@micksage: Tuurlijk mag je mee kletsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Knaagdieren
Er mogen alle soorten knaagdieren worden aangeboden.
Knaagdieren voldoende vers drinkwater en voldoende ruimte in hun onderkomens.
In de onderkomens van knaagdieren dient tenminste de helft van het vloeroppervlak vrij te zijn en een schoon bodemsubstraat te bevatten.
De onderkomens van knaagdieren niet op elkaar gestapeld op de tafels plaatsen, maar naast elkaar.
Knaagdieren niet op de grond plaatsen(alleen op de tafels)
Konijnen en cavia's moeten een minimaal gewicht hebben van 300 gram.
RedPassion schreef:Ik zou alleen naar Dierenpret gaan (die naam kon trouwens niet slechter gekozen, dierenpret is wel het laatste wat het is) als je jezelf goed kan afsluiten voor alle ellende die je daar gaat zien. Er zijn leuke standjes en producten, maar minstens zoveel zielige dieren. Bij het reptielengedeelte zie je vrieskisten vol dode ratten in alle leeftijden, soorten en maten, maar eigenlijk zijn de levende knaagdieren nog zieliger. Labbakken vol ratten op zaagsel, geslachten door elkaar heen, te jong om bij de moeder weg te mogen. De kleinere knagers (muisjes etc.) zitten gewoon in bakjes die je bij de chinees ook meekrijgt, met luchtgaatjes erin. Werkelijk walgelijk. Ik ben er dus eén keer geweest maar ik kan er nog om janken als ik er aan denk. Niet te bevatten, de wreedheid van mensen en het totale onvermogen om zich in te leven in andere levende wezens. Het gaat alleen om geld.![]()
Geen aanrader om te gaan dus, al is het maar zodat dit soort beurzen een keer stopt. Zolang er mensen blijven komen, blijft het bestaan met alle gevolgen voor de dieren van dien. En als je toch gaat, koop er alsjeblieft geen dieren en geen producten bij de standjes die dieren hebben. Echt waar, de goede fokkers staan daar niet, hoe leuk ze het misschien ook kunnen presenteren...
Naskapower schreef:Hoi,
Ik kom even inbreken met een paar vraagjes.
Ik heb twee ratten dames die in een kamervolière van 60 X 60 X 140 wonen.
Ze zijn allebei al wat ouder, de oudste zit wat slechter in haar vacht de laatste tijd, ze word wat minder behendig. Hoewel ze nog actief genoeg is ben ik bang dat ze niet heel lang meer te leven heeft. Ze komen van een vriendin van mij die nu in Ierland woont dus nu zijn ze van mij. Ik weet niet exact hoe oud ze zijn.
Ik wil niet dat de ander alleen komt te zitten dus ik wil graag twee jonge ratten bestellen (?) bij een rattery.
Alleen heeft mijn kamervolière vierkante tralies van 2,5 x 2,5 cm. Op internet lees ik tralie afstanden van 1,5 cm ongeveer. Mijn dames kunnen hun neusje er een stukje uit steken maar verder niet. Ik heb de oude kooi ook nog, daar is de tralie aftand zeker smal genoeg voor jonkie's (maar die kooi vind ik wat aan de kleine kant (meer dan 2 ratten wil ik daar niet in houden, dus mijn oude dames blijven sowieso in de kamervolière)
-Wat zijn goede rattery's omgeving Wageningen (ik kan met het OV reizen)
-hoe gaat het reserveren/bestellen etc?
- zou de tralie afstand van mijn kamervoliere smal genoeg zijn of zal ik de nieuwe ratjes tijdelijk apart in mijn oude kooi houden?
-hoe ga ik ze bij elkaar introduceren?
Shetter schreef:Hoe kom ik in contact met het rattenopvang van maastricht?
Of voor mensen met intresse: onderschrift.