Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 21:09

Ik zie dat er al best wat mensen zich hebben afgemeld; gaat t mooi sneller ;)
Wij komen morgen ook. Laat Lumoz idd wel lekker thuis.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-25 23:49

Ja, er zijn flink wat afmeldingen. Wel jammer, maar het weer heb je helaas niet in de hand.

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 06:42

Hier is de training voor vanavond nog niet geannuleerd. Als het vanavond nog steeds warm is meld ik Nero toch af. Gisteren was het om 21u nog 29 graden.

Voor de wedstrijdlopers, veel plezier en keep it cool ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 09:36

EmptyWords schreef:
Ja, er zijn flink wat afmeldingen. Wel jammer, maar het weer heb je helaas niet in de hand.

Denk dat veel mensen vooral niet gaan vanwege het reizen. Het lopen is het probleem niet, de rit terug is vaak afschuwelijk als het zo warm is.

Maar ze hebben volgens mij ook aanpassingen in het programma gedaan, of dat was gisteren, heb in ieder geval ergens iets gelezen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 14:19

Het was goed te doen vanmorgen, zeker onder de grote tent die was opgezet. Er stond op het veld ook een klein briesje, maar in de zon was het wel net warm zat, dus die maar zoveel mogelijk vermeden. Jp, 1e keer palen ging ze er op paal 10 uit, dat was jammer, toen stak ze terug in, dus disk. Daarna opnieuw, palen gingen goed en daarna een mooi foutloos rondje, ze durfde echt gas te geven en zelfstandig lijnen op te zoeken.
2e rondje was vp, er "moest" iemand voor ( ik weet nogsteeds niet waarom), maar daardoor raak ik dan toch uit focus ( stom, maar het is niet anders), kattenloop liep ze heel voorzichtig op, om vervolgens haar runnings niet te halen, daarna stukje prima tot aan de palen, zijn die ineens rechts stuk, na 3 pogingen maar verder gegaan en dat ging weer prima.
Kattenloop zou kunnen, omdat ik haar vorige week heb terug gezet, dat ze nu toch ineens voorzichtig was. Maar ik had dit niet verwacht ( van de week op training was er niks aan de hand), of dat het toch met mijn focus te maken had. Ach, verder tevreden. Dus nu mag ze over 2 weken naar Apeldoorn.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-25 21:07

Jullie zijn allemaal lekker bezig.

--

Wij zijn 3 dagen op een fair geweest waar we demo's verzorgden. Voor 3e jaar op rij en het is altijd zo gezellig en ook leuk om dingen te trainen. Het is geeen wedstrijd maar mensenkennis zien wat behendigheid is en doordat iemand door een microfoon spreekt wordt er uitgelegd wat er op dat moment gebeurd.
Altijd veel mensen die komen kijken en altijd vragen na die tijd. Echt super leuk.

Ik had ze alle 4 mee, 3 dagen mee.
Jaxx deed mee aan de hoopers en behendigheid demo's. Mooi even lekker rennen bij de hoopers en daarna super rondje rennen bij behendigheid.

Jinn heeft ook per demo 2 rondjes gerend bij de hoopers. Alleen een u-vorm zodat hij geen scherpe bochten hoeft te draaien. Hij vindt het fantastisch.

Simba deed mee aan behendigheid en heb mooi zn runnings kunnen oefenen. Vandaag, laatste dag gingen ze paar keer mis maar merkte ook wel dat ze echt vermoeid waren. Dat mag natuurlijk en de runnings wel goed afgesloten. Rest van de dagen allemaal raak :D

Per dag ging ik kijken hoe Yuki het deed. Voor hem de 1e keer naar een evenement waar het echt wel druk is.
Hij heeft 2x mee gedaan aan een soort workshop waar je spelletjes mocht doen.
Ergens op staan met voorpoten, een tunnel. Een sprongetje en nog wat dingen. Sommige dingen deed ie heel goed en andere dingen waren beetje spannend. Hij heeft zoveel geleerd.
Hij is 3 dagen mee geweest want ik kon ze ook lekker rustig wegleggen. Hij heeft heerlijk gelegen. Gewoon lekker lang uit en ik ben echt trots op hem.

Ze zijn alle 4 nu wel echt moe.
Ze krijgen nu heerlijk 5 dagen vakantie. Zaterdag eventjes trainen met Jaxx en Simba want zondag weer wedstrijd.

Hier 15 foto's. Wel door elkaar. Van hoopers geen foto's maar spreekt voor zich :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ze hadden ook van dit soort badjes staan met een alunet erboven en heb met Yuki geoefend om hier in te gaan en hij vond het best spannend maar vandaag (laatste dag) durfde hij er in. Hij ging zelfs beetje spelen dus denk dat ie het wel jammer vond dat ie niet eerder durfde haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 08:32

Ik vond het prima te doen in Didam. Het was warm, maar voldoende schaduw om te wachten en voldoende water om de honden goed te kunnen koelen. Blekz gaat slecht op warmte maar had er gisteren echt geen last van. Hij liep best fijn. Zijn snelheden waren weer erg goed. Ook had ie al zn vlakken, alleen een rechte paleninsteek wilde hij niet op volle snelheid doen. Ik denk dat zn schouder tikje vast zit dus gelijk maar ff afspraak bij de fysio gemaakt. Verder de komende 2.5 maanden zeker geen wedstrijden. We gaan lekker trainen en een paar weken op vakantie :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 09:28

Hier ook in Didam gelopen. Was de 1e wedstrijd voor Sky, maar ze heeft het echt super gedaan. Voor mij ook alweer 9 jaar geleden dat ik wedstrijd gelopen heb.

Ik wilde vooral weten wat sky doet met zo'n dag, maar ze heeft mijn verwachtingen overtroffen. Ze heeft echt super gewerkt.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-25 15:48

Wij waren dus ook in Didam.
Mallow haar eerste keer graad 0, 2x foutloos en 2x eerste *\o/*
Mooi begin zo, ben benieuwd hoe ze het doet op de volgende wedstrijd in Apeldoorn. Hier in Didam was natuurlijk bekend terrein en bekende toestellen.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:25

Gelukkig dat het voor iedereen te doen was met de warmte dit weekend.

JJ leuk dat jullie demo’s gaven en dat zelfs Yuki mee heeft gedaan. Heerlijk zo’n bad voor honden.

Beauty1love superknap hoe jullie al lopen, zo snel en toch zo goed te sturen.
Gefeliciteerd met jullie 2 x 1e prijs.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Blekz niet zien lopen, toen was ik al naar huis, fijn dat het goed ging.
Sky en Mallow wel gezien, knap gedaan! En tot in Apeldoorn met Mallow.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:42

Ik ben ook in Apeldoorn :)
Zie jullie dan ook wel als goed is, al weet ik niet zo snel wie wie is. Fannetje intussen wel :)

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:37

JesdaJinn schreef:
Ik ben ook in Apeldoorn :)
Zie jullie dan ook wel als goed is, al weet ik niet zo snel wie wie is. Fannetje intussen wel :)

Mijn hond is wel te herkennen :+ spierwitte cockers zijn er niet zoveel