Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 22:27

Levita schreef:
Voor de mensen die dit weekend NK gaan lopen heel veel succes!
Helaas geen NK voor mij, mijn vader is onverwachts overleden gisteren. Ik vond het niet gepast om te gaan en we gaan morgen met het gezin afscheid nemen voordat van de week de begrafenis is.

Gecondoleerd en heel veel sterkte!
Kan me voorstellen dat je dan niet gaat. Heb ik zelf ook niet gedaan.

Voor degene die wel gaan, veel plezier!
Zwolle ben ik ook niet. Na Apeldoorn even pauze tot Arnhem, alleen 2 workshops gepland.

JesdaJinn

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:07

Hier hebben ze ook lekker soort van vakantie.
Na die 3 dagen demo's merkte ik dat het toch wel veel was. Zeker voor Jaxx en Simba want die trainen en doen natuurlijk ook wedstrijden er nog bovenop.
Ik dacht dat ik zondag ook nog wedstrijd had maar dat is niet zo dus ze hebben zeker tot zaterdag behendigheid-vrij. Wel wandelen en zwemmen etc maar even niet trainen.
Lijkt me best wel es goed om te doen

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 10:38

Mijn honden krijgen sowieso 2x per jaar 3 weken volledig agility vrij. In de zomer en rond kerst. Doet ze altijd wel goed.
Deze zomer gaan we lekker naar Frankrijk, elke dag wandelen in de bergen en verder lekker chill niks doen :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 20:37

Hier zit de vakantie er bijna op.
Ze zouden eerst 5 dagen vakantie hebben maar ik had in mijn agenda staan dat ik afgelopen zondag wedstrijd had maar dat had ik verkeerd dus ipv 5 dagen hebben ze lekker 10 dagen vrij gehad.
Vrijdag prive les, dus hoop dat Jaxx niet te ondeugend is :P

Zaterdag misschien nog eventjes trainen, das nog niet zeker en dan zondag een raad wedstrijd.

Merk nu wel dat ze genoeg zijn uitgeslapen. Heb met Yuki nog wel op woensdag een uurtje gehoorzaamheid gedaan maar voor de rest lekker niks. Beetje wandelen, zwemmen maar vooral niks.
Merk nu echt wel aan ze dat het tijd wordt om weer wat te doen dus morgen nog een dagje niks en dan vanaf vrijdag weer 'aan het werk'

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:27

Wij hebben vrijdag ook een privé-lesje staan. De les van vandaag ging niet door ivm warmte in de hal.
Zondag zie ik je wel weet JJ.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 17:31

Jaa, ik zag je idd op de lijst staan.
Ik vind wel leuk dat we keer 2 vps hebben en 1 jp.
Nog niet eerder gehad, dus heb er weer zin in.

Gister met Jaxx en Simba even getraind. Merkte echt dat ze wat moesten doen en wat liepen ze fijn!
Super simpel rondje met kattenloop en oef, Simba zn running is echt zo vet. Echt blij mee. Nu hopen dat ie het ook op wedstrijd doet.
12 juli mag Simba voor het eerst mee naar een raad.

Hoe hebben de nk deelnemers gedaan?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 19:41

@jj en @machie die van mij zegt na 2 dagen al of we weer wat gaan doen... neemt echt geen genoegen met niet trainen. Ben benieuwd als wij op vakantie gaan. Het plan is om ze 3 weken agility vrij te geven.
Al zijn er dan wel wandel en andere activiteiten.

@fannetje wij gaan ook naar Apeldoorn.

Wij hebben het pre nk meegedaan. Kan er redelijk kort over zijn. 3x dk. Wel een ervaring rijker en er gaat vaak maar net 1 ding mis wat fataal is helaas. Fire heeft super zijn best gedaan, hij heeft relatief weinig last van de warmte en een geweldig drive <3 Op naar volgend jaar :j

Wel lekker op de camping gebleven en zondags naar de junioren gekeken en rustig naar huis gegaan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 21:44

Wordt gezellig in Apeldoorn.
JJ, ik zag dat je gezellig komt handklokken bij Jacq en mij?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 22:31

fannetje schreef:
Wordt gezellig in Apeldoorn.
JJ, ik zag dat je gezellig komt handklokken bij Jacq en mij?

Yes! Dat klopt. Ik ben ??? in de lijst xD
Mijn nieuwe naam :P

Wij hebben vanavond prive les gehad bij Machie.
Hard werken, super leuk en leerzaam en nog zoooooooooooooooooooo veel te leren, maar oo wat vond ik dat Jaxx en Simba goed liepen en ik ging zelf ook wel lekker.

@mandje.
Fijn dat je toch een goed gevoel er bij had.
Hier hadden ze wel zo iets van huh gaan we niks doen en vooral als ik met de auto weg ging savonds dan hadden ze wel zo iets van hee en ik dan, maar doet ze wel goed zo'n langere pauze

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 22:43

Pixy en Roetsj hebben straks verplicht rust. Ze worden 4 augustus gecheckt en meestal geld dan ook een weekje rust en daarna wordt Pixy gecastreerd, dus dan nog 10 dagen rust.
Ze zullen daarna wel graag weer wat gaan doen, gok ik :+

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:03

Welke ballen of speelgoed gebruiken jullie bij het water.

Ik gebruik zelf de chuck-it ballen maar Yuki is nog niet zo goed in netjes terug brengen dus raak ze regelmatig kwijt en vindt dat zonde van het geld.
Wanneer die goed terug brengt ga ik wel weer met die ballen doen maar voor nu zoek ik iets goedkope, wat drijft en goed opvalt

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 13:27

Dennenappels…

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 14:50

JesdaJinn schreef:

Ik gebruik zelf de chuck-it ballen maar Yuki is nog niet zo goed in netjes terug brengen dus raak ze regelmatig kwijt en vindt dat zonde van het geld.
Wanneer die goed terug brengt ga ik wel weer met die ballen doen maar voor nu zoek ik iets goedkope, wat drijft en goed opvalt

Je kunt ook een puller gebruiken met een touw eraan.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 20:24

JesdaJinn schreef:

Roetsj vindt nog wel eens wat, gewone tennisballen, chuckit ballen, ook een keer zo'n stick, maar die drijven dus niet, die heeft ze uit het water gevist ;) Ook een keer zo'n gatenbal. Maar ik neem zelf dus vaak de gevonden tennisballen mee, als ik wat meeneem.