Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:21

Heerlijk foto's van smeerkezen gezien, ik kan daar altijd zo van genieten. Je kunt duidelijk zien dat de honden dikke pret hebben gehad.
En meerdere mensen lekker bezig met hun honden, zo fijn!
Kiwi, fijn dat de ok goed verlopen is, nu weer snel herstellen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:47

Je zou bijna een smeerkezen meting organiseren :D

Kiwiwitje, ziet er netjes uit!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 17:56

Mag ik even gal spuwen?

Ik laat net even de hondjes uit. Ze zitten allebei aan de andere kant van de stoep te poepen, helemaal prima.

Er loopt een man met 2 honden (vo en sky formaat) en allebei aan het uiteinde van de flex. Ik zie hem kijken, ik zie hem nog eens kijken, en hij loopt precies onze kant uit. Hij vind Bo en sky namelijk zo mooi.
Sky bouwt al spanning op dus ik duik het gras in, zo'n 3 meter afstand van de stoep. Sky gaat netjes bij me zitten, laat die man en de honden met rust en is netjes gefocust op mij. Ik helemaal blij.

Man gaat stilstaan en geeft een compliment dat ze zo goed luisteren. Op dat moment schieten zijn beide honden naar ons toe.
Sky (en bo! En die reageert op geen enkele hond) nekharen overeind en blaffen naar die honden toe.
Man grijpt naar zijn enkel, maar doet niks met zijn honden. Heb hem echt moeten vragen om zijn honden weer bij zicht te halen voordat het fout gaat. Ondertussen probeer ik een weg te zoeken bij die honden weg (stond met rug tegen een gebouw aan). Man loopt weg, Bo en sky meteen weer rustig en op mij gefocust.

Maar dan baal ik wel. Niet om wat Bo en sky doen, ik snap hun reactie helemaal en behalve hun meeslepen om afstand te maken heb ik er niks op gedaan.

Maar je ziet dat ik afstand pak, ik steek normaal ook altijd over als ik hem zie. Maar blijkbaar is een beetje nadenken teveel gevraagd. Mijn hemel.

Trots op mijn hondjes, die schakelden erg snel en deden prima hun best om te doen wat ik vroeg. Maar gefrustreerd op mensen die gewoon niet nadenken, bah.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 18:16

Dit is Mahdu zwart :')

En daarvoor hoeft hij alleen maar door bedauwd gras te banjeren en daarna over een stoffig zandpad. :+
Bij thuiskomst gaat hij dan ook gelijk in bad want dit blijft uren in zijn vacht plakken.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 19:32

Hahaha wat een heerlijke gore honden komen er hier voorbij, ik geniet ervan als honden dat gewoon lekker mogen van hun baasjes.

XxxSanne, wat een dotje is het toch, en het lijkt beetje op een kabouteret rode punmuts erachter haha

Kiwitje, netjes gehecht, is dat teentje geamputeerd?

Spannend morgen pupje ophalen.

Emptywords, ke hebt hondenmensen en mensen met honden he......pffff

Ik ben in love, kijk dan wat een bekkie

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 19:40

Tinkermuts schreef:
Hahaha wat een heerlijke gore honden komen er hier voorbij, ik geniet ervan als honden dat gewoon lekker mogen van hun baasjes.

XxxSanne, wat een dotje is het toch, en het lijkt beetje op een kabouteret rode punmuts erachter haha

Kiwitje, netjes gehecht, is dat teentje geamputeerd?

Spannend morgen pupje ophalen.

Emptywords, ke hebt hondenmensen en mensen met honden he......pffff

Ik ben in love, kijk dan wat een bekkie

[ [url=m/221cfq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ea3Eaz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WuoDRk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja de gehele teen.
Maar so far so good. Nu genezen :')

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:02

Oh smelt, wat een snuitje <3

Hier vandaag ook een natte pup gehad, maar deze ging in schoner water gelukkig :')
Parker heeft voor het eerst een rondje gemaakt in het buitenwater :D daarna lekker met de handdoek afgedroogd en thuis nog eens het laatste beetje met de waterblazer.

Afbeelding

Hier kijkt ie nog even de kunst van Jarvis af voor hij het zelf probeerde :))
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 21:11

T was ook heerlijk vandaag *\o/*

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 21:15

Tinkermuts schreef:
baasjes.

Haha dat is het ook! Dit heet echt het Kabouterpad, is een wandelpad voor kinderen. De bewegwijzering zijn allemaal kabouters & overal zijn kabouterhuisjes verstopt. Die kunnen de kids dan zoeken *D echt heel leuk. En een ideale route voor ons hahaha

Kiwiwitje fijn dat het goed is gegaan en hij zich goed lijkt te voelen! Hopelijk knapt hij goed op!

Emptywords wat rot... doe je zo je best. Ontzettend onhandige actie 8)7

Tigress; parker wordt grooooot! Heerlijk zo in het water ook *D

Tinkermuts: ze heeft ook wel echt een megaschattig hoofdje haha <3 <3

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:15

Helaas kan ik dit topis echt niet meer bijhouden met alle nieuwe pup eigenaren van de laatste tijd dus excuus dat ik nooit meer reageer.
Toch hoop ik dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vraag en dat is….

Wie kent er een goede betrouwbare voedingsdeskundige die ik om hulp kan vragen?

Helaas gaat het met Elvin niet goed.
Na zn operatie in Dec aan een talgkliercyste op zn knie ging het mis…spugen,bloed poepen,uitdroging ,afvallen ect het vermoede was van de metacam en langzaam werd hij beter en kwam hij weer aan.
Maar hij is nooit meer zich zelf geworden,leek echt verward en soms lijkt hij zn evenwicht te verliezen maar herpakte zich wel gewoon goed.
Ik verweet het aan zijn leeftijd en langer herstel na de narcose al had hij ivm zn hartje al een aangepaste narcose gehad.
Ik kon mezelf wel voor me kop slaan dat ik hem aan zoiets simpels had laten helpen en dat hij daardoor zo snel oud was geworden.
Inmiddels begon hij weer af te vallen en nu zodanig dat zelf zn bilbotjes zichtbaar worden ondanks dat hij echt goed eet.
omdat mn gevoel niet lekker zat toch verder gaan zoeken en na een slecht urine onderzoek vandaag een echo en bloedonderzoek gedaan.
Diagnose leverfalen |(
Hoe lang hij nog heeft kunnen ze niet zeggen maar waarschijnlijk gaat hij eerder als die gekke Parel die al 7,5 jaar in haar bonus jaren zit.

Hij heeft momenteel geen pijn dat is vrijwel zeker maar zodra ik ook maar vermoed dat dat wel zo zal zijn stoppen we ermee.
Maar voor nu overweeg ik dus ander voer wat zn lever minder aantast ,beter wordt hij niet meer maar als we het kunnen afremmen heel graag.

Ik geef nu Acana Senior dus hoog in eiwitten terwijl ik voor nu begrijp dat dat niet gewenst is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 22:23

cinniz123 schreef:
Helaas kan ik dit topis echt niet meer bijhouden met alle nieuwe pup eigenaren van de laatste tijd dus excuus dat ik nooit meer reageer.
Toch hoop ik dat er iemand is die antwoord heeft op mijn vraag en dat is….

Wie kent er een goede betrouwbare voedingsdeskundige die ik om hulp kan vragen?

Helaas gaat het met Elvin niet goed.
Na zn operatie in Dec aan een talgkliercyste op zn knie ging het mis…spugen,bloed poepen,uitdroging ,afvallen ect het vermoede was van de metacam en langzaam werd hij beter en kwam hij weer aan.
Maar hij is nooit meer zich zelf geworden,leek echt verward en soms lijkt hij zn evenwicht te verliezen maar herpakte zich wel gewoon goed.
Ik verweet het aan zijn leeftijd en langer herstel na de narcose al had hij ivm zn hartje al een aangepaste narcose gehad.
Ik kon mezelf wel voor me kop slaan dat ik hem aan zoiets simpels had laten helpen en dat hij daardoor zo snel oud was geworden.
Inmiddels begon hij weer af te vallen en nu zodanig dat zelf zn bilbotjes zichtbaar worden ondanks dat hij echt goed eet.
omdat mn gevoel niet lekker zat toch verder gaan zoeken en na een slecht urine onderzoek vandaag een echo en bloedonderzoek gedaan.
Diagnose leverfalen |(
Hoe lang hij nog heeft kunnen ze niet zeggen maar waarschijnlijk gaat hij eerder als die gekke Parel die al 7,5 jaar in haar bonus jaren zit.

Hij heeft momenteel geen pijn dat is vrijwel zeker maar zodra ik ook maar vermoed dat dat wel zo zal zijn stoppen we ermee.
Maar voor nu overweeg ik dus ander voer wat zn lever minder aantast ,beter wordt hij niet meer maar als we het kunnen afremmen heel graag.

Ik geef nu Acana Senior dus hoog in eiwitten terwijl ik voor nu begrijp dat dat niet gewenst is.

Je zou mizora hier op bokt een pb kunnen doen

Je kan ook contact opnemen met sabina van loon. Of zij verder kan ondersteunen op holistische wijze

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:29

Ik ken geen voedingsdeskudigen.
Wil Jr wel heel veel sterkte wensen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:34

Cinniz, zulk nieuws is nooit leuk zeg. Potverdikkie. Helaas ken ik geen voedingsdeskundige. Misschien kan je wel de holistische kant op kijken ter ondersteuning. :(:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 22:39

Thanks!
Ja holistische kant heb ik ook aan gedacht.
Sws gaan we ook dmv supplementen ondersteunen.

Nee je weet dat het eraan kan gaan komen maar toch blijft het gewoon k*t als het gebeurd.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:51

Hier aan het afkicken....
Hondjes zijn even weekendje uit logeren om te wennen aan hun vakantie adres volgende maand. Dan gaan wij week op vakantie. En wilde Nero niet meteen te lang wegbrengen in 1x. Dus zo doende zijn ze nu wennen.

Ze doen het er super!
Maar jee wat is het stil in huis zonder ze... vind het helemaal niks :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:57

Jeetje cinniz, heel veel sterkte

Shaya goed dat je ze vast laat wennen zodat je straks ook gerust weg kan gaan

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 09:58

Oh dat is zo herkenbaar := Heb vorig jaar wel eens gehad dat m'n ma even Jarvis ophaalde zodat hij tijdens een zomerse dag lekker in de tuin kon liggen terwijl ik werkte. De stilte dan ineens, niet die voetjes overal achter je aan horen gaan, de kleine dingetjes die gewoonte zijn geworden...niks an :')

Maar gelukkig is het voor een goed doel, komt vast goed :D En jullie kunnen dan later even van een weekje vakantie genieten met de wetenschap dat ze daar goed zitten, lekker! *\o/*

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 13:32

Nog 9 dagen en dan mag ik weer autorijden, ik ga dan ook meteen lekker met Cody op pad zoals we altijd deden *\o/*

Nu ben ik vooral bezig met mijn eigen conditie en de conditie van Cody opbouwen, we zijn allebei een zak aardappelen geworden :') Vandaag rondje van 4km gelopen door het dorp, Cody is niet eens de sloot ingesprongen omdat die zo moe was :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-23 13:46

Wat heerlijk als je de vrijheid dan weer terug hebt!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-23 22:20

Niniane schreef:
Haha wat een smeerkees! Een vieze hond is een blije hond. :')

Nog één dagje en we gaan onze puppy baby halen. *\o/* We zijn zoals aangeraden voor zo´n opvouwbare autostoel gegaan. Neemt weinig plek in beslag en handig voor komende autoritjes.
Mij bekruipt nu wel het gevoel van: sh*t weet ik wel genoeg?!

:+

Hoe gaat het tot nu toe? Of heb ik daar overheen gelezen?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 06:39

Het kan hard gaan hier, niet bij te houden. Heb dit keer ook niet bijgelezen, sorry.

Moonsparkle, nu ik je naam zie; heb jij de fokker nog een bericht gedaan en heb je een positieve update? (Misschien heb ik dat gemist)

Hier foto's van Bonne zijn shoot 2 weken geleden binnen, zo schattig.
Afbeelding

22e onze eerste privéles op de hondenschool en dan krijgen we te horen waar we ergens kunnen instromen.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 07:08

Cinniz, wat poedersuiker, sterkte! Ik zou je Mandy Gerris aan kunnen raden. Doe zelf een cursus voedingsleer bij haar en zeer tevreden over de inhoud en wetenschappelijke insteek.

Kim, heerlijk vooruitzicht om straks weer op pad te kunnen met Cody!

Ik kon mezelf gister wel voor mn kop slaan daar ik Vesper de kans heb gegeven achter reeën aan te rennen en toen ze dat doorhad ook met verve gebruik van maakte. 8)7 < ik

Ze verdween het bos in en uit het zicht met 3 reeën en ik belde direct mn vriend om de fluit te brengen (die ik bij me had moeten hebben, ook suf). En toen was ik ineens allen in het bos, zon vreemde gewaarwording. Je gaat automatisch roepen maar ineens bedacht ik me dat Ves een schijtluis is als ze doorheeft dat ik er niet meer sta dus ik ben 15m teruggelopen naar de hoek van het enige bospad en ben stil gebleven.

Duurde voor mijn gevoel drie eeuwen maar wie kwam daar als een totale maniak het pad op gescheurd? Juist.

Dit hele avontuur heeft maar 2,5 minuten geduurd als ik kijk naar de tijd tussen de telefoongesprekken met mijn vriend maar kan je vertellen dat dat dus niet zo voelde hea.

Nou, heb mijn les wel geleerd. Stiekem hoop ik dat ze zelf zo geschrokken is dat het indruk heeft gemaakt (zo zag ze er ook uit) maar voorlopig gaat ze niet meer van de lijn af in het bos.

Domme ik :roll:

Oeh zie nu Bonne nog, wat een snoepje zo <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:00

Ik zou echt een paniekaanval krijgen als m'n hond er vandoor zou gaan :o die van mij bleef eigenlijk altijd in het zicht tot hij een keer schrok van een kinderwagen in het park. Ik zag hem sprinten maar hij kon niet zonder mij dus ik riep en gelukkig was zijn blind rennen daarmee snel verbroken. Als hij mij niet zag omdat hij even niet goed op lette sprintte hij altijd gelijk richting mij, maar ik hield dan ook altijd een oogje in het zeil want dat vond ik zielig. Dus ik en hond hadden eigenlijk paniek als we elkaar even uit het oog verloren :P

StalMelyn er is een afspraak gepland maar op de vraag hoe laat we dan zullen komen is na een paar dagen dan nog niet beantwoord, als ik over een paar dagen nog niks heb gehoord zal ik het nogmaals vragen :o misschien hebben ze het gewoon erg druk en moet ik me gewoon niet zo bezwaard voelen als ik mail :P

Schattig de foto met de bloesem :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:23

Flux
Oh ik weet precies hoe je je dan voelt! Zowel tijdens als erna, wanneer als een beetje gezonken is. Dat hakt er wel echt even in. Geen leuke ervaring ;(

Arya is ooit toen ze ik denk 4/5 maanden was, in paniek weg gerend op de heide hier omdat ze tussen 2 roedels in zat waarvan 1tje blaffend en tierend op de ander af stormde. Normaliter zou ze altijd terug komen naar mij, maar dat was in haar ogen onmogelijk op dat moment en poef weg was ze! Ik had het niet meer… Heb ook vrij snel de lokale vermiste honden groep bericht/gebeld zodat we een bericht konden opstellen voor Facebook en er evt gezocht kon gaan worden. Ik ben uiteindelijk nadat ik 20min heb rond gerend terug naar de auto gegaan en daar was ze ingevangen door een oplettende bewoner van de wijk daar bij de uitgang. Ze stond bij de auto te draaien. Goddank onthoud Arya heel goed altijd waar we vandaan komen - in die periode kwamen we ook dagelijks meermaals daar in het losloop gebied, was m'n geluk op dat moment.

En ze is me ook al eens achter reetjes aan gegaan, dus daarin weet ik sowieso wel echt precies hoe je je voelt. Ik vond het ook vre-se-lijk. Ze is 1x achter ze aan gegaan toen ze ze echt zag voor d'r neus en 1x is ze in een bos achter een vers spoor aan gegaan. Ik weet dat ze ze niet echt te pakken krijgt, maar ik weet hoe reetjes zich letterlijk dood kunnen rennen - in m’n tijd bij de dierenambulance genoeg ellende gezien - dus dat breekt echt m’n hart. Maar ja, bij ons is het dus ook al gebeurd. De eerste keer aan de andere kant van de heide waar we tot dan toe nog niet veel liepen, maar ook toen goddank onthouden waar ik was en die kant weer terug op gerend. Ik ben wel blijven roepen, ik wist namelijk echt niet hoe ‘diep’ ze qua focus zat en of die paniek zou toeslaan dat ze terug naar mij moest zeg maar. Misschien dat dat moment pas komt als ze echt ver weg zijn en de weg niet terug vinden bv. Maar ze kwam terug… en toen rook ze hun verse spoor weer - toen ze er de eerste keer achteraan rende was het omdat we echt oog in oog stonden met ze en toen ze gingen rennen triggerde dat - en poef weg was ze weer. Het was echt de hel… die paar minuten voelen idd als een eeuwigheid en je hebt gewoon echt even error.

Normaliter is haar recall wel goed, ook toen ze zo jong was al - ze loopt al vanaf dag 1 los - maar bij twijfel zit ze idd wel ook gewoon vast ja. Zijn geen leuke leermomenten hihi. Ik heb tegenwoordig bij haar wel snel in de gaten ook wanneer ze ree of wild zwijn sporen ontdekt heeft en dan gaat ze ook altijd weer even vast totdat ze die geur weer losgelaten heeft zeg maar en dan is ook niks aan de hand, maar wanneer ze in die geur 'zit' moet ik dat wel doorbreken, als ik dan niks zou doen zou ze daar ook in blijven hangen met pech en de geur volgen. En waar ik weet dat ik ze sowieso tegenkom, zit ze ook wel vast voor de zekerheid en dan is ze alleen los op echt overzichtelijke open stukken enz. Ondanks dat ze ondertussen ouder is en we meer getraind hebben, wil ik het idd toch voorkomen dat dit herhaling word. Het is heel lastig eruit te trainen namelijk wanneer ze dit doen ja, wanneer het vooral vaker zou gebeuren. Deze situaties maken wel echt indruk op jou als eigenaar en je kunt vooral jezelf dan wel voor t hoofd slaan, maar soms is iets gewoon enorm snel gebeurd ook en kun je alleen maar gewoon leren ervan.

Ik heb overigens nu wel ook altijd de gps tracker aan de halsband hangen. Onder ’t mom van we hebben ‘m toch - gekocht voor een vakantie in Frankrijk in 2021 - omdat het abbo toch betaald word dus dan hang ik ‘m maar gewoon altijd eraan. Los van wild, kunnen er toch ook nog wel andere dingen gebeuren waardoor ze los zouden kunnen schieten ofzo, dus ik vind die gedachte wel fijn dat ik met een nauwkeurige tracker haar live tracking dan heel nauwkeurig heb en haar op die manier altijd zal zullen terug vinden. Al hoop ik echt niet dat ik ‘m ooit Echt nodig ga hebben zeg maar haha. Ik voelde me ook echt een idioot dus dat stukje herken ik ook van je haha. Maar ja, we zijn niet perfect, we kunnen gewoon nooit ALLES voorkomen wat een keer 'fout' gaat, of dat nu om dit gaat of een andere situatie waarin iets gebeurd. Je weet ook gewoon nooit 100% hoe je hond reageert wanneer je in situaties komt die je nog niet eerder bent tegengekomen, soms moet je gewoon echt nog zien en leren Hoe je hond gaat zijn en dat kan soms dan inderdaad op het moment zelf even poedersuiker zijn zeg maar :') Zijn leermomenten :j

Arya wil heeeel soms nog wel eens achter vogels aanvliegen. Gewoon omdat ze het leuk vind ze op te jagen. En op open velden e.d. is dat normaliter nog niet de ramp door het jaar heen. Pakken zal ze niet doen, lukt ook echt niet maar dat zal ze ook niet doen. Ze komt overigens ook terug wanneer ik dan roep, maar soms trekt ze die eerste sprint wel eens bv. voordat ik die recall heb gegeven. Op plekken waar ik zie dat watervogels e.d. momenteel ook zitten, zit ze uit voorzorg dus wel ook vast momenteel ivm broedseizoen. Nu wil ik toch wel echt 100% voorkomen dat ze wild zou gaan opjagen omdat ze toch wel extra kwetsbaar zijn en er jonkies zijn/komen. Ook bos gebied ben ik een stuk voorzichtiger momenteel ivm reetjes idd enz.

Die foto van Bonne, prachtig!

ninian
Oeh ik ben ook benieuwd naar een update!

moonsparkle
Ja je hond luistert heel goed en blijft altijd bij je, totdat het een keer niet zo is haha. En dan kun je idd wel echt de pan uit flippen, lol. Bij ons is het dan ook eens reetjes geweest, maar ook een keer schrik reactie toen op de heide - toen was ze ook nog vrij jong ook en dat zou ze nu ook durf ik wel te beweren niet meer doen in zo’n vergelijkbare situatie - en tot dat moment was ze altijd zo ontzettend braaf met bij me blijven en ineens sta je daar dan. poedersuiker.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 08:41

moonsparkle schreef:
Niniane schreef:
Haha wat een smeerkees! Een vieze hond is een blije hond. :')

Nog één dagje en we gaan onze puppy baby halen. *\o/* We zijn zoals aangeraden voor zo´n opvouwbare autostoel gegaan. Neemt weinig plek in beslag en handig voor komende autoritjes.
Mij bekruipt nu wel het gevoel van: sh*t weet ik wel genoeg?!

:+

Hoe gaat het tot nu toe? Of heb ik daar overheen gelezen?

Hihi nee nog niet. Gisteren was een spannende dag voor zowel pup als ons. Was behoorlijk moe haha. :+

We hebben 2,5 uur moeten rijden en de terugweg heeft ze echt ontzettend goed gedaan. <3 Heeft een keer een plasje gedaan op een pad en heeft vooral liggen chillen in mijn nek. Hebben haar een hele tijd rustig laten snuffelen in huis en ´s avonds heeft ze nog een tukje gedaan in haar mandje. De bench hebben we naar onze slaapkamer verhuisd voor de nacht en daar heeft ze een minuut of 3 gepiept alvorens ze in slaap is gevallen. Daarna heeft ze zich rond 3, 5 en 7 uur gemeld voor een plasje. Een nestgenootje van haar heeft van 12 uur tot half 5 geslapen, maar denk niet dat we mogen klagen.

Merk dat we allemaal ons ritme even moeten zoeken haha, vooral met het zindelijk maken. Ze ligt nu een tukkie te doen in haar bench terwijl ik dit schrijf. :D