Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:32

Het was eigenlijk niet de bedoeling maar de dames hebben bedacht dat ze al in de grote bak mochten. We gingen even boodschappen doen en ik had het reismandje voor de zekerheid even in de grote bak gezet omdat ik bang was dat ze anders misschien zouden ontsnappen. En ja hoor we komen net thuis, zit eentje nog in het mandje, de ander op het dekseltje van het mandje en de derde was al aan het rondrennen in de bak :+ niet helemaal de bedoeling maarja het gaat nu goed. Ik houd ze uiteraard wel extra goed in de gaten nu.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 17:53

Haha :') Hebben ze er doorheen geknaagd ofzo? Of hoe zijn ze eruit gekomen?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:28

Hahaha slimmerikken

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:38

Geknaagd idd. Leuk he, van die knaag beesten :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:45

:=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:51

_Karlijn schreef:
Love_western: gerbil.nl zit in het noorden.

Oh haha, had ik helemaal niet door.

Gebruiken jullie allemaal loopwiel? Zie dat de een ze wel heeft en ander niet.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:56

Ik wel, die van mij maken er veel gebruik van (vooral 's nachts helaas := )

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:56

Ik heb er altijd eentje gehad totdat hij te erg misbruikt werd en kapot ging. Zoefje rende heel wat kilometers af op een avond en dat hield dat loopwiel niet vol. Ze heet niet voor niets Zoefje := daarna heb ik heel lang geen loopwiel gehad, ja ik had er eentje maar die werd nooit gebruikt omdat hij te zwaar liep. Nu heb ik weer een nieuwe gekocht, maar die heb ik nog niet in de bak. De ene gerbil is helemaal dol op het loopwiel terwijl de andere er niks mee doet, dat verschilt dus per gerbil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 18:59

Wederom bedankt voor jullie info :D

Zie dat gerbil.nl alsnog 100 km van mij af zit. Beetje aan de verre kant. Maar ze laten bezorgen vind ik ook weer zo raar.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:08

Bezorgen doen zij regelmatig volgens mij, ze rijden elke week een rondje door Nederland en lever dan overal gerbils en spullen af (dacht ik hoor!). Ik ben trouwens ook van Apeldoorn naar Rotterdam gereden, ruim 120km. Anders moet je even googlen, op elke fokkerssite vind je wel een lijst met fokkers+woonplaats.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:16

Ik heb geen loopwiel omdat ik weet dat ze die in no time ondergraven hihi

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:19

Eerst stond mijn loowiel ook bij ze in de kooi maar ze graven hem inderdaad helemaal onder en als ze dat niet doen lopen ze er gewoon niet in :p. Waarschijnlijk zet ik die dus op marktplaats ofzo want vind het zonde als het rad helemaal niet gebruikt word.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:20

Haha hebben ze gewoon van hun mama en zus geleerd acrylicmess :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:29

Ik heb het loopwiel aan de deksel gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:56

_Karlijn schreef:
Bezorgen doen zij regelmatig volgens mij, ze rijden elke week een rondje door Nederland en lever dan overal gerbils en spullen af (dacht ik hoor!). Ik ben trouwens ook van Apeldoorn naar Rotterdam gereden, ruim 120km. Anders moet je even googlen, op elke fokkerssite vind je wel een lijst met fokkers+woonplaats.

Hier in Drenthe zit sowieso niks. Al naar gekeken. En 120 km is wat anders dan in totaal ruim 200 km.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:14

Slim karlijn!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:42

Ik maakte hem ook altijd aan het deksel vast. Zoefje liep altijd zo hard dat er stukjes gaas kapot zijn gegaan :+
ik ben benieuwd of die van mij dan begrijpen dat een radje om te lopen is ipv ondergraven :=

Het gaat nog steeds goed hier, Zoef heeft een nest gemaakt en ligt lekker te slapen. Nala en Luna zijn nog steeds druk aan het graven en rennen. Nala kruipt wel af en toe bij Zoefje in het nest, maar Luna nog niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:46

Fijn dat het nog steeds goed gaat.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:57

Leuk!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 21:00

Heb mijn looprAd er soms in en soms niet snowy stopt namelijk niet meer met rennen die kan gewoon de hele dag en nacht blijven rennen. Sunny kijkt er niet naar om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 22:33

Word straks wel komisch gezicht op mijn kamer. Ene kant terrarium met een slang en daarnaast de gerbils :') Zit gelukkig goed slot op het terrarium

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:54

Dat ziet er wel een beetje fout uit dan haha. Worden die slangen dan niet heel onrustig als ze gerbils zien en ruiken?

Hier zijn ze allemaal goed de nacht doorgekomen. Nala zag ik net samen met Zoefje het nest uitkruipen, dus dat is een goed teken! Of Luna er ook bij lag weet ik niet want die was al wakker. Vandaag laat ik ze zo en vanaf morgen ga ik weer opbouwen met speeltjes. Ze hebben nu namelijk heel weinig. Alleen wat kartonnen tunnels en een stuk decoratie hout dat ze gebruiken om op een plateau te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 09:05

EllaBellaah schreef:
Dat ziet er wel een beetje fout uit dan haha. Worden die slangen dan niet heel onrustig als ze gerbils zien en ruiken?

Hier zijn ze allemaal goed de nacht doorgekomen. Nala zag ik net samen met Zoefje het nest uitkruipen, dus dat is een goed teken! Of Luna er ook bij lag weet ik niet want die was al wakker. Vandaag laat ik ze zo en vanaf morgen ga ik weer opbouwen met speeltjes. Ze hebben nu namelijk heel weinig. Alleen wat kartonnen tunnels en een stuk decoratie hout dat ze gebruiken om op een plateau te komen.

Ik heb maar 1 slang. Maar over het algemeen zal de slang er geen last van hebben. En hij de beestjes ook niet zien. Aangezien de zijkanten van terra dicht zijn. Gewoon goed mijn handen wassen als ik met mijn handen de terra in ga. Maar dat doe ik over het algemeen.

Want als er een lekker geurtje aan je handen zit, willen ze wel eens toehappen. Maar mijn slang is traag van begrip. Die laat de rat eerst 5 minuten liggen :')

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:27

Grappig dat in je ene verhaaltje nala erbij lag en nu zoefje .. Toch een teken dat ze zoefje allebei leuk vinden! En ook fijn voor zoefje!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 11:39

Vooral Nala zoekt veel aandacht bij Zoefje. Luna is nog niet helemaal overtuigd dat Zoefje ook lief is. Gelukkig is Zoefje heel erg onderdanig, daardoor ontstaat er ook geen ruzie. Met andere koppelingen was Zoefje ook ontzettend makkelijk en erg onderdanig, dus dat scheelt gelukkig al een hele hoop.