Ok heb les van zo’n all breed handler. En moet zeggen dat het steeds beter gaat.
Vandaag british sheepdog specialty. Met een open klasse reu van 7,5 voor wie dit pas het 3e show is. Klasse gewonnen en rcac gekregen prima gedragen in de ring en iedereen super positief over hem op naar 2 dagen brussel
ik ga alleen de holland cup, met mijn veteraan teef (ze is veteran world winner geworden dit jaar, dus veel beter kan het niet, maar ach, nederlands veteranen kampioen kan als titel ook nog wel bij haar lange lijst titels.. ), een open klas reu en een baby teefje. Lopen er wel 9 bij ons (op de WDS 75 !!)
Ianthe
Geplaatst: 02-12-18 19:19
Dat is toch logisch dat er op de WORLD! dog show veel meer inschrijvingen zijn Dat is de grootste show, dus tsja.. De Winner is gewoon een simpele Nederlandse show die niet zoveel voorstelt voor mensen uit het buitenland. Dat kan je qua inschrijvingen niet gaan vergelijken met een WDS.
Vind het sowieso al belachelijk dat de Holland cup net zo duur was als de Winner...terwijl je bij de Holland cup niks extra´s krijgt. Het is dat degene waarmee mijn hond is ook op de vrijdag ging, anders had ik alleen de Winner gedaan.
XxDiandraxX
Geplaatst: 02-12-18 19:34
Tuurlijk is het te verwachten dat de world dog show meer inschrijvingen heeft maar dit verschil is wel heel groot. Wat ik van elin haar fokker begreep was het andere jaren toch wel wat drukker met aussies..
Prijzen weet ik dan weer niet, ik speel alleen voor taxi..
Nou ja op de World dog show zijn er meestal rond de 200 Weimaraners, op een Winner stuk of 20 haha;) Dus zo gek vind ik dat verschil niet echt.
Met mijn ras zijn er op een WDS een stuk of 6,7..elke andere show is er 1 of 0;p
Verder hangt het natuurlijk ook van de keurmeester af, met mijn vorige hond, de Weimaraner, schreef ik ook echt niet bij elke km in hoor. Met Olly wel, want daarbij is het meer ze kennen de standaard of niet.. daar is geen show of werktype binnen het ras waarvoor de km een voorkeur kan hebben.
Inschrijfgeld was wel hoog voor de Holland Cup inderdaad. Ik was voor een jongste pup en een teefje in de open klas samen al meer dan €100,- kwijt. Was wel na de eerste sluitingstermijn. Maar dan nog is het in vergelijking met andere shows veel geld. Terwijl de Holland Cup inderdaad niet specialer is dan een gewone show.
Ik ga dit jaar nog 2 dagen naar Brussels dogshow and Brussels trophy. (Met de border collie waarmee ik vorig weekend een RCAC heb gelopen op de specialty) En ik ben gevraagd voor minimum 3 honden voor de hagelandse kerstshow. Een aussie pup. En 2 niet vaste showhonden voor aankeuring. Kans dat er nog iets bij komt
Ik kom zaterdag naar Brussel. Ik ben zo blij dat ik niets heb voor de Hagelandse kerstshow, vind het sinds de verhuis rampzalig qua ruimte en lawaai...
Ho wacht, zijn er twee kerstshows? Ik lees Hagelandse kerstshow. Wij gaan naar de Kerstshow in Venray.
Zoe_97
Geplaatst: 05-12-18 17:58
Hagelandse is inderdaad een open show. Enkel punten voor jeugd of veteranentitel tellen mee. Voor Belgen kunnen er ook hun fokcertificaat halen of punten voor de aankeuring bij het rish.
Hagelandse is in België. De andere is in Nederland De hagelandse is 10 min van mijn huis af, dus lekker handig