Puppy Erbij 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 17:59

Wat een schatje, Captain!!

Ik ben zelf van plan om onze Chipito 's nachts in de bench te houden, zonder dat hij in de ren kan. We hebben het altijd zo gedaan vroeger. De ren gaan we ook zetten, maar dan vooral buiten, omdat onze tuin niet volledig afgemaakt kan worden.

De voerdiscussie vind ik trouwens heel interessant, maar zo'n onderwerp roept heftige emoties op in de verschillende 'kampen'. Ik vind het daarom ook moeilijk om erover mee te praten en om te bepalen wat ik later wil kiezen...

Ik ben deze week nog eens bij Chipito gaan kijken... Helemaal gesmolten en (nog) niet van de warmte ;-) Hij is nu bijna 7 weken, op de foto net 6...

Afbeelding

Flux

Re: Puppy Erbij 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:30

Oh ik vind Chipito echt een geweldige naam! <3 Wat een snoepje is het ook. Nog even aftellen!

Captain ja! Een dalmaat! <3 Hebben jullie al een naam bedacht? Heb hier ook de bench aan de ren vast. Lelijk inderdaad maar wat je zegt, tijdelijk ;)

Vanavond gaan Vesper en ik naar de eerste puppyklas! Spannend maar heb er zin in *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:41

Ohh wat een dropje is Chipito ook <3

Ha ja het is een gruwel die ren :') maar idd tijdelijk.
De bench dicht naar de ren hebben we ook wel gehad om rust te bieden maar uiteindelijk toch gekozen om van de ren ook een soort bench te maken omdat hij zo graag wisselt van plekje.
Mijn vriend gaat nog zelf een grotere bench maken in plaats van de draadbench.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:47

Die naam! Geweldig _O-

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:49

Flux etc, thanks :D Ik wou iets Spaans klinkend en het mocht een beetje grappig of schattig zijn. Ineens kwam het in me op :+

Veel succes in de puppyklas! Ik ben benieuwd naar je verslag.

Jaaaa hij is echt een dropje, maar hij kijkt veel bedeesder dan hij is. Dat is een beetje typisch aan de waterhonden, die manipuleren met hun blik :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:08

Chipito, dat is echt geniaal! :') En ik heb hem nog nóóit gehoord, dat is met de hoeveelheid honden die ik ken echt bijzonder, goeie naam dus. 8-)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:09

Chipito is schattig!! Echt origineel inderdaad. :))

Bij ons ligt het even aan welke we toegewezen krijgen.. het wordt of Blue (1 blauw oog) of Dobbel. :D Als dobbelsteen... wit met zwarte stippen. :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:18

Ohh wat een leukerd die Chipito!!
En een ren hebben wij nooit gehad, maar Bobbie was al 12 weken toen wij hem kregen.

Afgelopen week heeft de fokker hem getrimd. Ze wil alle pups na een aantal weken weer zien en de trimbeurt hoorde bij de aflevering vond ze.

Het puppie is er nu wel af, tis echt een jonge hond nu
Afbeelding

Het eten gaat gelukkig weer goed, momenteel is de ergste pijn van de tanden wel voorbij.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 20:29

@ captain: wat een schatje <3 spannend dan weer welke het uiteindelijk wordt! Onze hond stamt nog uit het tijdperk dat zelf kiezen nog redelijk normaal was, bij de aankomende pup is het ook afwachten welke de fokker ons toewijst, dus ik snap de spanning!
@ tieneke: ook al zo’n droppie! En geniale naam idd

Hier toevallig net een puppyren besteld, vooral ook omdat het nu om een 2e hond gaat en ik het wel prettig vind om ze op die manier aan elkaar te laten wennen.

@ iwanluver: dit kapsel staat bobbie ook goed :j

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 22:07

Ahhh die Bobbie en Chipito! Wat een schatjes <3

Freek z'n naam komt van de oude Gamma reclames met Freek-Willem *D

Freek heeft nu het eerste deel van z'n medicijnen tegen de Giardia erop zitten. Vanochtend een beetje blikvoer gehad voor z'n kuur pro-/prebiotica. Vanavond kwam hij thuis na z'n dag bij de oppas en bleef hij z'n bak uit likken (had al brokken gehad), dus hij heeft vandaag gewoon een beetje extra gegeten. Voor ons erg bijzonder +:)+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:09

Heel fijn dat Freek zo goed herstelt, bij pups vind in Giardia echt iets verschrikkelijks.

Onze twee jongste kinderen :+ waren gisteren mee met de SUP. Vixem zat bij Kay maar nadat ze twee keer het water in was gelanceerd kwam ze naar mij gezwommen. _O- 7 maanden oud en maakt nu al verstandige keuzes. :') Alhoewel ze Kay als baas heeft uitgezocht, dus of ze daadwerkelijk zo slim is, is maar de vraag.

Maze doet dat alsof ze al twintig jaar in het vak zit. Die lag op een bepaald moment te dutten. :Z

Afbeelding

Afbeelding

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:23

Oh een dalmatiër wat leuk <3

Arme Freek. Wel een goed teken dat hij nu weer wat beter eet. Wij zijn denk ik ook wel 4 maanden bezig geweest met Giardia.. Kan je niet vertellen wat nou precies werkt. Wij hebben een periode KVV gevoerd, tijdje 50:50 maar wel brok met weinig koolhydraten.

Onze DA zag het als een gewone worm en niks bijzonders. Heel vervelend. Gastro voer is ook beschikbaar van Prins. Persoonlijk heb ik ook niks met RC.

Als voorbeeld wij voeren het standaard in het asiel en pension. Honden poepen veel, eten slecht, vaak braken en snel diarree. Katten eten echt enorm veel.
Een aantal honden krijgen altijd verschillende ‘goede’ merken en die ontlasting is top.

Zelf ben ik nu tevreden met ochtend Kivo en avond Acana brok. Hier heb ik 3 smaken van staan die ik afwissel om het niet saai te maken. Poept weinig, goede ontlasting alleen soms wel wat meer boeren.

Verder heeft Puck net haar eerste loopsheid er op zitten en man man man wat ben ik blij dat het voorbij is. Ze kan nog af en toe wel wat pittig uit de hoek komen maar in de roedel was het niet altijd gezellig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:35

Oh heerlijk Kim! Dat lijkt me dus ook ontzettend leuk maar Vesper heeft op dit moment een graftakken hekel aan water/nat worden. Moet nog even een plan bedenken hoe dat correct te introduceren is.

Gister was de puppyles wel leuk. Die eerste basisles stelt natuurlijk niks voor en die oefeningen hadden we al geoefend. Vond dat best chill want nu had vesper heel veel succes op een onbekende locatie dus top. Ze was wel echt een collie, luid en een stuiterbal maar tegelijkertijd had ze de beste focus wanneer ik haar engaged kreeg. Erg trots op haar. <3

Het enige dat me niet aanstaat is dat ze de pups de laatste 10 minuten laten spelen in een afgezette kraal. Ik noem het de PuppyPit of Doom want ik kan me werkelijk niet voorstellen wat een pup daarvan moet leren. >;) Nu is vesper onwijs zelfverzekerd en kon ze alle andere hondjes (nog) aan. Vond het duidelijk merkbaar dat ze ervaring heeft opgedaan met het spelen op m'n werk (met volwassen, stabiele honden that is) dus goed te zien. Andere hondjes waren echter minder succesvol en dan denk ik, wat een prachtig leerproces. Not.

Ben nog even in discussie met mezelf wat ik ermee ga doen :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 08:42

Gewoon niet laten doen, bij jonge pups heeft dat ook absoluut geen meerwaarde. Ik deed altijd zelf ontladen met de pups na de les in de vorm van spelen of even een klein blikje om bij de locatie.

Des te moeilijker worden de focus oefeningen ook wanneer je bijvoorbeeld kort langs de andere honden moet.

Ik vind die Collies ook zo heerlijk qua leren, ik wil ook nooit meer een dom ras om die reden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 10:49

Zou ik ook niet doen idd, als het zo is vormgegeven. Sowieso wil ik dat hij bij mij is met zijn aandacht op plek van de les, voor spelen met andere honden is ook een tijd en een plek.

Wij hadden vorige week onze eerste les, de eerste was ik zonder pup heen. Hij was even overdonderd toch wel door de nieuwe prikkels maar toen hij doorhad dat we oefeningen gingen doen ging het knoppie om en was hij volledig op mij gefocust. Echt zo leuk! :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 12:32

Ik heb ook ooit ruzie gehad op een hondenschool omdat ik mijn pup niet los gooide om te spelen met de andere.

Zei vonden dat verplicht maar ik wil dat perse niet. Vaak ook zo een oneerlijke strijd tussen al die pups en naar mijn idee peren ze er niks van.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:39

Bij de hondenschool waar ik zit mag het juist niet. Niet aan de lijn aan elkaar laten snuffelen en ook niet aan het einde van de les los.

Na de laatste les hadden we wel de keuze om ze los te laten. We waren met zes honden en de instructrice heeft ze in 2 groepjes van 3 verdeeld. Sello kende de twee honden waarmee hij samen mocht inmiddels en dat maakte het echt een leuk 'speelkwartiertje'.
Er stond een zwembadje klaar voor honden, het was leuk om te zien hoe ze dan elkaar nadoen. Sello is een echte waterrat en de twee anderen niet.
Uiteindelijk lagen ze met 3en languit in het bad.

Maar ik zou er zeker niet voor kiezen om dat na iedere les te doen, dan ben je al het geleerde van de dag toch weer verloren en raken de honden gefocust op het spelen erna?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:41

Je verliest niet wat ze leren hoor, het is meer dat kwakkeloos puppies bij elkaar gooien niet echt een meerwaarde heeft, vaker zelfs nadelig is.
Maar volwassen honden na de les laten spelen als het spel leuk verloopt onderling zorgt er niet voor dat je hond vergeet wat hij heeft geleerd.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:44

noox schreef:
Je verliest niet wat ze leren hoor, het is meer dat kwakkeloos puppies bij elkaar gooien niet echt een meerwaarde heeft, vaker zelfs nadelig is.
Maar volwassen honden na de les laten spelen als het spel leuk verloopt onderling zorgt er niet voor dat je hond vergeet wat hij heeft geleerd.

Ik merk wel Sello precies weet wat er gaat gebeuren als er een regelmatige herhaling is, dat is niet echt handig.
Als ik hem na iedere les los zou gooien, dan ben ik er van overtuigd dat zijn focus tijdens de les, tussen de andere honden een stuk minder goed gaat zijn.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:55

Dan vergeet hij nog steeds niet wat hij heeft geleerd. Maar de focus kan verminderen ja, daar zou je dan extra op moeten trainen. Als hij weet wat er gaat gebeuren, kun je hem natuurlijk leren dat hij eerst 45 minuten goed moet focussen en dan als beloning mag spelen.

Maar ik ben sowieso niet per se voorstander van laten spelen hoor. Leuk als het eens kan, bijvoorbeeld laatste les of zo, maar hoeft van mij echt niet.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 13:58

Blij te lezen dat hier de meningen op 1 lijn liggen. Ik ga even contact opnemen met de trainster over mijn bezwaren. Ik neem aan dat het optioneel is. Mag ik hopen.

De lessen zijn verder wel leuk dus hoef er ok niet meteen weg ofzo.

fjordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 14:28

*Kom even onder mijn meeleessteen vandaan*
Net voor de voedingsdiscussie had iemand het over een waterblazer. Welke hebben jullie en raden jullie aan?

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:06

fjordwijk schreef:
Net voor de voedingsdiscussie had iemand het over een waterblazer. Welke hebben jullie en raden jullie aan?

Ik heb de doubleblaster DS met geluidsdemping. Ben er blij mee, prima prijs, alleen wordt het apparaat warm waardoor de lucht ook warm is, zelfs op de koude stand. Maar dat is niet heel erg, om dat te voorkomen moet je meteen zoveel duurder apparaat kopen…

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:58

noox schreef:
fjordwijk schreef:

Ik heb de doubleblaster DS met geluidsdemping. Ben er blij mee, prima prijs, alleen wordt het apparaat warm waardoor de lucht ook warm is, zelfs op de koude stand. Maar dat is niet heel erg, om dat te voorkomen moet je meteen zoveel duurder apparaat kopen…

Ik ga de tips ook mee lezen. Sello doet zijn naam als waterhond eer aan…

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-22 15:58

Ik heb dezelfde als Noox, maar dat probleem ervaar ik totaal niet. Het is even een aanschaf, maar die haal je er prima uit. Hier wordt hij elke wandeling gebruikt en dat zijn er nog wel wat. Ik vind het een enorm fijn ding. :)