Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:15

cherell0 schreef:
Mag ik even klagen ....

Had op een ander forum wat foto's van de slakken gezet .... Man wat een gezeur , alsof ik domweg wat beste in een glazen bak stop met wat bron en denk dat het goed komt ....

Noem me gevoelig maar kan wel janken dat mensen er altijd maar van uit gaan dat ik achterlijk ben ...

Sorry moest het even ergens kwijt :(

Herkenbaar.. erg vervelend.. niks van aantrekken.. :)

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:39

Ik word er soms zo .... Onzeker van .
Ik moet me steeds verdedigen en daar heb ik gewoon geen zin meer in . ^)

Leren prima , maar veroordeel me niet .

Dit is niet allen het forum hoor , ik ben autist dus de meeste lijken er dan gelijk vanuit te gaan dat je achterlijk ben .

Goed , verder met dingen die echt belangrijk zijn :9k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:20

Welk forum?

Hier ook een baalmomentje. Had elke nacht temperatuur rond de 30 graden aan de warme kant en nu opeens krijg ik het niet hoger als 27.6. En slang hangt weer over de boedha, dus daar is het nog iets kouder. Koude kant is rond de 23 graden.

Of maak ik mij nu te veel zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:39

cherell0 schreef:
Mag ik even klagen ....

Had op een ander forum wat foto's van de slakken gezet .... Man wat een gezeur , alsof ik domweg wat beste in een glazen bak stop met wat grond en denk dat het goed komt ....

Noem me gevoelig maar kan wel janken dat mensen er altijd maar van uit gaan dat ik achterlijk ben ...

Sorry moest het even ergens kwijt :(

Type fout

Ik vind het wel mee vallen hoor. Hij bedoeld het gewoon goed. Geeft gewoon goede adviezen. Niks negatiefs. Het is alleen een man en die kunnen dingen meestal minder subtiel brengen.

Het is inderdaad sneu voor jezelf en je slakjes dat ze straks idd vergiftigd worden door de Fittonia. Tenzij je het al uitgezocht hebt.

En wat verteerd beuken of eiken blad is altijd een leuke aankleding voor je bak. En dan je Spirostreptus spec 1 ook er lekker wat van eten.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:03

heb het ook hoor gezeur op een ander forum. heb steeds zo iets van grrrr. gaat over een veulen voeren. maar ja dan krijg je altijd commentaar dat je het verkeerd doet. Maar ik weet dat ik het goed doet krijg advies van de vee arts en van fokkers.
Maar dat ga ik hun niet vertellen allemaal.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:24

Nou dat is het , ik heb gewoon geen zin meer omme steeds te verdedigen .

Uiteraard heb ik over de fittonia eerst uitgezocht .( daarbij zijn slakken erg goede chemische detectoren , net als dat een paard de verkeerde kruiden laat staan doet een slak dat ook)

Het terra is rond 24:00 omgegooid en ik was kapot en ben gaan slapen , sochtends eerst foto's gemaakt anders vergeet ik het . het blad lag dan ook nog te drogen ( spoel het eerst af , laat het wat drogen , en maak het dan weer nat om er bij te leggen . dit i.v.m. ongedierte) .

En zoals ik daar ook al zei , hij bedoelt het vast goed ... Maar het kwam op dat moment erg rouw op m'n dak vallen .

Maar we hebben een nachtje geslapen ( soort van) , dus zal nog even netjes reageren O:)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:30

ja er blijven heel veel betweters in de wereld gelukkig zijn er ook heel veel nog met wie je echt kan kletsen en leuke tips geven.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:07

Niets van aantrekken cherell0, is een beetje inherent aan fora. De beste stuurlui staan meestal aan wal, en iedereen heeft de wijsheid in pacht. Gebruik de informatie waar je wat aan hebt in je voordeel, en de rest gewoon negeren.

Hier moet ik er nog steeds erg aan wennen om egelloos te zijn. Wat is dat gek zeg... ik had nooit verwacht dat dat al zo 'diep' zou zitten. Zo lang had ik haar nog niet en zo 'invasief' is een egeltje niet... Het is zeg maar niet dat ze continu om mijn voeten aan het draaien was als ik stond te koken, of bij me op schoot kroop als ik op de bank zat. Ben er echt hele dagen mee bezig dat ze er niet meer is, en dat er nu dus een leeg terrarium op mijn slaapkamer staat. Vind t zelf heel vreemd. Niet dat het vreemd is om verdrietig te zijn van verlies ofzo, maar meer dat ik er zo continu mee bezig ben. Ik denk dat egeltjes weerhaakjes hebben aan die stekeltjes van ze. Ze kruipen in je hart en daar krijg je ze niet meer uit.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:34

:(:) je zorgt er wel dagelijks voor , en onbewust ben je er meer mee bezig geweest als je denkt .

Ik probeer het te negeren idd . komt wel weer goed .

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:03

Hoe mooi is het dat het dier bij je in je hart zit. Dat betekend heel veel hoe je in elkaar zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:13

Klopt om elk overleden diertje heb ik staan janken, zelfs om dieren waar je geen band mee kunt opbouwen.

Hmm slang is lekker bezig geweest vannacht. Alles ligt op de kop _O- Wou hem de eerste week niet storen, maar ben bang dat het toch moet. Hij heeft nog steeds zijn schuilgrotjes niet ontdekt en hangt telkens om de boedha heen _O-

Gisteren deze foto nog even gemaakt. Jammer van dat stukje vel, maar zal bij volgende vervelling wel af gaan.
Afbeelding

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:40

Je kan eventueel met een natte washand o.i.d met warm water even op dat stukje vel houden, dan word het zacht en soepel en kan je het er zo vanaf vegen zonder de slang te beschadigen. :) Mooi diertje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:42

Dankje.

En weet niet als ik dat nu al durf. Het zit wel bij zijn bek. En wil ook niet te veel stress veroorzaken, heb hem pas sinds gisteren.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:45

Dan lekker laten zitten, laat hem maar een weekje rustig wennen :D

Het kan op zich geen kwaad als het er zit. Als de luchtvochtigheid goed is kan hij het er zelf nog vanaf schuren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:56

Dat doe ik zeker. Hij nog steeds zijn schuilplekken niet ontdekt. En luchtvochtigheid is zelfs beetje aan de hoge kant :o Heb nu zijn grote waterbak eruit gehaald en nu een kleine drinkbakje neer gezet. Denk toch dat turf nog iets te vochtig is.

Maar luchtvochtigheid daalt nu wel. Dus gaat goede kant op. Alleen de koele kant is ook lichtelijk beslagen.

Dus volgende keer eerst zorgen dat turf goed droog is. Weer een leermomentje. Zitten 2 grote luchtroosters in, dus daar kan het niet aan liggen.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:35

Ja is weer wennen met een nieuw dier.

Ja elk dier is speciaal, ik jank ook hoor om een dier. Ene dier alleen heftiger dan de andere. Maar ben wel wat harder geworden maar dat is helaas ervaring. Als je diereninspecteur ben geweest dan zie je meer dingen dan een ander en dan denk je alleen wat vaker. Dit dier heeft het goed gehad en kan ik van andere dieren niet zeggen en dan word de pijn een stuk minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:43

Ja daar heb je gelijk in. Ik kan er nu ook steeds beter mee om gaan. Maar het blijft toch telkens slikken. Maar na elk dier word het 'makkelijker' om er mee om te gaan.

Eerst moesten alle dieren perse begraven worden. Maar de laatste overleden hamsters en konijnen zijn gewoon in de kliko geeindigt. Kleine hondjes zijn wel begraven. Maar de berner zal weer gecremeerd worden. Heb daar toch een andere band mee gehad dan de rest van mijn honden.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:57

ik doe ze of begraven of cremeren.
Ene dier heb je meer een band mee dan de ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:38

Luchtvochtigheid gaat steeds meer de goede kant op :D Ruitje is nu ook niet meer beslagen.

En vanavond komt mijn vader even kijken en vraagt zo opeens en wanneer komt de volgende slang _O- Hij kent mij iets te goed O:)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:40

Ik merk inderdaad dat het heel erg per dier en situatie verschilt. Ik heb ooit een van mijn konijnen doormidden gebeten (marter?) in zijn hok gevonden. Dat vond ik zo afschuwelijk... erg lang verdrietig om geweest (en ik had niet echt een speciale band met dat konijn). Heb lang aquaria gehad dus ook aardig wat vissen door de wc gespoeld. Eén vis ben ik ooit serieus verdrietig om geweest. Dat was ook de enige vis die een naam had overigens := Ik heb twee suikereekhoorns, die heb ik al wat langer en Izzy het egeltje had ik nog maar pas, maar Izzy ben ik flink verdrietig om, ik gok dat ik minder verdrietig zou zijn geweest als het een van de suikereekhoorns was geweest...

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:46

Ja als ze een naam hebben dan veranderd er al een hele boel ! :j

Suikereekhoorns zijn echt zó cute !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:57

Mijn moeder en zusje hebben mijn slang de naam Peanut geven :')

Maar ik heb vandaag flink gelachen om haar. Ze was gisteren mee naar de beurs. Maar ze vond het nogal eng met al die slangen. Wat bleek ze dacht dat slangen zo in 1 x je hele hand er konden bijten :') :')

Dus maar even wat foto's opgezocht van slangenbeten. En nu vind ze slangen coole beesten. En wil ze Peanut graag voeren.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:59

Ik zou die bloempotten aan de bovenkant uithakken en dan glad schuren, een regius houdt ervan om van bovenaf in schuilplek te klimmen (termietenheuvel idee) en dan een op de hotspot ong 33 a 34 graden en een op de koele kant 29 graden.. Afijn zo deed ik het altijd en ging het perfect

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:22

Tessa_93 schreef:
Ja als ze een naam hebben dan veranderd er al een hele boel ! :j

Precies! (moet ik er wel bij vertellen dat, dat apparaat Chucky heette omdat hij al 3 complete visbestanden uitgemoord had... := )

En de sugars zijn idd megacute! Tegenwoordig laat Stitch zich al graag aaien... Mojo alleen als er krekels tegenover staan :=

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:24

net als van die kruiken die vroeger in waren met planten erin dat zijn leuke schuilplaatsen misschien.

Is zo ik zou met het ene dier totaal niet verdrietig zijn, met de andere erg van slag zijn. Voornamelijk de dieren van mijn kinderen zou ik afschuwelijk vinden. Dan heb ik liever dat een hond(je) overlijd dan de dieren van de kinderen. Ik hoop dat die dieren van de kids mijn huisdieren overleven.