Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 18:21

Ik heb dr voor loop gemist, maar dat klinkt heel positief! Fijn dat hij zich weer zo goed voelde!

Milo zat zo mooi in een boom vandaag!
Afbeelding

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:59

Dat klinkt toch positief voor Danger!! Fijn zeg! Last van je schouders zeker?

Ach gosh Milo! <3

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:17

Oh.... Opeens is hij toch stout! Vandaag al paar keer eten proberen te jatten van de salon tafel, en nu likt hij opeens het eten wat ik op schoot heb terwijl ik een hap neem!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:16

Wat een stilte hier.
Milo heeft zich afgelopen dagen super gedragen. Eten jatten weer afgeleerd. Komt steeds beter, kan nu af op alleen hand gebaar of commando (vind hij nog wel moeilijk), kan wachten, begonnen met blijf, rent niet meer op alle kinderen af en is ook stuk beleefden naar andere honden (met dank aan al z'n ooms en tantes en moeder).

Kunnen honden ook reageren op muilkorven? Milo zag vandaag vier het eerst een hond met een muilkorf, en het is me niet helemaal duidelijk of hij reageerde op de hond zelf op de muilkorf, maar hij snapte en gromde. Ging er niet op af maar zei wel duidelijk "ga weg". Natuurlijk meteen duidelijk gemaakt dat dat niet ok was en daarna heeft hij keurig stil naast me gezeten... Maar wel iets nieuws om aan te werken dus.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:35

Ik heb in de uitlaatservice paar honden met korf en honden die het niet kennen vinden het vaak in eerste instantie doodeng. Maar na paar x kijken ze er niet meer gek van op.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:48

Kan zijn omdat hij dan geen duidelijke lichaamstaal kan lezen.

Zo reageert de hond van mijn broer ook best onzeker op een bobtail bij hun uit de buurt. Die heeft zijn haren echt voor mijn ogen hangen. Maken ze een staartje dan is er niets aan de hand :)

Hier alles rustig! Gister lekker met jut en jul samen naar het bos geweest. Vriend was vrij dus mooi samen op pad.

Afbeelding
Daarna zaten zijn benen in de knoop en lagen ze Knock out samen te chillen hahaha

Afbeelding

Afbeelding

En dit ben ik vroeger met onze bouvier Boes <3

Afbeelding

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:01

ohh, Mooie plaatjes! Heerlijk hoe ze zich op kunnen rollen he? Milo heeft soms ook de meest rare houdingen.

Ok, mogelijk dus onbekendheid mogelijk gecombineerd met de houding van de lab. Oftuwel, dat zal ik met hem moeten trainen. Hmz, hoe ga ik dat nou weer aanpakken.

Merk bij Milo trouwens ook wel dat echt lang harige honden als bouvier en schapendoes voor hem lastiger te lezen is. Maar meestal is dat max een minuut en dan is hij weer zn zekere dappere zelf. Wel grappig, vaak speeld hij met volwassen herders echt super leuk, labs gaat ook heel goed en labradoodles ook. Alle andere rassen gaat ook prima trouwens maar dat is iets minder zijn manier van spelen. Molossers komen we helaas weinig tegen. Als we ze tegen komen is het feest natuurlijk.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:49

Hier gaat ook alles goed
Buf eet weer wisselend. zal nooit anders worden ben ik bang

Vandaag heeft buf weer laten zien dat hij niet voldoet aan alle vooroordelen wb deze honden. En dat hij zelfs wanneer er een JR in zijn staart hangt hij niets doet .
Snap echt nog steeds niet waarom mensen denken dat het oke is om je kleine poedersuiker niet op te voeden en er dan vervolgens je kind mee de straat op de sturen
Als ie toch eens niet zo lief en onderdanig was naar andere honden hadden ze hun JR vaarwel kunnen zeggen

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:37

Hier gaat ook alles z'n gangetje :j

Sven is toe aan z'n examen voor de Elementair 1 cursus. Afgelopen zaterdag heb ik de theorie gedaan en de groepsoefeningen en dan hebben we aanstaande zaterdag individueel examen! Heb er zin in :D
Kreeg een compliment van de instructrice dat we erg gegroeid waren samen :o En dat terwijl Sven echt een ongelooflijke puber kan zijn!! Maar met de "kom voor" oefening komt ie inmiddels wel gewoon netjes naar me toe in plaats van een ongeleid projectiel _O- Maar goed, als puber zijnde kan dat volgende week natuurlijk zo maar weer anders zijn.....
We gaan het zien! Wil in ieder geval wel door voor Elementair 2... Sven vind het naar school gaan zo leuk dat ik gewoon lekker verder ga!

Knappe kontjes zie ik lopen Loez! Als je hem zo ziet liggen zou je denken "dat ligt toch niet lekker", maar blijkbaar wel :')

Ja Donna89... dat blijft een hele strijd met die kleine onopgevoede hondjes.... die zie je dan weer nergens op een hoog risico lijst staan :n

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:44

Milo lijkt het werken ook wel leuk te vinden, hoewel hij puppencursus wel lastig vind ivm verveling en al die leuke honden waar hij niet mee mag snuffelen :+
Ik ben ook wel best hard met hem aan het trainen, ik vind niet luisterende honden a, heel irritant, b, mensen zijn toch wat geruster als een grote hond goed luisterd. We lopen dus enigszinds voor op de andere pups in de cursus. Ik wil ook zeker door gaan met de pubercursus etc.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:45

Nee klopt die zie je niet staan op de lijst. Denk alleen wel dat ze de veroorzaker zijn van de ' agressie' van veel grote honden
Buffel schrok zich dood dus kan me voorstellen als ie volgende x waakzamer is.

Fijn dat Sven het zo goed doet. Succes met je examen haha

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 15:57

Snap dat Buffel schrikt!
Ik ben een tijdje terug een sharpei tegengekomen die werkelijk waar Sven in z'n ballen wilde bijten!!
Nou reageerde Sven heel nuchter.. maar ik had het niet gek gevonden als er een andere reactie was gekomen... en dan had Sven het natuurlijk gedaan....

Doen jullie op de puppencursus niet even spelen Airborn?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:15

Nee, het is op een groot voetbalveld waar meerdere lessen tegelijk zijn. Dus geen spelen helaas. Vind ik niet heel erg, hij komt iedere dag in het bos, waarbij het zeldzaam is dat we geen leuke hond tegen komen die wil spelen. Dus puppycursus = werken en concentreren. En heeeeeel veeel snoepjes, hehe.

Qua kleine keffertjes, vervelend dat zoiets gebeurd. Ik snap ook nooit waarom die niet gewoon worden opgevoed. Viel al op tijdens mn coschappen, over het algemeen zijn de grote honden makkelijker, labs als uitzondering, lol. Gelukkig zelf met Milo nog geen echt vervelende kleintjes tegen gekomen. Meeste issues tot nu toe waren met ridgebacks die lichtelijk dominant waren.

Heb trouwens steeds meer het idee dat Milo in het donker slecht ziet, hij is savonds echt duidelijk schrikachtiger en onzekerder met wandelen dan overdag.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:29

Geweldig hoe Nelson erbij ligt. Tja kleine hondjes niet op de lijst....die lijst gaat over honden die ernstige bijtschade toe kunnen dienen, en hoe ongelooflijk irritant ze ook zijn....ik gok zo dat ze er geen ledematen af kunnen bijten. Gaat allemaal lekker dus op de cursus. Hier ook fijn nog steeds aan de train. Inmiddels op 1na hoogste niveau en daarin volg maand m'n eerste wedstrijd. En DK nu inmiddels vier....nog steeds ongeleid projectiel zo nu en dan, bij aan de voet roepen komt ie altijd zo hard dat ik me schrap moet zetten om te blijven staan en knieschijf zit dan op m'n rug. Zie de keurmeester altijd dan al aftrek schrijven....hond komt te hard in....ach neem het voor lief, ben blij dat ie het leuk vind om bij me te komen haha

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 16:34

Kom is bij ons echt de grootste uitdaging, hehe. In de puppycursus moet de juf hem ook altijd ff wat langer vast houden zodat hij alles heeft bekeken en zich herrinnerd dat hij ook nog een baasje heeft voor ze hem los kan laten. Anders zou hij gezellig de hele boel op stelten gaan zetten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:39

Die lijst pfff ellende weer....
ik moet met zenna echt niemand tegenkomen met een losloper die niet luistert... of een klein kind die het hondje niet kan houden... pfff gelukkig wandel ik met Zenna vooral op het industrie terrein en in een bos waarvan ik weet dat er zelden iemand komt. Muilkorf daar altijd bij voor het geval dat.

Haha TM, DK als ongeleid projectiel pff dat zou Nelson ook hebben idd! Ik komt als een staatsmongool in rengalop op je af :') OEPSIE

Airborn, kan goed dat ie slechter ziet Savonds.

DK4, lekker doorgaan met school! Is nooit verkeerd. Je wordt er echt een team van vind ik. Sven kan lekker zijn ei kwijt en zal mooi tussen zijn oortjes moe zijn daarna!

Pfff JR Bij buffel in z'n staart.... grrr daar kan ik boos om worden!
En buffel zal idd een lastige eter blijven lijkt het!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 19:56

Awww, lessen gaan niet door vandaag... En had net zoiets van, yes, les, werd tijd! maar vanwege de regen is alles afgezegd :(

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:55

Zoek de verschillen :)

Sven op 10 juni 2016 <3
Afbeelding

En Sven gisteren :o
Afbeelding

Ben gisteren even met hem naar de dierenarts gewandeld om hem op de weegschaal te zetten....

Doe eens een gok :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:03

1 reactie mogelijk: AWWWWW!!!!!!!!

en gok.. 65 kg?

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:35

Ik gok iets meer, 73 ofzo?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:37

Ach gosh! <3 Maar wel nog exact diezelfde mooie blik! Knapperd!
Ik gok 65-70 kilo ergens. wel 65+ lijkt me. Hij is groter als Nelson verwacht ik?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:51

Ik denk dat ie qua hoogte wel wat boven Nelson uit komt, maar qua breedte niet :)

Meneer woog gister 70,2 kg :oo
Des te blijer ben ik met de halti _O-

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:05

Netjes toch! Nelson zit op 65 nu en is niet gek breed gebouwd. Vandaar dat ik in verband met de grootte van Sven wel wat hoger inschatte haha! Mooi hoor!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 18:43

Mala hoort zo'n 65 kg te wegen (helaas geraken we niet voorbij de 56), dus ik ging er van uit dat een reu nog wel een stukje zwaarder zou zijn, vandaar :)
Is hij 'uitgegroeid'? Of nog niet?

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 19:25

Wauw hihi
Wat een prachtige vergelijking. en wat een prachtige hond
Buffel is ook klein en licht gebleveb, Mag ook tussen de 50 en 60 maar blijft hangen op 38