Jazeker Ik heb 2 pagina's geleden nog foto's van hem geplaatst. Hij kan super vliegen (eigenlijk beter dan sommige andere vogels ) en lijkt inmiddels flink bijgekomen van zijn revalidatie. Hij begint momenteel pittig te ruien Ik heb wel echt een zwak voor hem en ben misschien iets te voorzichtig met hem, want hij kan echt alles weer.
Aan zijn veren kun je zien dat hij stiekem opaline is
Wat leuk! Ik wist helemaal niet dat ze broccoli lusten.
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 11:06
Oh ja hoor, eigenlijk mogen ze de meeste soorten groenten wel hebben Ze moeten het alleen wel 'leren eten'. Fruit krijgen ze niet in verband met gisten in de krop.
Ben ik ook benieuwd naar, anders is het voor mij misschien een optie om het (gepureerd) door Billie's voer te doen zodat ze wat meer vitamientjes binnen krijgt..
Keet
Geplaatst: 12-07-16 12:08
marlies85 schreef:
Geef je die groentes rauw of gekookt(zonder zout uiteraard)?
Of gestoomd zodat er meer vitamientjes inblijven
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-16 12:29
Het kan zowel rauw, gekookt als gestoomd, inderdaad zonder zout Zelf doe ik altijd kokend water er overheen en laat het dan 5 tot 10 minuten staan. Dan goed afspoelen.
Supergezond voor ze! Ook de stronk mogen ze gewoon hebben.
Was jij degene die gisteren of vanochtend een foto van de halfkale vogel op mijn FB pagina had geplaatst? Zo ja, dan zou ik haar eens laten nakijken op mijten. Ik denk dat de kans heel erg groot is dat ze daar last van heeft. Het is heel simpel te behandelen
Dan zou ik die behandeling eerst afwachten. Het feit dat ze in behandeling is tegen mijt zal wel betekenen dat ze het ook daadwerkelijk heeft. Vergeet niet alles meerdere keren grondig te ontsmetten. Anders kom je er nooit meer vanaf.