Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snorkel1986

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 22:33

Mocht iemand nog pups weten of weten dat er dit voorjaar nog een nestje komt.
wij zijn aan het kijken voor een teefje erbij

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:32

snorkel1986 schreef:
Mocht iemand nog pups weten of weten dat er dit voorjaar nog een nestje komt.
wij zijn aan het kijken voor een teefje erbij

Op Facebook australianshepherd puppy’s zoeken een gouden mandje staan er veel

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:35

Ja daar kijkt mijn man idd op en hebben we ook een oproepje geplaatst

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:52

Ik krijg er zomer/najaar
Afbeelding
Dit is de reu die ik nu ga gebruiken mits de gezondheids uitslagen goed zijn, super fijn karakter

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:35

keona schreef:
Ik krijg er zomer/najaar
[ [url=m/Iq7fYC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is de reu die ik nu ga gebruiken mits de gezondheids uitslagen goed zijn, super fijn karakter

Waar kom die reu vandaan?
En ga je dan met Nanook een nestje fokken?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:07

Mieke romme van cookie's fortune daar is deze reu van en dit word de partner van Nanook haar eerste nest

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:28

Het word niet deze reu helaas.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 23:29

Ahh jammer! Is een leuk dier!
Waarom gaat het niet door?

Edit: hoe gaat het met de kleintjes?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 00:07

De uitslag ed was niet geheel vrij aan1 kant. En dat wil ik gewoon niet. Mijn staffie heeft ed en is verschrikkelijk. Ook vind ik dat er genoeg keuze is van aussie reuen die wel overal geheel vrij op scoren heb dan vooral over HD ed. En ik wil gewoon fokken met volledig gezonde ouders want dat geeft soms al geen garantie, maar dan heb je wel gezorgd dat de basis goed was en de ouders voorouders enz gezond waren

reneetiejas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:41

Zitten hier alleen maar rashonden of ook kruisingen? Die van mij is een aussie x border Collie
Op deze foto was die net een jaar. Hij heeft inmiddels meer haar
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:45

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:05

Afbeelding

Afbeelding

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:09

<3 wat een heerlijke pupsels Keona! <3

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:30

Wat een droppies <3

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:33

Lief!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 23:23

Knappe pupjes, gefeliciteerd

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 21:20

Hoi mensen, mag ik even wat vraagjes stellen?

Mijn hondje is na 15 geweldige jaren helaas heel plotseling overleden. Omdat het gemis erg groot is zijn we langzaam aan het kijken voor dit ras. Ik heb dit ras al jaren in mijn hoofd zitten als hond die ik ooit zou willen hebben en nu heb ik samen met mijn moeder misschien de mogelijkheid.

Maar nu heb ik wat vraagjes.

Ik heb op de ASCN gekeken en het enige nest wat mij qua kop aanspreekt is black tri en red tri. Nu had ik gelezen dat de enige kleur mogelijkheid die je dan hebt Black tri/ R is, maar ik weet niet wat dat inhoud.

Ik vind Red merle, red tri , black tri, black tan, blue merle tan de mooiste kleuren, dus zouden we graag een van deze kleuren willen.

Ook zullen er vast wel meerdere fokkers zijn. Kennen jullie misschien goede fokkers die aan de eisen voldoen en ook de gezondheidstesten doen.

Ik had ook een paar pagina's wat gelezen over MRD1 drager. Nu is de moeder van de bovenstaande combinatie een drager van dit gen (of hoe je het ook noemt) wat voor een risico's zou dit met zich mee kunnen brengen en wat is deze 'ziekte' eigenlijk. Ik had gelezen dat het te maken had met narcose :?

Ook staat er bij dat de hond geïnventariseerd is ja of te nee. Wat houd dit in?

En hebben jullie nog tips en dingen waar wij op zouden moeten letten bij de aanschaf van een aussie. Mijn moeder is dol op wandelen en maakt vaak lange tochten. Ik ben dol op hondensporten en trainen dus ik denk dat dit ras wel bij ons zou passen. Maar toen we onze vorige hond gingen uitkiezen was ik nog erg jong dus kan mij daar niet super veel van herinneren.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken O:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 23:03

laetitia98 schreef:
Hoi mensen, mag ik even wat vraagjes stellen?

Mijn hondje is na 15 geweldige jaren helaas heel plotseling overleden. Omdat het gemis erg groot is zijn we langzaam aan het kijken voor dit ras. Ik heb dit ras al jaren in mijn hoofd zitten als hond die ik ooit zou willen hebben en nu heb ik samen met mijn moeder misschien de mogelijkheid.

Maar nu heb ik wat vraagjes.

Ik heb op de ASCN gekeken en het enige nest wat mij qua kop aanspreekt is black tri en red tri. Nu had ik gelezen dat de enige kleur mogelijkheid die je dan hebt Black tri/ R is, maar ik weet niet wat dat inhoud.heb je link of naam van de combi dan kan ik het bekijken als de reu bv blacktri is en de moeder redtri, dan ligt het er aan wat de reu nog draagt. Draagt hij rood dan krijg je blacktri en redtri, draagt hij geen rood krijg je enkel blacktri' die rood dragen omdat de moeder rood is. Dat betekend dat de pups rood dragen en word er gedekt met een rode reu of reu die rood draagt je, rode pups er uit kunt fokken.

Ik vind Red merle, red tri , black tri, black tan, blue merle tan de mooiste kleuren, dus zouden we graag een van deze kleuren willen. Zijn bijna alle kleuren dus dat komt goed alleen black tan is moeilijker

Ook zullen er vast wel meerdere fokkers zijn. Kennen jullie misschien goede fokkers die aan de eisen voldoen en ook de gezondheidstesten doen. De fokkers die op de asca of asa staan zijn bepaalde gezondheidstesten verplicht. Maar er zijn veel fokkers die nog meer testen maar dat zie je bij de advertentie staan en is het een fokker die niet op asca of asa staat kun je het vragen en de testen in zien

Ik had ook een paar pagina's wat gelezen over MRD1 drager. Nu is de moeder van de bovenstaande combinatie een drager van dit gen (of hoe je het ook noemt) wat voor een risico's zou dit met zich mee kunnen brengen en wat is deze 'ziekte' eigenlijk. Ik had gelezen dat het te maken had met narcose :? Als je drager x vrij doet kan de pup vrij geboren worden of als drager . Mdr1 is belangrijk met bepaalde medicatie , het is een gen defect waar een hond gewoon 15 mee kan worden. Ik heb zelfs een lijder en de andere zijn drager ik vind het geen punt. Alleen uit kijken met paardensport als ontwormd is met ivermectine

Ook staat er bij dat de hond geïnventariseerd is ja of te nee. Wat houd dit in? Dan is hij op de inventarisatiedag geweest en is hij op gedrag en exterieur beoordeeld door de ascn

En hebben jullie nog tips en dingen waar wij op zouden moeten letten bij de aanschaf van een aussie. Mijn moeder is dol op wandelen en maakt vaak lange tochten. Ik ben dol op hondensporten en trainen dus ik denk dat dit ras wel bij ons zou passen. Maar toen we onze vorige hond gingen uitkiezen was ik nog erg jong dus kan mij daar niet super veel van herinneren. Ik zou kijken dat je een fokker zoekt die honden fokt met een karakter dat bij je past. Heb je nog vragen stel ze gerust.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken O:)

Bruce hier in forum krijgt een nest super lieve honden, ik zelf verwacht einde van 2018 ook een nest. Maar ga kijken en vragen bij fokkers kijk waar jij je goed voelt zoek naar karakter dat bij jullie past en kijk wat getest is.succes zie antwoorden gequote tekst

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:39

@laetitia98
De aussie is ten eerste een geweldig ras om te hebben! Wanneer je ze voldoende uitdaging kan geven zal je hier een geweldige hond aan hebben.

Betreft de kleuren, https://ascn.nl/kleuren/ weet niet of je hier wegwijs uit komt. Staat hier vrij duidelijk omschreven.

Het mdr1 gen is per fokker verschillend. De ene heeft geen probleem met een lijder de ander wel. Zelf kiezen wij ervoor om geen lijders te fokken. Maar dat is per fokker verschillend.

Je kan je nest of honden bij de ascn laten inventariseren. Ze kijken dan naar het exterieur, gangen, gebit ed. Maar 2x een zeer goed halen op de show voldoet ook aan de eisen. Omdat wij zelf en onze teef er plezier aan hebben om naar de show te gaan, hebben wij hiervoor gekozen.

Er zijn in de loop der tijd een hoop aussie fokkers bijgekomen, dus kijk gewoon eens rond. Bezoek eens een hondenshow, fokkers, of een agility/ hoopers wedstrijd ed. Ook daar zijn vaak veel aussie eigenaren/fokkers.
En mocht je nog meer vragen hebben, kun je ze altijd stellen! :)

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 18:34

@laetitia98 Leuk dat je interesse hebt in een Aussie! Het is het allerleukste ras <3

Hier is het definitief. Er komt voorlopig geen 2e Aus :n
We verhuizen over 4 weken naar een superleuk huis maar ook daar is de woonkamer nog geen 25m2 dus voor vriendlief te klein voor een 2e. Aussies zijn natuurlijk ook wel honden die zo dicht mogelijk bij je willen zijn en met 2 in zo'n klein huis denkt mijn vriend helemaal geen kant meer op te kunnen :+ Dus dat wordt wachten tot we weer een huis verder zijn en dat duurt zeker nog 2 en misschien wel 5 jaar. En dan lopen er hopelijk 2 kleine kinderen rond waardoor ik nog even wil wachten. Afijn, Dyson is bejaard eer er een tweede komt := Achja, dan houdt zo'n pup Dyson wel weer jong :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:12

Jammer Madelon maar wel heel begrijpelijke keus.

Kenai had vandaag weer wedstrijd maar hij was echt heel baldadig.. Is dus op niks uitgelopen.. O:)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:17

Hier nu 2 pups waar 1 van blijft en dan hebben we 4 honden 5 paarden en 2 katten. Met goed op gevoede honden maakt het niks uit of je er 1 of 3 hebt. Wij hebben de herplaatser terug daar zit werk in maar . Maar zou doe er niet zijn dan is voor mij geen punt 1 hond meer of minder

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:07

Jammer Diandra :P
Wij hebben even een winterstop met de drukte rondom afronden studie en verhuizen.
Straks weer een nieuwe hondenschool en dan gaan we weer starten :D

@Keona Mij maakt het ook niks uit maar ik woon nu eenmaal niet alleen :P Alhoewel ik niet meer dan 2 honden zou willen omdat ik ze alle aandacht wil kunnen geven inclusief trainen en wedstrijden. En meer dan 2 aan de riem naast het paard wordt ook erg lastig :+ Misschien als de oudste met pensioen is dat ik alvast een 3e zou willen maar dan zouden we ook echt lekker groot moeten wonen :D
Ach, het komt allemaal met de tijd wel. Ponylief komt van de zomer ook weer naar huis dus ik vermaak me wel met mijn 2 knapperds hoor *D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 22:31

MadelonSunny schreef:
Jammer Diandra :P
Wij hebben even een winterstop met de drukte rondom afronden studie en verhuizen.
Straks weer een nieuwe hondenschool en dan gaan we weer starten :D

@Keona Mij maakt het ook niks uit maar ik woon nu eenmaal niet alleen :P Alhoewel ik niet meer dan 2 honden zou willen omdat ik ze alle aandacht wil kunnen geven inclusief trainen en wedstrijden. En meer dan 2 aan de riem naast het paard wordt ook erg lastig :+ Misschien als de oudste met pensioen is dat ik alvast een 3e zou willen maar dan zouden we ook echt lekker groot moeten wonen :D
Ach, het komt allemaal met de tijd wel. Ponylief komt van de zomer ook weer naar huis dus ik vermaak me wel met mijn 2 knapperds hoor *D

Als ik ze me met paard pak lopen ze los dus dan heb je niet met riemen van doen.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:22

Blitz is helemaal blij met haar Lidl knuffels! Die hond wordt zo vrolijk van knuffels altijd..
Tuttebel dat ze is <3

Afbeelding