J0anieke schreef:Heb je hem wel goed ontlucht?
Uhm.. nee denk ik dan. Hoe doe je dat?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mandyy schreef:Wij komen net thuis en vinden het bij Superfish meegeleverde pompje ineens meer geluid maken dan vanmiddag. Best een storend geluid ook.
M’n vriend vond nog een ander pompje op zolder. Hij heeft eerder een aquarium gehad.
Gaan het morgen even verder bekijken.
ellepel schreef:ik heb dezelfde pomp he, maar die maakt geen geluid.
ik zag jouw bericht op de fb groep ook al.
is het inmiddels gelukt?
ik zou het hout in het aquarium houden.
omdat de stoffen uit het hout ook van invloed zijn op je water namelijk.
ga je het pas later weer toevoegen dan kunnen je waardes weer veranderen namelijk
gewoon laten drijven,dat zakt dan vanzelf wel
ellepel schreef:oke dit was leuk zonet![]()
er was iemand voor onderhoud in huis
die is klaar,en ziet in mijn woonkamer de bakken staan.
oh ja visjes wat leuk,die heb ik ook, ik heb guppen!
ja zegt hij maar het is wel veel werk hoor,steeds alle vissen vangen,planten er uit en de steentjes omspoelen.
haha, heb uitgelegd dat dat echt niet zo hoeft en hoe het wel kan.
L_Rivaldo schreef:Vraagje aan de kenners, ik heb mijn water laten testen omdat ik al aardig wat halfwas guppen dood heb gevonden. Ik heb 1 week overgeslagen met mijn aquarium water te verschonen omdat mijn algeneter een nest bovenin had en ik hem niet wilde storen of nest droog wilde leggen.
Nu is mijn ph 8 en kh 5
N02 en NH3 zijn 0
Mijn co2 is te laag maar wat de waarde was heeft ze niet opgeschreven.
Gh niet gemeten.
Donderdag voor het laatst water ververst en pomp schoon gemaakt.
Ik kon als ik dat wilde water verversen. Maar wilde eerst hier extra advies vragen omdat ik niet wil dat mijn baby ancistrussen een klap krijgen.
Mijn ph heeft volgens mij altijd wat aan de bovengrens gezeten.
Melyoramel schreef:L_Rivaldo schreef:Vraagje aan de kenners, ik heb mijn water laten testen omdat ik al aardig wat halfwas guppen dood heb gevonden. Ik heb 1 week overgeslagen met mijn aquarium water te verschonen omdat mijn algeneter een nest bovenin had en ik hem niet wilde storen of nest droog wilde leggen.
Nu is mijn ph 8 en kh 5
N02 en NH3 zijn 0
Mijn co2 is te laag maar wat de waarde was heeft ze niet opgeschreven.
Gh niet gemeten.
Donderdag voor het laatst water ververst en pomp schoon gemaakt.
Ik kon als ik dat wilde water verversen. Maar wilde eerst hier extra advies vragen omdat ik niet wil dat mijn baby ancistrussen een klap krijgen.
Mijn ph heeft volgens mij altijd wat aan de bovengrens gezeten.
Hmmn ik zie zo ook niks mis met de waardes. CO2 te laag zal alleen een limitatie vormen voor de planten, voor vissen is er niet echt een ondergrens voor CO2, een te hoge CO2 kan wel je vissen doden.
Je ammonium (NH3) en nitriet (NO2) zijn prima, maar wat was de nitraat (NO3) waarde?
Ik weet niet hoe hoog het nest ligt, maar je zou ook een paar cm water eruit kunnen halen zodat je het nest niet stoort, en dat aanvullen. En dat meerdere dagen.
Zo kan je over de loop van dagen toch je waterwaardes naar beneden brengen, maar heel geleidelijk, wat voor je babyvisjes ook wel prettig is dan, de schommelingen zijn dan gering.
ellepel schreef:benthe, de pomp kan wel omhoog nog toch.
even uitproberen.
of het laagje even weghalen en afwachten,kan ook komen omdat het net allemaal nieuw is.
wispeltuur,wat gaaf dat je een paludarium begint ?
ben heel benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.