Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:26

meisje_ schreef:
Ja vinden jullie katten zo'n grote krabpaal leuk? Onze kat bij pap n mam heeft er nooit wat om gegeven, maar vind het zonde dalijk zo'n duur ding aan te schaffen en er niks mee word gedaan.

Agja gelukkig heb ik nog bijna 3 maanden :')

HIer ligt er vrijwel altijd minimaal 1 kat op. Het bovenste mandje is favoriet. Maar ook om te raggen en klimmen vind ik het onmisbaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:27

Ik heb eens zo'n ding van Zooplus gehad in het begin, toen had ik alleen Kedi nog. Dat ding viel van ellende uit elkaar en had me ook een euro of 50 gekost. Weggegooid geld, geen goede kwaliteit. Terwijl ik Zooplus verder een super winkel vind hoor.

Liever even een investering in een goede krabpaal, kun je jaren plezier van hebben.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:28

Roosch schreef:
Ik heb eens zo'n ding van Zooplus gehad in het begin, toen had ik alleen Kedi nog. Dat ding viel van ellende uit elkaar en had me ook een euro of 50 gekost. Weggegooid geld, geen goede kwaliteit. Terwijl ik Zooplus verder een super winkel vind hoor.

Liever even een investering in een goede krabpaal, kun je jaren plezier van hebben.

Vind ik ook.
Zeker met wat zwaardere katten kun je beter ook een goeie stevige nemen.

Ik vind zooplus ook een goeie site! Koop daar m'n voer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:29

Ja en als ze er niks mee doen heb ik 200 euries weggegooid.

Nee gewoon fijn eentje van 50 euries, niet te groot, vinden ze hem leuk en zijn ze eruit gegroeid of hebben ze hem gesloopt én zitten in ons nieuwe huis dan investeren we in een goeie, strak plan vind ik :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:29

Ik heb het geluk dat ze hier ook buiten lopen, de grote bomen achter het huis zijn favoriet om te klauteren en klimmen. Dat heeft echt wel geholpen om deze krabpaal zo goed te houden. 30 euro was ie.
Maar met binnenkatten zou ik daar echt niet op bezuinigingen, helemaal niet met 4! katten.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:30

Kedi zal een lichtgewicht blijven maar ik ben bang dat Neko uiteindelijk hard richting de 9 a 10 kilo gaat. :')

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:36

Die gaat met paal en al onderuit als je zo'n kleinere hebt _O-

Roosch

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 22:38

Ik heb ook nog zo'n kleintje van die Action (jeetje wat hebben die beesten eigenlijk veel als ik het zo op een rijtje zet :') ) en die keilt elke avond 8 keer om.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:45

Wie zegt dat wij binnenkatten hebben? :p

Tis voor 4 maandjes, ga ik hier geen 200 euro uitgeven aan een krabpaal :p

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:50

Ik niet. :+ Zei dat ik blij ben dat die van mij buiten lopen en ik daardoor niet zo'n dure paal nodig heb. Maar mochten ze binnenkatten zijn ik daar dus wel voor zou kiezen.
Helemaal als je er meer hebt dan 1.

Maar goed, als ze zo klein zijn ga je je vast 4 maanden redden met zo'n goedkopere paal. Dan wegen ze gelukkig nog niet zoveel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:52

_Renske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 00:06

Aah ik meld me ook! Over twee weken krijg ik ook twee leuke kittens in huis :) Wel grappig dat het over krabpalen gaat, want ik heb net een krabpaal besteld vandaag. En ja, inderdaad ook bij dierenvilla :P
Leuke foto's komen er voorbij zeg! Zodra mijn twee kittens er zijn, zal ik ook foto's spammen :) Ik kan niet wachten!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 02:14

Ik heb deze:
Afbeelding
Mo gebruikt de onderste paaltjes (achteraan op de foto) om te krabben en verder is het een mooie 'trap' om op de Expedit vakkenkast te klimmen waar haar mandje staat. :+
Oh en soms, als het haar beliefd, ligt ze in een huisje.

In de keuken heb ik zoiets:
Afbeelding
Met tie-wraps opgehangen aan de balustrade (wel een stukje karton ertussen ivm slijtage/beschadiging) en er wordt flink gebruik van gemaakt.
Gok dat 'ie volgend jaar wel aan vervanging toe gaat zijn en dan heeft 'ie 2 jaar gehangen. :)
Scheelt overigens wel dat Mo niet ruw of lomp is, zij kan mits je de vaste krabplekjes af en toe vervangt haar hele leven vooruit met dezelfde krabpaal.
Echter hou ik zelf wel van wat afwisseling dus als de vaste krabplekjes af zijn dan koop ik gewoon een compleet nieuw meubel en gaat de oude naar een opvang ofzo.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:48

Afbeelding

Een kleine felle dondersteen is het <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:17

Wat goed! Nu al lekker buiten!

Het moment dat ze weten dat ze eigenlijk op hun donder gaan krijgen... Al kan ik moeilijk boos zijn als ze zo'n onschuldige kop trekken :=
Afbeelding

Afbeelding

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:12

even gemeen geweest en de flits erop gezet :P
Abby
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:18

Ze lijken toch echt wel blauw, de oogjes!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:24

bij alle 3 lijken ze blauw te zijn maar in het vorige nest had ik er ook 2 zitten met rood oplichtende ogen en die bleken uit uiteindelijk amber en odd-eyed te zijn, al was de uiteindelijke kleur van de amber ogen wel vreemd

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 16:05

Hoor ik odd eyed??

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:10

Van schreef:
ik moet eigenlijk ook een nieuwe krabpaal, mijn vorige heeft het al een poos geleden begeven :+
zit te denken om dan zelf iets te maken, hout en bomen genoeg hier :P

zo'n krabton zal hier weinig gebruikt worden denk ik

Zoiets?

Afbeelding

Hij staat bij ons op het balkon en ze vinden het geweldig :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:27

Roosch schreef:
Hoor ik odd eyed??

Kijk maar uit, je hebt er straks gewoon 3 lopen :')

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:30

Haha roos :')

Die laatste krabpaal is sjiek trouwens!
Mooie kittens zijn die witte ook!
Ik denk de oogjes van ons toekomstig kitten gaan niet zo blauw blijven... Hihi wel n beetje jammer:(

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:16

@gaby12 dat is inderdaad ook een leuke zeg! geeft me weer ideeën

in mijn vorige nest zat een odd-eyed. De 3 dames lijken allemaal bleu eyed
het odd eyedje uit mijn vorige nest en ja hij is echt odd eyed :+
Afbeelding

Lynaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 17:36

Jeeeuujjj, ik ga hier ook meekletsen! Mijn vriend en ik hebben net een huis gekocht die inmiddels bijna af is, we hebben nog geen katten maar dat er wat gaan komen is al duidelijk. Overal waar ik katten zie ben ik niet weg te slaan, (en stiekem jaloers) en mis mijn poes (die een jaar terug is overleden) echt nog met heel mijn hart.
Ik zit sterk te denken over twee kittens, heb inmiddels al heel wat ervaring met jonge katten en wil ze eigenlijk vanaf het begin af aan meemaken!

Bij alles wat we kopen aan meubels/inrichting zeggen en denken we nu: wat zullen de katten er van vinden? :') Ook zijn we al bezig met een plan om de hele tuin cat-proof te maken door middel van een draadje. Misschien niet de beste oplossing, maar zo kunnen de poezels wel naar buiten :D Er is al een hele kamer gereserveerd voor de gezinsuitbreiding, zo ook al de plaatsen waar de bakken komen te staan... :+ Ik ben bang dat ik eigenlijk niet in dit topic moet gaan kijken, want dan word ik vast groen van jaloezie op jullie allemaal maar ik ga het toch lekker doen om alvast in de poezenstemming te komen :D Klinkt dit een beetje herkenbaar voor jullie?

Als jullie nog tips hebben voor jonge katjes, ik houd me zeker aanbevolen (wil er het liefst 2, die elkaar al kennen)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:15

Ik heb net mijn kitten opgehaald :) heb eerst Abby in de slaapkamer gezet en Skye (zo heette ze daar en die naam vond ik ook wel mooi) laten verkennen in de woonkamer. Nu heb ik de slaapkamerdeur open gezet en Abby zit nu onder het bed met ogen als schoteltjes en Skye onder de bank :') als dat maar goed komt.