Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zonnehoed schreef:Wij doen geen agility maar hoopers, zit ik dan ook in het goede topic? Of is er een apart hoopers topic?
Zonnehoed schreef:Ah, jammer! Wij doen hoopers omdat ik agility te belastend vind. Ik vind dat een risico met corgi's in verband met hun bouw. Ik wilde vroeger wel altijd agility doen, maar wil toch het risico niet nemen met mijn schatjes.
Natasja22 schreef:Gisteren weer eens wat nieuws geprobeerd tijdens de les.
We hadden een tunnel onder de afloop van de kattenloop met de ingang tunnel links van de kattenloop en rechts van de kattenloop stonden evenwijdig aan de kattenloop de paaltjes.
De bedoeling was links van de kattenloop te blijven en door de tunnel en vanuit daar de paaltjes in te sturen.
Het insteken lukte met wat begeleiding van diegene die les gaf, zonder haar snapte ze nog niet helemaal wat ik wou.
Ze bleef wel netjes in de palen, terwijl ik aan de andere kant van de kat liep dus daar was ik al blij mee. Als we het vaker oefenen zal ze het ook beter gaan snappen.
Beetje experimenteren altijd leuk vind ik dat, gewoon om te kijken of iets al lukt en nieuwe dingen leren.
[ Afbeelding ]
fannetje schreef:Leuk Natasja, door nieuwe dingen te proberen, weet je waar je nog aan moet werken. En braaf dat ze wel in de palen bleef, als ze er inzat.
Die van mij hebben nu dus verplicht een weekje rust na de behandeling bij de orthomanuele dierenarts. Ze hadden beide de onderrug wat vast, Roetsj meer als Pixy en Roetsj had nog wat scheef staan in haar ellebogen en is wat strakker in haar polsen. Pixy heeft perfecte poten. Verder vond ze beide prachtig in de bespiering zitten. Nu mogen ze deze week dus max 2-3 x een half uur door de wijk wandelen, geen zand/zachte ondergrond. Evt wat snuffelspelletjes. Dus even heel saai. Maandag mogen ze weer los, dat zal wel feest zijn.
Machie schreef:Wij zijn ondertussen alweer ruim een week op vakantie. Ze hebben hier 3 weken agility rust en ik heb niet het idee dat ze iets missen
Kim, train jij alleen skills met een jonge hond? Ik probeer alle 2 te pakken, en skills en laten hollen.
fannetje schreef:KimD het is ook echt saai, niet alleen voor de honden, ook voor mij. Maar het is nog 5 dagen na vandaag![]()
Mandje, ik ben in Huizen geweest, ben haar naam alweer vergeten. Zij is net klaar met de opleiding, de andere die er zit, doet het al langer.
Machie, het scheelt bij jou natuurlijk dat het alleen agility rust is, ze mogen wel alles verder. Beetje naar je zin op vakantie?
Natasja22 schreef:Fannetje weekje rustig aan zou hier niet worden gewaardeerd, maar gelukkig gaat de tijd snel en dan hebben ze er meestal weer extra zin in.
KimD was het oude commando niet handig dat je hem veranderd?
Ik heb nog een hoop te leren als ik jullie zo hoor over skills, hollen en basis.
Machie fijne vakantie!
JJ jammer dat het niet op film staat.
Super hoe Yuki al loopt. Lekker snel hondje ook volgens mij?
JesdaJinn schreef:Begin september ga ik met 4 honden ergens titeren.
Dit wordt voor mij de 1e keer en heb werkelijk geen idee wat ik kan verwachten.
Er wordt een druppeltje bloed afgenomen en dan 30 min wachten tot uitslag en adh van de uitslag kan er ook geent worden. Dit wil ik wel gaan doen als nodig is.
Nu vragen ze ook of je ook extra (?) wilt enten voor Weil, Rabiës of kennelhoest.
Rabies en kennelhoest is hier niet nodig maar voor weil twijfel ik. Das toch goed als ze veel zwemmen?
Maar als je voor deze 3 extra kan kiezen wat enten ze dan als de bloedtest niet goed is?
Sorry, voel me erg dom maar nooit hier in verdiept en wordt toch eens tijd.
JesdaJinn schreef:Bedoel je dan als uit de bloedtest enten komt en je die doet dat je dan 1 van die 3 niet er nog overheen doet omdat het dan te veel zooi binnenkomt?
Das idd wel een goeie om over na te denken