Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:48

Super Fabster!! NOu ja, met nog wat hindernissen dan, Korra nieuwe baas en Marcus ook baas!
En gelijk heb je dat je dat dan geen leuke dagopvang vond! Moet wel aanvulling zijn op, niet juist iets wat erger is.

Ben benieuwd hoe Marcus gaat bevallen!

Mijn kleine nietsnuttige knuffelhond, is toch ook beetje snuffelhond, les 4 werd een examen en ze heeft hem gehaald dus heeft ze haar detectie 2. (les 2 was ook een examen).
Nu wordt het lastiger, want hoe krijg je dat gekke dier zo gek om netjes 3 seconden te verwijzen, ik weet echt wel wanneer ze raak heeft, maar pffftt, ze moet het dan 3 seconden aan blijven wijzen.
En neee…… niet zoals ze laatst deed laatje open trekken en de buit eruit halen of er met poot aan zitten, of zoals nu bij het woord "melding" meteen je beloning willen afhalen, je moet toch echt wachten op het klikje.

Maar ik ben trots op mijn straatschoffie dat die neus nu echt overal voor gebruikt, ook alles wat me niet uitkomt. :Y) maar ze is ergens acceptabel goed in, of onslecht… 8-) <3

Fabster

Re: Wie nog meer een hond geadopteerd uit het buitenland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:50

Haha! Stoere hond Sjolvir!

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 19:43

Wat fijn dat Marcus toch kan komen Fabster!

En wat gaaf dat Murphey het zo goed doet met speuren, daar wil ik binnenkort ook mee beginnen met Tara :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:12

Morgenavond Marcus ophalen. Ben wel benieuwd hoe dat gaat. Voor we weer thuis zijn, is het 20.30-21.00 uur. Waardeloze tijd, want he gaat bijna meteen de nacht in. Maar ja, het is niet anders. Ben benieuwd of we aan slaap toe komen.... :')

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 22:31

Spannend Fabster!

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 21:35

Oh wat spannend. Ben benieuwd hoe het gaat.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 07:53

Zo, nou, ik ben echt gesloopt. Marcus was bloednerveus. Dus toen we naar bed gingen, ging hij op tilt. Heb dus beneden op de ank ‘geslapen’. Voor mij weinig slaap dus. Maar man en dochter hebben vast goed geslapen :') . Hij was wel rustig, vanaf dat ik beneden kwam liggen.

Korra en ZhuZhu vinden het maar niks. De katten bekijken het ook met argwaan. Maar gied: vandaag een nieuwe dag. Voor mij niet zo n actieve, ben ik bang. Maar rustig aan: dan breekt het lijntje niet, zullen we maar zeggen....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 14:50

Nou je hebt in ieder geval de 1e nacht overleefd met Marcus, als jij al stuk bent, hij nog stukker met al dat nieuws im hem heen en de reis.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 00:12

Wat fijn dat Marcus er eindelijk is.
Hoe is het vandaag gegaan?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 08:45

De dagen gaan prima. Hij is al zindelijk te noemen. Hij heeft in het eerste half uur dat hij binnen was, 2 x ergens aan proberen te pissen. Ik was hem beide keren voor en dat doet hij niet meer. Dus dat is lekker.

De meiden vinden hem een beetje eng en een indringer. Vooral Korra vindt het niks, zo n vreemde vent in huis. Maar ZhuZhu ook niet.

De nachten zijn nog een ander verhaal. Vannacht maar weer beneden gaan slapen. Zal ik nog wel even vol moeten houden. Maar goed, als dat alles is.

En hij geeft vreselijke jeuk. Ik denk van de stress. Dus ik ga vandaag met hem naar de da. Hij krabt zichzelf helemaal kapot. Hij is ontvlooid voor hij hier heen kwam.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 10:54

Marlin heeft de eerste tijd ook vreselijke jeuk gehad. Hij beet zijn tenen helemaal kapot. Was waarschijnlijk ook stress, want de dierenarts kon verder niets vinden. Toen heb ik hem een tijdje cbd olie gegeven en toen ging het veel beter. En sinds Buusya hier is doet hij het helemaal niet meer.

Fijn dat hij wel al zindelijk is.
De nachten zijn even minder. Maar het is natuurlijk niet zo gek. Wat een verandering moet hij ondergaan.
Heb je een foto van hem?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:24

Ik heb ook wat homeopathie besteld voor de jeuk en stress. En cbd olie heb ik trouwens ook. Da dacht ook stress. Heb een shampoo mee gekregen. Moet ik m elke dag wassen ;( . Nou, dat weet ik nog niet. Eerst de druppels maar proberen. Hij is er net. Om m nou meteen elke dag in bad te doen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:28

Ach die ogen |( Wat spreekt daar een ellende uit. Hopen dat hij snel beseft dat nu het leven alleen maar beter wordt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:37

Ik ben ook benieuwd hoe hij ontpopt. Hij is nu een beetje een goedsul. Maar dat kan over een half jaar zo anders zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:40

Die ZhuZhu erachter, moet duidelijk wennen ja.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:16

Iedere keer wassen geeft ook weer stress.
Het is wel een mooierd hoor <3

Wat vindt hij van de paarden? Of heb ik daar overheen gelezen?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:12

De paarden vindt hij heel imposant en hij blijft graag op afstand. Maar hij is bij alles heel bedaard. Dus eigenlijk heel relaxt (voor mij :o ).

Ja, dat steeds wassen lijkt me ook een heel gebeuren. Ik heb anti jeuk en anti stress druppels besteld. Eens zien of het iets doet.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:08

Elke dag opnieuw word ik er aanherinnerd, waarom ik geen 3 honden wil. Nog 3 weken en dan gaat Korra naar haar nieuwe huis. En alhoewel ik haar enorm ga missen, tel ik de dagen af.

Vandaag weer zo n wandeling die je er aan herinnert waarom 3 honden niet handig is. Zeker niet als er 2 van de 3 aan de lange lijn zitten en die 2 ook nog een enorm tempoverschil hebben.

We lopen dus langs de beek. Op de terugweg besluit Marcus dat hij dorst heeft. Ik heb het te laat in de gaten, de kant is steil en glibberig en hij ligt in de beek. Ik wil hem eruit trekken, maar kan niet te hard, want de lijn zit aan de slipketting. Korra denkt: ‘leuk! Zwemmen’ en duikt ook in de beek. :roll: En ZhuZhu denkt: als toch niemand op me let, ga ik evenergens heen waar het eigenlijk niet mag.

Afijn, Korra is er snel weer uit, want zwemmen aan de lijn schiet ook niet op. Ik geef haar aan mijn vriendin (die ook mee was met haar hond) en probeer Marcus uit de beek te krijgen. Maar hij werkt echt helemaal niet mee, piept de hele tijd de kant is dus steil en glibberig, dus ik zit ook niet heel comfortabel. En 40 kilo dood gewicht trek ik niet zomaar uit de beek. Dus ik probeer te kijken wat er aan de hand is met zijn achterpoten, dat hij daar niks mee wil doen. Zag al botbreuken voor me, enzo. Maar ik zie dat de karabijnhaak van de lijn om de pees van zijn hak is geschoten en daar klem zit in zijn poot. Dat doet natuurlijk zeer. Dus zo goed en zo kwaad mogelijk die haak van zijn poot proberen te krijgen. Dat lucht blijkbaar op, want nu doet hij wel zijn best om op de kant te komen. Dus Marcus eruit, Korra weer aan me vast, ZhuZhu weer onder controle en ik zeiknat en onder de modder.

Gezellig, doen we morgen nog een keer... :o

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:40

Oeps dat klinkt niet zo heel geslaagd nee.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 13:58

Herkenbaar jaa, daarom loop ik in mijn eentje ook nooit met beide honden tegelijk. Altijd gedoe :')

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:01

Eliana schreef:
Oeps dat klinkt niet zo heel geslaagd nee.

Je moet maar zo denken: achteraf is het leuk voor de verhalen :=

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 14:32

Of mooi voor de foto zo'n moment haha..

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:38

_O- Sorry, maar ik zie het helemaal voor me :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 17:54

TinkerTreas schreef:

O
Dat had ik dus ook, geniaal! Als ik je vriendin wad geweest had het op de foto gestaan. En als ik het was geweest was ik waarschijnlijk ook de sloot in gevallen nog maffer.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-19 18:32

Sjolvir schreef:
TinkerTreas schreef:

O
Dat had ik dus ook, geniaal! Als ik je vriendin wad geweest had het op de foto gestaan. En als ik het was geweest was ik waarschijnlijk ook de sloot in gevallen nog maffer.

Haha, ja. Er was een moment dat ik dacht: ik moet die beek in, anders verzuipt hij ook nog! Ik had al 1 poot half het water in. Maar gelukkig had ik een helder moment om te kijken wat er aan de hand was met zijn poot. En mijn vriendin is veel te bezorgd om aan filmen te denken :D . Op zich ook wel weer jammer, ja :=