijn binnen, nu kan ik vast beginnen met oefenen. Wanneer mijn vader weer beter is (griep) dan kunnen we ze iets gaan verhogen zodat ze op 60 cm komen

Lightninggg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:00

KimD schreef:
Ligt ook aan de manier van opvoeden lijkt mij. Als jij paarden hebt die gewend zijn aan honden en je hond van pup af aan leert waar de grenzen liggen hoeft dit absoluut geen probleem te zijn.

Guinness rent, speelt en stoeit als een malle met de paarden. Onze paarden, maar Guinness was een puppy en twee van de drie paarden een veulen.

Nooit een probleem geweest en hij weet duidelijk de grenzen, hij zoekt deze dan ook niet op.

Abbay & Puk kunnen totaal niet met de paarden overweg, zij vinden hun te intimiderend. Zij zitten dan ook in een afgeschermd stuk, wel in de weide, maar de paarden komen daar niet. Behalve ons oudste paard, die vinden ze beide geen probleem en daar staan ze wel eens bij. Ik ga hun dus niet zo erbij laten, dat IS een gevaarlijke situatie.

Laura drijft enkel als ik commando geef. Ze gaat ook gewoon mee wandelen zonder problemen, dan drijft ze niet. De paarden zijn dat hier zo gewoon en ermee opgegroeid. Als er een nieuw paard is laat ik ze niet drijven in de wei waar dat paard staat. Hond snapt perfect wanneer en waar ze mag drijven

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:00

Goed. We zijn net terug van Marianne Krediet.
Ik vond het best spannend.

Jinn had zijn linkerheup iets vast zitten en de rug en SI-gewricht. Allemaal heel minimaal.
Wel blij dat ik gegaan ben.

Ben toen toch naar Dominique Frohoff geweest en die zei toch dat hij PL had. De DA en Marianne zeiden beide dat dat absoluut niet het geval is.
Hij zat goed in de spieren dus eigenlijk al met al heel positief.
Wel mag hij even 3 dagen niet met de bal spelen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 13:50

ach gossie, succes ermee!
Niet met de bal spelen, dat krijg ik thuis nooit goed :) .

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:12

JesdaJinn schreef:
Goed. We zijn net terug van Marianne Krediet.
Ik vond het best spannend.

Jinn had zijn linkerheup iets vast zitten en de rug en SI-gewricht. Allemaal heel minimaal.
Wel blij dat ik gegaan ben.

Ben toen toch naar Dominique Frohoff geweest en die zei toch dat hij PL had. De DA en Marianne zeiden beide dat dat absoluut niet het geval is.
Hij zat goed in de spieren dus eigenlijk al met al heel positief.
Wel mag hij even 3 dagen niet met de bal spelen

Wat fijn dat het zulke minimale dingen waren. :) Nu is hij weer lekker los!