Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nynkster

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:59

Ongelooflijk dierenfan!! Zeker werk van maken... Mensen zouden toch eens verantwoordelijk moeten zijn voor wat hun dieren doen.. Hoor wel vaker dit soort verhalen. Waarschijnlijk denken ze niet na over de gevolgen dat zoiets kan hebben...

Kiwiwitje mooie kroost!! Hoe doet chick het? Eten honden het vlies van de pups op? Dacht dat je zoiets schreef.

Candalisa wat een mooie pup!

Denisejazz ohhh die oogjes <3

Elina : Lieve fizzy <3

Punjab : Wat een pretletter zo in t water!

Galaika fijn dat hij goed luisterde! Toch altijd spannend als ze los gaan denk ik.

Denies : Vervelende situatie! Ik heb verder niet echt ervaring met die tuigen maar hoop dat je een passende oplossing vindt!

Avis : lastige situatie! Ik snap je onzekerheid, maar bedenk wel dat mensen het toch altijd verschillend doen. De een vind dit goed en de ander doet het zo. Er zijn natuurlijk wel een paar dingen waarvan ik vind wat goed of slecht is. Maar als het voor jullie werkt is het toch goed? Muilkorf zou wel een oplossing kunnen zijn voor het eten op straat. Maar daar was al wat advies voor gegeven zag ik. Succes!

Cinniz : heb ik geen ervaring mee sorry. Misschien kun je ze mailen?

Wieneke : Mooi zeg! Blije hond!

Hopelijk heb ik niemand overgeslagen, kan soms snel gaan hier. Mocht het wel zo zijn was het in ieder geval niet expres :')

Even paar fotootjes hier plaatsen hoor :D Ben blij met ons nieuwe vriendje. Hij is ontzettend lief en kan zo heerlijk spelen met zn schapen piepding :D Net lekker buiten in de tuin gespeeld op ons reeds aangelegde gazonnetje. Eindelijk een goede reden om het in gebruik te nemen. Guinness vind het in ieder geval prachtig om in de tuin te spelen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:01

Ooooch wat een heerlijke foto's!

En ach mijn oplossing is nu gewoon terug bij zijn halsband en dan maar (voor wellicht in omstanders hun ogen) vaker corrigeren en misschien voor sommige 'te' streng. Maarja … mijn hond, ons leven. Ik heb geen zin om met zere armen te lopen. Het is even volhouden maar het kan niet altijd over rozengeur en maneschijn gaan. Duidelijkheid is belangrijk denk ik dan maar. Nu hopen dat niemand commentaar heeft want dan ga ik weer aan mezelf twijfelen :') Já, ik twijfel ondertussen ook een de Forza ondanks dat ik zeker weet dat ik hem daar geen pijn mee doe.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 19:27

ahh Nynkster wat een knappie!

Denies, je vooral NIETS aantrekken van wat een ander vind, gewoon doen wat voor jou/jullie werkt en waar je je goed bij voelt. Van twijfelen worden jullie beide niet beter.

Nynkster; ze eten inderdaad de placenta en het vlies op :) Chick vond de eerste geen succes, t is een beetje raar spul die nageboorte. Een stevig dun ''zakje'' met een ''taai'' stuk navelstreng en t is een beetje flubberig *sorry voor de beschrijving _O-
Maar na de eerste ging het allemaal soepel.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:51

Wat een leuke foto's allemaal! Een echt heel erg balen van die Stafford. Wat een idioten lopen er rond zeg. Wij hebben vandaag heel lekker in het bos gewandeld, pup heeft zooo lekker gespeeld met een stel border terriers. Was echt lief om te zien. Mijn vorige hond was een border dus ik werd er een beetje week van. :oo

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 19:54

Wat een heerlijke foto's komen er voorbij!!

Hier is de ergste schrik en na schrik voorbij. Medicatie werkt en honden slapen en dromen.

Ik twijfel nog of ik er verder werk van maak. Puur omdat ik de hond nog nooit eerder los gezien heb en mevrouw echt verantwoordelijkheid toont en zij is de eigenaar.

Morgen zie ik toch iemand die meer weet over soorten aangifte doen. Wil als dat kan wel melding maken van dit voorval maar geen aangifte. Melding maken puur omdat als het nog eens gebeurd en het dan kleine hond betreft dan is die gewoon dood. Als deze hond kymo had gepakt dan was gewoon nek gebroken en einde.... Heb hun dringend geadviseerd muilkorven maar tja dat hadden ze al lang moeten doen net als nooit los laten op dit on overzichtelijk stuk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:01

Nee precies, jouw hond, jouw leven. Iedereen heeft een mening, en vaak een andere. Vergis je niet hoor, als trainers onder elkaar is dat ook vaak discussie.

Je leert het allemaal op dezelfde basis theorie maar studeert verder op andere methodes.

Zo ben ik van mening dat een hond straffen nutteloos is, ik bekijk het altijd vanuit de hond. Een hond snapt niet wat hij doet, hij reageert op een impuls. Een aangeleerde impuls, aangeleerd gedrag etc. Een hond snapt niet wat hij doet, een hond leeft ook niet in het verleden of door middel van emotie.

Op die manier train ik pups en probleem gevallen. Wat ervaart de hond, wat voelt de hond en waar gaat het daardoor mis.

Een andere goede bevriende trainer vind dat honden wel degelijk begrijpen waarom ze de fout ingaan en is ook van het corrigeren en desnoods straffen. Gelooft ook niet in keuzevrijheid en dergelijke.

Zoals gezegd, het is een van onze betere vrienden. We sparren en trainen vaak samen, maar eens zijn we het zelden wat betreft het geven van trainingen. ;)

Afgelopen week nog een hele dag demo gegeven in gedrag en agility, de huis gedragstherapeut van het asiel en ik hebben ook staan sparren. Zij heeft ook weer een hele andere kijk op probleemhonden en hoe een probleem op te lossen.

Je moet uiteindelijk doen waar je jezelf goed bij voelt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:03

dierenfan schreef:

Hier is de ergste schrik en na schrik voorbij. Medicatie werkt en honden slapen en dromen.

Ik twijfel nog of ik er verder werk van maak. Puur omdat ik de hond nog nooit eerder los gezien heb en mevrouw echt verantwoordelijkheid toont en zij is de eigenaar.

Morgen zie ik toch iemand die meer weet over soorten aangifte doen. Wil als dat kan wel melding maken van dit voorval maar geen aangifte. Melding maken puur omdat als het nog eens gebeurd en het dan kleine hond betreft dan is die gewoon dood. Als deze hond kymo had gepakt dan was gewoon nek gebroken en einde.... Heb hun dringend geadviseerd muilkorven maar tja dat hadden ze al lang moeten doen net als nooit los laten op dit on overzichtelijk stuk.

Ik zou persoonlijk wel aangifte doen èn een melding maken en morgen even langs de DA voor een check.

Áls er dan kosten aan zijn verbonden (pijnstilling bijvoorbeeld), of verder letsel naar boven komt, en heb je een poot om op te staan. Die kosten kun je verhalen! :j

Heel veel beterschap voor je honden! Hele vervelende situatie. :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 20:10

dierenfan schreef:

Zeker melding maken! Hoe meer er bijgehouden word hoe beter het is. Kan bij zowel politie als gemeente. Honden''overlast'' meld ik hier altijd bij de gemeente.

KimD schreef:
Nee precies, jouw hond, jouw leven. Iedereen heeft een mening, en vaak een andere. Vergis je niet hoor, als trainers onder elkaar is dat ook vaak discussie.

Je leert het allemaal op dezelfde basis theorie maar studeert verder op andere methodes.

Zo ben ik van mening dat een hond straffen nutteloos is, ik bekijk het altijd vanuit de hond. Een hond snapt niet wat hij doet, hij reageert op een impuls. Een aangeleerde impuls, aangeleerd gedrag etc. Een hond snapt niet wat hij doet, een hond leeft ook niet in het verleden of door middel van emotie.

Op die manier train ik pups en probleem gevallen. Wat ervaart de hond, wat voelt de hond en waar gaat het daardoor mis.

Een andere goede bevriende trainer vind dat honden wel degelijk begrijpen waarom ze de fout ingaan en is ook van het corrigeren en desnoods straffen. Gelooft ook niet in keuzevrijheid en dergelijke.

Zoals gezegd, het is een van onze betere vrienden. We sparren en trainen vaak samen, maar eens zijn we het zelden wat betreft het geven van trainingen. ;)

Afgelopen week nog een hele dag demo gegeven in gedrag en agility, de huis gedragstherapeut van het asiel en ik hebben ook staan sparren. Zij heeft ook weer een hele andere kijk op probleemhonden en hoe een probleem op te lossen.

Je moet uiteindelijk doen waar je jezelf goed bij voelt.

Dit is het beste advies! Ben het helemaal eens met jouw gedachtengang. Er zijn echt 100000 methodes, en het is maar net wat voor jou en je hond het fijnste is/werkt. :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:27

Dat is ook het advies wat ik altijd geef aan andere mensen. Waarom ik het dan zelf niet toepas weet ik niet. Ik zeg altijd; het kan niet altijd maar volgens het boekje gaan, je moet werken zoals het voor zowel jou als je hond werkt.

Maar goed. Nu ik zelf nog. Klinkt ook echt vreselijk alsof ik totaal niet geschikt ben voor een toekomstige pup :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:34

De ene trainer is de andere niet en dat geldt ook voor honden. Kenzo straf ik zelden. Een "nee" is al een zware straf. Kymo denkt daar ook zo over. Echter de husky reu bijv. Die heeft meer nodig dan een "nee". Als die niet af en toe even gezegd wordt dat hij hond is en ik baas dan zou er niet met hem te leven zijn.

Ik heb altijd koekjes bij en beloon erg veel maar gooi bij niet luisteren ook gerust de sleutelbos richting betreffende hond. Duidelijkheid gaat voor alles en niet luisteren is geen optie. Echter ik sla ze niet en schop niet dan namelijk zelf veel meer pijn ivm harde schedels haha. Maar vind correctie wel horen. Soms zijn het net mensen. Ze doen wat voor mij omdat ze dan wat verdienen (eten). Soms hebben ze ergens geen zin in en als ze daar mee weg komen zullen ze dat steeds vlotter herhalen. Een normale, nette, duidelijke correctie is dan mijns inziens terecht. Corrigeren kan op duizend manieren ik doe het nooit om pijn te doen maar om respect EN vertrouwen te krijgen wat ik nodig heb om hun een fantastisch leven te geven bij mij. Wederzijds respect, vertrouwen en duidelijkheid daar kun je vele jaren plezier mee hebben voor zowel hond als baas.

Misschien daarom dat vanmiddag enkel kenzo in gevecht was met de stafford die blind in hem klapte. De rest hielp niet, geen ganging up zeg maar. Misschien gewoon omdat ze weten dat ik het op los voor zover ik kan.

Maar misschien ook gewoon omdat ze met die extreme vorm van agressie niets konden en wisten dat ze geen partij waren. Zal het nooit weten hoop ik
Laatst bijgewerkt door dierenfan op 24-02-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 20:38

Qua loopse teven vind ik het opzich niet not done om in een losloopgebied te lopen. Mijn reuen moeten gewoon luisteren en anders gaan ze vast. Een kat of een loopse teef maak ik dan geen onderscheid in. Ik roep -> zij komen. Echter vind ik het wel enigszins onderdoordacht om met een loopse teef in een losloopgebied te gaan lopen, omdat de meeste mensen er niet zo over denken en dan moet je constant reuen van je teef af houden. Lijkt me niet geweldig.

Wat een geweldig leuke pups heb je, Kiwi! Wel weinig keus qua teefjes zo :').

Wat een kl*jo Kaus, ik hoop dat Dexter er niks aan overhoudt! Ik roep mijn honden terug bij zowel mensen als honden, ik vertrouw het gewoon niet meer en ik vind het het risico niet waard. Als ik mensen zie aankomen roep ik ze bij me en vertel ik ze om naast te lopen totdat we gepasseerd zijn. Dit zijn ze zo gewend, dat ze het eigenlijk vanzelf al doen. Sommige mensen vinden ons om deze reden super asociaal, aangezien wel altijd met een boog, rechtsomkeert of met de honden naast lopen wanneer we anderen met honden zien, maar het zij maar lekker zo. Heel vaak wordt er ook geroepen 'mijne doet niks hoor,' maar dan roep ik gewoon 'mijne wel' en dan hebben ze ze heel snel vast :').

Dat lijkt me schrikken, Dierenfan! En dan ook nog op Kenzo, die had er al zo'n moeite mee.

Ik zag nog een leuk bc'tje voorbij komen <3.

Wij zijn gister met 4 honden naar het hondenstrand geweest, heerlijk. Hondjes blij, heerlijk gespeeld, leuke baasjes. Op een gegeven moment komen er 3 ruiters op paarden aan. Nuja, prima, 70% van het strand was leeg en de andere 30% waren zo ongeveer 16 honden aan het ravotten. Vervolgens komen de ruiters keihard onze kant op gedraafd. Ik roep iedereen bij me, aangezien ik weet dat niet iedereen zo lekker reageert op paarden. De ruiters rijden vol de groep honden in. 1 van de honden schrikt en valt uit naar een paard, waardoor het paard schrikt en de ruiter bijna valt. Vervolgens schreeuwt ze : 'Hou je honden bij je,' naar ons als groep eigenaren. Dus ik nog roepen dat ze niet vol een groep honden in moesten rijden en ook prima aan die andere kant konden ipv dat ene hoekje waar wij allemaal zaten (schrok me rot, levensgevaarlijk zo) maar ik kreeg alleen een grote bek terug dat het strand van iedereen was. Nou, blijkbaar niet, blijkbaar was het strand alleen van haar :roll: . Daarna zijn ze wel weggereden en aan de andere kant gebleven, maar waarom ze in eerste instantie überhaupt vol die groep in moesten rijden snap ik echt niet. Strand is groot genoeg.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:02

Hoe verzinnen ze het hè :')
Hier straffen gelukkig niet nodig tot nu toe, ben benieuwd naar de pubertijd hahaha. Met het hele blaf-gebeuren waar ik mee bezig ben: ik beloon hem steeds uitvoerig als hij stil is, en potverdrie het lijkt te werken ook. Hij daagt nu soms de kat uit en dan hoor ik hem echt zijn best doen stil te zijn. Doet ie een soort binnensmondse miniblafjes, ik lach me kapot. Maar oh zo lief! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 22:26

Kiwi wat een humpies. Zo klein lijken ook alle rassen nog hetzelfde vind ik..

wat is Guinness leuk! Fijn dat het zo goed gaat.

ik hou mij eigenlijk buiten alle opvoed discussies omtrent kinderen honden paarden katten... :+
doe gewoon wat voor mij goed voelt en hoe een ander het doet is zijn zaak.

Nog 2 weken tot een echo hier :D

dit weekend genoten van paardje en hondje. Nysse mag niet meer los mee (iets te dol op Nijntje achterna rennen) maar zo aan de lange lijn gaat het ook prima gelukkig.

Afbeelding

Billy1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:58

Poeh een beetje bijgelezen en vraag me af waar Marley, nu bijna 9 maanden, eigenlijk thuis hoort, in het 2018 of 2019 topic?

Kiwi, gefeliciteerd met de lang verwachte pupjes!

Wij hebben hier een wat minder leuke tijd achter de rug waardoor ik ook weinig zin had om te lezen en al helemaal niet om mee te praten, maar wat ben ik blij met mijn lieve Marley, dat beestje is me echt goud waard! vanaf de eerste blik, en ja hij was pas 2 weken oud, heb ik zo'n klik met dat beest!

Afbeelding

Nog voor ik wist welke pup reu was en welke er vrij waren, wilde ik deze pup.
En ja, het bleek een reu, en nog vrij en de fokker wilde best vast een optie op hem zetten voor mij.

Zo geen spijt van! Kijk nou eens, nu bijna 9 maanden later:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is echt een schat, hij is lief voor mens en dier, gromt nooit en is super sociaal. In huis gaat het ook super, geen puppy ren meer, die is voor de kerst al weggehaald, en hij vermaakt zichzelf prima. Ook met de katten gaat het prima, met de rode is hij dan ook echt al wel maatjes, dat hadden we voor Elmo ook wel gehoopt want die miste onze vorige hond echt. Nog even en ik kan het steppen wel op gaan pakken met Marley, dat lijkt me echt super leuk om te gaan doen.

Ik probeer weer meer bij te blijven en ook de andere nieuwe aanwas even goed te gaan bekijken!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 04:12

Jaaaaaaa bolletje flufff is er weer <3 wat balen dat je geen fijne tijd gehad hebt! Jullie zijn in beide topics gewoon welkom hoor *\o/*

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 05:17

Wat is Marley toch een mooie hond!!!
Wat mij betreft mag je hier ook best mee kletsen :D hoe meer zielen hoe meer vreugd. En natuurlijk meer ervaringen als mensen vragen hebben :)

Hier om 4 uur wakker gepiept door de pup. Mee naar buiten genomen en weer in zn bench gedaan. Liefste gaat ie mee op bed als ie kon maar dat doen we maar niet. Hebben eerste 2 nachten beneden op de bank gelegen en nu voor eerste nacht op bed en dat gaat wel goed gelukkig. Hij gaat 8min piepen als ie alleen is en dan slapen. Zonet ook weer in de bench gedaan en dat vind hij dan echt niet oke. Maar Nu gaat ie weer lekker slapen gelukkig.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 07:03

Kymo is ook al weer bijna 8 maanden maar tis 2019 dus mijn autistisch brein zegt dat 2018 topic gewoon klaar is haha

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 08:41

Haha ja prima toch. Pups van alle leeftijden zijn welkom lijkt me!
Marley klinkt geweldig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 09:21

Wij hadden gisteren een heerlijke zondag in de hal met vrienden, onder andere een van de volle zussen van Harvey was er, daar moesten we natuurlijk even een foto van maken! :D

Broer en zus! Niet te zien toch? Harvey is overigens van de herhaal, zus is dus ouder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 10:02

wow die lijken wel echt op elkaar Kim!

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:42

Ah Marley is zo fluffy <3 En inderdaad een flinke gelijkenis Kim!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-19 16:37

En gewoon omdat t kan, spam ik nog even.. :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:07

De onderste is mijn favoriet! <3

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:09

Mijne ook met zijn zwarte kop :D

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 18:14

Ik las een discussie over tuigen, dat vind ik ook nog lastig. Ik ben niet zo'n fan van halsbanden, al loopt Moby er soms wel mee, maar die trekt eigenlijk niet. Hij heeft 8 meter lijn en weet precies waar die ophoudt, alleen soms als hij druk aan het snuffelen, rennen of spelen is komt hij het einde van de lijn tegen, maar dan voelt hij 1 keer de druk en komt hij weer terug. Voor Dakota heb ik momenteel 2 verschillende tuigen, tot gisteren had ze een ezydog om, maar voor het mooie wordt hij nu eigenlijk al te klein, dus nu overgestapt naar een simpel H tuig. Ik vind die Dog Copenhagen tuigen mooi, maar ik vind ze ook best wel duur, en als ze daar iedere keer zo snel uitgroeit vind ik echt heel zonde := Moby heeft nu een aantal namaak Julius tuigen en die lijken hem best aardig te zitten en niet te belemmeren, maar het lijkt me ook best wel warm...

Kim, jij lijkt je er aardig in verdiept te hebben, wat vind jij nu mooie tuigen die de hond geen pijn doen en niet belemmeren in hun beweging?

Oh en ik las over de reacties van andere voorbijgangers, als ik met Moby loop zeggen mensen niks, die lopen automatisch al om of de andere kant op :=

Liesje89 Wat ontzettend spannend en leuk!! Ik hoop dat er een leuk teefje voor jullie bij zit. Zijn de pups inmiddels al geboren?

Nynkster Leuk he, die spanning als je je pup bijna op mag halen :P Wij moesten toen nog 2 uur rijden := Lijkt me nog lastiger om pas later op de dag te gaan, nog langer wachten! Maar fijn dat hij er is, wat een scheetje <3

xDenies Wat fijn dat je lekker hebt kunnen wandelen, je houding is zo ontzettend belangrijk. Hopelijk kunnen jullie deze lijn voortzetten. Lekker op jezelf en je hondje vertrouwen, dan komt het wel goed!

Kiwiwitje Gefeliciteerd met de pups *\o/* Fijn dat alles voorspoedig is verlopen en mama en de pups het goed doen. Wat zijn ze onwijs schattig en leuk!! Hopelijk is het teefje helemaal wat jullie zoeken :j

Simoonzel Lekker he, die geuren van hun kauwmateriaal :') Ik ben inmiddels redelijk immuun geworden geloof ik, haha, ik kan me niet meer storen aan die luchtjes :=

Candalisa Och gut, dat is ook al zo'n scheetje <3 Ik vind die kleuren altijd fantastisch mooi :j

DeniseJazz Wat een leukerd!! En ja, ze groeien veel te hard. Dakota pakte ik nog wel eens op de arm bij bijvoorbeeld het naar buiten gaan of in een winkel, maar oef, wat wordt ze zwaar := Ik verkijk me er iedere keer nog op met het optillen :') Gisteren pakte ik de kat op en die ging dan weer iets te snel omhoog, die is eventjes een stukje lichter :=

Kabayo Wat leuk dat jij een pupje van Karma krijgt, zo kan ik toch nog een beetje zien hoe ze opgroeien :D

punjab Heerlijk dat jullie naar het strand zijn geweest. Dat zou ik ook nog wel willen doen met de honden, maar wij hebben eigenlijk geen strand dichtbij huis...

Galaika Wat fijn dat Troy het zo goed deed! Vaak moet je er zelf ook gewoon een beetje vertrouwen in hebben, veel oefenen en veel belonen dan komt het helemaal goed :j En wat leuk dat hij door mag naar de volgende groep!

Wat betreft de castratie, als het niet strikt noodzakelijk is doe ik het niet. Nu al met een aantal honden veel nadelen gehad na het castreren, en bij Moby is vooral de vacht ellendig. Hij laat iedere dag nog een enorme hoeveelheid haar achter, hoe vaak en hoe goed je ook borstelt.

Avis Wat balen dat je hond alles opeet. Al mijn honden leer ik een resolute LOS aan, ik oefen dit met alles; speeltjes, andere objecten, maar ook koekjes, botten en hele lekkere dingen. Ik wil dat ze álles loslaten direct als ik dat zeg. Daarna beloon ik ze en geef ik ze iets wat ze wél mogen hebben. Zelfs Dakota weet nu al wat los is, en laat dus ook (tot nu toe) alles vallen om vervolgens iets anders te halen. Ik vind dit ontzettend belangrijk met alle zooi die tegenwoordig op straat wordt gegooid. Mijn vriend is een van zijn honden door vergiftiging verloren, wij laten ons dat geen 2e keer gebeuren. Moby weet dan ook dat hij dat wat op straat ligt pertinent niet mag pakken. Totdat hij dat kent kun je inderdaad een goede muilkorf overwegen. En iedereen pakt alles anders aan, je kunt het voor anderen nooit goed doen. Voor jezelf wel, pik dingen uit waarvan JIJ denkt dat dat goed is voor jou en je hond, dat is het aller belangrijkste. Als iets niet werkt, kun je altijd je plan bijstellen. Maar als je goed luistert naar je hond vertelt je hond je heel veel :j En vergeet vooral niet te genieten!

Kaus Wat ontzettend asociaal!! Echt waar denken mensen nu mee bezig te zijn met die agressie richting dieren ;( Ik kan me voorstellen dat jullie ervan geschrokken zijn, ik hoop dat Dexter er niets aan over houdt :(:)

xxwienekexx Wat fijn dat je hondje gewoon lekker los kan lopen! Dan kunnen ze toch het beste hun ei kwijt. En wat een heerlijke pretbek heeft ze :D

dierenfan Jeetje zech, jij moet ook ontzettend geschrokken zijn!! Ik hoop dat al je honden er goed vanaf komen. Zeker melden bij de politie!! Als de hond dit al eerder gedaan heeft of nog een keer zou doen kan de situatie bekeken worden.

suze_ Heerlijk dat je zo met je paard en hond samen op pad kunt!! Dat zou ik ook graag wel weer willen :j

Billy1970 Wat een verschil :D Het is echt een onwijs mooie hond geworden!

KimD Wat leuk zo met de zus van Harvey erbij, ze lijken echt sprekend op elkaar :D En ook echt allebei hele mooie honden!

Met Dakota gaat alles echt super, een enkel ongelukje gehad, maar dat kan altijd gebeuren natuurlijk :j De bench vind ze nog niet zo leuk, maar ook daar gaat ze steeds sneller rustig in liggen slapen. Ik doe haar er om 11 uur 's avonds nog uit, en mijn vriend doet haar weer naar buiten om 5 uur 's ochtends. Dat slaapt ze nu ook al door, ze is echt super :D En zo onwijs slim! Je hoeft haar eigenlijk maar 1 of 2 keer met een koekje te belonen en dan heeft ze hem al door. En ze gaat ontzettend goed met Moby, ze kunnen al heerlijk spelen en ravotten. Ook buiten rennen ze constant achter elkaar aan :P Dakota rent dan achter hem aan, springt tegen hem op, rent dan terug om dan vervolgens ergens veilig en beschut te gaan zitten waar ze niet gepakt kan worden :P Echt fantastisch :j