Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Splash_

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 10:29

Stom misschien maar kan hij honger hebben als hij zo geobsedeerd Is? Die van mij heb ik in het begin ook wel een paar keer weg moeten halen bij mijn eten en als ze de kans krijgen nemen ze ook gerust wel een hap maar inmiddels weten ze het wel en na 1x Nee Is het genoeg.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:34

Honger? Hij krijgt echt meer dan genoeg.
Hij vreet alles. Snijbonen aardappels echt alles.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 10:36

BloemBloem schreef:
Honger? Hij krijgt echt meer dan genoeg.
Hij vreet alles. Snijbonen aardappels echt alles.

Dan heb je gewoon een last pak :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 10:40

Ja heb ik ook hahaha. Hij graaft sinds een week ook mijn plantenbakken uit????
Verder is hij lief hahaha

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:33

Bloem die eerste foto is wel heel schattig, je ziet hem denken 'van mij, geef aan mij, VAN MIJ'. Ik snap wel dat het heel vervelend is, gek dat is zo geobsedeerd is. Sushi heeft hier gelukkig geen last van (die heeft het te druk met op zijn denkentje te rijden ;) ) kan zelfs mijn bord met eten laten staan..

Splash mooie foto's! Het zijn echt een stel knapperds!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:43

Aag kan ook zo naast me zitten. Maar die blijft dan wel gewoon zitten, die weet dat ze mag kijken of ze wat lust als ik klaar ben. Als er kaas in het spel is, is het wat anders, dan hoort ze me niet meer.

Lief eet zijn ontbijt met Aag op schoot. Ze heeft het één keer geflikt om zijn boterham van zijn bord te pikken (poot erop, wegschuiven). Ik had het graag gezien, want normaal gesproken is ze echt niet handig genoeg om zo'n actie te bedenken. Hij was verbijsterd :D Zij ook, want ze heeft er vervolgens niks meer mee gedaan. Maar ook hier was kaas in het spel.

Mind you: Aag is niet heel food geobsedeerd, nooit hongerig, eten genoeg, en zij is een goeie vijf kilo. Als je niet wil dat ze dat gedrag ontwikkelen: meteen afleren. Steeds op de grond zetten.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 11:56

Tijger is ook echt geobsedeerd door eten. Die pakt alles wat hij pakken kan. Je kan boos worden, Nee zeggen, spuiten, opsluiten, eigen eten geven (brokjes :n ). Maakt allemaal niks uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:34

Plantenbakken even sateprikkertjes in de bak stoppen :P Leren ze snel genoeg af.
Hier is klaaz ook hardnekkig qua eten maar als ik m een goede tik geef kapt ie wel.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:39

Tilmar schreef:
Tijger is ook echt geobsedeerd door eten. Die pakt alles wat hij pakken kan. Je kan boos worden, Nee zeggen, spuiten, opsluiten, eigen eten geven (brokjes :n ). Maakt allemaal niks uit.

Hier dus ook....
Ga echt geen sateprikkers in de bakken doen. Straks vreet hij die ook op.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 13:33

Vega heeft dat ook maar moet zeggen dat hij na twee keer wegduwen het door heeft.....vervelend zeg voor je Bloembloem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:16

BloemBloem schreef:
Tilmar schreef:

Hier dus ook....
Ga echt geen sateprikkers in de bakken doen. Straks vreet hij die ook op.

Dat is dan idd niet slim als je daar bang voor bent.

Klaaz moest ik net ook gewoon van mijn bord weg meppen. Dat geef ik m eerst een duw en blijft is staan en gaat ie er zelfs tegenin. Toen een zachte tik, nog geen reactie, toen maar een hardere tik hoor. En dan loopt ie een beetje teleurgesteld weg om t 5 min later weer te proberen _O- Maar dit keer hoefde ik enkel te waarschuwen met stem en toen ging ie weg.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:38

Abby is ook zo geobsedeerd en het enige wat hier tot nu toe helpt is om de keuken hermetisch af te sluiten en haar continue weg te sturen als je zit te eten.
Ook niet je lege bord even op tafel zetten, dan duikt ze daar meteen bovenop en de volgende keer vreet ze zo van je volle bord af. >;)
Regel hier is inmiddels ook dat wanneer ik eet, Abby niet in dezelfde ruimte mag zijn, deuren staan wel open omdat deze niet sluiten (zo krom als een hoepel :+).
Nu weiger ik om me volledig te laten leven door haar dus zo af en toe krijgt ze gewoon een optater als 'nee!', 'laat dat!', 'wegwezen!' oid niet duidelijk genoeg is.

Abby krijgt overigens ook geen tussendoortjes meer oid omdat ze me gewoon beet of krabte als het niet vlot genoeg ging naar haar zin. :oo
Heb toen over de hele linie de touwtjes wat aangehaald maar dat eten bleef problemen geven dus dat is geschrapt.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-15 21:44

En dat voor harige katten Lor :+ met Texas kan ik m'n bord laten staan gelukkig.

Ik moet zeggen dat ik afgezien van de darmen (zeg nog even niks voor ik het weer afroep) blij ben met orijen, Wax zijn oren zijn beduidend schoner, hun man boobs :D worden minder en ze zijn echt actiever. Texas voelt zijdezacht en verhaard niet meer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:52

Haha ja, Abby is gewoon een hele pittige dame. :=
Als iets haar niet bevalt dan haalt ze uit of bijt ze je, verbied je haar iets komt er een protestmiauw uit en doet ze het vervolgens gewoon weer.
Gaan zitten gillen voor de keukendeur is ook erg leuk, je weet immers nooit of vrouwtje je er even in laat.
Enige momenten dat ze erin komt is wanneer ik iemand verwacht, met de deur dicht hoor ik de bel niet. :+

super om te lezen over de ontlasting. :)
Abby krijgt lightvoer van het merk wat me het meest aanstaat qua prijs op het moment dat ik bij een shop kijk, Mowgli idem maar dan gewone brok.
Kan dus zo zijn dat ze de ene keer een goedkope brok krijgen en de volgende keer Almo Nature of Hill's oid.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:53

Splash! Wat een onwijs knappe en schone bloterds! <3

Pas maar op met sateprikkers jah :+

Murdock eet hier in de winter ook beduidend meer dan in de zomer terwijl de vloerverwarming eigenlijk altijd maakt dat t comfortabel warm is. Ter vergelijk: waar een harige kat zo'n 3% van haar lichaamsgewicht eet per dag (vers vlees), eet Murdock zo'n 10% en die was tot we brokjes bij gingen voeren echt prachtig qua figuur.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:54

Grappig dat jij ook een Mowgli hebt Laur1, die hebben wij ook eentje gehad.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:57

Grappig toeval. :)
Mijn Mowgli is alweer 10 jaar inmiddels, ze was op nieuwjaarsdag jarig. *\o/*

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:58

Onze benedenverdieping is één grote ruimte, dus we kunnen niets afsluiten. De bijkeuken wel maar die is niet verwarmd, dat kun je een bloterd echt niet aan doen.

Meestal krijgen de katten hun eten als wij ook gaan eten. Maar Murdock probeert altijd eerst dat van ons te bietsen, van tafel of uit de pan op het aanrecht. Is echt niet af te leren!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 08:43

het is alweer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, heb wel meegelezen, maar was te druk om te reageren :o
Ik heb leuke foto's gezien, oa van Roque en van Wax en Knox. Leuk!
Verder weten onze katten heel goed dat ze van ons eten af moeten blijven! Ik denk doordat we daarin wel heel erg consequent zijn, en bijna nooit extraatjes geven. Ik heb echt een hekel aan bedelende dieren. Zowel met katten als met paarden. Het geeft dus ook nooit problemen. Ik moet zeggen, wij hebben geen kinderen, dat maakt het wel makkelijker. Als er hier vrienden zijn, die wel kinderen hebben, dan wordt er wel wat meer gebedeld. Er valt dan natuurlijk ook wel eens wat }> En dat weten ze. Maar van het bord afpikken gaat echt te ver! Dat doen ze nooit!
Hihi, ik moet geen vlees onbeheerd op het aanrecht laten staan. Dan is het wel weg. Ik heb wel eens wat kvv op het aanrecht laten staan om te ontdooien, mijn man was boven en Rex kwam met het plastic zakje in zijn bek de trap op. Hij bracht het naar mijn man en keek hem aan: "wil je het zakje even open maken? " :+

Oh ja, en sateprikkers in de plantenbak hielp bij ons ook niet. Die trok Sjors eruit en die vond ik door het hele huis terug. Een kattenbak naast de plant hielp in eerste instantie het beste. Op een gegeven moment was het helemaal over met poepen in de plantenbak. Nu doet ze het soms nog. Ik denk er nu aan om er cactussen in de zetten... }:) Wordt er een beetje moe van.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 10:26

Haha, hilarisch.. Zie hem al staan Rex :') balen dat er nog steeds gebruik gemaakt wordt van je plantenbak, dat Is minder.

Chubby, ja schoon zijn ze He... Sinds 2 november niet meer in bad geweest ;)

Vanmorgen ging texas naar buiten en Had ie binnen 10 minuten zijn ontbijt gevangen. Dit tot grote nieuwsgierigheid van knox en Wax. Enne Tilmar op deze foto kan je ook goed zien dat Wax een scharminkel Is, vooral dat kontje;

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:17

Ik gok dat als je een behaarde kat kaalscheert daar net zo'n scharminkel onderuit komt hoor, tenzij je een obesipoes te pakken hebt. :P
En hij is nog in de groei natuurlijk, gok dat 'ie met een jaar een stuk breder/gespierder is. :j

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 13:22

Nee hoor niet mee eens, Knox is alles behalve obesitas en die is mooi gevormd zonder botjes op de kont die uitsteken.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:38

Dat kan, elke kat is anders natuurlijk. :)
En ook binnen een ras zie je soms grote verschillen.
Gewoon afwachten hoe hij uitgroeit iig. :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:53

Ha, ha, lekker puntkontje van Wax.
Ik zal van het weekeind eens een foto proberen te maken van Tijger. Dat valt niet mee, want hij is of aan het slapen of hij rent zo hard dat een foto maken onmogelijk is.

Hij is gewoon heel klein en iel en als ie ff niet gegeten heeft ook ingevallen. Wax heeft nog een beetje buik, of komt dat door de foto?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:34

Hihi, lekker kontje van wax. Hier ook verschillend gebouwde katjes. Yaro heeft echt mooie ronde billen, altijd al gehad. Sjors heeft puntbillen en rex zit er een beetje tussenin :) En Texas vangt zijn eigen ontbijt, handig!
Tilmar, bij ons zijn het ook, of wazige fotos, of slapende fotos. Laatst wel weer eens wat mooie fotos gemaakt. Ik zal er binnenkort weer eens wat plaatsen.