Het grote gerbiltopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 21:21

Ff mn nootmuskaat man op schoot gehad en voor het eerst mn zelfgefokte vrouwtje echt op schoot ze is echt rustig

stalmilagro

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:23

Wat is het stil hier

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 20:50

Ik zal binnenkort ook weer eens fototjes plaatsen van nyx pan en smaug :D. Ze zijn allemaal goed gegroeid en behoorlijk tam. Ook haf ik laatst hey gerbilarium verschoont en toen waren ze weer helemaal druk. Ik vind het echt super leuk als ik er karton in gooi dat ze er meestal echt meteen helemaal op los gaan vind dat zon schattig gezicht.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:28

Ja met karton kun je die van mij ook helemaal blij mee maken :') simpele beestjes, die gerbils :)

Waar halen jullie de houten speeltjes vandaan? Ik heb ál m'n houten speelgoed weg moeten doen in verband met houtworm := dus mijn gerbils hebben geen wiel, geen ladders en geen huisjes meer (uiteraard wel heel veel karton en hooi op het moment) maar ik ben dus huiverig geworden in het online bestellen, bang dag het nog een keer voorkomt :( mja zal toch iets moeten. Waar hebben jullie goede ervaringen en waar hebben ze veel leuke gerbil speeltjes? :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:35

Ik heb ze altijd bij dierenwinkels, tuincentra en dierenspeciaalzaken vandaan :)
Hier niet ver vandaan is een hele grote dierenwinkel (avonturia de vogelkelder) met heel veel spullen.
Ook heeft mijn opa toen hij nog leefde verschillende huisjes gemaakt (geliefd om aan te knagen :+ ). Ook ligt er al jaren een hele dikke kartonnen rol in, die we ooit bij een winkel vandaan hebben die die nog over had.
Die kokosnoten zijn ook populair hier!

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 23:42

Ik haal het idd gewoon bij dierenwinkel of intratuin daar hebbe ze best veel bij ons.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 00:34

Leuk acrylicmess ben benieuwd naar de foto's.
Bij agradi meestal en toevallig bij de queeniesshop wat besteld. De mannetjes hebben bij mij 2 huisjes, 2 tunnels met gaten, een 3 etage verdieping huisje en een bol van touw voor honden. De vrouwtjes hebben een huisje, hang plateau met huisje, 2 tunnels met gaten, laddertje en ook een bol touw voor honden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 09:54

Ach, ik kan zoveel huisjes neerzetten als ik wil, alles verdwijnt toch onder het zaagsel _O-
Ik heb er nu ook een bloempot in staan (steen). En de hangbrug vinden ze erg leuk! Ik heb ook zo'n touw hangen, maar daar doen ze niks mee.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:22

Mijne knagen alles weg hout touw maakt ze niks uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 15:30

Ik lees graag mee.

Zit er aan te denken om ook gerbils aan te schaffen. Heb nog een aquarium van 80 bij 50 bij 50 staan op zolder. Maar knagen ze ook aan de kitranden? Aquarium is lek, wou hem in de toekomst opnieuw kitten (is jaren van mijn opa geweest, dus vind zonde om bak weg te gooien) maar als ze er aan knagen dan is het overbodig.

En is koppelen van gerbils makkelijk?

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:03

Bij mij zitten te niet aan de kitranden :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:10

Kitranden zitten ze geloof ik niet zo aan :)
Ik zou wel al voor een koppeltje gaan, ik laat ze anders altijd koppelen bij de fokker (nu twee keer gedaan), omdat ik er zelf niet de mogelijkheid voor heb en zeker wil zijn dat het goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:21

EskeGirl schreef:
Kitranden zitten ze geloof ik niet zo aan :)
Ik zou wel al voor een koppeltje gaan, ik laat ze anders altijd koppelen bij de fokker (nu twee keer gedaan), omdat ik er zelf niet de mogelijkheid voor heb en zeker wil zijn dat het goed gaat.

Gaat er meer om als er in de toekomst er een overlijd. Maar zover is natuurlijk nog lange niet.

En hoe kan ik een deksel maken? Van gewoon gaas?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:23

Wij hebben een gerbilarium met schuifruitjes aan de voorkant. Deksel met gaas inderdaad. Niet te ver uit elkaar, dan heb je geen gerbils meer :')

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:28

Ik heb een deksel van fijngaas met houten latjes erom die precies om de bak heen vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 17:51

Gaas van 1 bij 1 cm is dus goed?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:01

Hier zitten ze ook niet aan de kitranden hoor, en heb idd ook een deksel met gaas van 1x1cm.

Morgen ga ik de gerbils met elkaar koppelen hopelijk gaat het goed.

Eennn nieuwe gerbils betekend nieuwe spullen :) nieuw loopradje, klimtouw, huisje en wat lekkers.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-14 20:18

Ben benieuwd laat je weten hoe het ging?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 13:08

De meisjes zitten nu een klein uurtje in het reismandje. Er wordt veel gepiept maar ik heb ze nog niet echt zien vechten ofzo. De kleine zijn een stuk bijdehanter dan ik had verwacht, ik dacht dat ze wel onderdanig zouden zijn naar Zoefje aangezien ze nog heel jong zijn. Vooral eentje zit Zoef heel erg uit te dagen, maar juist Zoefje is degene die super onderdanig doet.

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:41

Ik hoop dat het goed gaat, ik zelf had ze gewoon in het hok bij elkaar gedaan in plaats van een kleine ruimte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 14:44

Bedankt voor de info allemaal. Ik zal mij nog even wat beter inlezen en in november langzaam kijken voor spulletjes.

Weet iemand van jullie een gerbil fokker in het Noorden?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:00

In een klein reismandje wordt overal juist aangeraden. Zo kan ik ze ook beter in de gaten houden en makkelijker uit elkaar halen mocht dat nodig zijn. Ze zitten er nu ongeveer 3,5 tot 4 uur in en het gaat momenteel erg goed. Ik geeft ze telkens iets meer in het reismandje. Het begon helemaal kaal, daarna kregen ze een laagje bodembedekking, voer, hooi en tenslotte wat wc papier. Nu liggen ze lekker met z'n drieeen te slapen, nog niet helemaal tegen elkaar aan, maar wel vlak naast elkaar met een paar centimeter er tussen.
Straks gaan we nog even boodschappen doen en daarna krijgen ze de helft van de grote bak, dan krijgen ze morgen de hele bak van 80 centimeter.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:09

Love_western: gerbil.nl zit in het noorden.

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:38

EllaBellaah schreef:
In een klein reismandje wordt overal juist aangeraden. Zo kan ik ze ook beter in de gaten houden en makkelijker uit elkaar halen mocht dat nodig zijn. Ze zitten er nu ongeveer 3,5 tot 4 uur in en het gaat momenteel erg goed. Ik geeft ze telkens iets meer in het reismandje. Het begon helemaal kaal, daarna kregen ze een laagje bodembedekking, voer, hooi en tenslotte wat wc papier. Nu liggen ze lekker met z'n drieeen te slapen, nog niet helemaal tegen elkaar aan, maar wel vlak naast elkaar met een paar centimeter er tussen.
Straks gaan we nog even boodschappen doen en daarna krijgen ze de helft van de grote bak, dan krijgen ze morgen de hele bak van 80 centimeter.

Persoonlijk vind ik dat je dan echt veelste snel gaat. Elke stap moet minimaal 24 tot 72 uur zijn. Ik kies zelf altijd voor 72 uur. Behalve het reismandje dat is een stap van 24 uur.

Citaat:
Stalmilagro:
Ik hoop dat het goed gaat, ik zelf had ze gewoon in het hok bij elkaar gedaan in plaats van een kleine ruimte

Een kleine ruimte is juist beter!

stalmilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 16:39

ja klopt ook wel, maar dan doen ze het met waterdruppels erin dacht ik .. maar maakt ook niet uit er zijn verschillende manieren en je moet doen wat jij het beste vind natuurlijk!