Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Airborn

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:41

Hmmm. Ik heb ff met een zooi bekende DA's overlegt (van regulier tot holistisch) maar ik ga toch rond de 6 maand castreren. In dit geval het beste voor zowel hem als voor ons.

Gisteren heeft Milo voor het eerst een vis gegeten: schol. Hij vond het maar ingewikkeld eten!Afbeelding
Uiteindelijk is hij er 15 min druk mee geweest. En toen hadden we een blije pup die naar vis stonk, hihi.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 15:39

Kan mn vorige bericht niet meer aanvullen, maar net een leuke nieuwe bezigheid voor hem bedacht: In een afgekauwde mergpijp een gedroogd hazenoortje gestopt die aardig klem zit. En in zn gevlochten leren kauwbot wat losse stukjes gestopt. Gedroogde hazenoortjes vind hij echt geweldig!

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:41

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-17 18:25

Airborn schreef:
Hmmm. Ik heb ff met een zooi bekende DA's overlegt (van regulier tot holistisch) maar ik ga toch rond de 6 maand castreren. In dit geval het beste voor zowel hem als voor ons.

Gisteren heeft Milo voor het eerst een vis gegeten: schol. Hij vond het maar ingewikkeld eten![ [url=m/W0jcjJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uiteindelijk is hij er 15 min druk mee geweest. En toen hadden we een blije pup die naar vis stonk, hihi.

Mag ik vragen waarom dat het beste is volgens al deze dierenartsen ? Benieuwd naar hun onderbouwing

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:41

In short: hij is mentaal heel stabiel en zeker, verwachten dus daarvoor geen nadelen mentaal. De overgang voor hem is makkelijker als we castreren voor hij echt besef heeft van zijn reu zijn en de reactie van andere reuen is ook beter als we van te voren castreren. Lichamelijk maakt het een of ander niet heel veel uit. Hij is nu al afentoe aan het rijen tijdens het spelen (plast ook afentoe al met poot omhoog trouwens, knappe pup). En omdat hij met mij mee gaat werken is het vanuit praktisch oogpunt gewoon handiger om te castreren.
Let wel, de DA's zeggen niet dat met 6 maand castreren beter is dan later, maar dat in onze situatie met deze pup optijd castreren de voorkeur heeft.
Het is geen beslissing die we zonder nadenken maken en heb er ook flink over overlegd en zal er vast nog meer over nadenken. Maar het is ook niet een beslissing waar ik me voor hoef te verdedigen imo.
edit, ik merk op onze vaste wandel bos ook dat veel mensen, inclusief de uitlaatservices, opgelucht zijn als ze horen dat ik hem laat castreren, niet omdat hij zich zo misdraagd maar omdat ze nu al geintimideerd zijn bij het idee van een grote intacte reu in het gebied. Dat is geen reden om te castreren, maar weegt wel mee.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:07

Er word toch ook niet aanvallend gereageerd?
Was ook wel benieuwd naar het waarom :j

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:08

nee, klopt wordt er ook niet. Als ik defensief klonk, excusses, had net een aarvaring gehad met wat stomme rot jeugd die me uitschold, agressief deed en sneeuwballen gooide... Gelukkig vinden ze Milo nu al eng, lol, en liepen ze dus toch maar weg.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:10

Bleh... dat zijn ook ontzettend irriterende dingen ook

Maar ik begrijp je keuze wel voor rond een half jaar castreren met het verhaal er bij

Een ander zou weer een andere keuze maken, maar zoveel mensen zoveel wensen

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:17

Het helpt wel dat milo zo zelfverzekerd is. Vanmorgen in het bos met de honden van vrienden was hij ook weer wat te zelfverzekerd, hij blijft dan maar door gaan met spelen ookal geven de andere honden aan dat ze geen zin hebben. _-:( Vanmiddag met een hele vriendelijke maar wat over enthausiaste herder die eigenaar gevraagt om ze ff hun gang te laten gaan. Nu lag Milo voor de verandering een keer onderop onder een hond die niet stopte... ~~}> Ff zo laten gaan en toen Milo er duidelijk klaar mee was tussen beide gekomen. De andere hond bleef super vriendelijk en was niet pijnlijk lomp maar ging gewoon boven op hem liggen. Misschien dat Milo daar wat van heeft geleert over luisteren naar "stop ik vind dit niet leuk" van andere honden :x Opvallend is dat als milo dan ff een minuutje heeft kunnen bijkomen, hij zo weer op diezelfde hond af stormt om weer spel uit te dagen 8)7

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:28

Airborn, jij kent jezelf en je hond het beste. En de keus die maakt maak je met oog op de toekomst. Ik denk persoonlijk dat dit bij sommige honden echt wel prima kan hoor! :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 08:34

Airborn, ik heb zelfs veel respect voor je keuze. Zeker met zo'n sterk karakter kun je het beter voor zijn. Bij mij in de uitlaat ben ik nogal voor castreren omdat ik merk dat gecastreerde reuen zoveel prettiger zijn in de roedels. En qua leeftijd, liefst zo laat mogelijk maar ook wel wanneer het echt nodig is.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 12:48

dank jullie!

Hmm, ff copy/paste uit puppy topic want man, frustratie...

(*&$)@(&#@

net 2 keer bijna Milo kwijt geweest... Wandelen in het sneeuw bos, lopen over een pad ( ik had de slappelach omdat mn vriend te gladde schoenen aan het en dus de heuvel niet op kwam), zie ik opeens milo de bosjes in duiken en over een ander heuveltje verdwijnen.... roepen.. niets, hoorde alleen kinderstemmen.. Ik er achteraan, was hij 100 meter dwars door het bos gelopen naar een ander pad waar mensen met een zooi kleine kinderen liepen... luisteren ho maar.. dus eerst maar aan de lijn, op grote open vlakte met veel andere honden weer los om te spelen. Tijdje later willen we weg, loopt Milo al spelend met andere mensen en hun hond en 2 kids mee.... Mensen lopen gewoon door, ik roepen, Milo reageerd nieteens, mensen blijven door lopen... UIteindelijk achteraan moeten rennen heel stuk door het bos, en toen ik riep of ze ff wouden wachten liepen ze nogsteeds door... Uiteindelijk buiten adem ingehaald en Milo kunnen pakken... Pup verder maar aan de lijn gehouden maar MAN, frustrerend!!!! Met sneeuw en zoveel kids in het bos kan hij dus niet los... verdorie!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:04

Dat is ook wel beetje puppengedrag hoor. Heerlijk dikke bananen in de oren. Gewoon lekker gaan trainen op het los lopen. Niet te druk on maken. Hoort erbij. Jammer wel dat die mensen gewoon doorliepen.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 13:06

Mja, meestal gaat het goed. Vorige week ging bv weer super, week daarvoor prut. Denk dat ik maar weer een stink smurrie zakje ga maken voor de speciale beloningen... (vorig weekeind had ik stukjes gedroogde hazenoor gemengt met casselerrib, dat werkte super). Vervelendste vind ik dat hij als een magneet op kinderen af gaat. Hij is echt wel lief met kids, maar te opdringerig en lomp... Vooral kleine kinderen stellen dat echt niet op prijs.
Je ziet ook overal van die perfect luisterende pups, dan is het heel frustrerend als die van jou niet luisterd, lol.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 14:38

Airborn schreef:
Je ziet ook overal van die perfect luisterende pups, dan is het heel frustrerend als die van jou niet luisterd, lol.

Hahhahaha hou jezelf maar voor dat die ook echt niet altijd perfect luisteren hoor ;)
Ik snap je frustratie wel maar vergeet alsjeblieft niet hoe jong Milo nog maar is :o Hij heeft nog zooooooo veel te leren.

Als ik naar Sven kijk, de ene dag kan ik met hem in het bos lopen en ik hoef maar te fluiten of hij loopt met me mee.... en de andere dag steekt ie nog net niet z'n tong naar me uit ;)
Ik hou mezelf maar voor dat het fases zijn!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 20:52

Frustrerend AB! Maar wel typisch puppen gedrag lijkt het! Lekker doorgaan hoor :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:44

Sygin is inmiddels een jaar oud
Maar met mensen en kinderen noet ik toch nog steeds hard mijn best doen om interessanter te zijn :=

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 06:57

Ik denk dat die perfect luisterende pups ook wel hun nukken hebben hoor haha. Niet te zwaar aan tillen komt echt wel goed. Belangrijk is wel dat je hem zo min mogelijk de fout in laat gaan, iedere x dat ie naar iets of iemand toe kan rennen is weer succes voor hem. Dus alleen op overzichtelijke plekken los of lange lijn eraan en hele lekkere dingen mee idd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 07:01

Mijn dikkopje is erg ziek geweest. Fiks maag darm infectie virus wat heerst. Spoot er aan alle kanten uit en heb hem echt nog niet eerder zo slap gezien. Vond het echt zo sneu. Maar sinds dit weekend gaat het weer Super. Hij is weer lekker koekoek door de sneeuw en eet drinkt en poept weer goed en alles blijft binnen gelukkig. Hij at en dronk nml ook niet meer. Dus wees gewaarschuwd, heel naar virus. Verder nog wat leuke foto's vd shoot gehad. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 08:40

Oooh tm klote zeg! Gelukkig is je knapperd weer beter! Heeft Nelson vorig jaar ook gehad! Zo zielig! Flink afgevallen toen. Heeft ie een antibiotica kuur gehad of niet?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:40

Nee maagbeschermers en diarree remmers

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:48

Eyck heeft vorig jaar Een dergelijk virusje gehad
Dat was idd diarree remmers en maagbeschermers ,
AB heeft geen zin bij een virus.

Maar die is er toen ook een hele dikke week goed ziek van geweest , arm ding

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 20:57

Hoelang heeft hij dit virus gehad TM?
Aangezien buf ook slecht eet weer maar ook aan de dunne is.. Wist niet dat er wat heerste onder de honden

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:41

Ik ben even aan het denken of het een ab kuur was bij nel. 3 verschillende pillen in elk geval. Idd ook diarree remmers.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:28

Milo is ook aan de dunne maar dat komt van al het sneeuw eten.