Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:16

Daar had ik toch mooi even de politie voor gebeld. Idiote vent.

Die witte broek heb ik ook al eens gehad. Maar dan op een modderige zondag. En mijn pretbek was lekker aan het plonzen en daar kwam mevrouw met haar gezin in hun zondagskleding aan hoor …… :')

Zo ben ik laatst met mijn paard uit een ruiter-gebied weggestuurd omdat deze mevrouw 'weet dat er honden bang zijn voor paarden', uh .. ja .. dan moet je ze aangelijnd houden truus.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:23

Zoals jij zegt/doet heb ik inderdaad ook geen moeite mee Kim. Als ik een hond te heftig vind benaderen of niet wil dat ze op me springen zet ik mijn been er ook tussen of pak ze bij de halsband.

Die witte kleding inderdaad _O- Nog leuker als ze dan zelf ook een moddermonster mee hebben dat er even vol tegenaan springt :=

Hmm, het was zo'n vijf kilometer vanaf de weg door de duinen dus denk dat die man hem allang gesmeerd was als ik de politie belde. Daarbij denk ik ook niet dat ze er iets mee kunnen want ik heb niks aan bewijs. Maar ik hoop dat mijn woorden voldoende waren :7

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:23

ohhh ik had ook zoiets jaren geleden toen ik zowaar nog paard reed _O- ik op het ruiterpad wat echt heel goed aangeven staat komen ze met hun hond, ik nog roepen ze gaat hem schoppen hoor en ze vertikte het, hond kaak gebroken en los waar het niet mag. Zij politie gebeld helemaal overstuur. Prima ik wacht wel hoor want ik heb gelijk! Hoppa uiteindelijk hebben ze nog een vette boete gekregen ook, het had allemaal prima voorkomen kunnen worden

Overigens super sneu voor de hond maar niet mijn fout

over het eten overal, karma heeft daar ook een handje van en net als KimD een baskervill om zodra ze de korf om heeft weet ze dat ze niet mag eten muv wat ik geef! Echt leer je hond een korfje aan heb je levenlang plezier van mocht het nodig zijn

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 13:36

Ik kom even spammennnnn <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:37

Ik vind het ook belachelijk dat ik 6 weken niet op een losloop gebied zou mogen komen met mijn teef kan ik ook zeggen blijf jij maar 6 weken weg met je geile reu? Maar zou idd niet rond de ovulatie periode gaan dus de piek weken zou ik het vermijden en gewoon ergens aangelijnd gaan lopen. Vind het gewoon idd kwestie van wederzijds rekening houden als mijn teef nog lekker “ruikt” maar netjes bij mij loopt hoef ik ook geen last te hebben van reuen die niet netjes bij hun baas lopen.

Kiwi super leuk! Welke blijft er?? ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:41

Wat een suuuuuper leuke namen <3 Ik vind Guess Who's Noir de leukste naam. :))

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 13:46

In principe willen we een teefje houden Candalisa. Maar het is wel even afwachten of ze een beetje word wat we zoeken. Dus rond de 4/5 weken gaan we pas een keuze maken.

Thnx Kaus! wilde voor een Rumour thema gaan. Maar hebben gekozen voor losse namen die gewoon echt passen voor ons!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:46

cinniz123 schreef:
Hey dames ik vraag het even bij jullie aangezien hier de honden eigenaren zitten,als t niet mag laat deze vraag dan maar gaan.

Ik bestelde altijd via duitsland mn honden voer voor de naakies(hebben nu beide speciaal voer) maar zie ineens dat dat niet meer kan.....hebben meerdere dit ervaren?of bestelde jullie gewoon in nl?
Het scheelde daar nml ruim 10€ op een zak.

Zooplus al bijna jaar geleden gestopt met leveren vanuit Duitsland naar Nederland. Wij moesten daardoor helaas ook over op ander merk

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:52

KimD schreef:
xDenies schreef:
Kan je misschien nog reageren op de vragen waarom jij vind dat de Treponti tuigen pijn doen bij honden? :)

Oh, natuurlijk! Vraag blijkbaar gemist!

Tuig met een band voren zorgt sowieso al voor een oncomfortabele druk op de schouderbladen. (Uitzonderingen daargelaten, bij grote brede rassen zitten ze vaak beter vanwege de brede borstkas). Als de hond dan loopt komt er door de band druk op het schoudergewricht, zeker bij smalle en fragiele rassen waar dit vrij bloot ligt geeft dat een zeer oncomfortabel gevoel. De hond gaat daardoor over corrigeren om die druk te ontlopen, daardoor ontstaan vaak blessures. Dit soort tuigen kun je ook prima gebruiken als je een hond hebt die zonder spanning op de riem loopt, dan valt die druk volledig weg.

Treponti heeft daarin nog een stap verder gedaan, die heb het tuig zo ontwikkeld dat het zowel op de schouderbladen als op de luchtpijp drukt. Voor een trekkende hond natuurlijk überhaupt niet wenselijk, dan ontstaan er dus druk en pijnpunten op zowel de schouderbladen als op de luchtpijp. Wederom ontstaat een overcorrectie, een kromme halshouding, een weggedrukte rug, take your pick.

Of de overcorrectie wordt geuit in de vorm van nog meer hangen en trekken, de hond wilt vooruit om de druk te ontlopen, dat lukt niet, en probeert nog harder.

Tre ponti zit hoger dan schouders dus dat stuk gaat al niet op. Heb 6 honden en meer dan 10 tre ponti tuigen en geen enkel tuig van hun bedekt de schouders bij 1 vd honden.

Samen trekken doet de forza boven de schouder en buikband zit ruim achter de oksels net als dat borstband boven de schouders zit. Dus kan onmogelijk schouders corrigeren.

Als ze al zouden corrigeren op de luchtpijp dan had ik dat in meer dan 5 jaar dagelijks gebruik bij meerdere honden al wel gehoord. Heb nog niets er van vernomen.

Overigens jou punten gaan wel op voor de k9 tuigen bij de meeste honden en ook een model van hurtta

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:01

Dankzij alle gedoe in losloopgebieden ben ik dol gelukkig met mijn stukken overzichtelijke polder waar ik kilometers kan wandelen met de bende los. Vandaag op zondag om 11 uur wel 5x bij moeten roepen voor fietsers en 3x voor voetgangers en 1x aangelijnd voor visser met hond. Echter dan wel 5 kwartier aan het kanaal gewandeld.

Waar ik dan weer vreemd van op kijk is zoveelste wandelaars die zeggen "zooooo jij hebt veel honden allemaal van jou??"
Dan zeg je ja en krijg je terug "oh heerlijk, wij hebben er ook 4"

Oke dan en waar zijn die 4 dan als je wandeld op een recht stuk kilometers lang langs kanaal?? Dat snap ik nooit en veel mensen zeggen terug dat ze er ook 1 of meer honden hebben. Kennelijk mogen die niet mee met de auto of kunnen ze allemaal niet wandelen...

Gezien mijn schatjes niet zo oke zijn met vreemden vraag ik nooit verder maar komt voor mij vreemd over, elke week weer

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 14:16

Dank nog allemaal voor jullie adviezen over al dan niet muilkorven en onzekerheid. Vind het heel waardevol en heb er absoluut wat aan! Ik ga ook op zoek naar hoe ik hem meer mentaal kan uitdagen om te zien of dat zijn frustratie reduceert.

Verder heb ik vanochtend heerlijk met hem gelopen (los, hij luisterde perfect <3 ), dus ik ga proberen die energie vast te houden. Dank jullie :)

Is het oké als ik de discussie over loopse teven even aan me voorbij laat gaan? Dank zij mijn onervarenheid zou dat allemaal puur hypothetisch geneuzel worden namelijk haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 14:58

Avis schreef:
Dank nog allemaal voor jullie adviezen over al dan niet muilkorven en onzekerheid. Vind het heel waardevol en heb er absoluut wat aan! Ik ga ook op zoek naar hoe ik hem meer mentaal kan uitdagen om te zien of dat zijn frustratie reduceert.

Verder heb ik vanochtend heerlijk met hem gelopen (los, hij luisterde perfect <3 ), dus ik ga proberen die energie vast te houden. Dank jullie :)

Is het oké als ik de discussie over loopse teven even aan me voorbij laat gaan? Dank zij mijn onervarenheid zou dat allemaal puur hypothetisch geneuzel worden namelijk haha.

Tuurlijk! Je bent niet verplicht overal op te reageren hoor! :D

Probeer ook vooral te genieten van je puppekind! T komt allemaal wel goed als jij ook wat relaxter bent en in jezelf en je pup gelooft! <3

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 15:43

Haha hier ook te weinig ervaring en achterliggende kennis om me in de discussie te mengen :)

Daisy lijkt soms net een oude opa, dan ligt ze te dromen maar men wat kan die een gekke dingen doen in d'r slaap xD Verder loopt ze nu op uitlaatgebieden steeds meer los. Als er andere honden aankomen lijn ik dr nog wel even aan maar verder doet ze t zoo keurig.

Oh en zelf voelt ze zich er ook wel prettig bij geloof ik xD Ik moest zo lachen om dr uitdrukking :Y) :Y)

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 16:00

Wat een heerlijk blij ei!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:01

dierenfan schreef:
cinniz123 schreef:
Hey dames ik vraag het even bij jullie aangezien hier de honden eigenaren zitten,als t niet mag laat deze vraag dan maar gaan.

Ik bestelde altijd via duitsland mn honden voer voor de naakies(hebben nu beide speciaal voer) maar zie ineens dat dat niet meer kan.....hebben meerdere dit ervaren?of bestelde jullie gewoon in nl?
Het scheelde daar nml ruim 10€ op een zak.

Zooplus al bijna jaar geleden gestopt met leveren vanuit Duitsland naar Nederland. Wij moesten daardoor helaas ook over op ander merk

Ja klopt dat heb ik indd al eens eerder gehoord maar ik had vrij recent nog wel via dl besteld maar nu kan t dus niet meer.
Beetje jammer.
Zeker met die speciale voeders is het de moeite waard.
Bestel nu wel gewoon nl en ga dan wel eens op mn gemak opzoek.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:02

Knappe daisy heeft echt een leuk koppie :D

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:08

Welke voeding zoek je? En wat betaal je in Nederland? Ik wil wel even helpen zoeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 16:29

dierenfan schreef:
Dankzij alle gedoe in losloopgebieden ben ik dol gelukkig met mijn stukken overzichtelijke polder waar ik kilometers kan wandelen met de bende los. Vandaag op zondag om 11 uur wel 5x bij moeten roepen voor fietsers en 3x voor voetgangers en 1x aangelijnd voor visser met hond. Echter dan wel 5 kwartier aan het kanaal gewandeld.

Waar ik dan weer vreemd van op kijk is zoveelste wandelaars die zeggen "zooooo jij hebt veel honden allemaal van jou??"
Dan zeg je ja en krijg je terug "oh heerlijk, wij hebben er ook 4"

Oke dan en waar zijn die 4 dan als je wandeld op een recht stuk kilometers lang langs kanaal?? Dat snap ik nooit en veel mensen zeggen terug dat ze er ook 1 of meer honden hebben. Kennelijk mogen die niet mee met de auto of kunnen ze allemaal niet wandelen...

Gezien mijn schatjes niet zo oke zijn met vreemden vraag ik nooit verder maar komt voor mij vreemd over, elke week weer

Dit, of de vraag "is het een hondenuitlaatservice?". Of weet ik veel wat niet allemaal voor opmerkingen.

Het ergste zijn de mensen wat gewoon erop duiken 'om even te aaien'. 8)7

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:08

ONGELOOFLIJK.... Loop net even naar mijn flat met de 3 herders en kymo. Even een was ophangen en stukje om lopen want zo'n heerlijk weer.

Komt opeens uit het niets een hoop gegil en tussen geparkeerde auto's uit een grote stafford gevlogen vol mijn roedel in gelijk vol in Kenzo zijn kop.

Kenzo is mijn herder met angst agressie richting alles en iedereen dus de zwakke schakel tussen de 3 stabiele anderen.

Daar sta je dan met 4 aangelijnde honden aan heupgordel. Pup kymo gillen van paniek. En de andere 2 herders konden duidelijk niets met die ongeremde agressie want deden ook werkelijk niets gelukkig. Heb hun kort gehouden en 2 man en 1 vrouw konden met stokken de stafford los slaan en uiteindelijk weg trekken. In het weg trekken pakte de stafford nog net Finnley zijn neus en kymo ergens want die veranderde in speenvarken (doet hij vlot)

Wonder boven wonder uitwendig bij kenzo 1 schaafwond onder het oog. Verder uitwendig niets te zien. Hij is op beide schouders gepakt en op zijn kop. Hij had gelukkig een gentle leader aan met veel bescherming aan de zijkant (speciale gentle leader uit Engeland). Deze is wel flink gepakt maar dat is wel de aller aller laatste zorg.

Nu Finnley die volledig verkrampt lijkt te zijn (shock?) en kenzo aan pijnstilling om eventuele ontstekingen tegen te gaan en ivm kneuzingen die kenzo zeker zal hebben. De wondjes behandeld en allen inclusief mezelf fikse dosis bach bloesem....

Hoe het kwam? Mevrouw van stafford moest even plassen binnen en haar broer zou op de hond passen en vond het leuk om deze los te laten omdat????? Hond zag mijn roedel en ging blind.

Ongelooflijk zoiets....... Ik kan enkel hopen dat er inwendig werkelijk geen grote schade is. Ze slapen sowieso op bed dus hou ze voorlopig extreem in de gaten.

Zo onbeschrijfelijk balen want Kenzo ging juist zo goed vooruit in de laatste maanden

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:13

Oh nee wat erg dierenfan! Aangifte doen hoor wat een idioot zeg ik hoop van harte dat het Niet teveel een terug slag is

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:36

Gadver wat schrikken dierenfan. En asociaal ook. Heb je gegevens? Mocht je langs de dierenarts moeten zou ik dat op de eigenaar willen verhalen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 18:37

Jeetje dierenfan! Dat is niet niks! :( Als het kan Finnley een beetje masseren, zn huid ''rollen''. Bij Chick werkte dat als ze in paniek raakte. Lekker ontspannen. Arnica druppels deden het goed bij haar voor haar rug toen ze tegen de rand van de kennel aan klapte.

Hopelijk zijn jullie snel van de schrik bekomen en valt het allemaal mee :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:44

Jeetje .. dat is inderdaad ongelofelijk!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:46

Arme kenzo! En voor jou zal de schrik er ook wek goed inzitten!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 18:54

Dierenfan dat is schrikken, hopenlijk val het allemaal mee. :(:)

Daisy de pretletter. :D