[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_ann

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:38

Ik vind jullie anders best kritisch hoor :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:39

Ik ben stiekem al begonnen, maar mn water is ontzettend troebel terwijl ik toch steeds echt een handje zand ofzo heb uitgespoeld tot het niet meer troebel was.. :( kan het erg vee kwaad voor de vissen?

Hij is nu nog half vol, maar anders mogen mn visjes toch echt even een nachtje in een ander (veel te klein) bakje vertoeven..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LoveUggs op 05-01-16 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:43

nou morgen even langs de huisarts... dacht ik even slim te zijn om de hond uit te laten , tja overal is het een ijsbaan :+ hondje wilde even aan de boom ruiken en hop daar ging ik pols zij knak en ik verging zowat van de pijn, hopelijk niks ergs want ik wil mijn 60 liter bak helemaal gaan renoveren maar dat gaat nogal moeilijk met hand int gips :7

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:50

LoveUggs schreef:
Ik ben stiekem al begonnen, maar mn water is ontzettend troebel terwijl ik toch steeds echt een handje zand ofzo heb uitgespoeld tot het niet meer troebel was.. :( kan het erg vee kwaad voor de vissen?

Hij is nu nog half vol, maar anders mogen mn visjes toch echt even een nachtje in een ander (veel te klein) bakje vertoeven..

[ [url=m/IKbOSq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Woel er nog eens goed met je hand door en pomp dit water eruit.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

soms is knak niet breek he ;) hier helaas veel knak gehad, alleen gekneusd. Al vond ik dat eigenlijk erger :( de pijn was langer en heviger.

Ik zou even je zand doorspoelen nog... even je hand door t water en 50 % verversen. Ik spoel t zand altijd uit en laat dag in emmer staan, dan herhalen en 3e dag erin vaak

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:06

@ aidenn ik hoop dat het meevalt voor je!!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:07

Mioux schreef:
soms is knak niet breek he ;) hier helaas veel knak gehad, alleen gekneusd. Al vond ik dat eigenlijk erger :( de pijn was langer en heviger.

Ik zou even je zand doorspoelen nog... even je hand door t water en 50 % verversen. Ik spoel t zand altijd uit en laat dag in emmer staan, dan herhalen en 3e dag erin vaak

ik hoop niet dat hij gebroken is :( hij is nu wel super dik en ik kan mijn pink niet meer bewegen :(:)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:31

Bij kneuzen word het ook vaak heel dik he. Al zeiden ze mij je kan beter wat breken als kneuzen ivm genezingstijd en pijn :( en ik moest natuurlijk maar 6 keer mijn armen kneuzen. (lompe tut!)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:32

Oeh sterkte!

Thanks voor de tips! Hij staat er nu iets beter bij, heb gelukkig nog oud water staan dus mocht het nog mis gaan heb ik nog reserve!
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 01:41

Ik ben best een beetje opgelucht! Vergeleken 3 uurtjes geleden is het een wereld van verschil met de waas in mn bak!

Het licht stond al uit maar je ziet nu al goed verschil
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 06:43

Dat gaat mooi snel inderdaad! Kleur zand staat goed :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 10:50

Net de waardes even getest en die zijn super! Nitriet en nitraat op 0! Alleen KH (wat is dit ook alweer) is wat aan de hoge kant

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:00

Dat is het carbonaathardheid van het water. Netjes hoor 0 ! Je kan nog wel een piek krijgen met nieuwe bodem.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:06

Moet ik daar wat mee doen of zakt die hardheid vanzelf weer?

Voor die piek ben ik idd heel erg bang. Ik heb een uiteindelijke water wissel van +-50% gehad en voor de zekerheid nog een laag water staan.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:08

Ik zou er niet teveel aan veranderen, dat kan ook aanwekken tot die pieken. En die zakt vanzelf wel hoor, is even omdat je nieuwe bodem ook wat stoffen bevat die je er niet uit kan halen :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 11:18

Ziet er goed uit!!!

Ik zou inderdaad niet teveel in de bak rommelen nu.. gewoon laten gaan, maar wel de nitriet in de gaten houden.
Mocht je deze onverhoopt toch gaan krijgen zou ik een paar dagen achter elkaar water verversen..

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:15

Mioux: zo he dat is een bestelling :') Ik heb gisteren ook een nieuw stuk Maponi hout mee genomen van m'n werk. Had al 1 zitten en deze past er perfect bij *\o/*

Spruit: Dat heb ik gehoord ja :oo Helaas ben ik zo'n ongelukkeling die wat besteld heeft wat van daar moet komen. :')

Riddershow: ik heb een Pleco en een aantal ancistrussen, komen perfect overeen

Casarell: Dankjewel!
Helpt het niet om alles uit je bak je halen en dan rustig rond te gaan met net? Op mijn werk hebben we ook zulke houdini's en als ik alles er uit haal, rustig en vooral traag er achteraan ga lukt het wel.
Hoe sneller de vis hoe trager je je net moet bewegen :j

Kozbi: brrr dat is geen fijn nieuws. Sterkte en veel succes met de operatie!

Aidenn: Ik hoop op het beste voor je!

LoveUggs: Dat is snel gegaan, super!

----
Gisteren avond om 20u toch begonnen aan het vullen van m'n bak, ik kon éééécht niet wachten :')

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:42

Alles uit mijn bak halen is geen optie.. :n

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 15:45

vandaag mezelf behoed voor een miskoop...mooie plant gezien bij winkel voor in aquarium...toch maar even checken of het ook echt aqua plant is....nee dus :( lang leven mobiel internet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:01

Casarell, misschien kun je iets maken waar hij wel in kan zwemmen maar niet uit?

Marisje, gelukkig maar!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:04

Slim marisje ! Daarom is nakijken altijd plus punt. Die planten worden verkocht als aquarium plant vanwege wat tegenwoordig een trend is.
http://www.aislinge.nl/aquarium02.jpg

Ongeveer dit idee. Onder aquarium, plekken boven met planten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:11

Paludarium idee een beetje :)

Maar wat jij laat zien Mioux, zijn planten die zowel emers (bovenwater) als submers (onderwater) kunnen (muv de Orchidee links). Dat zijn namelijk de Anubias en Cryptocoryne. In paludaria gebruiken ze deze omdat ze zowel op het droge als in het water kunnen overleven, al verschilt de vorm dan soms wel. Hier hoef je in principe niet op te letten, al kun je wel wat bladeren verliezen in de overgan van emers naar submers. Het echte gevaar zit hem in de huiskamerplanten die als aquaplanten aangeboden worden.

Zo is de Pogostemon Helferi boven water:
Afbeelding
En zo onder water:
Afbeelding

Edit: Overigens wel een erg gaaf ingericht aquarium die je daar laat zien Mioux :D Heb je die van Google of een site met meerdere aquascapes? :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:25

heb het niet over de soort, heb het over de nieuwe trend, heb het al paar keer gezien op aquaria hoeken

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:25

had ik even van google :P

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 16:48

OMG! ik werd net gebeld met een 077 nummer dus eerst bijna een hart aanval want daar belt het ziekenhuis ook mee.. maaaaar het was de aquarium winkel die daar dichtbij ligt en mijn Kwikwi's zijn binnen! Dus dadelijk visjes halen *\%/*