De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 21:48

NAIWHL schreef:
Mooi, maar als je ze uit elkaar haalt kan je daarna opnieuw beginnen. Dus tenzij het echt niet te vertrouwen is zou ik ze bij elkaar laten. En dat merk je wel voor zaterdag denk ik.

Voedertijd is chaos hier...

[ [url=m/521AP2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/bSmRAd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/phZwnd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/IAnGNq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit hoort nu dus bij het voer ritueel

Hahahaha geweldig! Ja klopt heb dat had ik gelezen. Naja hopelijk mag het snel goed gaan met ze! Hoop het zo dat ze beetje klik hebben en wat aan elkaar hebben..

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 22:14

Wat een heerlijk brutaal stelletje heb je NAIWHL! Lekker in de voerbak :Y)

Hier zijn de vandalen er achter dat er aandacht komt als ze het waterbakje ondersteboven de graafkuil in kieperen. Ze hebben me getraind :')
Ik ga in de tegenaanval. Heb ergens nog wel zo'n waterfles om op te hangen. Vinden ze beide helemaal niets, maar dan drogen ze tenminste niet uit als ze de hooligan uit hebben gehangen.

sabine1979

Re: De konijnenfamilie hopt door naar deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 23:13

Geweldig weer die foto's <3

Was weer een Dibs actie :?
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-21 10:45

Hahaha NAIWHL, heerlijk :')

En leuke foto ook sabine :=

Lekker bezig zijn ze NoeskaMoos! _O-

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:10

Leuke foto Sabine :') past er zo tussen

En slimme beesten zijn het Noeska

Het wordt hier steeds drukker bij de buren...

Afbeelding

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:16

Je hebt echt een prachtige plek NAIWHL! Ook een mooie ren. Zo iets wil ik ook nog gaan doen. Morgen gaan we het nieuwe hok ophalen en plaatsen en heb wel even een puppyren aangeschaft voor de koppeling en even tijdelijk aan het hok. En dan kan het als het mee zit de koppeling maandag beginnen! Moet het denk ik ook niet te groots maken..

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 11:32

We hadden achteraf de hekjes wat hoger moeten maken, maar dat komt nog.
En ik kan er zo van genieten als ik ze rond zie huppen en de onderlinge interactie. Al is Witje wel wat aan het heksen, maar ook dat komt wel weer goed.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 19:05

Dilemma hier. Witje is echt een onruststoker op het moment hier. Ze blijft Ziva opjagen. Dus heb die (ziva dus) nu even bij de cavia’s gezet. Maar eigenlijk hoort Witje zich gewoon te gedragen zoals ze eerder ook altijd deed.
Maak ik twee groepen of blijven we het aankijken. Wil ook geen nieuw huis zoeken voor 1 van de twee.
En Ziva is met haar vlaamse reus en ruim 4 jaar oud voor een grote ook niet meer de jongste.
Ziva en Witje kwamen samen als set uit de opvang en hebben altijd bij elkaar gezeten, maar dat is natuurlijk geen garantie dat het altijd goed gaat.

Wat is nou handig en verstandig?
Heb nu voor Ziva Gonnie er even bij gezet

Aanvulling:
Hebben het anders gedaan.
Witje en Crispy (rammetje met wie Witje heel goed kan) zitten samen bij de cavia’s en de rest in de eigen wei. Want daar kwamen nu plukken van Niki en Hazeltje te liggen.

Afbeelding

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 08:48

Snap er niks van, maar gaat niet goed met de konijnen bij elkaar. Witje en Ziva zijn afgeschreven voor elkaar. Dusdanig ernstig dat er echt wat moet veranderen hier. Hele wei ligt vol met haar en Witje ziet er enorm gehavend uit. Zij en Ziva zijn echt aan het vechten geslagen en Ziva heeft besloten nu ook achter de rest aan te gaan...

Dus nu zit even de hele boel gescheiden. Geloof dat de samenstelling van de groep zoals deze was niet meer goed komt :n
Baal er vreselijk van

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:30

NAIWHL schreef:
Snap er niks van, maar gaat niet goed met de konijnen bij elkaar. Witje en Ziva zijn afgeschreven voor elkaar. Dusdanig ernstig dat er echt wat moet veranderen hier. Hele wei ligt vol met haar en Witje ziet er enorm gehavend uit. Zij en Ziva zijn echt aan het vechten geslagen en Ziva heeft besloten nu ook achter de rest aan te gaan...

Dus nu zit even de hele boel gescheiden. Geloof dat de samenstelling van de groep zoals deze was niet meer goed komt :n
Baal er vreselijk van

Ach wat balen zeg, het leek zo goed te gaan. Dat zou jammer zijn!

Is het een idee om ze een paar weken uit elkaar te halen en dan opnieuw koppelen op volledig neutraal terrein?
Speedy is door Saartje en Noortje tot 2 keer toe helemaal kaal geplukt. Na 2 maanden opnieuw proberen in de opvang en nu gaat het, tot nu toe, wel goed.

Niet de beste vrienden en Speedy mag niet in de buurt van ze eten, maar geen haren trekken en bloed meer.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:31

Wat ontzettend vervelend NAIWHL!
Wat was je samenstelling voedsters/rammen?
Kun je witje met de ene ram bij de cavia's houden?
En is je ram die erbij zit aanwezig/dominant genoeg om de dames even op hun plaats te zetten?

Hier wordt ook wel eens achter elkaar aan gezten door de dames, maar loopt het uit de hand dan lost Billy het wel op door ze even te bijten :+

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:42

Of misschien inderdaad proberen met een ram erbij. Je hebt er nu 1 toch?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:44

We hebben 7 dames en 1 ram. Crispy bewaakt normaal wel de orde, maar dat lukte met dit ook niet meer.

Witje en Ziva gingen nu ook echt tegen elkaar in en lieten niet meer los. Stond erbij toen het gebeurde (waren naar elkaar toe ontsnapt) en meteen uit elkaar getrokken.

Gaas tussen de weides is nu aangepast. Ziva zit bij de cavia’s en Witje gaat eigenlijk goed in de groep. Is dikke mik met Crispy ook.

Idee is anders voor nu om voor Ziva evt een oude ram erbij te zoeken en die apart te houden. Ingang van de cavia’s maken we dan klein en dan krijgen de konijnen onder het hok een eigen hok.

Ik heb gelukkig ook altijd goed contact met de opvang en die belt mij om 10.30 even terug dat we overleggen hoe en wat.
Ze kent Witje en Ziva ook. Zijn daar als koppel binnengekomen en hebben hele leven bij elkaar gezeten.

Loyaliteit kennen konijnen niet :n

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 09:55

Ram erbij was ook mijn idee inderdaad, vandaar m'n vragen.
Maar het gaat dus alleen niet goed tussen Ziva en Witje? Als je Ziva eruit haalt gaat het wel goed?
Want dan zou ik daarvoor kiezen en inderdaad een rammetje voor haar erbij halen.

Hopen dat de opvang je goed kan helpen! :(:)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 10:40

Voor nu lijkt het inderdaad rustig met Ziva eruit.
Maar houden nog even in de gaten hoe en wat met Witje in de groep zonder Ziva. Witje is ook beetje een heks soms.
Als ik er 3 groepen van moet maken gaat dat niet. Of wat ruimte betreft wel, maar doen moeten we echt alles om gaan bouwen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:24

Ik heb er echt geen verstand van, het volgende wat ik ga zeggen heeft de opvang mij verteld. Een opvang waar ik trouwens enorm tevreden over ben en die mijn groep ook succesvol gekoppeld heeft.

Ik heb 1 gecastreerde ram en wou er konijnen bij doen wat zou betekenen dat het 1 ram en 5 voedsters zou worden. De opvang vertelde dat hun ervaring was dat dat teveel voedsters (teveel hormonen) zijn voor 1 ram om de rust te bewaren.

Ik heb op advies van hun toen ook nog één ram er bij gedaan, de verdeling is nu: 2 rammen en 5 voedsters en dat gaat tot nu toe.

Het is natuurlijk niet de garantie voor succes maar wel het proberen waard. Als je het bij een opvang doet zit je ook niet aan het konijn vast mocht het wel fout gaan.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 11:47

Wat fijn dat de samenstelling zo werkt Mjetterd. Ik ben met Crispy huiverig voor nog een ram, maar wie weet gaat dat goed. Er lijkt nog steeds rust in de tent en ga overleggen voor een ram bij Ziva.
Maar durf ze niet meer bij elkaar te laten. :n

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 14:14

Zijn in de tuin bezig, dus kan Ziva er ff bij zijn buiten de ren. Alleen onze jack russel moet ik in de gaten houden. Is net zo groot als Ziva, maar ach... details volgens hem...

Afbeelding

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 16:43

Ah wat vervelend zeg NAIWHL! Het leek idd zo mooi stel. Ik ben ook heel benieuwd hoe het er maandag hier aan toe gaat!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 08:02

NAIWHL, zo jammer dat het toch niet lukt! -O- Heb verder geen verstand van groepen dus kan je geen tips geven.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 11:48

Ziva eruit lijkt de oplossing. Dit zag ik vanmorgen uit het raam:

Afbeelding

Heb de opvang geappt met de vraag of ze een leuke man hebben voor Ziva

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:37

Niet a.s. dinsdag, maar die erop ga ik met Ziva naar de opvang. Dan mag ze een vent uitzoeken. Hebben afgesproken voor een onderdanig rustig mannetje te gaan. Dan kan die in de toekomst waarschijnlijk in de groep erbij met Crispy. Dat is in elk geval het doel van de hele exercitie.

Afbeelding

Checo (linksboven geel-witte) was in elk geval gelukkig neergestort vandaag :')
Er heerst nu rust in de tent :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 17:44

Mooi opgelost en hihi, straks nóg een konijn erbij :D .
Komen ze dan uiteindelijk terug in de groep en blijven die 2 dan bij de cavia’s want dat begreep ik niet zo goed :o? ?

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:03

Ze blijven in de cavia wei, maar krijgen daaronder een eigen hok om te wonen en de ingang van de cavia’s maken we zo dat konijnen er niet meer door passen.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-21 19:05

Ah, ik dacht dat je bedoelde dat het uiteindelijke doel was om weer 1 groep te krijgen door een extra ram toe te voegen.

Maar uiteindelijk zul je dus op 2 groepen uit komen?