Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blinnii

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:01

EdKingEnzo: Bedankt voor je lieve compliment! Ik ben ook nog steeds zó verliefd! <3

Ferro is nog niet getest voor MDR1, maar hij kan hooguit drager zijn. Om die reden passen wij sowieso op met medicatie, maar dat doe ik in het geheel al (voor mezelf ook).

Onze knappe man is trouwens sinds gister twee jaar bij ons.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:25

Mijn hond is mdr1 lijder dus ik moet altijd oppassen. Enige wat ik wel wil zeggen is dat je je niet te bang laat maken. Word een hoop geroepen dat het niet mag terwijl dat geen problemen opleverd dus houd je aan de lijst van wsu.

Klinkt allemaal heel spannend maar in praktijk valt het reuze mee.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 13:41

Ik hebben lijder en drager. En ik heb paarden dieontwormd worden met ivermectine dan kijk ik wel dat ze niet gaan snoepen. Ze weten dat ze het niet mogen maar ja. Perongeluk gebeurt het wel eens. De medicatie die ze krijgen is gewoon voor mdr1 honden. En eigenlijk maak ik me er niet gek om. Seresto banden kunnen ze ook hebben ontworming van da en kruidvat ook.
Dus maak je niet gek. Geloof wel dat de test klopt, maar je hebt ook honden die vrij zijn door ouders ,na 2x vrij door ouders moet je wel weer testen. Als de testen niet kloppen waarom doen we ze dan.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:15

keona schreef:
Net de echo gehad er waren 3 pups tezien. Blij dat ze dragend is. Vorige keer had ze ook 3 op de echo en zijn er 4 geboren

Geweldig nieuws! En echt prachtige honden <3 heb dit nestje een beetje in de gaten gehouden via de Aussie site en jullie website :o
De wachtlijst zal wel vol zitten?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 15:20

onze fokster zei ook behandel elke aussie alsof ze lijder zijn dus gewoon beetje opletten met sommige medicatie.
En idd ik vermijd ook dat ze mest eet, ze weet dat dit niet mag maar als paarden ontwormd worden dan let ik eerste dag wel extra goed op.

lijkt me ook wel dat de test klopt, zou jammer zijn te moeten geloven dat dit niet zo is.

Vaxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 19:39

Bedankt voor jullie reacties!
Dan letten we gewoon op met de medicatie.
Waar vinden we zo'n WSU lijst?

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:00

Dyson is getest. Hij kon drager of vrij zijn en hij blijkt vrij te zijn.
Ik mag toch hopen dat de test te vertrouwen is..
Nu krijgt hij nog steeds hetzelfde als voordat hij getest is maar bij operaties enzo toch wel erg fijn om te weten dat de test betrouwbaar is.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:01

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:02

Vaxa schreef:

Je dierenarts weet dit door geven dat hij mdr1 drager is. En als hij keer daar is en hij krijgt spuit of medicatie het melden.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:04

keona schreef:
Vaxa schreef:

Je dierenarts weet dit door geven dat hij mdr1 drager is. En als hij keer daar is en hij krijgt spuit of medicatie het melden.

Zelf wel mee in de gaten houden want veel dierenartsen weten ook niet ptevies welke medicatie wel en welke niet kan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:05

EdkingEnzo schreef:
keona schreef:
Net de echo gehad er waren 3 pups tezien. Blij dat ze dragend is. Vorige keer had ze ook 3 op de echo en zijn er 4 geboren

Geweldig nieuws! En echt prachtige honden <3 heb dit nestje een beetje in de gaten gehouden via de Aussie site en jullie website :o
De wachtlijst zal wel vol zitten?

Haha dit was mijn laatste nest met deze teef en ik wil zelf een houden ook zijn er nog mensen die van vorige keer toen ze leeg was gewacht hebben. Dat zijn al 2 pups. Dus ga weer heel veel mensen teleur moeten stellen. Heel vervelend natuurlijk. Ze kunnen wel op de lijst voor komend jaar, maar meestal wilt niemand zolang wachten of staan bij nog andere op de lijst. Dus ik neem enkel voor Nanook mensen aan reu is ook bijna bekend voor deze dekking.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:18

Snap ik helemaal Keona!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 21:57

Wij hebben die van ons op mdr1 laten testen bij Slovgen, op aanraden van verschillende fokkers. Test komt opgestuurd uit Slovenie als ik het goed had.
Onze beide teven zijn mdr1 +/- onze reu +/+
Sowieso is het inderdaad opletten bij de aussies, collieachtige, poedels ed. Bij veel medicatie, ontworming ed. Begint er nu trouwensook op te staan of het te gebruiken is bij honden die kans hebben op het mdr1 gen.

Fijn Keona dat je teef dragend is. En al een leuke reu op het oog dus voor nanook?

Wij zijn er nog steeds niet helemaal over uit wie we voor Blitz gaan gebruiken. Het is en blijft zooo lastig.. Misschien ook wel te perfectionistisch hierin. Nouja we hebben nog een hele poos

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 10:42

XxDiandraxX schreef:
Wsu is de washington state university in amerika die erg veel onderzoek doen naar mdr1.

http://vcpl.vetmed.wsu.edu/problem-drugs

Zat even hier mee te lezen. Deze onderstaande lijst is vollediger dan de USA lijst. Bovenaan de pagina een rode, oranje, gele en groene button. Daaronder staan lijsten. Rood dus voor gevaarlijk bij MDR1, oranje risico etc. Bij de stoffen zelf kun je doorklikken op de pijl achter de benaming waar weer meer info staat
http://www.collie-online.com/colley/mdr1/mobile/listerouge.htm

Sommige narcose stoffen geven ook extra gevaar of zijn niet mogelijk bij MDR1 drager of lijder.

Probleem bij MDR1 is dat de lijsten niet geregeld aangevuld worden. Blijft dus uitkijken. Ook met stoffen die wel mogen doseer ik vaak exact op gewicht aangezien ze soms toch een probleem kunnen vormen bij hogere doseringen. Ook is het goed zelf in de gaten te houden bij medicatie dat er geen stapeling kan plaatsvinden bij een MDR1 +/- hond (meerdere medicijnen die wel kunnen maar ook risico kunnen geven) Dat geeft ook verhoogd risico bij +/- hond.

Hier nog een lijst (even naar beneden scrollen) http://m.busteralert.org/vet-fact-sheet/

Geen enkele lijst is goed compleet en bijgehouden door de jaren heen. Om op safe te spelen dus meerdere lijsten raadplegen.

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:36

Gisteren tijdens het Nk junior handling niet geselecteerd bij de beste 6, er was twijfel bij de keurmeester maarja daar hebben we niks aan.
Ondanks was het een geweldige ervaring en Blitz heeft zich weer geweldig gepresenteerd. Dan ben ik toch wel trots om een aussie te hebben, ze zullen je niet snel in de steek laten en voor de volle 100% voor je gaan. <3

Afbeelding

Afbeelding

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:43

Jammer dat jullie niet bij de beste 6 zaten maar wat zagen jullie er mooi uit!
Was leuk om jullie eens te ontmoeten. Blitz is zo leuk en schattig klein! <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:21

Nou als jij het maar goed vond gaan dat is het aller belangrijkste

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 21:44

Was ook leuk om Dyson te zien Madelon.
Blitz is op de show wel een beetje een tuttebel hoor, dan heeft ze alleen maar oog voor ons en niet zozeer voor andere.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:15

Haha, alleen maar fijn toch?
Dyson vindt altijd alles en iedereen leuk, dat heeft ook zo zijn nadelen :')

Dyson heeft weer genoten van de sneeuw :D

Afbeelding

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:59

bryce27 schreef:
Gisteren tijdens het Nk junior handling niet geselecteerd bij de beste 6, er was twijfel bij de keurmeester maarja daar hebben we niks aan.
Ondanks was het een geweldige ervaring en Blitz heeft zich weer geweldig gepresenteerd. Dan ben ik toch wel trots om een aussie te hebben, ze zullen je niet snel in de steek laten en voor de volle 100% voor je gaan. <3

Super dat ze zich zo voor je inzet maar jammer dat je niet geselecteerd was.. Hoe gaat dat eigenlijk in zijn werk?

MadelonSunny schreef:
Haha, alleen maar fijn toch?
Dyson vindt altijd alles en iedereen leuk, dat heeft ook zo zijn nadelen :')

Herkenbaar.. :D hoewel, kenai kijkt ook wel eens de kat uit de boom..

Kenai heeft zondag ook genoten van de sneeuw.. <3

Afbeelding

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:21

Er waren 19 junioren geselecteerd. Op iedere internationale hondenshow in nederland wordt er iemand geselecteerd die deelneemt aan de junior handling.
Het gaat hierbij niet direct om de hond maar de manier waarop de hond word geshowed, natuurlijk moet het plaatje wel kloppen.

Degene die dit heeft gewonnen gaat ook wel ieder weekend naar shows om daar honden te showen, voor hun is dat meer een bijbaan.

Ik vind het leuk om mijn honden te showen en daarbij show ik nog een hond van een ander. Maar om nou wekelijks het hele land af te reizen, nee dat zie ik nou niet echt zitten :o :D

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 08:43

Hallo! Ik ga me hier ook melden. :)

Ik ben in het bezit van een 12 weken oude Mini aussie pup genaamd Aicka! :) Zij gaat later een AAI hond worden. Dat wil zeggen dat ze met mij naar rusthuizen of dergelijke gaat om daar mensen te helpen met hun therapie.
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:36

Oh jeetje wat lief!! Ik hoop wel dat de angst wat minder gaat worden dan! Had je niet beter een wat stoerdere uit het nest hier voor kunnen kiezen?
Mijn Aussie was als pup ook ontzettend bang. Wel een stuk weg gekregen door socilisatie, maar vreemde omgevingen etc vindt hij nog steeds niets.

Edit: ik lees mijn bericht terug en komt misschien wat hard over, zo bedoel ik het niet! Meer dat je er wellicht rekening mee moet houden dat die angst er altijd een beetje in blijft :)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 10:46

elisedcl schreef:
Hallo! Ik ga me hier ook melden. :)

Ik ben in het bezit van een 12 weken oude Mini aussie pup genaamd Aicka! :) Zij gaat later een AAI hond worden. Dat wil zeggen dat ze met mij naar rusthuizen of dergelijke gaat om daar mensen te helpen met hun therapie.
[ [url=m/O5s0SN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkim, maar weet je dat er ook een topic is speciaal voor de mini?
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=73&t=1913588&hilit=Mini+australian+shepherd

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 11:54

Simbaa schreef:
Oh jeetje wat lief!! Ik hoop wel dat de angst wat minder gaat worden dan! Had je niet beter een wat stoerdere uit het nest hier voor kunnen kiezen?
Mijn Aussie was als pup ook ontzettend bang. Wel een stuk weg gekregen door socilisatie, maar vreemde omgevingen etc vindt hij nog steeds niets.

Edit: ik lees mijn bericht terug en komt misschien wat hard over, zo bedoel ik het niet! Meer dat je er wellicht rekening mee moet houden dat die angst er altijd een beetje in blijft :)

Ja, ik heb de minst bange uitgekozen ;) Ze was echt een stoere meid met veel interesse en niet rap onder de indruk... Blijkbaar wel wat veranderd nu ;)