Leuk hoor een haantje, toch hoop ik dat ik hennetjes heb gehaald.
Mijne bleken veerluis te hebben. Vandaag een bus spray gehaald en heb ze behandeld. Zag ze uit de vacht omhoog komen drijven, brrrr. Hopelijk zijn ze nu dood en hebben me kipjes geen jeuk meer...
Antheman
Geplaatst: 23-09-14 22:44
Een haan regelt alles voor je. Mijn haan is er niet meer helaas en nu heeft mijn krielkipje de leiding over genomen. Ik heb ondertussen een jong haantje geregeld, maar mevrouw kriel, Minidot voor de trouwe meelezers, heeft de haan en zijn zusje, eruitgewerkt. In alle haast hebben we nóg een shetstalletje leeggemaakt voor de nieuwelingen. Met Henk was me dit niet overkomen. Ik hoop dat Theo, zo heet de Brahma haan, zich als een echte heer ontpopt.
Mijn haan is ook erg netjes. Dames worden keurig geroepen en vaak brengt hij het naar ze toe, jaagt andere hanen weg of maakt het alvast klein...
vuurneon
Geplaatst: 24-09-14 12:01
Wij hadden een rot haan vroeger, moest je met een stok in het hok want meneer vond niet dat ook maar iemand zijn vrouwen mocht benaderen Nadat de haan dood was, is er nooit meer een haan gekomen o wacht, dat is niet helemaal correct; per ongeluk hebben wij een haan gehad omdat wij dachten dat het een hen was. Tot na een paar maanden wij wakker werden met 'kukeleku' Die haan is naar een oud klasgenoot gegaan, hun haan was namelijk dood en ze zochten een mooie nieuwe. Onze haan was werkelijk prachtig en ook lief, dus die heeft daar een gouden leven gekregen en leeft nog steeds zij vonden die haan echt perfect, want hij riep keurig de dames inderdaad
Heb zelf ook haantjes erbij die niets willen delen, maar ook hanen die alles afgeven wat ze krijgen. Maarja, dat heb je ook bij mannen hé
Riddershow
Geplaatst: 24-09-14 12:53
Wat dat betreft ben ik vrij makkelijk; Haan is er voor de hennen, dus doet-ie niet z'n taak, dan gaat-ie de pan in. Ik had een hele lieve haan die ook voor de kuikens zorgde, jammer genoeg is hij verdwenen...
De haan die kuikens verkrachte is ook de pan in gegaan..
@riddershow, wat is dan 'de perfecte' haan voor jou ?
Riddershow
Geplaatst: 24-09-14 15:46
Riddershow schreef:
Mijn haan is ook erg netjes. Dames worden keurig geroepen en vaak brengt hij het naar ze toe, jaagt andere hanen weg of maakt het alvast klein...
En zoals gezegd... de haan die voor de kuikens zorgde mocht graag blijven. Helaas heeft hij zelf besloten om te vertrekken (of een roofdier, dat heb ik nooit ontdekt)
Hihi, ik vind vandaag met twee leggende kipjes ook drie eitjes, maar dat komt omdat ik die van gisteren (er lag er gisteren eentje) nog niet had geraapt.
Heb je er gisteren niet een over het hoofd gezien?
ik vind het ook heel appart.. ik heb denk ik gewoon vreemde kippen .
kippen zijn denk een stuk of 6 weken aan de leg, en al 4 eieren gehad met dubbeldooier ! ik ga nu ook ff naar de kippen, misschien liggen er weer 'verrassingen' in het hok !
Weet iemand dat....er is vandaag show ergens in Leidschendam, helaas de de site van de vereniging het niet. Is er ergens in Nederland nog een kippenmarkt of is het overal over?