Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 19:17

Ja, ik slaap wel weer boven. Dat gaat prima

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:40

Fabster, oohhhhhhhhhh :oo :oo :oo :oo :oo
Oeps....

Murphey gisteren goed geoefen snuffeld, nu op naar het examen, ze kan het wel, maar oef...
Ik moet even onthouden geen melding te roepen en uiteraard moet je ook niet net de pech hebben dat het mis gaat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:58

ohhhh wauw Fabster, da's niet fijn.
Onze grotemeneer heeft gelukkig geen gekkigheden/ondeugden. Kan gewoon alleen zijn, gedraagt zich aardig tegen de kat etc.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 21:08

Haha, hij doet t verder ook prima. Eerste anderhalve week was alleen blijven ook geen probleem. Maar toen was hij nog niet helemaal bij zijn volle besef, denk ik.

Maar vandaag zijn we beginnen met oefenen. Komt wel goed.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:26

Hoihoi

Ik kom me graag melden. Onze Luna is nu 3 weken bij ons. Ze komt uit Griekenland en is 4 jaar oud.

Ze is heel lief en vraagt om veel aandacht. Soms teveel. Ze eist het ook veel op.

Op het moment lopen we erg tegen de training aan. We zijn met haar op cursus en als we thuis oefenen doet ze niks. Voor snoepjes trekt ze dan haar neus op. Tijdens de cursus toont ze geen enkel aandacht/interesse in wat we doen en oefenen. Heel lastig.

In huis is ze wel heel braaf, netjes zindelijk ook. Eten gaat vrij moeilijk. Overal kijkt ze van weg behalve blikvoer. Ook piept ze onwijs veel als we even weg zijn en dan bedoel ik de wc of even boven de was doen.

Ze is onwijs lief met de andere huisdieren. Daar zijn we heel erg blij mee en aan de lijn doet ze het super. :)

Ik heb vanaf het begin meegelezen en nu kan ik ook mee kletsen :)

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:06

Oeps Fabster..
Hier sloopt Pip als ze alleen thuis is of als ik boven ben..
Succes met het examen Sjolvir.
Welkom ymedien.

Dit heeft Pip dus met de bank gedaan
Afbeelding
Gelukkig nog steeds wel fan van m'n andere hond.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:14

Ymediem schreef:
Hoihoi

Ik kom me graag melden. Onze Luna is nu 3 weken bij ons. Ze komt uit Griekenland en is 4 jaar oud.

Ze is heel lief en vraagt om veel aandacht. Soms teveel. Ze eist het ook veel op.

Op het moment lopen we erg tegen de training aan. We zijn met haar op cursus en als we thuis oefenen doet ze niks. Voor snoepjes trekt ze dan haar neus op. Tijdens de cursus toont ze geen enkel aandacht/interesse in wat we doen en oefenen. Heel lastig.

In huis is ze wel heel braaf, netjes zindelijk ook. Eten gaat vrij moeilijk. Overal kijkt ze van weg behalve blikvoer. Ook piept ze onwijs veel als we even weg zijn en dan bedoel ik de wc of even boven de was doen.

Ze is onwijs lief met de andere huisdieren. Daar zijn we heel erg blij mee en aan de lijn doet ze het super. :)

Kaas, knakworsten, frikandellen, rodiworst of pensstaven lukken ook niet?

Ik heb trouwens een opvanger hier, waarvan ik dacht dat ze echt nooit aandacht voor me had. Maar inmiddels weet ik, dat ze toch dingen goed heeft opgeslagen. Ik geef altijd gewoon de commando’s (buiten) en trek haar dan daar waar ik haar hebben wil (commando ‘aan de kant’ bijvoorbeeld, als er fietsers langs komen op het fietspad). Na een tijd ging ze het toch vanzelf doen.

3 wkn is gewoon nog erg kort. Zeker om meteen aan een cursus te beginnen. Dat beest is nog aan het acclimatiseren. Maar als ze wel graag blikvoer eet, kun je daar gebruik van maken. Mijn nieuwe hond is nu ook net 3 wkn. Commando’s zijn nog lastig, maar zijn eten wil hij wel graag. Dus hij moet eerst gaan zitten, vóór hij zijn eten krijgt. De eerste keren help ik even, door een klein beetje in mijn hand te houden, boven zijn neus te houden en naar hem toe te lopen. Vaak willen ze het lekkers in je hand volgen en gaan ze dus vanzelf zitten. Commando erbij zeggen en na een tijdje kan het zonder het eten aan je vingers.

En dat piepen: laat maar piepen. En dan pas tevoorschijn komen als het even stil is. Ik weet niet hoe lang zij in het asiel heeft gezeten, maar Marcus is 8 en heeft bijna 5 jaar in een hok gezeten. Die is dolblij dat hij eindelijk mensen heeft en vrat dus mijn deur eruit (zie vorige post) toen ik met de andere honden op pad ging := . Dat zijn wel dingetjes, ja. Maar er wordt aan gewerkt. Komt allemaal wel goed. Kost even tijd.

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:05

Fabster schreef:
Ymediem schreef:
Hoihoi

Kaas, knakworsten, frikandellen, rodiworst of pensstaven lukken ook niet?

Ik heb trouwens een opvanger hier, waarvan ik dacht dat ze echt nooit aandacht voor me had. Maar inmiddels weet ik, dat ze toch dingen goed heeft opgeslagen. Ik geef altijd gewoon de commando’s (buiten) en trek haar dan daar waar ik haar hebben wil (commando ‘aan de kant’ bijvoorbeeld, als er fietsers langs komen op het fietspad). Na een tijd ging ze het toch vanzelf doen.

3 wkn is gewoon nog erg kort. Zeker om meteen aan een cursus te beginnen. Dat beest is nog aan het acclimatiseren. Maar als ze wel graag blikvoer eet, kun je daar gebruik van maken. Mijn nieuwe hond is nu ook net 3 wkn. Commando’s zijn nog lastig, maar zijn eten wil hij wel graag. Dus hij moet eerst gaan zitten, vóór hij zijn eten krijgt. De eerste keren help ik even, door een klein beetje in mijn hand te houden, boven zijn neus te houden en naar hem toe te lopen. Vaak willen ze het lekkers in je hand volgen en gaan ze dus vanzelf zitten. Commando erbij zeggen en na een tijdje kan het zonder het eten aan je vingers.

En dat piepen: laat maar piepen. En dan pas tevoorschijn komen als het even stil is. Ik weet niet hoe lang zij in het asiel heeft gezeten, maar Marcus is 8 en heeft bijna 5 jaar in een hok gezeten. Die is dolblij dat hij eindelijk mensen heeft en vrat dus mijn deur eruit (zie vorige post) toen ik met de andere honden op pad ging := . Dat zijn wel dingetjes, ja. Maar er wordt aan gewerkt. Komt allemaal wel goed. Kost even tijd.

Ja klopt. Behalve de commando's is ze verder gewoon super lief. En dat piepen negeer ik vaak tenzij ze echt moet plassen, maar die piep is heel anders hahahhaha
Alleen moeders vind het vrij lastig dat gepiep.

We zijn wel echt heel blij met haar. Ze heeft veel op straat gezworven. En zolang ze weet wat wel en niet mag is dat zit af en blijf voor nu nog tot daaraantoe.

Nu gaan we de brokken mixen met het blikvoer. Hoorde dat blikvoer toch niet heel goed is.

Welk tuig hebben jullie eigenlijk voor je buitenlandse vriend? :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:18

Oh die bank, soms zijn het ook wel monsters!

Welkom hier, 3 wkn is nog erg kort, ze zal echt moeten wennen en moeten leren alleen zijn, dat gaat echt wel tijd kosten.

Ik heb hier gelukkig een exemplaar dat graag lekkere dingetjes eet. Heb je al bv gedroogde pensstaafjes geprobeerd, stinkt als de pest maar vinden ze vask heel lekker, zijn eel groot, maar je moet wel eens wat. Mijn hond pleegt moord voor vitakraft vleeskussentjes. En frolic als beloning werkt ook nog eel erns en die kan je makkelijk in stukjes snijden. Kortom wees creatief, als het met rookworst om kopen voor commando's werkt gewoon doen. Uiteraard kleine stukjes.

Tuig....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Veigheidstuigen, roze custom made van one of a kind dogs verkoop pagina, kon ik zelf samenstellen, grijze gewoon vd dierenwinkel petsplace en die gebruik ik als autogordel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:06

Ik heb ook zo n veiligheidstuig. Alleen niet zo mooi custom made :o .

Ymediem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:11

Ja we hebben deze week onze eerste les gehad dus we hebben veel geduld.
Ze heeft haar draai in huis ook wel gevonden. Idd alleen als we even weg zijn. Dan ligt ze onder aan de trap. Echt alleen thuis is ze nog niet geweest. Al heb ik wel gehad dat mijn ouders weg gingen en ik te laat uit bed kwam :') was ze toch echt een half uur alleen in de woonkamer. Ze deed verder helemaal niks dan bij de deur liggen en wachten.
Vond ik wel heel goed van haar.

Wat betreft lekkers, waar ze thuis een moord voor doet, laat ze met cursus of buiten liggen. Zodra ze er iets voor moet doen dan hoeft ze het niet meer.

Maar wat jullie al zeggen, het heeft tijd nodig en die geven we haar. Tips zijn altijd welkom voor later ook :D

@Sjolvir,die tuigjes zijn mooi! Vooral die roze! Wij hebben een K9 maar Luna wilt echt niks over haar hoofd hebben. Dus loopt ze weg van haar tuig. Nu hebben we een Tre Ponti omdat ze erin moet staan. Dit doet ze super. Nu loopt ze ook super naast je en trekt niet of iets.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 23:27

ZhuZhu in vintage kleding. De 1991 ‘there’s only one truth’ tour van Lenny Kravitz. Ze had een klein krasje in haar oksel en die heeft ze omgetoverd tot een enorme plek, die helemaal dik is. Ze kan er natuurlijk niet vanaf blijven... :roll: . Van een kap raakt ze helemaal in paniek. Dus hopelijk werkt dit.

Afbeelding

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 08:18

Ach die Zhuzhu, hopelijk werkt het een beetje!

Wij hebben ook K9 tuigjes gehad, maar die belemmerden Tara erg in in de schouders en oksels. Ook gleed hij steeds naar voren. Toen een soortgelijk tuig als Dog copenhagen gehad, maar die gleed over haar schouders heen op haar nek als ze haar kop omlaag deed. Dus nu gaan we een AnnyX proberen.

En hier een klein feestje, want Tara is 3 geworden vandaag! Wat gaat de tijd toch snel zeg :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:34

Ik vind t ook lastig met die tuigjes. Nu maar weer een halsband, maar haar nek is ook niet helemaal ok. Nou trekt ze bijna nooit en loopt ze vask los, maar ja, het komt wel eens voor. En aan het paard is een tuig handiger. Maar goed, vanmiddag even naar de da, want het ziet er niet uit.

Gefeliciteerd trouwens, Classic!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 11:42

Buusya heeft wel eens de neiging om zich ermee te bemoeien als de kinderen spelen/stoeien (is dat een herder dingetje?)
Dus ik moet haar altijd goed in de gaten houden als er vriendjes/vriendinnetjes komen spelen.
Nu zat mijn dochter mij gisteren enorm uit te dagen, dus ik was even met haar aan het stoeien. En Buusya komt zich er weer mee bemoeien. Bijt ze me in mn kont :?
Niet hard ofzo, maar ik moet hier wel mee aan de slag.
Mn dochter heeft me volgens mij nog nooit zo hard uitgelachen :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:23

TinkerTreas schreef:
Buusya heeft wel eens de neiging om zich ermee te bemoeien als de kinderen spelen/stoeien (is dat een herder dingetje?)
Dus ik moet haar altijd goed in de gaten houden als er vriendjes/vriendinnetjes komen spelen.
Nu zat mijn dochter mij gisteren enorm uit te dagen, dus ik was even met haar aan het stoeien. En Buusya komt zich er weer mee bemoeien. Bijt ze me in mn kont :?

_O- _O-
Jouw kinderen zijn in ieder geval goed beschermd!

Korra deed ook zoiets, toen mijn man mijn rug ging kraken. Vond ze ook echt niet tof. Dus ik ben ook goed beschermd. Heb haar wel even uitgelegd, dat dat dus niet de bedoeling was, omdat ik het kraken wel fijn vind _O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:28

Fabster, balen… slimme oplossing, hopelijk werkt ZhuZhu er aan mee, die van mij gaat in zo'n geval shirtje schredden. hihi.

Classic, ben blij met mijn custom made veiligheids tuig en moet zeggen de andere die ik gewoon gekocht had zitten ook goed, maar is wel gedoe soms.

TinkerTreas, niet alleen herders... mijn vorige hond deed het ook, ook als bv de zoon vd oppas (volw) en vader aan het stoeien waren bemoede mijn hond zich ermee, ging dan de zoon waar ie knetter gek op was beschermen. Huidige zou denk ik ook zich wel ermee bemoeien...
Maar met kinderen is dat wel opletten, want hond snapt dan vaak niet dat het spel is en probeert te beschermen, maar neemt zijn taak dan iets te serieus....

Oh.. Murphey heeft laatst haar examen level 3 detectie gehaald, niet dankzij mij overigens, ahumn….. Op naar de volgende!!!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:48

Goed werk Sjolvir (ofin ieder geval Murphy := ).

ZhuZhu dus een dikke onsteking. Dus nu een kap en antibiotica. Ze is echt zielig ;(

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:51

Oeh wat een slopers zitten er tussen, :oo Otis viel nog mee een paar keer wat kleine dingen waaronder een E Reader, maar een bank of deur gelukkig niet. 3 jaar bij ons en uit Roemenië.

De grote (lijkt klein) onder de poes is Otis :D <3

Afbeelding

TinkerTreas schreef:

Mijn Grote Zwitser had dat heel erg, werd er gestoeid tussen de kinderen (en mij) dan wilde hij altijd tussenbeide komen, zijn grote lijf er tussen en blaffen, lette altijd wel goed op met vriendjes vriendinnen maar was ook echt wel een goedzak.

Otis vond het in het begin eng maar is er nu aangewend en reageert niet meer op gestoei.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:09

Beterschap voor Zhu Zhu.

Buusya is echt een lieverd voor ons, maar met kinderen moet je dat bemoeien gewoon niet hebben.
Maar ze laat zich prima corrigeren hierin.
Ik hoef zelf buiten ook niet bang te zijn als ik haar bij me heb. Het is een rustige nuchtere hond, maar als ze het niet vertrouwd staat ze haar mannetje.
En ze heeft een hekel aan hardlopers, maar nu ik dit weet is ze hier ook prima in te begeleiden.
Eigenlijk een vrijwel perfecte hond haha. Al moest ik er wel even aan wennen dat ik bij haar veel meer "baas" moet zijn als bij Marlin en mijn vorige honden. Want anders neemt ze een loopje met me.

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 21:27

Ah wat sneu Fabster, beterschap met haar.
Gefeliciteerd Sjolvir.
Wel fijn dat je haar dan wel kan sturen op zo'n moment, mijn oude hond kon er ook erg zenuwachtig van worden.
Wat een lieve foto Jis.

Pip heeft nu het handvat van haar tuigje af gesloopt, hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, dr andere tuig hadden we niet opgeruimd, die heeft ze inmiddels ook doorgebeten.. Verder is ze wel lief hoor :D..
Loslopen gaat momenteel erg goed, ze komt ook braaf aanrennen als je haar weer roept dat is wel prettig.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 12:06

Eliana schreef:
Ah wat sneu Fabster, beterschap met haar.
Gefeliciteerd Sjolvir.
Wel fijn dat je haar dan wel kan sturen op zo'n moment, mijn oude hond kon er ook erg zenuwachtig van worden.
Wat een lieve foto Jis.

Pip heeft nu het handvat van haar tuigje af gesloopt, hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen, dr andere tuig hadden we niet opgeruimd, die heeft ze inmiddels ook doorgebeten.. Verder is ze wel lief hoor :D..
Loslopen gaat momenteel erg goed, ze komt ook braaf aanrennen als je haar weer roept dat is wel prettig.

Agossie,arme ZhuZhu.

Oh.. en Murph kon ook Pippen, die heeft in het begin ook wat tuigen en lijnen gesloopt, doet ze nu niet meer.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:06

Onze grote meneer 1 week na zijn TTA operatie (gescheurde kruisband). Alles gaat tot nu toe prima, gisteren voor controle geweest. Revalidatie is denk ik het lastigste van dit hele gebeuren. Hij krijgt pillen om rustig te blijven, mag 2 weken alleen maar naar buiten voor de grote- en kleine boodschap. Volgende week sturen we een filmpje (we wonen op een uur rijden van de kliniek) en dan krijgen we een schema mbt de opbouw. Over 7 weken controle foto. Knap stukje borduurwerk vond ik, alles onderhuids, hij heeft ook nog geen neiging om eraan te pulken. Ben met onze koeien iets ruiger borduurwerk gewend :D

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:13

Ziet er netjes uit, hopen dat hij netjes geneest en geen malle dingen uithaalt!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 18:24

nou inderdaad, dat laatste is het moeilijkste deel. Merk nu al aan hem dat hij zich goed voelt en toch graag even wil spelen. Gisteravond wou hij over de sloot springen het maisland op (dat gebruikt hij normaal gesproken voor de grote boodschap). Nu moet hij het van ons in de wei doen, wat we anders absoluut geen goed idee vinden ivm Neospora.