Jammer genoeg is het hok weer niet binnen gekomen. Nu staat er 1 september dus wel meteen een nieuwe datum. Hopelijk 3de keer, goeie keer.
@moppie, ahnee dan das het wat onhandig om mee te kijken.
@naiwl, ah dus ze gebruiken het niet als plasplek? Want hier zou dat hout het niet overleven zonder bescherming. Al is beitsen ook al wel iets natuurlijk, maar ik ben niet zo van het jaarlijks herhalen.
Wel goed dat ze nu gewoon korrel mee-eten! En slimme Hazeltje..
@horsetimexl, de konijnen vinden die kou niet erg. Heb hier back to nature met stro over. In de zomer dun laagje, winter dikker pak. Mijn konijnen zitten wel echt niet graag in de regen en zelf merk ik ook wel dat ik ze iets minder aandacht geef in de winter. Komt ook deels doordat ik zomers vanalles uit de tuin geef, dus dan blijven ze vaak zeuren voor meer en ben ik ook gewoon langer buiten om alles te plukken. In de winter geef ik gewoon kant en klare kruidenmixen. Plus is het vaak al donker tegen ik thuis ben van werk.
Gelukkig gaat het medicatie geven nu gemakkelijk! Napoleon eet ook sommige dingen uit het spuitje (metacam en antibiotica vond ze lekker, ciseral niet haha). Maar bij Chester krijg ik zelfs het dwangvoer al niet zonder gevecht naar binnen.
Zo'n hok heb ik ook ongeveer, is zeker goed! En mijn binnenkonijn schuift ook al het stro weg= te warm binnen.
@art, wat jammer om te horen van Savannah. Sterkte!
De 2 jonkies zijn ook al goed gegroeid!
Mijn konijnen zijn ook bang van honden, dan is het idd niet handig.
@lieffiefi, ik zou een binnenkonijn niet zomaar dag en nacht buitengooien. Zeker niet in combi met andere mensen/ander voer eventueel. Lijkt me teveel stress en niet goed voor de gezondheid.
Niet-gevaccineerde konijnen ook aannemen is een dubbele. Die van jou zijn goed gevaccineerd, dus wrs geen probleem. Maar ik zou zelf het risico niet willen nemen.
Vervelend dat het zo misgelopen is vorige keer.
Wij hebben momenteel een uitbraak van myxo in de buurt. Was enigzins te verwachten met die hoeveelheid muggen dit jaar. Maar vind het toch maar eng wetende dat het zo dichtbij is en dat ik er 2 aangeraakt heb. Mijn konijnen zijn allemaal gevaccineerd, maar toch.