Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 16:55

Wij hebben de doubleblaster ds met geluiddemper. Ik zou het ding niet meer willen missen!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:02

Ik heb een sup besteld! *\o/* en een zwemvest voor Otje. Appa kan nog niet echt mee op de sup denk ik, maar zodra ik dat zie zitten krijgt hij ook een zwemvest.

De sup
Afbeelding

En knalroze zwemvest :')
Afbeelding

Ik hou wel van op het water zijn maar niet van zwemmen dus lijkt me heerlijk om te suppen!

Morgen hebben we onze eerste puppy cursus met Appa, ben benieuwd :D tis een leergierig ventje! Denk dat hij het heel leuk vindt!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 19:09

Wat gaaf!!! Ik heb suppen nooit als iets voor mij gezien maar al die leuke foto's en ervaringen met hond mee doet toch wel kriebelen :)) wie weet ooit!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 23:04

Ik vind op het water zijn heerlijk maar een boot saai en zwemmen is niks voor mij :+ ik ben namelijk heel bang voor dingen dieper onderwater dus een sup is denk ik echt een uitkomst voor me! Ook als je er een keer afpleurt kan je er gewoon nog op hangen dus dan ben ik echt al stukken minder angstig. Zwemmen in een zwembad vind ik bv niks, maar op een opblaasbed met 1 voet in t water dan weer heerlijk haha. En het lijkt me vet gezellig samen met Otje en in de toekomst Appa!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-22 14:36

Tieneke schreef:
Wat een schatje, Captain!!

Ik ben zelf van plan om onze Chipito 's nachts in de bench te houden, zonder dat hij in de ren kan. We hebben het altijd zo gedaan vroeger. De ren gaan we ook zetten, maar dan vooral buiten, omdat onze tuin niet volledig afgemaakt kan worden.

De voerdiscussie vind ik trouwens heel interessant, maar zo'n onderwerp roept heftige emoties op in de verschillende 'kampen'. Ik vind het daarom ook moeilijk om erover mee te praten en om te bepalen wat ik later wil kiezen...

Ik ben deze week nog eens bij Chipito gaan kijken... Helemaal gesmolten en (nog) niet van de warmte ;-) Hij is nu bijna 7 weken, op de foto net 6...

[ [url=m/BX4EJT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik zag hem al voorbij komen in de waterhonden
FB pagina!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 08:45

Water is ook niet mijn ding. Vooral alles wat in t water leeft :')
Maar met de hondjes een beetje pootjebaden vind ik wel leuk.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 09:35

Oh Warboel, dat wil ik ook hoor! Leuke set, ik zie jullie al helemaal gaan! Vesper vindt alles met water vooralsnog verschrikkelijk. Iemand tips om haar eraan te laten wennen? Ik dacht zelf even met een andere bekende hond die al zwemt naar een plas te gaan ofzo, zodat ze kan kijken.

Oh en KimD, mag ik vragen wat jouw kortharen wogen met 12 weken? Ves was 7,8 kilo op 12 week oud. Ik vind het zo snel gaan :')

Ik ben nu een dag of drie serieus lifttraining met haar gaan doen want ze vond dat echt super spannend. Snap ik ook want wij hebben maar een klein liftje waarbij aan de binnenkant nog deurtjes dichtklappen met flink wat geluid. Echter kan ik haar over een paar week niet meer tillen vermoed ik :') Vanochtend liep ze zo de lift in *\o/* . Uiteraard wel naar mij kijkend van "Nou, hupsa. Waar is mijn beloning? >;) " :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 10:10

Flux schreef:
Oh Warboel, dat wil ik ook hoor! Leuke set, ik zie jullie al helemaal gaan! Vesper vindt alles met water vooralsnog verschrikkelijk. Iemand tips om haar eraan te laten wennen? Ik dacht zelf even met een andere bekende hond die al zwemt naar een plas te gaan ofzo, zodat ze kan kijken.

Oh en KimD, mag ik vragen wat jouw kortharen wogen met 12 weken? Ves was 7,8 kilo op 12 week oud. Ik vind het zo snel gaan :')

Ik ben nu een dag of drie serieus lifttraining met haar gaan doen want ze vond dat echt super spannend. Snap ik ook want wij hebben maar een klein liftje waarbij aan de binnenkant nog deurtjes dichtklappen met flink wat geluid. Echter kan ik haar over een paar week niet meer tillen vermoed ik :') Vanochtend liep ze zo de lift in *\o/* . Uiteraard wel naar mij kijkend van "Nou, hupsa. Waar is mijn beloning? >;) " :))

Op 7 februari (ongeveer 12 weken) woog ze 7,5kg. :P

Kortharen zwemmen of zwemmen niet, daar heb je niks in te willen. :') Dana is van het pootjebaden en bij extreme hitte wilt ze nog wel eens heel even dippen maar that's is. Vixem daarentegen ligt in alles wat modder, water en viezigheid heet. No problem at all. :+

----

Ik vind zwembaden ook echt ontzettend goor, zeker sinds ik weet dat zwemluiers geen plas tegenhouden ben ik écht genezen. :') Vond het altijd al een smerige pisbak en daarna gruwel ik er al helemaal van.

De zee ga ik in zover als ik kan staan, alleen echt schone meren wil ik wel eens een rondje zwemmen.

Op de SUP vind ik dan weer heerlijk, af en toe met een voetje in het water hangen. :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 11:29

Wat een heerlijke foto's Kim, prachtig!!

Ik hou sowieso niet van zwemmen en heb een afkeer van zwembaden. :+ Afgelopen jaren alleen in bergmeren gezwommen. Of met paard te water, maar dan wel met schoenen en kleding :+

Tillen wordt hier ook een ding, hij is nu 14,2 kg := het is echt een buffel voor een Aussie.

Wij hadden net puppytraining in het buitengebied, erg leuk. Fitz doet de Hier echt voortreffelijk, ontwijkt alle afleidende prikkels om maar snel bij me te komen. Alleen hij vindt het écht niet grappig dat ik wegloop en hij bij de instructrice moet blijven. :=

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 18:59

Oef 14 kg al! En wat doet 'ie het goed met die prikkels :D.

Dat suppen lijkt me ook heel gaaf! Toffe foto's ook Kim!

Vandaag ook weer bij de pups gaan kijken. Jeetje, er zit maar een week tussen maar wat groeien die als kool zeg! Ze renden rond, oogjes goed open, heel sociaal en echt al spelen deze week. Flink geknuffeld en stiekem toch al een voorkeur voor een paar gekregen (4 van de 8 die ik leuk vind atm haha). Volgende week kunnen we niet, dus eerstvolgende keer dat we ze in het echt zien wordt week erna. Ben zo benieuwd hoe ze dan zijn!

Nog 3,5 week <3. Inmiddels alle oude hondenspullen gewassen dus wat we hebben ligt al klaar :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 19:19

Die laatste paar weken groeien ze ineens hard he. :oo Van kleinde bundeltjes naar echte hondjes!

Wij hebben onze tweede voorkeur toegewezen gekregen, nog 2 weekjes... <3
Afbeelding

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:31

Hoi iedereen, Vidar is dit jaar voor het eerst met ons mee gereisd naar ons favoriete land Noorwegen. Voor een hondje van net 1, die altijd snel overprikkeld was, doet hij het mega goed! Hij is eigenlijk heel relaxed. :j We zijn donderdag met de boot vanuit Groningen Eemshaven vertrokken en kwamen de volgende ochtend aan in Noorwegen. De boot was niet super goed ingericht op huisdieren, dus met veel moeite deed hij een plasje op het buitendek, zijn poep heeft hij een dag ingehouden. Hij sliep bij ons in de hut en dat ging verder prima.

Afbeelding
Vidar in onze boothut.

Afbeelding
Op het buitendek.

Bij aankomst in Noorwegen meteen een lekker stuk gewandeld en kon hij meteen zijn ontlasting en wat spanning kwijt. We moesten nog een paar uur met de auto naar de eerste locatie, maar hij zit in een ruime vaste autobench en dat gaat super, hij slaapt lekker als we rijden. De eerste overnachting was in een trekkershut. Gisteren zijn we doorgereisd naar omgeving Ål, om daar voor een langere tijd te verblijven.

Afbeelding
"Baas wat zeg je me nou? Waar zijn we? Noorwegen!?"

Honden moeten in het voorjaar en zomer altijd aangelijnd zijn in Noorwegen i.v.m. het jonge wild. Dus we lopen veel aan de lange lijn en dat gaat super, we hebben thuis veel geoefend en getraind en dat heeft echt zijn vruchten afgeworpen. Hij is eindelijk echt een stabiel hondje aan het worden. We genieten echt van de vakantie en zijn super blij dat we eindelijk ons eigen hondje mee kunnen nemen op mooie wandeltochten. <3

Afbeelding

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:46

Ooh wat een droom! Geniet maar super hard <3

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:53

Oh heerlijk! Toevallig vorige week zelf terug gekomen uit noorwegen, maar dan met het vliegtuig O:)
Hoe lang zit je bou op die boot? Lijkt me veel fijner, met eigen auto en de honden mee!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 20:59

Wat heerlijk!!! Een grote wens van ons. Het stond voor september op de planning maar onverwacht kwam er eerder dan gepland een pup. En in september vinden we hem nog te jong voor wat we willen doen, dus het wordt volgend haar juni of september. :)
Hoe zwaar is jullie hond? Ik zag op de website van de boot destijds staan dat honden tot 20kg in de hut mogen maar ik vrees dat hij dat tegen die tijd gepaseerd is. :o Zijn ze er streng mee?
Geniet er van!!

Wat leuk Imandra en Captain!! Aftellen <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-22 21:04

Wat gaaaaf!

Puppyontwikkeling is zo leuk!

Pippa13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:14

Leo schreef:
Wat heerlijk!!! Een grote wens van ons. Het stond voor september op de planning maar onverwacht kwam er eerder dan gepland een pup. En in september vinden we hem nog te jong voor wat we willen doen, dus het wordt volgend haar juni of september. :)
Hoe zwaar is jullie hond? Ik zag op de website van de boot destijds staan dat honden tot 20kg in de hut mogen maar ik vrees dat hij dat tegen die tijd gepaseerd is. :o Zijn ze er streng mee?
Geniet er van!!

Wat leuk Imandra en Captain!! Aftellen <3

Vidar is ruim 30 kilo :Y) , we hebben van te voren contact opgenomen met de bootmaatschappij, omdat we het niet zagen zitten dat hij in een kennel moest. Onze reservering was na 1 mailtje aangepast naar een 4 persoons diervriendelijke hut met raam. Ze hebben het beleid inmiddels aangepast. Honden boven de 20 kilo mogen dus gewoon op de kamer, mits je een diervriendelijke hut boekt. Ze zijn totaal niet streng en iedereen van het personeel is erg vriendelijk tegen honden.

amy_leftover schreef:
Oh heerlijk! Toevallig vorige week zelf terug gekomen uit noorwegen, maar dan met het vliegtuig O:)
Hoe lang zit je bou op die boot? Lijkt me veel fijner, met eigen auto en de honden mee!

De bootreis is ongeveer 18 uur. Om 15.30 vertek en 10.00 aankomst. Terugreis idem dito. Klinkt lang, maar ik vond het ontzettend meevallen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-22 21:17

Wat ontzettend fijn zeg!! Ik had inderdaad ook in gedachten om vooraf contact op te nemen, maar deze ervaring is zeker top. We gaan inderdaad niet als hij in een kennel moet. :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 12:58

Even een foto van het nest <3
Zo benieuwd welke straks bij ons thuis rond zal lopen!
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:59

Oh knappe Vidar <3 Wat fijn dat hij het zo goed doet zeg! Prachtige foto's, geniet er nog maar lekker van!
Hier staat Noorwegen ook zeker nog op het verlanglijstje, boot klinkt als een goede optie :)

@Kim ik vind die foto's van Kay en jou op de SUP echt geniaal. Plezier spat ervan af <3 Ik denk wel dat ik ga SDP-en ipv SUPpen (sit down ipv stand up paddling _O- )

@Captain wat een leuke foto, wat heb je mooi haar! <3 Wel blij met jullie tweede voorkeur? Paste de eerste voorkeur beter bij iemand anders? Wel een snoepje om te zien hoor <3 2 weekjes is al snel, succes met aftellen!

@Amy_leftover gefeliciteerd met de geboorte van de pups! Nu aftellen!

___

Appa gaat heel erg goed, hij is nu bij 13 weken 6,7 kilo.
Hij heeft ook al een vriendin. Ziggy, de Windsprite van m'n ouders, die nu 9 maanden is.
Afbeelding

Hij ziet Otje echt als z'n grote voorbeeld, wat echt ideaal is, want Otje weet zich wel te gedragen haha. We zijn nu ook begonnen met puppycursus en hij doet het supergoed.

Vanochtend met z'n grote "zus"
Afbeelding

Zondag op het strand, Otje houdt wel van poedelen in de zee :')
Afbeelding

Otje's zwemvest voor op de sup is binnen, we hadden vanochtend een fotoshoot dus ze had niet zo'n zin meer om te poseren voor een foto. Maar Appa wilde 'm wel even showen. Nog even doorgroeien :=
Afbeelding

Nu lekker chillen want de fotoshoot was erg vermoeiend voor ons alle drie haha.
Afbeelding

Vrijdag ook nog even naar het strand geweest!
Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-22 18:10

Heerlijk al die leuke vakanties en activiteiten met de honden!
Ik hoop dat we in Canada kunnen gaan kanoën. Een droom is een meerdaagse kano trip, maar eerst moeten wij en Beer daar iets meer over leren :o

Verder zijn we vooral bezig met het afronden van alles hier. Al een tijdje geen hondenschool gehad helaas. Hopelijk zaterdag weer, is altijd leuk en leerzaam :). Ben ook al in contact met verschillende groepen die hiken met honden in de regio waar we heen gaan. Misschien dat we daar leuke contacten uit kunnen halen. Heb wel al gehoord dat honden daar heel vroeg worden gecastreerd, waardoor er (schijnbaar) toch wel vaak aanvaringen zijn. Maar goed, hier hebben we nu ook al een paar keer problemen gehad met loslopende erfhonden. Ach ja, we gaan het zien :)

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 21:58

Tijd voor de 2 meest charmante foto’s van de week
Afbeelding
Afbeelding

Wie volgt? *\%/*

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 22:00

Dexter doet mee!

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 22:38

:') :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 22:58

Over 3 weken mogen we ons meisje Quinn ophalen! <3 <3 <3
Afbeelding
We gingen uit van een reutje, er was een redelijke lange wachtlijst voor teefjes. Wij hadden geen voorkeur en er werden veel teefjes geboren. Dus het is toch een meisje geworden.

Ik wil voor haar graag een tuigje, liefst Y tuigje, maar welke? Volgens mij is alles te groot, of ik kijk verkeerd.
Hebben jullie tips?