Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ymediem schreef:Hoihoi
Ik kom me graag melden. Onze Luna is nu 3 weken bij ons. Ze komt uit Griekenland en is 4 jaar oud.
Ze is heel lief en vraagt om veel aandacht. Soms teveel. Ze eist het ook veel op.
Op het moment lopen we erg tegen de training aan. We zijn met haar op cursus en als we thuis oefenen doet ze niks. Voor snoepjes trekt ze dan haar neus op. Tijdens de cursus toont ze geen enkel aandacht/interesse in wat we doen en oefenen. Heel lastig.
In huis is ze wel heel braaf, netjes zindelijk ook. Eten gaat vrij moeilijk. Overal kijkt ze van weg behalve blikvoer. Ook piept ze onwijs veel als we even weg zijn en dan bedoel ik de wc of even boven de was doen.
Ze is onwijs lief met de andere huisdieren. Daar zijn we heel erg blij mee en aan de lijn doet ze het super.
Ik heb vanaf het begin meegelezen en nu kan ik ook mee kletsen
Fabster schreef:Ymediem schreef:Hoihoi
Ik kom me graag melden. Onze Luna is nu 3 weken bij ons. Ze komt uit Griekenland en is 4 jaar oud.
Ze is heel lief en vraagt om veel aandacht. Soms teveel. Ze eist het ook veel op.
Op het moment lopen we erg tegen de training aan. We zijn met haar op cursus en als we thuis oefenen doet ze niks. Voor snoepjes trekt ze dan haar neus op. Tijdens de cursus toont ze geen enkel aandacht/interesse in wat we doen en oefenen. Heel lastig.
In huis is ze wel heel braaf, netjes zindelijk ook. Eten gaat vrij moeilijk. Overal kijkt ze van weg behalve blikvoer. Ook piept ze onwijs veel als we even weg zijn en dan bedoel ik de wc of even boven de was doen.
Ze is onwijs lief met de andere huisdieren. Daar zijn we heel erg blij mee en aan de lijn doet ze het super.
Ik heb vanaf het begin meegelezen en nu kan ik ook mee kletsen
Kaas, knakworsten, frikandellen, rodiworst of pensstaven lukken ook niet?
Ik heb trouwens een opvanger hier, waarvan ik dacht dat ze echt nooit aandacht voor me had. Maar inmiddels weet ik, dat ze toch dingen goed heeft opgeslagen. Ik geef altijd gewoon de commando’s (buiten) en trek haar dan daar waar ik haar hebben wil (commando ‘aan de kant’ bijvoorbeeld, als er fietsers langs komen op het fietspad). Na een tijd ging ze het toch vanzelf doen.
3 wkn is gewoon nog erg kort. Zeker om meteen aan een cursus te beginnen. Dat beest is nog aan het acclimatiseren. Maar als ze wel graag blikvoer eet, kun je daar gebruik van maken. Mijn nieuwe hond is nu ook net 3 wkn. Commando’s zijn nog lastig, maar zijn eten wil hij wel graag. Dus hij moet eerst gaan zitten, vóór hij zijn eten krijgt. De eerste keren help ik even, door een klein beetje in mijn hand te houden, boven zijn neus te houden en naar hem toe te lopen. Vaak willen ze het lekkers in je hand volgen en gaan ze dus vanzelf zitten. Commando erbij zeggen en na een tijdje kan het zonder het eten aan je vingers.
En dat piepen: laat maar piepen. En dan pas tevoorschijn komen als het even stil is. Ik weet niet hoe lang zij in het asiel heeft gezeten, maar Marcus is 8 en heeft bijna 5 jaar in een hok gezeten. Die is dolblij dat hij eindelijk mensen heeft en vrat dus mijn deur eruit (zie vorige post) toen ik met de andere honden op pad ging. Dat zijn wel dingetjes, ja. Maar er wordt aan gewerkt. Komt allemaal wel goed. Kost even tijd.
TinkerTreas schreef:Buusya heeft wel eens de neiging om zich ermee te bemoeien als de kinderen spelen/stoeien (is dat een herder dingetje?)
Dus ik moet haar altijd goed in de gaten houden als er vriendjes/vriendinnetjes komen spelen.
Nu zat mijn dochter mij gisteren enorm uit te dagen, dus ik was even met haar aan het stoeien. En Buusya komt zich er weer mee bemoeien. Bijt ze me in mn kont![]()
Niet hard ofzo, maar ik moet hier wel mee aan de slag.
Mn dochter heeft me volgens mij nog nooit zo hard uitgelachen
TinkerTreas schreef:Buusya heeft wel eens de neiging om zich ermee te bemoeien als de kinderen spelen/stoeien (is dat een herder dingetje?)
Dus ik moet haar altijd goed in de gaten houden als er vriendjes/vriendinnetjes komen spelen.
Nu zat mijn dochter mij gisteren enorm uit te dagen, dus ik was even met haar aan het stoeien. En Buusya komt zich er weer mee bemoeien. Bijt ze me in mn kont![]()
Niet hard ofzo, maar ik moet hier wel mee aan de slag.
Mn dochter heeft me volgens mij nog nooit zo hard uitgelachen
Eliana schreef:Ah wat sneu Fabster, beterschap met haar.
Gefeliciteerd Sjolvir.
Wel fijn dat je haar dan wel kan sturen op zo'n moment, mijn oude hond kon er ook erg zenuwachtig van worden.
Wat een lieve foto Jis.
Pip heeft nu het handvat van haar tuigje af gesloopt, hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, dr andere tuig hadden we niet opgeruimd, die heeft ze inmiddels ook doorgebeten.. Verder is ze wel lief hoor..
Loslopen gaat momenteel erg goed, ze komt ook braaf aanrennen als je haar weer roept dat is wel prettig.