Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:23

Hier was er geen kip in het bos

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 12:43

Nog de beste wensen voor het nieuwe jaar iedereen!

Wij zijn ook weer thuis van een weekje Ardennen. Het was heerlijk en we hebben ook nog, tegen de verwachting in, redelijk goed weer gehad. Was wel blij dat we dit keer aan de westkant zaten, de oostkant was super druk (Hoge Venen) vanwege de sneeuw. Ik vind sneeuw best leuk hoor, maar dagen er in wandelen tussen de mensen massa hoeft ook niet ;).

Beer heeft het ook heel goed gedaan. Kon meerdere dagen met lange wandelingen en hoogtemeters goed aan. Het enige is dat hij niet goed tegen de gestoomde worsten van Kivo kan. Hij heeft de eerste 3 dagen nog de verse worsten gehad (handig als het buiten vriest, kan je ze nog even goed houden) en daarna naar gestoomd overgegaan. Vrij snel daarna slechte ontlasting (en weer veel). Sinds gisteren niet meer de gestoomde worsten en het begint al weer beter te worden. Keek net op de verpakking en er zit rijst in. Had al het vermoeden dat hij daar slecht tegen kon (al zat hij bij zijn vorige baasjes op brokken met rijst) en lijkt nu wel bevestigd. Even kijken hoe we dat een volgende keer gaan doen.

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:59

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:34

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:36

Hier is het druk in de bossen en op de hei en in het park. Vanmorgen met mijn paard een rondje wezen rijden. Ik denk dat ik een stuk of 15-20 mountainbikers, 10 wandelaars en wat gewone fietsers in het bos ben tegen gekomen. Was toen gelukkig nog niet heel druk. Maar toen ik naar huis reed zag ik dat de parkeerplaatsen vol stroomden. Dus met Roetsj maar een rondje wezen fietsen van 6-7 km, kon ze ook even lekker door het water banjeren in het park. NU zo evne plat, want mag vannacht de nachtdienst in, 4 dagen. Pff zal blij zijn als die weer achter de rug zijn.

Jeanine, leuke doelen hoor!
Oshaa, fijne vakantie gehad dus. Anders kun je misschien zijn eigen vlees stomen, ook zijn er veel andere soorten houdbare worst, misschien dat daar wat bij zit.
JesdaJinn, ook fijn gewandeld dus met Jinn. Wanner komt Jaxx?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:50

Hier was het eindelijk eens niet druk in het bos! Jeej! Grijs en grauw weer toch ergens goed voor.

Toby was druk: er zit een buizerd in het bos en hij is steeds op zoek in de bomen of hij hem ziet op plaatsen waar hij hem eerder gespot heeft.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:04

Wij zijn ook weer thuis. Vanochtend alles ingepakt en opgeruimd (wat een mens mee kan nemen he :') ) en zijn we nog naar het omheinde bos in Leesten geweest. Jip had weer de tijd van zijn leven, zoveel hondenvriendjes <3

Hierna mocht hij weer 2 uur in de auto slapen. Ik had er zo nog 2/3 weken er achteraan willen plakken in die omgeving. <3

Afbeelding

@skippy Een drukke Toby en een rustig bos, klinkt als een heerlijke combinatie! En een andere avatar, ik herkende je bijna niet meer :+

@ Fannetje lekker met Roetsj gefietst en vanavond de nacht in. Werkse vannacht!

@Jeanine,leuke doelen!

@oshaa lekker weekje Ardennen, leuke foto's!

@Nynkster Hele toffe foto! <3

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:29

Welke app gebruiken jullie om je gelopen route op te slaan?

Mijn oorspronkelijke doel is om minimaal 1x per maand in een andere omgeving te lopen die nieuw is.

Vandaar die natte neuzen en de VR :D

CupCakes, klinkt als een geslaagd weekend!!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:50

Klinkt als een hele geslaagde oplossing voor het vuurwerk @cupcakes! Lekker vakantie gevierd met Jip <3

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:09

x_Jeanine_x schreef:
Welke app gebruiken jullie om je gelopen route op te slaan?

Mijn oorspronkelijke doel is om minimaal 1x per maand in een andere omgeving te lopen die nieuw is.

Vandaar die natte neuzen en de VR :D

CupCakes, klinkt als een geslaagd weekend!!

Ik heb nog steeds niet echt een wandelapp die me bevalt, gebruik dus nu vooralsnog de fitbit.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:20

Ik gebruik de eRoutes app. Nog steeds niet alles wat ik wil, maar wel veel :) kunt ook doelen instellen en dat ze een plan opstellen voor je als je wilt opbouwen bv. Maar ik gebruik de app vooral om tussendoor makkelijk te kunnen kijken welke kant ik op moet om m’n rondje af te ronden en terug naar de parkeerplek te komen bv. En om dan achteraf de gelopen tijd enz te zien. Er staan ook routes op die je dan kunt lopen via de app, als je dat leuk vind. Ik zoek meestal m’n eigen route haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 20:30

Ik gebruik een app van mn telefoon/watch

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:31

fannetje schreef:
Hier is het druk in de bossen en op de hei en in het park. Vanmorgen met mijn paard een rondje wezen rijden. Ik denk dat ik een stuk of 15-20 mountainbikers, 10 wandelaars en wat gewone fietsers in het bos ben tegen gekomen. Was toen gelukkig nog niet heel druk. Maar toen ik naar huis reed zag ik dat de parkeerplaatsen vol stroomden. Dus met Roetsj maar een rondje wezen fietsen van 6-7 km, kon ze ook even lekker door het water banjeren in het park. NU zo evne plat, want mag vannacht de nachtdienst in, 4 dagen. Pff zal blij zijn als die weer achter de rug zijn.

Jeanine, leuke doelen hoor!
Oshaa, fijne vakantie gehad dus. Anders kun je misschien zijn eigen vlees stomen, ook zijn er veel andere soorten houdbare worst, misschien dat daar wat bij zit.
JesdaJinn, ook fijn gewandeld dus met Jinn. Wanner komt Jaxx?

Hier was het druk met de jacht, de hele ochtend werd er geknald op de velden. In de Ardennen ook een drijfjacht gezien (we stonden aan de andere kant van de rivier). Verder ook wel wat mensen op de wandelpaden, maar we zitten niet in een super populair gebied dus was goed te doen.

Ga idd tzt kijken voor andere merken gestoomde worst of idd misschien zelf stomen. Weet het nog niet. Wil eigenlijk ook iets van Ziwi peak uitproberen voordat we straks in de Alpen staan - alleen is het erg prijzig dus niet iets om zomaar even te doen. Ben ook nog op zoek naar de mogelijkheden daarvoor.
We weten nu in ieder geval dat we rijst moeten vermijden =D

x_Jeanine_x gaaf van die runs! Wil eigenlijk ook het hardlopen oppakken als voorbereiding op de zomer, alleen heb ik enkele oude blessures die het een beetje dodgy maken... Misschien maar weer meer gaan mtb... Ik weet het nog niet ;).
Ik gebruik voor de route eigenlijk altijd Beer zijn tracker voor de afstand. Fitbit ook een tijdje gehad (was fijn), maar de oplader + vervanger doen het niet meer en hij ging ook minder goed synchroniseren, dus die ligt ergens in de kast.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 20:51

Oshaaa voorlopig gaan we het wandelend doen :D

Mn huawei heeft geen lekkere app erop zitten. En wil ooit nog een goed fatsoenlijk sporthorloge...

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:09

x_Jeanine_x schreef:
Oshaaa voorlopig gaan we het wandelend doen :D

Mn huawei heeft geen lekkere app erop zitten. En wil ooit nog een goed fatsoenlijk sporthorloge...

O ja dat kan natuurlijk ook gewoon :') . Hier hebben we net het hardloop programma op het sporthorloge ingesteld. Naar aanleiding van jouw voornemens werd ik aan de mijne herinnert. Dus het hardlopen proberen, maar nu met begeleiding. Beer gaat ook lekker mee. Waarschijnlijk gaat het dan weer leiden tot de aanschaf van een heupgordel. Zo blijven we bezig!

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:35

Wat een gave foto’s hebben jullie gepost. Heerlijk om al die blije hondjes te zien.

Het Leesten ben ik af en toe ook. Niet alle hondjes (en eigenaren) vond ik relaxt, maar ach, overal heb je helaas die mensen.

Lekker dat jullie genoten hebben op de Veluwe. Ik ben ook erg blij om centraal te wonen en regelmatig de Veluwe kan bezoeken. Gister nog de Edese hei gewandeld.

Ook wat spannende zaken bij deze en gene. Ik kan me voorstellen dat stress ook bij hondjes opbouwt. En dat dat tot onverwachte reactie leidt.

Cool van de hardloopplannen. Dat is ook mijn goede voornemen. Met Fien heb ik al canitrails gelopen. Maar nu een klein jaartje weer eruit. Dus weer starten op 0. Gebruik je een app?

Youp gaat momenteel erg goed. Aanleiding van het grommen vind ik moeilijk. Lijkt een combi van stoer willen doen (hormonen) maar toch onzeker zijn. Kleine hondjes doet hij sowieso niets.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 22:04

Baco met zn “pleegmama” (een bejaarde bull terrier dame)

Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 02:16

Yvetjes, hoe laat was je op de hei?
Ik was daar zaterdag ook, rond kwart over 3, tot kwart over 4 of zo?
Kiwi, schattige combi zo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:17

Leuke combi he. Ze doet weinig met hem. Maar ze is ook vrij bejaard inmiddels en ze accepteert alles van hem. Hij heeft ook enorme respect voor haar. Zonder dat ze hem echt corrigeert.

De mama to be groeit goed door
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:44

Ohh spannend Kiwiwitje :o

Ik zit alleen via mijn telefoon op bokt, dus lange bijleespost maken is lastig..

Vanmiddag na mijn dienst ga ik lekker met Cody naar het bos. Even lekker uitwaaien na 20 uur flinke agressie op mijn werk.. |o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:43

Als ik samen met mijn vriend ga wandelen mag mijn camera nooit mee :+ Vandaag was ik alleen met Cody op pad en heb ik mijn kans gepakt :o

Cody is over 6 dagen alweer 9 maanden. Hij groeit zo hard..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 17:46

Cody is wel heel knap!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 17:52

Cody lijkt echt la compleet volwassen :oo Ik blijf me er over verbazen hoor.

Wow, die buik kiwi! Hoe veel worden er verwacht? En wanneer is ze uitgerekend?

Wij zijn gearriveerd op ons vakantie adres. Wij zijn lekker een midweekje weg met de hond. Voor de hond best wel wennen, maar ze pakt het goed op. Hopelijk gaat het vannacht ook gewoon goed. :)

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 18:07

Nayomie: Ja, ik sta er zelf ook van te kijken. Cody is met bijna 9 maanden de gemiddelde hond en de 30kg al gepasseerd. Zijn uitstraling wordt ook steeds meer volwassen. Alleen aan zijn vacht kan je zien dat die nog jong is, er valt nog wat haar te groeien :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 18:24

Nayomie schreef:
Cody lijkt echt la compleet volwassen :oo Ik blijf me er over verbazen hoor.

Wow, die buik kiwi! Hoe veel worden er verwacht? En wanneer is ze uitgerekend?

Wij zijn gearriveerd op ons vakantie adres. Wij zijn lekker een midweekje weg met de hond. Voor de hond best wel wennen, maar ze pakt het goed op. Hopelijk gaat het vannacht ook gewoon goed. :)

Minimaal 4, ze mag (uit mn hoofd) vanaf 17 januari!

Oh lekker midweekje weg! Waarheen?