Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:52

@Lugea: Van alleen wandelen oid, wordt hij niet snel moe. Dan moeten we echt gaan hersenwerken of schapendrijven.

Gelukkig krijgt hij altijd genoeg beweging hier op de boerderij en straks kan hij ook mee de koeien wegbrengen, die gaan 1 mei weer naar buiten :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:08

@Lugea:
Ik neem ze soms apart mee, bijvoorbeeld met fietsen blijft Mahdu vaak thuis tenzij we na 22u of voor 8u gaan fietsen omdat hij gaat zitten krijsen als hij ons weer hoort. :+
En Dívka blijft thuis bij het opzoeken van drukke gelegenheden, die trekt dat niet zo goed.
Verder is het buggy mee voor de echt lange wandelingen of wanneer het warmer wordt en hier en daar een beetje aan elkaar aanpassen.
Gelukkig zijn ze knettergek met elkaar en spelen graag samen etc dus ondanks dat het soms behoorlijk pittig kan zijn geniet ik er ook ontzettend van.
Maar een volgende hond wil ik graag ertussenin hebben qua energielevel, das toch wat fijner vind ik zelf. :)
Nou is Dívka ook wel aardig extreem, hyper is superverschrikkelijk hyperdepieper, bang is verschrikkelijk bang etc en dat is gecombineerd met haar zeer kwetsbare zieltje toch wel flink aftasten wat wel en niet kan want de ene keer is een 'úh!' een prima correctie en de volgende keer in ogenschijnlijk dezelfde situatie is het drama want 'mama is boos, héllup! :wow: ;('.
Vooral vanuit rust werken en ipv met een hoog stemmetje belonen heeeeel rustig en laag braaf zeggen zodat zij ook rustiger blijft werkt nog het beste. :)
En bij Mahdu kan het niet gek genoeg, die vindt het allemaal prachtig en als je met koekies of iets lekkerders komt is het helemaal feest. :')
Maar hij laat jou ervoor werken, is ontzettend will to please himself en de kunstjes die hij doet is ook puur omdat het lekkers oplevert terwijl zij voor en met jou wil werken en vooral bezig is met jou blij maken.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 18:30

Nicky91 schreef:
fannetje schreef:
Ik ga morgen starten met balans en coördinatie met Pixy in Zeewolde. En zaterdag pup en pubercamp in de DIT hal, dit is echt voor puppen die de agility in gaan ( nou ja, waarvan de eigenaren dat willen), dus dametje mag aan de bak.
Oh, ze is trouwens flink aan het wisselen [ [url=m/vxvUTR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hie de dame er nu uit ziet met 16 weken?

[ [url=m/1QueWx.jpg]Afbeelding[/url] ]
D'r oren vliegen door het wisselen alle kanten op :D

Oh die workshop van Jacqueline is echt super leuk!!! :D :D veel plezier! Jammer dat ik niet kan, anders had ik even komen kijken. <3

De workshop is van Nathalie en in juni mogen we nog een keer ;)

Verder alles bijgelezen, maar ik mis foto's! *-:)
Dat is toch het allerleukst :D

Vandaag ging al super met balans en coördinatie, koppie zat al vrij snel vol, dat halve uurtje is meer dan genoeg voorlopig, maar ze liet mooie dingen zien. Ze gebruikt haar koppie goed.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 08:31

EmptyWord
Oh dat lijkt inderdaad nog wel best mee te vallen dan met d’r. Gedragsverandering zie je natuurlijk veel, maar als het maar heel kort is in verhouding, dan snap ik dat die overweging met wel/niet castreren die kant op valt. Dat is wel te managen lijkt me :)

lor1_1984
Heerlijk als je zelf even kunt neer ploffen ergens en de honden dan lekker hun gang kunt laten gaan vind ik haha! Mahdu, moet wel lachen hahaha.

Lugea
Wat mooi om te lezen hoeveel Melle ‘doet’ in dat opzicht. En hij groeit goed inderdaad! En geloof ik dat Gangelt inderdaad een indruk maakt op ze en zeker bij dat wilde zwijnen verblijf, oef! Arya vind wild zwijn sporen in de bossen altijd MEGA interessant, maar denk dat ze het zo kortbij ook niet zo grappig vind haha. Ja enorm frustrerend telkens, je denkt dat het de betere kant op gaat en bammm. Al is het natuurlijk wel alweer wat beter als dat het een aantal maanden terug was, toen ik nog geen 10min kon rijden en nog geen km kon lopen zeg maar. Maar oef, je wilt gewoon altijd meer en sneller, maar zo werkt het helaas hier niet mee. Over je grenzen gaan is gewoon enorm slecht en daar ben ik helaas heel goed in om dat te doen. Maar elke wandeling die we nu doen is gewoon genieten, wat het ook kost. Ik moet eigenlijk beter opbouwen, maar ja hahaha.

fannetje
Klinkt als een fijne balans en coördinatie les! En begrijpelijk dat het koppie snel vol zit met zulke dingen.

De bokt upload doet het weer, yay dus bij deze nog wat foto's van gisteren.

Als eerste; Meet UNCLE CHUCK. Hij is een lid van de familie Sticks, een familie van neppe stokken. Elk familie lid is anders, heeft andere uitsteeksels, andere lengte etc. dus ook voor pups zit er een baby stick bij bv. We kochten uncle Chuck om te kijken of ze deze nepperd leuk zou vinden buiten om te apporteren/mee te nemen naast haar andere high reward speeltjes. Ik ben namelijk echt geen fan van spelen met stokken buiten, apporteren met stokken buiten - heb me er wel schuldig aan gemaakt wanneer ik een high reward nodig had bv. maar in de regel mag ze het niet - en dit leek me een mooi alternatief mits ze het leuk vind. En ik kan zeggen dat uncle Chuck in de smaak valt. Ze behandeld 'm als een echte stok dus ik ben blij <3 Hij is ook echt hilarisch gewoon. Chuck splintert niet, Chuck drijft. Chuck heeft wel wat krasjes van de tanden opgelopen, maar is verder een super stevig apporteer speeltje - Chuck is niet geschikt om non-stop op te laten kauwen, maar daar is Chuck natuurlijk ook niet voor bedoeld ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat sfeer impressies van de wandeling zelf:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ging met een mega smerige, stinkende (want ze is meermaals in de Roode Beek geweest en dat water stinkt enorm ivm het vele ijzer wat in de bodem zit hier in de omgeving) maar hele happy hond terug naar huis <3

Afbeelding

Afbeelding

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:33

Haha wat een smeerkees! Een vieze hond is een blije hond. :')

Nog één dagje en we gaan onze puppy baby halen. *\o/* We zijn zoals aangeraden voor zo´n opvouwbare autostoel gegaan. Neemt weinig plek in beslag en handig voor komende autoritjes.
Mij bekruipt nu wel het gevoel van: sh*t weet ik wel genoeg?!

:+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:37

Veel plezier :D!

Wij hadden hiervoor een hond die heel makkelijk was en heel goed luisterde waardoor er de verwachting is dat ik een hond weer n ge net zo goed kan opvoeden, ergens ben ik bang dat ik er nu bijvoorbeeld een ga treffen met bijvoorbeeld een enorm jachtinstinct ofzo :P

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 11:59

Niniane schreef:

Nog één dagje en we gaan onze puppy baby halen. *\o/* We zijn zoals aangeraden voor zo´n opvouwbare autostoel gegaan. Neemt weinig plek in beslag en handig voor komende autoritjes.

Heel veel plezier!! *\o/*

Dat denk ik ook nog steeds wel eens :') maar het is echt learning on the job!

Wel vond ik het boek Iedere Pup een goede start echt heel erg zinvol, die lag standaard op tafel en pakten we er echt veel bij voor handvatten.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 12:53

Have fun! Enne, onze pup is de 4e en zelfs dan denk ik het nog wel eens.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:06

Lughnassadh schreef:
Have fun! Enne, onze pup is de 4e en zelfs dan denk ik het nog wel eens.

Ik heb dat met elke pup weer, ze werken ook elke keer weer anders :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:16

Wij hebben inmiddels 8 honden en leenpuppy's van vrienden en bij iedere pup denk ik 'hoe ging dit ook alweer?', 'hoe deden we dit ook alweer?'. Iedere pup doe je weer 10 dingen anders! ;) Geen zorgen, zolang je pup nog adem haalt doe je vast iets goed. :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:32

Niniane schreef:

Woooohoo heel veel plezier!!

Ik heb dat gevoel nog steeds wel eens hoor :') en Otje is 3 :')
Je gaat heus wel dingen doen die je achteraf misschien anders had willen doen, maarja. Je leert samen, dat vind ik juist ook zo leuk! <3 komt echt wel goed! Ik heb met Appa ook wel dingen anders gedaan dan met Otje omdat ik bij hem beter wist hoe ik iets aan moest pakken; betekend niet dat ik het bij Otje “fout” gedaan heb, gewoon anders en minder efficiënt haha. you live and you learn. Lekker van je puppy genieten :+:

@CB wat een geweldige foto’s weer! De Roode Beek klinkt ook al goor _O- maar vieze honden zijn blije honden hahah. Die stok is echt geniaal trouwens. Leuk van lelijkheid :')

——

Vorige week ben ik begonnen bij m’n nieuwe baan, ik werk 2-3 dagen op kantoor en Otje gaat natuurlijk mee. Appa niet, die gaat naar m’n ouders of met de buurvrouw dr uitlaatservice mee en hij vindt het ge-wel-dig. Lekker rauzen met z’n vriendinnetje Ziggy of met z’n vriendjes ik de uitlaat.

Krijg regelmatig dit soort foto’s, Appa helemaal onder de blubber :') “vieze honden zijn blije honden” is m’n mantra geworden hahaha.

Afbeelding

En Otje is gewoon perfect op werk. Zo braaf.

Afbeelding

Afbeelding

En als ik de overige dagen thuiswerk zijn ze beide ook zooo braaf.

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 13:53

Ik heb echt nog nooit zo’n makkelijke pup gehad tot nu toe. Heerlijk! Ik zou me bijna af gaan vragen wanneer hij moeilijk wordt :D . Ik vind het ook heerlijk dat hij nu langer uit de bench is/kan zijn.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:11

Lugea: nee denk niet dat we echt de sport in gaan, maar gewoon zo wat cursussen blijven volgen om lekker met het koppie bezig te blijven vinden we allebei wel heel leuk. Dus maar even zien hoe het loopt :D
& ja met 2 pups is echt super relaxt, ze hebben sowieso wel kleine groepjes, maar dit is wel heel luxe :P

lor1_1984: Jouw Divka klinkt als een pittig hondje haha! Maar volgens mij heb je inmiddels wel uitgevonden wat voor haar het beste werkt haha.

Cursebreaker: gave foto's weer! Had al wat op insta gezien. Maak je jouw foto's gewoon met je telefoon? Ze worden zo scherp!

Niniane: heel veel plezier met ophalen <3 En denk dat iedereen dat weleens denkt haha _O-
Komt vast helemaal goed!

Warboel: oooh vieze Appa! wat heerlijk dat hij zich zo kan uitleven als jij naar je werk bent!

Lughnassadh: ohoh pas maar op met wat je zegt :P Nee hoor, alleen maar fijn dat hij het zo goed doet!!

Wij hebben net even heerlijk gewandeld in de zon, bij een terrasje lekker gelucht en daarna weer terug gelopen naar de fiets. Deed ze echt weer supergoed, lekker chillen bij het terrasje, ze kreeg uiteraard ook wat lekkers terwijl wij aten & het commando "kom" wordt steeds beter in het bos, ook als ze andere honden oid ziet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:28

Dívka is vrij pittig ja als je niet tegen hyperdepieper stuiterballen kunt. :')
Ze is wel het best luisterende hondje hier, met korte commando's en de spreekwoordelijke vingerknip loopt ze strak aan de voet, volgt alles op wat je vraagt etc. 8-)
En ze is een ontzettend fijn hondje om mee te sporten, in 3 lessen detectie zat ze al op 6 boxen en kon overgezet worden op geur. :wow:
Ik wil wanneer het weer wat lekkerder weer blijft een workshop mantrailing gaan doen met haar, ze vindt speurwerk superleuk en is er ook heel fanatiek in dus denk dat mantrailing een dikke hit gaat zijn. :))

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 14:40

Ik denk dat iedere goeie pupeigenaar zich wel afvraagt of die het goed zal doen maar mijn ervaring is dat het vaak wel losloopt. De eerste tijd gewoon veel tijd geven om te wennen en nieuwe indrukken op te doen.

Ik moet wel zeggen dat ik de puppytijd niet altijd even leuk vond. Vind het veel fijner nu we onbeperkt kunnen wandelen bijvoorbeeld.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 15:27

De puppytijd is best intensief.

Afbeelding
Bo stond net even te poseren. Ze zit super in haar vel op t moment.
Jammer weer dat sky de foto even moest verpesten

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:10

Haha, photobomb _O- ze ziet er goed uit!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:17

Lughnassadh schreef:
Ik heb echt nog nooit zo’n makkelijke pup gehad tot nu toe. Heerlijk! Ik zou me bijna af gaan vragen wanneer hij moeilijk wordt :D . Ik vind het ook heerlijk dat hij nu langer uit de bench is/kan zijn.

Hoeft niet hoor, hier twee hele makkelijke pups en beide ook makkelijk gebleven!
Tuurlijk kon (en kan :+ ) ik ze wel eens achter het behang plakken maar “langdurig” lastig zijn ze absoluut niet.
Appa die er vandoor gaat met t haas op de renbaan bijvoorbeeld is “vervelend” maar is echt heel makkelijk om te buigen dat gedrag.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:22

Daghera: Zo’n vermoeden had ik al. Wel fijn dat hij straks ook lekker op de boerderij mee kan lopen, dan is er aan beweging vast geen gebrek.

fannetje: Fijn dat de balans en coördinatie goed ging. :D

cursebreaker: Wat een leuke fotospam! Ziet er uit als een zeer geslaagde wandeling. En een vieze hond is een blije hond hè.

Niniane: Wat spannend! Alvast heel veel plezier morgen. :D Ik herken dat gevoel heel erg, maar volgens mij is het onmogelijk om alles te weten en voor elke situatie direct een oplossing te hebben. Ga het avontuur aan en probeer ook lekker te genieten. De puppytijd vliegt voorbij. Voor je het weet heb je een puber in huis. :P

Warboel: Wat fijn dat Appa het zo naar z’n zin heeft! Lekker vies worden. En ook fijn dat het met Otje en je nieuwe baan goed gaat.

xSannee: Klinkt als een geslaagde wandeling! Heerlijk dit weer hè. Wat fijn dat de commando’s ook wat meer bevestigd raken. Dat geeft toch wat meer vrijheid dan.

EmptyWords: Zo herkenbaar dat je foto dan “verpest” wordt door je andere hond. :+ Aan de andere kant heeft het ook wat, die oortjes op een voorgrond.

———
Ik vind de puppytijd ook altijd best intensief, maar tegelijkertijd vliegt het ook voorbij. Ik vind het nu vooral intensief omdat ik alleen ben en dus constant alert moet zijn. Ik moet wel zeggen dat Elvis echt een enorm makkelijke pup is, dus ik mag echt niet klagen. Ik heb van de puppytijd van Elvis ook echt kunnen genieten terwijl dat bij Melle wel anders was, daar had ik echt m’n handen vol aan. De puppy blues heb ik bij Elvis niet eens gehad. :')

Wij zijn net ook even lekker in het bos geweest en Elvis vond het een geweldig idee om even een modderbad te nemen. Vies dat hij was, niet normaal! Hij heeft er zelf wel erg van genoten en liep vervolgens heel trots door het bos om te laten zien hoe vies hij was. Hij heeft in ieder geval veel mensen aan het lachen gekregen.

We begonnen schoon…

Afbeelding

Afbeelding

En toen was daar het modderbad en besloot meneer een flinke duik te nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:26

*proest* hij heeft groot gelijk!

Ik vind de puppytijd maar zo zo. Ik vindt honden leuker als ouder zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:27

Omg lugea... hond heeft iig lol gehad :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:36

Jip is trots _O-

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:39

Jip heeft hem op ideeën gebracht. _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-23 16:39

OMG JA! Ik liet net je insta foto's aan mijn vriend zien. We hebben er hard om gelachen _O-

Wat een smeerkeesje *D

Evi heeft het kabouterpad uitgelopen, perfect klein rondje voor kleine puppy's haha.
Poging gedaan om te poseren met de kabouter:

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-23 16:43

Meneer is inmiddels thuis en wakker. Nouja.. kind of.
Maaaar hij heeft praatjes voor 10. Al 2x gezeurd om eten dus hij heeft wat gehad. (2x )
Gepoept en geplast.
Afbeelding

Spoiler:
Afbeelding

De foto van de hechtingen even in een spoiler voor t geval sommige t niet so smakelijk vinden. Al is er niet echt iets aan te zien