Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:26

J0anieke schreef:
Heb je hem wel goed ontlucht?

Uhm.. nee denk ik dan. Hoe doe je dat?

Mandyy

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 22:44

Wij komen net thuis en vinden het bij Superfish meegeleverde pompje ineens meer geluid maken dan vanmiddag. Best een storend geluid ook.

M’n vriend vond nog een ander pompje op zolder. Hij heeft eerder een aquarium gehad.
Gaan het morgen even verder bekijken.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 07:47

Zertab schreef:
J0anieke schreef:
Heb je hem wel goed ontlucht?

Uhm.. nee denk ik dan. Hoe doe je dat?

Ligt aan de pomp die je hebt, op YouTube staan er wel een hoop filmpjes over.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 07:55

Oké dankje voor de tip!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:46

ik heb dezelfde pomp he, maar die maakt geen geluid.
ik zag jouw bericht op de fb groep ook al.
is het inmiddels gelukt?

ik zou het hout in het aquarium houden.
omdat de stoffen uit het hout ook van invloed zijn op je water namelijk.
ga je het pas later weer toevoegen dan kunnen je waardes weer veranderen namelijk
gewoon laten drijven,dat zakt dan vanzelf wel :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:47

Mandyy schreef:
Wij komen net thuis en vinden het bij Superfish meegeleverde pompje ineens meer geluid maken dan vanmiddag. Best een storend geluid ook.

M’n vriend vond nog een ander pompje op zolder. Hij heeft eerder een aquarium gehad.
Gaan het morgen even verder bekijken.

is dat een kleine aquaflow dan die je hebt?
waarschijnlijk zit het filter dan vol.
dus even schoonmaken, uitstroom ook even goed doorblazen.
dan is het vaak weer in orde

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:12

Kan dat het zijn als het nieuw is? Het filter en pompje zitten los van elkaar en het geluid komt van het pompje.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:10

Bedankt voor de tips over de wormpjes! Heb er inmiddels vijf gevonden, waarvan de grootste een halve cm. Nu ik weet dat ze ongevaarlijk zijn is een beetje leven stiekem wel leuk in het aquarium :=

Daarnaast heb ik ook een copepod gevonden. Voor zover ik kan zien is die best schattigm

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 11:54

Mandyy schreef:
Kan dat het zijn als het nieuw is? Het filter en pompje zitten los van elkaar en het geluid komt van het pompje.

misschien nog lucht er in dan?
ik heb verder geen idee

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 12:32

ellepel schreef:
ik heb dezelfde pomp he, maar die maakt geen geluid.
ik zag jouw bericht op de fb groep ook al.
is het inmiddels gelukt?

ik zou het hout in het aquarium houden.
omdat de stoffen uit het hout ook van invloed zijn op je water namelijk.
ga je het pas later weer toevoegen dan kunnen je waardes weer veranderen namelijk
gewoon laten drijven,dat zakt dan vanzelf wel :j

Ik ben bang dat het hout de planten dan plet als hij gaat zakken.

Het is gelukt met de pomp! Was inderdaad het slangetje met draaidopje. Deze staat nu dicht en nu heel af en toe nog een waterval geluid.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:11

ja dat dopje heb ik dicht gedraaid, helemaal nergens voor nodig bij mijn bak.

maak es een foto van hoe je het nu hebt?
ben wel benieuwd :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:33

Mandyy schreef:

Bij mij maakte de aquaflow meer geluid toen hij nieuw was dat is nu weg, dacht dat het met lucht te maken had.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 17:50

ellepel schreef:
ja dat dopje heb ik dicht gedraaid, helemaal nergens voor nodig bij mijn bak.

maak es een foto van hoe je het nu hebt?
ben wel benieuwd :D

Ik heb je getagd op facebook.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 15:27

oke dit was leuk zonet _O-
er was iemand voor onderhoud in huis
die is klaar,en ziet in mijn woonkamer de bakken staan.
oh ja visjes wat leuk,die heb ik ook, ik heb guppen!
ja zegt hij maar het is wel veel werk hoor,steeds alle vissen vangen,planten er uit en de steentjes omspoelen.
haha, heb uitgelegd dat dat echt niet zo hoeft en hoe het wel kan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:05

ellepel schreef:
oke dit was leuk zonet _O-
er was iemand voor onderhoud in huis
die is klaar,en ziet in mijn woonkamer de bakken staan.
oh ja visjes wat leuk,die heb ik ook, ik heb guppen!
ja zegt hij maar het is wel veel werk hoor,steeds alle vissen vangen,planten er uit en de steentjes omspoelen.
haha, heb uitgelegd dat dat echt niet zo hoeft en hoe het wel kan.

Geweldig. Moet er niet aan denken dat ik iedere week hem helemaal leeg moet halen

Vraagje aan de kenners, ik heb mijn water laten testen omdat ik al aardig wat halfwas guppen dood heb gevonden. Ik heb 1 week overgeslagen met mijn aquarium water te verschonen omdat mijn algeneter een nest bovenin had en ik hem niet wilde storen of nest droog wilde leggen.

Nu is mijn ph 8 en kh 5
N02 en NH3 zijn 0
Mijn co2 is te laag maar wat de waarde was heeft ze niet opgeschreven.
Gh niet gemeten.

Donderdag voor het laatst water ververst en pomp schoon gemaakt.

Ik kon als ik dat wilde water verversen. Maar wilde eerst hier extra advies vragen omdat ik niet wil dat mijn baby ancistrussen een klap krijgen.

Mijn ph heeft volgens mij altijd wat aan de bovengrens gezeten.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 17:10

@Rivaldo: advies heb ik zo even niet voor je... Vervelend van de guppen!

Even de juwel tonen:
(Hij lijkt enerzijds nog wazig maar anderzijds ook niet? Mijn kleine bakje is kraak helder maar de verlichting van de juwel lijkt wel minder fel dan de superfish.

Afbeelding

En heb ik nu al een kaamlaag?? Ik kan mijn pomp volgens mij niet hoger hangen of harder/zachter zetten.

Afbeelding

Wispeltuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:26

Hoi dames,

Ik lees hier altijd stilletjes mee en heb altijd genoten van alle mooie aquariums in dit topic! :D
Maar nu heb ik besloten om de hobby om te gooien en een paludarium te nemen met gifkikkers. Het aquarium mag dus weg maar ik ben eigenlijk vooral op zoek naar goede huisjes voor de vissen.

Het gaat om 7 pangio kuhlii's, 17 trigonostigma espei een eenzame japonica, een zebra renslak en nog twee kleinere neritina slakjes.

Als ze in een mooie grote bak terecht komen hoef ik er niets voor te hebben. Diertjes zijn op te halen in Helmond.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:04

L_Rivaldo schreef:
Vraagje aan de kenners, ik heb mijn water laten testen omdat ik al aardig wat halfwas guppen dood heb gevonden. Ik heb 1 week overgeslagen met mijn aquarium water te verschonen omdat mijn algeneter een nest bovenin had en ik hem niet wilde storen of nest droog wilde leggen.

Nu is mijn ph 8 en kh 5
N02 en NH3 zijn 0
Gh niet gemeten.

Ik kon als ik dat wilde water verversen. Maar wilde eerst hier extra advies vragen omdat ik niet wil dat mijn baby ancistrussen een klap krijgen.

Hmmn ik zie zo ook niks mis met de waardes. CO2 te laag zal alleen een limitatie vormen voor de planten, voor vissen is er niet echt een ondergrens voor CO2, een te hoge CO2 kan wel je vissen doden.

Je ammonium (NH3) en nitriet (NO2) zijn prima, maar wat was de nitraat (NO3) waarde?

Ik weet niet hoe hoog het nest ligt, maar je zou ook een paar cm water eruit kunnen halen zodat je het nest niet stoort, en dat aanvullen. En dat meerdere dagen.
Zo kan je over de loop van dagen toch je waterwaardes naar beneden brengen, maar heel geleidelijk, wat voor je babyvisjes ook wel prettig is dan, de schommelingen zijn dan gering.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:17

benthe, de pomp kan wel omhoog nog toch.
even uitproberen.
of het laagje even weghalen en afwachten,kan ook komen omdat het net allemaal nieuw is.

wispeltuur,wat gaaf dat je een paludarium begint ?
ben heel benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:57

Melyoramel schreef:
L_Rivaldo schreef:

Nu is mijn ph 8 en kh 5
N02 en NH3 zijn 0
Gh niet gemeten.

Hmmn ik zie zo ook niks mis met de waardes. CO2 te laag zal alleen een limitatie vormen voor de planten, voor vissen is er niet echt een ondergrens voor CO2, een te hoge CO2 kan wel je vissen doden.

Je ammonium (NH3) en nitriet (NO2) zijn prima, maar wat was de nitraat (NO3) waarde?

Ik weet niet hoe hoog het nest ligt, maar je zou ook een paar cm water eruit kunnen halen zodat je het nest niet stoort, en dat aanvullen. En dat meerdere dagen.
Zo kan je over de loop van dagen toch je waterwaardes naar beneden brengen, maar heel geleidelijk, wat voor je babyvisjes ook wel prettig is dan, de schommelingen zijn dan gering.

Bedankt. De NO3 staat niet op het formulier, ik verwacht niet gemeten.
De algeneters zijn nu uitgekomen, maar ga zeker je tip meenemen voor de volgende keer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 19:58

Zertab ik had dat ook in het begin, dat is uiteindelijk weer mooi weggetrokken.

Paludarium wat gaaf!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:25

ellepel schreef:
benthe, de pomp kan wel omhoog nog toch.
even uitproberen.
of het laagje even weghalen en afwachten,kan ook komen omdat het net allemaal nieuw is.

wispeltuur,wat gaaf dat je een paludarium begint ?
ben heel benieuwd hoe je dat gaat aanpakken.

Nja dan gaat ie droog pompen denk ik hoor. Heb nu nog af en toe waterval geluidje omdat het rooster niet helemaal onderwater zit

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 20:25

Nessa je bak is mooi veranderd. Je plantjes lijken snel te groeien.

MarliesR wat gaaf of je op geblaasde kogel te zien en de baby ziet er inderdaad uit als een alien. Maar wat een gave foto zeg!

L_Rivaldo heb jij al wel een keer baby platys gehad?

Ik wil ook een keer levend voer voor de visjes halen. Is super leuk om te zien. Ik heb echt een baby explosie aan garnaaltjes. Net wat rode garnalen met babies in de grote bak gedaan. Waarschijnlijk worden de babies toch wel op gegeten. Maar heb er genoeg!
Er zwemt ook van allerlei andere diertjes in de bak. Denk ook iets van watervlooien en wormpjes. Wil de bak eigenlijk helemaal veranderen en andere bodem. Maar hoe kan ik dat het beste aanpakken met die baby garnaaltjes er in?
https://m.youtube.com/watch?v=2WiBnHG6C ... e=youtu.be

Ellepel zo doen de meeste hun aquarium schoonmaken. En maar raar vinden dat alle visjes toch zo snel dood gaan :')

Gave bak Zertab

Wispeltuur ga je je voorgang hier laten zien? Ben erg benieuwd

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:00

Geluid met een (nieuwe) pomp is vaak lucht, maar bij nieuw kan het ook in een paar dagen een stuk beter worden omdat er nog een biofilm om de draaiende onderdelen moet vormen. Ik heb hier nu drie potfilters draaien (op twee bakken) en die hoor ik eigenlijk praktisch niet. Heb ze wel op een stuk filterschuim staan om doortrillen naar de kast te voorkomen.

L_Rivaldo, wat vreemd dat je maar zulke beperkte waarden mee terug hebt gekregen… In elk geval goed (en heel belangrijk) natuurlijk dat je nitriet an ammonia nul zijn, maar nitraat is inderdaad ook belangrijk. Geen gH gemeten vind ik ook wel erg apart.

Lastige met guppen is dat er ook er vaak nogal wat inteelt is en er veel zwakke kweekvormen tussen zitten. Ging het eerder wel goed en is er nu wat veranderd?

Zertab, kaamlaag gaat meestal vanzelf weer weg. Je kan hem er ook afscheppen. Meer oppervlaktebeweging doet ook wonderen.

Wispeltuur, palludariums zijn ook erg gaaf! Qua bestand kan ik je helaas niet helpen, maar je vind er vast een goede plek voor

Ufurio4e, leuk al die baby garnaaltjes! Heb verder helaas geen tips voor je

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:07

@Marlies: ik heb de bioflow 300 van juwel, helaas is meer oppervlakte beweging niet mogelijk. Mits ik de zuurstof vol opendraai maar dan krijg ik dat irritante geluid weer :')