Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:00

KimD schreef:
Wat is er kritisch aan die vraag behalve stoken? :Y)

Ik stook nergens, vroeg het mij gewoon af :)

Lugea

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:01

Wat ziet dat er geweldig leuk uit! Ik denk dat dat ook echt wat voor Melle gaat zijn. Ik ga eens kijken of dat ergens in het midden van het land ook gegeven wordt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 18:02

moonsparkle schreef:
kiwiwitje schreef:
nouja heel eerlijk, prijzen van 1500+ vind ik leuk voor geteste ouderdieren en in show of sport fanatiek goed gepresteerde honden. maar alles wat daar boven zit en geen van beide heeft en dan eigenlijk ook echt beide.. onzin. zeker met dekgeld die de 1000,- niet haalt met een reu waar je niet uren voor in de auto gezeten hebt etc. die ze vaak nog niet eens in t echt gezien hebben VOOR de dekking..

Wel voor ons ras in ieder geval genoemd.

Dat zijn de poedels waar ik naar kijk wel, terwijl ik zelf niet wil gaan showen. Maar vind het wel belangrijk dat ouders getest zijn en dat ze van een erkende fokker zijn

Erkend door wat? Want de raad van beheer deelt geen erkenning uit. En vaak koop je jezelf in als fokker via de rasvereniging dmv lidmaatschap en vaak extra betalen voor fokkerslijst. Erkend zegt eigenlijk niets in NL

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 18:02

Dagahra schreef:
KimD schreef:

Ik denk niet dat ze jou bedoelde maar little gift of ik lees er naast

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:12

Lugea schreef:
Wat ziet dat er geweldig leuk uit! Ik denk dat dat ook echt wat voor Melle gaat zijn. Ik ga eens kijken of dat ergens in het midden van het land ook gegeven wordt.

Doen hoor!! Echt zoooo leuk! Volgens mij wordt het ook steeds vaker gegeven, hoop dat je wat passends vind!

kanjerroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:23

moonsparkle schreef:
Bij die eerste foto is het net of die op zijn kop balanceert :D

Ik dacht precies hetzelfde: knap hoor na 12 lessen en dan dit al . Wat tof! Het ziet er inderdaad uit dat vesper het heel leuk vindt!

Super interessante discussies ook verder

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 18:27

Dagahra schreef:
KimD schreef:

Ging uiteraard over LG, verkeerde quote.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:21

Ik ga morgen starten met balans en coördinatie met Pixy in Zeewolde. En zaterdag pup en pubercamp in de DIT hal, dit is echt voor puppen die de agility in gaan ( nou ja, waarvan de eigenaren dat willen), dus dametje mag aan de bak.
Oh, ze is trouwens flink aan het wisselen Afbeelding
Hie de dame er nu uit ziet met 16 weken?

Afbeelding
D'r oren vliegen door het wisselen alle kanten op :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:22

Flux schreef:
Lol, bedankt. Nu kan ik het niet meer anders zien :')

Ik had het eerst niet gezien, maar idd :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 19:35

@kiwiwitje oké dan noem ik het een bekende fokker die aangesloten is bij de rasvereniging dan en ervaring heeft met het fokken met het ras :P

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 20:57

Wat ziet dat er leuk uit Flux! En idd een blije hond haha.

Ooooh Fannetje wat een schatje is het toch. En die tandjes! Heerlijk... wij komen ook bijna in die fase haha.
Klinkt ook als leuke cursussen die jullie doen!

Onze puppycursus is nog 3 weken, en daarna willen we verder met "jonge honden".

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-23 21:13

moonsparkle schreef:
@kiwiwitje oké dan noem ik het een bekende fokker die aangesloten is bij de rasvereniging dan en ervaring heeft met het fokken met het ras :P

Ook daar kunnen veel rotte appels tussen zitten.

Als je van NL bent kun je de naam van de ouderdieren of de kennelnaam van de fokker eens door de database halen
www.dutchdogdata.nl

Zo kun je openlijk zien hoeveel ze fokken en hoeveel nestjes de reutjes/teven gemiddeld bij hun/van hun krijgen. Uiteraard moet je dan wel kijken welke honden nog in hun bezit zijn.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 22:00

Haha fannetje ziet er ruig uit, die tanden :P

Kiwiwitje bedankt voor de link

Xsannee leuk dat je verder gaat met cursus, weet je of er veel van je puppy cursus verder gaan?

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-23 23:14

Cupcakes, ja ik weet het zeker :D .

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:33

fannetje schreef:
Ik ga morgen starten met balans en coördinatie met Pixy in Zeewolde. En zaterdag pup en pubercamp in de DIT hal, dit is echt voor puppen die de agility in gaan ( nou ja, waarvan de eigenaren dat willen), dus dametje mag aan de bak.
Oh, ze is trouwens flink aan het wisselen [ [url=m/vxvUTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1QueWx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh die workshop van Jacqueline is echt super leuk!!! :D :D veel plezier! Jammer dat ik niet kan, anders had ik even komen kijken. <3

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:44

Weer druk geweest, ruim 4 pagina’s erbij sinds eergisteren haha. Doe m’n best om even wat te reageren op een aantal dingen.

Wij hebben ook een aanbetaling gedaan. Aanbetaling zou ook gewoon terug zijn gekomen wanneer een van beide partijen zou hebben afgezien van de koop bv, maar ik snap wel goed waarom een fokker ervoor kiest om een aanbetaling te vragen.

Ik zie een smerige Jip voorbij komen. Ben er haast niet meer van verbaasd hahahaha. Max heeft ook goed z’n best gedaan.

Oshaa.
Netjes opgevangen met Layla. Helemaal niet overdreven. Wij regelen nog steeds oppas in de vorm van schoonmoeders of m’n ouders wanneer wij langer als een X aantal uren weg zijn en dan kan Arya als het moet echt een hele dag alleen zijn gewoon, maar wij willen dat ook niet. Alleen maar super netjes dat jullie er zo mee bezig zijn en mee omgaan.

Moonsparkle.

Ik ga mee met wat grotendeels al gezegd is geworden en zou ook gewoon uit enthousiasme en interesse een berichtje doen. De meeste fokkers zien dit absoluut niet als hinderlijk, maar vinden het fijn wanneer er duidelijk interesse en enthousiasme is. Afgaand op hoe ik onze fokster ken, zou die dat alleen maar super fijn vinden.

Lugea.
Welkom terug! Gecondoleerd met het verlies van je moeder, wat vreselijk :( En dan daar bovenop ook nog een eigen revalidatie traject, pittig allemaal zeg. Fijn dat je kunt proberen om weer wat actiever te zijn, ik probeer het ook maar lukt nog niet altijd vanwege de grootte van de groep en de snelheid soms van reageren maar ik kom al sinds 2019 hier en vind het heerlijk om te blijven plakken haha. Hoe is het met Elvis & Melle?

StonedRomy.
Oh wauw wat een toffe roedel heb je al aanwezig. Leuk dat ie uitgebreid gaat worden. Alvast veel voor pret gewenst met het aftellen naar de komst van ‘X’ hihi.

EmptyWords.
Ziet eruit als een heerlijke tijd voor die twee op ’t veld haha, dat gezicht!

Warboel.
Ik moet ook wel echt heel hard lachen om Appa z’n streken met achter de haas aan gaan op de baan haha. *zie het voor me.

StalMelyn.
Knap van Bonne! Zo’n luik kan best imponerend zijn namelijk haha. Dus altijd leuk wanneer er zo’n mijlpaal bereikt is.

Flux.
Fijn dat de loopsheid achter de rug is nu en je merkt dat Ves weer wat meer bereikbaar is. Super tof dat het zo bevalt bij Kynospriti. Lijkt me ook echt heel leuk! Ik heb van KimD nog een tegoed liggen bij iemand/een school waar ik heel graag een coördinatie & balans (en misschien ook andere cursussen nog) wilde gaan doen, dus daar hoop ik binnenkort ook een afspraak mee te plannen. Door het ziek zijn is er nooit een goed moment geweest, dus hopelijk kan dat dan nu geregeld gaan worden.

Kiwiwitje.
Jammer dat het toch niet gewerkt heeft met de AB, was er al bang voor. Maar je hebt gezien dat zelfs met paniekerige Melissa, Arya heel goed uit die amputatie is gekomen dus dat gaat goed komen hihi. Is gelukkig vrij snel achter de rug. Heel proces vond ik wel poedersuiker ivm de beweeglijke plek waar de wond straks zit, maar dat zal ook weer per individu/situatie anders zijn. Straks heeft ie in ieder geval geen last meer van die nagel, da’s heel wat waard. Zeker omdat het niet heelde, weet je maar nooit ook wat die wond allemaal opneemt dus wel beter zo.

Shaya_.
Leuk om te lezen wanneer mensen inderdaad zo heerlijk aan’t genieten zijn van hun pup (& de bijbehorende fratsen haha).

Tigress.
Heerlijke foto’s, het plezier spat er vanaf!

Leo.
Haha ik moet zo lachen om die streken. Al kan ik het niet meer op puberteit gooien want Arya is met bijna 4 ook echt niet 100% perfect in haar recall ALL the time, dus zoiets zou zij ook zeker nu nog klaar krijgen om te doen wanneer ze in een split second hoog in adrenaline zit/er andere honden bij zijn ook bv, so beware hahahaha. Maar goed, hier lossen we dat inderdaad ook op met losloop licentie kwijt normaliter. Ik loop sowieso veel met de lange lijn de laatste tijd ivm meer wild, broedseizoen e.d.

fannetje.
Ohh die tandjes haha, ze is goed bezig inderdaad. Wat is ze toch wel een prachtige hond om te zien al, zo’n heerlijk snoetje. Die oren maken het helemaal af zo haha. Heerlijk ook hoe niet in verhouding alles nog is, de kop oogt zo mega tov de rest nu hahaha.

Ik ben momenteel wikiloc aan’t afstruinen om te kijken waar we een rondje gaan lopen zo meteen. Ik heb helaas weer een terugval, te veel gedaan de laatste tijd, dus benieuwd wat we eruit kunnen halen vandaag haha.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 08:54

moonsparkle schreef:
Xsannee leuk dat je verder gaat met cursus, weet je of er veel van je puppy cursus verder gaan?

Haha eh, we zijn maar met 2 pups _O-
Dus de helft gaat in ieder geval door :P

Ik vermoed dat het andere stel ook wel doorgaat, maar wellicht dat we samengevoegd worden met de puppygroep die 2 weken voor ons is gestart. Zaterdag maar even over hebben hoe & wat.

Flinke bijleespost cursebreaker!!

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:33

xSannee schreef:
Ik vind jullie kelpies ook zo leuk *D Ik zie ze hier in de buurt maar weinig volgens mij!

Nee je komt ze ook niet gauw tegen idd.

lor1_1984 schreef:
Het zal vast ook sterk verschillen wat de selectieprocedure is wanneer je bijvoorbeeld zachte zoete gezelschapshondjes fokt tov high drive sport/werkhonden om maar ff 2 uitersten te noemen.

Ook dan is het weer per fokker verschillend. Bij de mechels en kelpie heb ik geen aanbetaling hoeven te doen.

De eerste mechel besloot de fokker dat pup met witte bandje het beste bij ons zou passen. Bij 2e mechelaar ging mijn voorkeur naar een andere teef, maar fokker vond de andere beter bij mijn passen qua pittigheid. Inderdaad een hele pittige teef :') heb er heel veel plezier van.

Maar had qua karakter toch nog liever die andere gehad, die is net wat zachter.

Maar ik ben verder niet tegen aanbetaling. Wie weet hoe het gaat lopen met volgende kelpie pup. Maar hopelijk duurt dat nog een paar jaar. 3 honden waarvan de teven niet met elkaar overweg kunnen, is meer dan genoeg werk :')

KimD schreef:
Ging uiteraard over LG, verkeerde quote.

Haha kan gebeuren soms!

fannetje schreef:
Oh, ze is trouwens flink aan het wisselen [ [url=m/vxvUTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1QueWx.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat groeit ze flink zeg :oo puppytijd vliegt altijd zo voorbij.

Max en ik zijn begonnen met hardlopen. Gisteren ook weer eindje wezen hardlopen en daarna maar flinke wandeling er achter aangeplakt. Bijna 3 uur weggeweest.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:16

Ik bedoelde met selectieprocedure meer als in dat je met zachte zoete gezelschapshondjes wat makkelijker kunt zijn qua welk huisje die toebedeeld krijgt dan met een high drive sport/werkhond.
De eerste komt meestal toch wel op zijn pootjes terecht terwijl het bij de tweede toch wel een heel verschil kan maken of je de scherpste in het nest bij een zogezegd gezin plaatst of iemand die er fanatiek mee gaat sporten ofzo.
Wederom ff extremen benoemd. :P
Natuurlijk kán het in dat gezin goed gaan met een high drive hond maar dan moet er wel meer mee gedaan worden dan blokjes om en wekelijks naar het bos en mss een rondje naast de fiets ofzo natuurlijk. :)

Overigens heb ik zelf die extremen in huis.
Dívka is mss geen typische high drive sporthond maar ze heeft écht niet genoeg aan dat blokjes om, 1x per week naast de fiets en 1x per week loslopen.
Die heeft meer nodig, om de dag een grotere activiteit als tuincentrum/terras/cursus/sport/fietsen/grote wandeling is toch wel nodig voor haar.
Lukt dat niet dan moet je zorgen dat ze mentaal wat uitgedaagd wordt want anders stuitert ze je plafond eruit bij wijze van spreken. :=
Mahdu daarentegen maak je al blij met in en om huis rommelen, blokjes om en gezellig mee de stad in in zijn buggy. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:27

xSannee.
En volgens mij heb ik nog vanalles gemist, oeps haha.

Daghara.
Oh da’s een flinke trail geweest gisteren zo te lezen, heerlijk zeg! Knappe Max!

--

Wij hebben een ronde van ruim 5km gelopen vanaf Etzenrade, vlak bij de Duitse grens en buiten Schinveld. Stukje Duitsland meegenomen, we hebben een deel van de route langs het wildpark Gangelt gelopen. Arya was dus druk bezig op dat stuk met snuffelen en het inhaleren van alle geuren haha. Nog in het water geweest, de Rode Beek, dus ze stinkt ontzettend (Was m'n man ook blij mee toen ik thuis kwam, die rook het gelijk toen ik de deur openmaakte hahaha), maar ik ging met een hele tevreden hond naar huis en da's het belangrijkste haha. Zelf weer een terugval met long covid, dus deze was misschien eigenlijk wat te heftig voor me vandaag, maar het was zo heerlijk buiten dat ik het niet kon laten over m'n grenzen te gaan - niet heel handig aangezien ik een aantal dagen Cochem op de planning heb staan vanaf zondag en dat ook nog moet overleven maar goed haha. Aan het eind dus een klein half uur op een bankje gezeten nog met de koffie die ik mee had, om energie en moed te vinden om mezelf bij elkaar te rapen om naar huis te kunnen rijden - was 10min rijden gelukkig maar.

Kan jammer genoeg geen foto's uploaden momenteel - heeft Bokt bij mij echt veel problemen mee de laatste tijd, zo jammer - dus die deel ik op een later tijdstip nog wel eens <3 Arya is knokkie momenteel. Fysiek en mentaal mooi aan d'r trekken gekomen, dus daar heb ik geen kind meer aan.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 14:58

Gangelt het wildpark is ook heel fijn om doorheen te lopen met je hond. Heel toegankelijk en niet absurd druk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:08

StonedRomy schreef:
Gangelt het wildpark is ook heel fijn om doorheen te lopen met je hond. Heel toegankelijk en niet absurd druk.

Klopt ja, is idd goed toegankelijk met hond ook. Al weet ik niet of ik Arya er een plezier mee doe met al die geuren zo intensief kortbij van die wilde dieren en hoe onzeker ze soms is met zoiets, maar anderzijds wel een prima plek om te trainen en werken hieraan omdat er veel ruimte is op de paden om afstand te houden- en als het moeilijk is voor dr kan ik altijd gewoon weg ook natuurlijk. Dus ik wilde het wel eens proberen een keer. Ben er vaker geweest want woon redelijk kortbij (dikke 10min rijden), maar nog niet met Arya samen. Vandaag was de parkeerplaats best ‘vol’ vond ik (al is het park wel enorm met die km’s aan paden), dus ik ga het eens op een meer regenachtige dag doen als ik een keer ga. Met twee weken vakantie die eraan komen op de scholen ga ik dat wel nog even vooruitschuiven haha.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 13-04-23 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 15:09

Lekker aan de wandel.

Ik vond sky al een paar dagen wat reactiever, maar ook moe. Bo zat regelmatig met haar neus onder sky haar staart en sky kon zelf ook met uitlaten opeens haar frut willen likken.
Net even gekeken, echt groot is het niet, maat het lijkt wel meer opgezet en wat rood/roze vocht. Heb 1 druppel op de grond gevonden, maar ja, die kan ook van een open wondje van mn vinger zijn.

Nou ja, we gaan het zien. Als het zo blijft hoeft ze van mij niet geholpen te worden.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 16:21

Wij zijn naar het park geweest, is ongeveer 10 minuten lopen inclusief ontlasten, snuffelen en de drukke kruising oversteken.
Omheinde losloopveld was vrij, dus honden daar losgegooid en zelf op de boomstam neergeploft.
Dívka deed al èf-èf-èffend haken slaan en met mach3 plat door de bocht rondjes racen. *\%/*
Mahdu trok een kort sprintje, snuffelde wat en sprong vervolgens op de boomstam en weigerde nog verder te lopen tot we weer naar huis gingen. :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 17:27

fannetje: Jullie hebben leuke dingen in het vooruitzicht zo te lezen. Wat een mooie kleur heeft Pixy!

xSannee: Leuk dat je na de puppycursus nog verder gaat. Ben je uiteindelijk ook van plan iets qua sport met Evi te gaan doen? Wat fijn dat jullie maar met twee pups zijn, dat lijkt me heerlijk.

cursebreaker: Lief dat je het vraagt! Met Melle en Elvis gaat het erg goed. Melle is echt mijn steun en toeverlaat in deze periode, maar is ook druk in zijn rol van “grote broer” wat hij heel leuk vindt. Hij is enorm gek op Elvis en dat is gelukkig ook wederzijds. Elvis groeit als kool en is inmiddels al 4,8kg. :oo Ik ben benieuwd wat voor buffel dat gaat worden, voor een kleine hond dan. :') Wat vervelend dat je zelf een terugval hebt! Ik herken helaas hoe lastig het is als je lijf niet kan/wil, maar ondanks dat wel fijn dat je een mooie wandeling hebt kunnen maken. Ik hoop dat de terugval weer snel omslaat in stappen vooruit, maar zorg goed voor jezelf en neem de tijd! Ik ben trouwens met Melle eens in Gangelt geweest en hij vond die geurtjes echt reuze interessant, maar was wel echt kapot na een halve dag rondstruinen! Ook was hij echt doodsbang rondom het wilde zwijnen verblijf, daar durfde hij echt niet langs te lopen.

Dagahra: Leuk dat jullie begonnen zijn met hardlopen! En jeetje, 3 uur op pad! Was Max daarna wel moe? Volgens mij is hij echt zo’n hond die dat soort activiteiten wel nodig heeft of heb ik het mis?

lor1_1984: Wat grappig dat je twee van die extreme uitersten in huis hebt, maar het lijkt me soms ook wel lastig. Of neem je ze ook wel eens los van elkaar mee zodat de ene lekker thuis kan chillen en de andere haar energie kwijt kan? Ik merk dat Elvis qua energielevel wel aan lijkt te sluiten bij Melle, maar hij is nog zo jong dat het afwachten is hoe dat zich verder ontwikkeld. Ze vinden het tot nu toe beiden heerlijk om naar buiten te gaan, maar met een dag wat minder lange wandelingen zijn ze ook tevreden. As we speak liggen ze al zo’n 2,5 uur te slapen zonder enige intentie om in actie te komen, maar zodra ik “Gaan jullie mee?!” zeg staan ze paraat. := Fijn dat je ook een lekkere wandeling hebt gemaakt.

EmptyWords: Ach, die Sky! Hopelijk blijft het inderdaad bij die kleine beetje. Dat scheelt toch weer een operatie.