Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lukasje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:25

“Verschrikkelijke slachting” :wow: ? Wat is er gebeurd dan?

Gefeliciteerd met je nieuwe vriendje maar brr, de manier waarop hij bij jou is gekomen, klinkt minder fraai.

Heb je zelf voor deze papegaaiensoort gekozen? Wil je wat over de soort vertellen?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:27

Ik had de dag voor het ongeval mijn medicatie vergeten. Die newm ik tegen een zware depressie. Was dus goed ziek, erg overprikkelt, constant in een dissiciatie. Werd geroepen toen ik boven bij de vogels was, en de deur open laten staan die normaal op slot gaat. Onze katKees heeft alles gedood... Op een na. Is erg traumatische kan ik je vertellen. Helaas waren we toen niet thuis, moesten naar de winkel. Nooit wat gehoord... Vogels uiteindelijk half op gegeten terug gevonden .

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:54

Och vreselijk.. |( |(
Heb je het jezelf kunnen vergeven?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:10

Niet echt, maar weet dat ik er niet veel aan kan doen. Mijn hoofd is op zo een dag erg slecht. Vanaf nu mogen de vogels niet los als ik er mket ben. En heb ik een slot op de vollieres en op mijn deur. Heb de vogels begraven, en wat van hun veren ingelijst. Koda is wel het zilveren randje om een hele donkere wolk. Ben van plan hem truukjes te leren, eerst maar eens vinden hoe je daar mee begint.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 19:53

Benfan schreef:
Ik had de dag voor het ongeval mijn medicatie vergeten. Die newm ik tegen een zware depressie. Was dus goed ziek, erg overprikkelt, constant in een dissiciatie. Werd geroepen toen ik boven bij de vogels was, en de deur open laten staan die normaal op slot gaat. Onze katKees heeft alles gedood... Op een na. Is erg traumatische kan ik je vertellen. Helaas waren we toen niet thuis, moesten naar de winkel. Nooit wat gehoord... Vogels uiteindelijk half op gegeten terug gevonden .

Jemig, ook je mooie halsbanden? Wat afschuwelijk zeg! |(

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:06

Benfan schreef:
Niet echt, maar weet dat ik er niet veel aan kan doen. Mijn hoofd is op zo een dag erg slecht. Vanaf nu mogen de vogels niet los als ik er mket ben. En heb ik een slot op de vollieres en op mijn deur. Heb de vogels begraven, en wat van hun veren ingelijst. Koda is wel het zilveren randje om een hele donkere wolk. Ben van plan hem truukjes te leren, eerst maar eens vinden hoe je daar mee begint.

Ik kan het me voorstellen. Ik hoop voor je dat je er een beetje over heen kunt komen :(:)
Fijn om te lezen dat Koda wat licht brengt in de duisternis.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:24

Cayenne schreef:
Jemig, ook je mooie halsbanden? Wat afschuwelijk zeg! |(

Zowel Coco (de gele) als Niki (de groene) zijn dood. Alleen Kiki (de blauwe) heeft het overleeft. Die zat in zij hok, en die was dicht.

Thanks Amber. Koda is absoluut een licht in duisternis, die gekkerd is mij toch een ontzettende clown.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 21:51

Oh Benfan wat vreselijk erg!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 00:54

Dank jullie wel, was erg bang voor negatieve reacties. Nu nog steeds ben ik steeds bang dat de kamer nog open staat. Wil dit echt niet meer meemaken.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:49

Wat vreselijk!
Fijn dat je troost/afleiding kunt vinden bij Koda en Kiki :)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:29

Benfan schreef:
Dank jullie wel, was erg bang voor negatieve reacties. Nu nog steeds ben ik steeds bang dat de kamer nog open staat. Wil dit echt niet meer meemaken.

Negatieve reacties? Het drama is voor jou al erg genoeg, je deed het toch niet opzettelijk! Dit kan iedereen overkomen hoor. :(:)

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 01:35

Lukasje schreef:
Benfan schreef:

Negatieve reacties? Het drama is voor jou al erg genoeg, je deed het toch niet opzettelijk! Dit kan iedereen overkomen hoor. :(:)

Nou hier sluit ik me bij aan! Tuurlijk doe je zoiets niet met opzet. Snap wel dat je je schuldig voelt maar helaas is het gebeurt. Nu lekker genieten van Koda en Kiki!

Hier zijn de vogeltjes weer met zijn 4tjes. Laatste jong heeft een super fijn huisje wat meteen klikte met een man! Super fijn is dat.
Broedblok is er alweer een tijdje uit en ze zijn ook niet bezig met jonkies haha

Oudste pop heb ik 3 veren per kant geknipt, kan ze gewoon vliegen maar niet meer op de kast komen waar ze behang aan vreet. Ze is meteen een stuk meer bij ons terwijl ze eigenlijk het minst tam was. Heeft niks met handen, prima voor ons maar dit is ook wel fijn. Nu kan ze via onze arm naar de kooi ipv via ons hoofd :+

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:45

Benfan, tuurlijk niet.. je kon er toch niks aan doen? :(:)

Ilaan, fijn dat ze allemaal een fijn huisje hebben gevonden! Lijkt me toch altijd weer spannend.

Kijk mijn terrorvogeltjes eens lief zijn <3 :D

Afbeelding

Afbeelding

Hoe reageren jullie vogels op het vuurwerk met oudejaarsavond? Wat doen jullie om het makkelijker te maken voor ze?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 14:59

Mijn valken zitten natuurlijk buiten en vinden de knallen niet zo leuk, maar ieder jaar reageren ze er minder op.
Dit jaar tot nu toe eigenlijk nog helemaal niet, maar op 31 december doe ik 's avonds wel alle voorzetramen op de voliere om het zoveel mogelijk te dempen.

Mango zit binnen maar reageert tot nu toe helemaal niet.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:04

Hier reageren ze 0,0 op het vuurwerk. Nooit gedaan eigenlijk.

Hier steken ze lawinepijlen af die soms niet boven de flat uitkomen. Op 6 hoog hoor je dat wel maar de birdies gaan gewoon verder met hetgeen ze bezig waren :+

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:24

Vroeg ik me ook af. Tot nu toe reageren ze er niet op, en vliegen ze gewoon vrij in de woonkamer. Maar hoe kan ik het ze morgenavond zo comfortabel mogelijk maken als het echte kabaal losbarst? Ze zitten dan gewoon in hun verblijf.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:35

Bix schreef:
Vroeg ik me ook af. Tot nu toe reageren ze er niet op, en vliegen ze gewoon vrij in de woonkamer. Maar hoe kan ik het ze morgenavond zo comfortabel mogelijk maken als het echte kabaal losbarst? Ze zitten dan gewoon in hun verblijf.

Niets anders doen als anders. Hoe meer je veranderd last minute hoe meer ze zullen reageren.

Wij hebben ‘s avonds altijd een doek over de kooi, die gaat eroverheen, gordijnen dicht en radio zachtjes aan. Ze gaan hier gewoon slapen, zelfs met die herrie :=

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:37

Hier slapen ze er ook gewoon doorheen.

Bix, kan je ze niet een nachtje binnen houden? Geen idee of dat haalbaar is qua temperatuurverschil, maar ik zou persoonlijk toch niet lekker op de bank zitten met de beestjes buiten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 17:45

Vogels nu van binnen naar buiten kan niet.
En die van mij zitten ook gewoon buiten en vinden het niet zo'n probleem hoor. Ze zouden pas in paniek raken als ik ze binnen zou halen :+

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:50

amber15 schreef:
Hier slapen ze er ook gewoon doorheen.

Bix, kan je ze niet een nachtje binnen houden? Geen idee of dat haalbaar is qua temperatuurverschil, maar ik zou persoonlijk toch niet lekker op de bank zitten met de beestjes buiten.

Ze zitten sowieso altijd al binnen ;) Ik bedoelde meer hoe ik het ze zo gemakkelijk mogelijk kan maken. Ik zal de kooi gewoon afdekken zoals we elke avond doen.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 21:57

Dan hoef je je echt geen zorgen te maken.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 10:54

Ik kan er niet meer tegen.. Wie heeft de tip om vogels 's nachts/'s ochtends vroeg stil te houden.. Ik ben zo, zo moe en heb mijn slaap echt nodig voor mijn werk, maar telkens als ik dan bijna in slap val piept er weer een en kan ik opnieuw beginnen, sta nu elke dag op met hoofdpijn en ben hartstikke sacherijnig omdat ik gewoon geen rust krijg, en zie eeuwig paracetemol slikken ook niet als een optie eerlijk gezegd..
Het is super donker op mijn kamer, dat is het probleem dus niet, doek over de kooi ook al geprobeerd, werkt ook niet. Verschillende voedingstijden werkt ook niet, 's avonds er uit laten om de energie kwijt te kunnen doet ook niks.. Ik weet het echt niet meer.. Ik ben dol op ze en overdag mogen ze zo veel en hard krijsen als ze willen, maar 's nachts krijg ik inmiddels lichtelijk de neiging om *^&*$

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:01

In een andere kamer zetten?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:07

Cayenne schreef:
In een andere kamer zetten?

we hebben geen andere kamers.. Zolder slaapt mijn vader, andere slaapkamer mijn moeder en dan hebben we nog een badkamer maar daar moeten mijn ouders nachts en 's ochtends natuurlijk ook bij kunnen en die kooi zou alles blokkeren, vraag mij überhaupt af of die er in past eigenijk :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 11:12

Nog even volhouden en dan van het voorjaar naar buiten als de temperatuur het toe laat?
Als het donker is zouden ze gewoon moeten slapen trouwens. Raar dat ze dat niet doen.