) Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Arrabel schreef:Het is eigenlijk totaal tegen mijn principes
Arrabel schreef:Wat een verschrikking daar...
Arrabel schreef:Ze is verder gewoon gezond hoor.
Arrabel schreef:er werd volgens mij totaal geen zicht op hun gezondheid gehouden...
Lies_Miek schreef:RedPassion, Niet elke DW heeft ook broodfok. Ik haal dikwijls een ratje bij een grote dierenzaak vandaan en weet dat deze van een hobbyfokker komen. Wat ook wel te zien is aan de variatie aan kleur. Bij een kleinere zie ik alleen maar dezelfde kleur en soort zitten en weet dat deze ook broodfok zijn.
Vaak als je er meerdere kleuren en variaties kan vinden is het toch echt broodfok voor zover ik weet. Mensen die uit dierenwinkels kopen, kopen sneller leuke kleurtjes namelijk dan de 'simpele'. In de broodfok zijn alle kleuren te vinden en vaak kunnen DW's zelfs op kleur 'bestellen' bij hun 'hobbyfokkers'.

Zijn nog bezig met het verzamelen van alle spulletjes. 
Mocht je nog vragen hebben kan je ze hier altijd stellen, zitten hier genoeg rattenliefhebbers 

Nog nooit eerder zo'n onwijs tam en mensgerichte rat gehad als zij 
Saintelette schreef:Dankjewel!
In de dierenwinkel zaten ze op zaagsel, maar daar niesten ze nog niet..
Onderop de bodem ligt een speciale bodem voor ratten die niet stoft (en als extra (hoe noem je dat) holletjesvuller? :p hebben we een soort hooi/stro, speciaal voor ratten, stoft niet). Daarboven ligt inderdaad een rooster, moeten even kijken of we dit zo houden (wss halen we die er vantussen, zodat ze gewoon op de bodem kunnen lopen.
Wat adviseren jullie ipv die hout plankjes?

Ben daar erg verdrietig over geweest aangezien het echt mijn maatjes waren! Ze gingen zelfs mee op vakantie! Zo hebben we ze 2 keer meegehad naar de Ardennen waar hun huisje lekker buiten in de schaduw gezet werd als we lekker buiten zaten!
Ze zijn onwijs tam en beste vrienden met mijn hondje, ze spelen samen, althans daar lijkthet op hihi en kunnen ook heerlijk tegen elkaar aan slapen.
Je ratjes klinken leuk/lief
Heb je ook foto's? (zijn we gek op hier haha) 

) sok, op de achterkant hun vriendje Stitch