Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:20

Ik herken dat wel hoor! Maar het belangrijkste is; het kan niet volgens het boekje en doe waar jij (en je hond) je goed bij voelen :D Dat is het aller belangrijkste, het moet namelijk voor jullie werken.

Wat betreft de uitdaging kan je langzaam aan met een snuffelmat aan de gang gaan toch? Het van straat vreten hoor ik altijd dat je het gedrag moet negeren en niets moet zeggen op het moment dat je het uit de bek haalt. Negatieve aandacht is ook aandacht. Of bijvoorbeeld afleiden en iets leukers aanbieden. Maar niet straffen.

Een muilkorf kan daar inderdaad goed bij meehelpen. Deze zijn wat zachter en gemakkelijker:
https://www.wesdijk.nl/dieren/muilkorve ... 71-maat-xs

Misschien is het wat :)

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:29

Hmm, nee, mijn voorkeur zou het niet hebben, veel te veel te manipuleren door de hond. Wij hebben Baskerville, iets duurder, maar ook veel fijner. Anatomisch correct en ze kunnen we vrij weinig mee. Maar, wij wonen ook kort op de grens, en zijn verplicht ze bij ons te hebben in het buitenland.

Voor de training heb ik zo'n simpele van hard plastic gepakt, niet het meest comfortabel, maar daar kunnen ze ook niks aan manipuleren. Daardoor werkt het dus ook niet zelf belonend.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:33

Kan je misschien nog reageren op de vragen waarom jij vind dat de Treponti tuigen pijn doen bij honden? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 09:48

Kiwi gefeliciteerd met de 6 gezonde pupjes!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:01

xDenies schreef:
Kan je misschien nog reageren op de vragen waarom jij vind dat de Treponti tuigen pijn doen bij honden? :)

Oh, natuurlijk! Vraag blijkbaar gemist!

Tuig met een band voren zorgt sowieso al voor een oncomfortabele druk op de schouderbladen. (Uitzonderingen daargelaten, bij grote brede rassen zitten ze vaak beter vanwege de brede borstkas). Als de hond dan loopt komt er door de band druk op het schoudergewricht, zeker bij smalle en fragiele rassen waar dit vrij bloot ligt geeft dat een zeer oncomfortabel gevoel. De hond gaat daardoor over corrigeren om die druk te ontlopen, daardoor ontstaan vaak blessures. Dit soort tuigen kun je ook prima gebruiken als je een hond hebt die zonder spanning op de riem loopt, dan valt die druk volledig weg.

Treponti heeft daarin nog een stap verder gedaan, die heb het tuig zo ontwikkeld dat het zowel op de schouderbladen als op de luchtpijp drukt. Voor een trekkende hond natuurlijk überhaupt niet wenselijk, dan ontstaan er dus druk en pijnpunten op zowel de schouderbladen als op de luchtpijp. Wederom ontstaat een overcorrectie, een kromme halshouding, een weggedrukte rug, take your pick.

Of de overcorrectie wordt geuit in de vorm van nog meer hangen en trekken, de hond wilt vooruit om de druk te ontlopen, dat lukt niet, en probeert nog harder.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:05

Hey dames ik vraag het even bij jullie aangezien hier de honden eigenaren zitten,als t niet mag laat deze vraag dan maar gaan.

Ik bestelde altijd via duitsland mn honden voer voor de naakies(hebben nu beide speciaal voer) maar zie ineens dat dat niet meer kan.....hebben meerdere dit ervaren?of bestelde jullie gewoon in nl?
Het scheelde daar nml ruim 10€ op een zak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:07

cinniz123 schreef:
Hey dames ik vraag het even bij jullie aangezien hier de honden eigenaren zitten,als t niet mag laat deze vraag dan maar gaan.

Ik bestelde altijd via duitsland mn honden voer voor de naakies(hebben nu beide speciaal voer) maar zie ineens dat dat niet meer kan.....hebben meerdere dit ervaren?of bestelde jullie gewoon in nl?

Hoezo kan dat niet meer dan? Leveren ze niet meer naar NL, of?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:16

Grrr gisteren 2 loopse teven tegen gekomen in het losloopgebied. Is zooo niet handig! En dan boos worden als je er iets van zegt en 1 baasje die bijna letterlijk mijn intacte reu vaan haar teef af probeert te slaan. Fijn hoor, mijn reutje die al bang is voor vreemden, was hard blaffend rond aan het springen.

Blijf gewoon lekker een week of 6 uit de losloopgebieden als je een loopse teef hebt.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:19

KimD schreef:
cinniz123 schreef:

Hoezo kan dat niet meer dan? Leveren ze niet meer naar NL, of?

Ja klopt je kan alleen nog maar duitsland selecteren.
Zat er een keer aan te komen natuurlijk maar miss weet iemand nog een andere site.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 10:24

Vind dat altijd een lastig punt loopse teven en volle reuen.
Heb ook een volle reu die loopt waar t mag bijna overal los en lijn hem aan als ik denk dat t nodig is maar aan de andere kant heeft hij een loopse teef eerder door als ik.
Vind dubbel want ergens denk ik ga dan niet met je loopse teef naar een losloopgebied al lopen ze dan wel vaak aangelijnd maar aan de andere kant denk ik als je meerdere honden hebt of je hond kan zn ei niet kwijt ...snap de eigenaar van loopse teef dan ook wel ergens.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 10:25

Thnx voor alle lieve berichtjes!

Ik zag iets over castreren voorbij komen. Mag ik vragen waarom je gaat castreren Galaika? :o

mvdende schreef:
Grrr gisteren 2 loopse teven tegen gekomen in het losloopgebied. Is zooo niet handig! En dan boos worden als je er iets van zegt en 1 baasje die bijna letterlijk mijn intacte reu vaan haar teef af probeert te slaan. Fijn hoor, mijn reutje die al bang is voor vreemden, was hard blaffend rond aan het springen.

Blijf gewoon lekker een week of 6 uit de losloopgebieden als je een loopse teef hebt.

Dit vind ik inderdaad ook behoorlijk Aso.. Beetje onverantwoord om met een loopse teef in een losloopgebied te lopen.. T is te verwachten dat reutjes daarop reageren natuurlijk..

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:00

cinniz123 schreef:
Vind dat altijd een lastig punt loopse teven en volle reuen.
Heb ook een volle reu die loopt waar t mag bijna overal los en lijn hem aan als ik denk dat t nodig is maar aan de andere kant heeft hij een loopse teef eerder door als ik.
Vind dubbel want ergens denk ik ga dan niet met je loopse teef naar een losloopgebied al lopen ze dan wel vaak aangelijnd maar aan de andere kant denk ik als je meerdere honden hebt of je hond kan zn ei niet kwijt ...snap de eigenaar van loopse teef dan ook wel ergens.

Vorige maand liepen mam en ik op zondag ochtend om 07:30 op het strand omdat we naar een beurs in Nieuwegein moesten. Komen we een loopse teef tegen die, jawel (eigenaar natuurlijk) uit Nieuwegein naar Den Haag was gereden zodat haar teef lekker los kon lopen op het strand zonder vervelende reuen.

Dan heb ik er alle begrip voor.

Maar op een zaterdagmiddag om 16:00 in een stadspark lopen met een loopse teef is gewoon niet handig.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:19

mvdende schreef:

Waarom? Mijn loopse teef hoort net zo te luisteren als jouw intacte reu.. Die logica ontgaat me.

Ik roep mijn loopse teef gewoon netjes bij me als we andere tegenkomen, maar als de andere luisteren dan niet luisteren is dat niet mijn schuld lijkt me? Want dan had die niet luisterende hond ook bij me gestaan als ik mijn loopse teef aan de riem had gehad.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:26

KimD schreef:
mvdende schreef:

Waarom? Mijn loopse teef hoort net zo te luisteren als jouw intacte reu.. Die logica ontgaat me.

Ik roep mijn loopse teef gewoon netjes bij me als we andere tegenkomen, maar als de andere luisteren dan niet luisteren is dat niet mijn schuld lijkt me? Want dan had die niet luisterende hond ook bij me gestaan als ik mijn loopse teef aan de riem had gehad.

Omdat je dan met een beetje reu nergens meer in een losloopgebied kan lopen. Menig reu heeft een loopse teef al lang geroken voordat de eigenaar van de reu de teef heeft gesignaleerd. Reu gaat op teef af en het probleem is geboren.

En ik ga echt niet mijn reu altijd aangelijnd laten lopen omdat ie anders misschien een keer weg vliegt naar een loopse teef, dan kan mijn hond dus nooit meer los.

En wat betreft appèl, op het moment dat een reu een loopse teef tegen komt, gaat het instinct vaak voor appèl, instinct is nou eenmaal aangeboren en vaak lastig te doorbreken.

Daarom geen loopse teven in een losloopgebied, waar de naam al aangeeft dat er honden los lopen.

Ga dan ergens lopen waar een aanlijnplicht geld en die gebieden zijn er veel meer dan de kleine stukjes waar honden los mogen lopen.

Of ga naar een losloopgebied op tijden dat je weinig andere honden kan tegen komen, zondag ochtend om 07:00 bijvoorbeeld.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 11:46

En mijn twee intacte reuen dan? Die wel gewoon onder appèl staan? Die kijken niet naar onze loopse teven, maar ook niet naar vreemde loopse teven.

Onze honden lopen ook allemaal gewoon los, en ik zeg ook niet dat je de hond aan de lijn moet houden overigens. Maar onder appèl is wel prettig. :j

Overigens zelden dat dit problemen oplevert, kom maar zelden een reu tegen die echt niet luistert. En die pak ik dan gewoon bij de kraag tot de eigenaar hem komt halen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-19 12:00

Helaas kun je er gewoon niet vanuit gaan dat alle honden luisteren. Want er zijn er meer die niet luisteren dan die wel luisteren. Binnen en buiten het losloopgebied. Ik vind het dan ook wel onverantwoord om je loopse teef los te gooien. Zeker op de momenten dat ze rond/na de ovulatie zit.. Kleine moeite om even die paar dagen je aan te passen op je hond..

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:36

Een reu met een beetje hormonen (zeker als ze nog niet zo oud en stabiel zijn) gaat echt niet zo makkelijk luisteren als hij een willige poenie in de neus heeft denk ik. :+
Snap ook echt niet waarom je naar een losloopgebied zou gaan met je loopse teef, ga dan op een tijdstip dat er niemand is of zoek een andere manier om van de energie af te komen maar ga niet verwachten dat iedereen met een reu rekening met je houdt. Voordat wij het doorhebben heeft die reu het al 10 minuten door. :=

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:54

Ik vind dat je met een loopse teef best een paard dagen (tijdens ovulatie) het losloopgebied kan vermijden maar 6 weken 8)7
En een reu hoort gewoon te luisteren. Maar ik snap ook wel weer dat ze luisteren moeten leren en dat kan mijns inziens alleen door te ervaren. Van altijd vast leert geen 1 hond wat. Maar ze hoeven zichzelf ook niet meteen met een dekking te belonen :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:58

Ach een beetje rekening met elkaar houden is toch helemaal geen ramp. Van beide kanten.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 12:59

Ik zou niet met mijn loopse teef naar een losloopgebied gaan puur om gezeur en problemen te voorkomen. Net als dat ik niet met mijn hondagressieve hond die zover gaat dat er gewonden of doden vallen bij een aanvaring zonder muilkorf zou lopen.

Tuurlijk moeten alle honden onder appèl staan maar foutjes gebeuren en daar kan je heel moeilijk over doen maar zo is het wel.

Zo heeft Dexter gisteren een enorme rotschop op zn ruggengraat gehad omdat hij aan een vrouw snuffelde in een losloopgebied met meer dan genoeg mogelijkheden om in een aanlijnplicht gebied te gaan lopen.
Was retedruk met om de zoveel meter mensen dus Dexter maakte ook niet een enorme omweg om te snuffelen. Hij liep langs en deed een stapje opzij om even zn neus langs haar broek halen.Tja, ik had Dexter niet kunnen laten snuffelen natuurlijk maar ik vind niet dat de consequenties hoeven te zijn dat hij er een hernia aan over houdt :n Het was namelijk echt een vieze, rake trap.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 24-02-19 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:00

En waarom werd er geschopt als hij alleen maar snuffelde? Was die vrouw met of zonder hond?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:01

Ik had nog even wat toegevoegd :Y) Die mevrouw was bang voor honden. Had geen hond bij zich. Zij begon te gillen en haar man neemt een aanloop en trapt Dexter op zijn rug.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:07

Maar.... wat doe je in een losloopgebied als je bang bent voor honden.... :')

Je hebt er toch wel war van gezegd heh..?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:09

Ja, dat dus. Dan denk ik dus, ja ik had Dexter niet kunnen laten snuffelen maar misschien kan je het jezelf ook makkelijk maken door niet naar een losloopgebied te gaan. Hoef je ook geen honden te schoppen.

Ik heb er behoorlijk wat van gezegd maar toen meneer begon te dreigen mij ook te slaan ben ik toch maar doorgelopen := Ben niet zo'n held.

De rest van de route (waar dit gebeurde was hondenlosloopstrand) was vrij voor honden van 15sept tot 15 maart. Nu dus ook. Maar dan heb ik er echt geen probleem mee Dexter bij elke tegenligger even bij me te roepen. Die mensen lopen gewoon hun route in de periode dat er ook honden los mogen. Dan zoek je het niet specifiek op. Als je naar één van de zeven stranden gaat en dan specifiek die kiest waar honden het hele jaar los mogen zoek je het imo op.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 13:12

xDenies schreef:
Maar.... wat doe je in een losloopgebied als je bang bent voor honden.... :')

Je hebt er toch wel war van gezegd heh..?

Is het zoals met de zondagse witte broek en schoenen daar gaan lopen. :')

Wij komen er niet vaak overigens, maar de loopsheid houd me ook niet tegen verder. Wordt ook niet boos als een reu wel komt, zoals ik zei, die pak ik bij de kraag en klaar. Geen probleem.